کف کاذب مناسب

چه نوع کف کاذب مناسب کسب و کار شماست؟

بیشتر مدیران کسب و کارها و شرکت‌ها نمی‌دانند کف کاذب چیست و چه کاربردی دارد؟ برای چندین دهه، کف‌های کاذب تنها در چند صنعتِ منتخب (مانند مراکز داده و اتاق‌های سرور) مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اگر در صنعت فناوری اطلاعات یا در مرکز داده مشغول به کار باشید، به احتمال زیاد کف کاذب مناسب آن کسب  کار را دیده‌اید. شاید گاهی بدون اطلاع روی یکی از آن‌ها راه رفته‌اید.

 

کف‌ کاذب چیست؟

درست همانطور که به نظر می‌رسد، کف کاذب راهی برای بالا بردن کفی اصلی ساختمان است. کف‌های کاذب در مراکز داده به دلیل مزایایی که ارائه می‌دهند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • فضا یا حفره‌ای را برای اجرای سیم و کابل فراهم می‌کند،
  • فضایی را برای جریان یافتن هوای خنک زیر کف (برای خنک کردن سرورها) فراهم می‌کند،
  • فضای زیادی برای اجرای لوله کشی ایجاد می‌کند. مانند لوله کشی آب سرد که باز هم برای خنک کردن سرورها استفاده می‌شود،
  • ایجاد یک منطقه حائل در صورت نشت آب (اگرچه این یک مزیت ثانویه است).

بنابراین، کف‌های کاذب بسیار مفید و کاربردی هستند، اما از نظر تاریخی، فقط در صنایع خاصی کاربرد داشتند. چند رویداد کلیدی، رویه قدیم را تغییر داد و استفاده از کف‌های کاذب افزایش پیدا کرده است؛ زیرا ما اکنون در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم که در آن داده‌ها با سرعت شگفت‌انگیزی تولید و مصرف می‌شوند.

فناوری بی سیم

استفاده‌ زیادی از فناوری بی‌سیم در دنیا وجود دارد:

  • تلفن‌های همراه
  • وای فای
  • هات اسپات

علیرغم افزایش فناوری انتقال داده بی‌سیم، انتقال داده با سیم نیز در حال افزایش است. اگر به یک مرکز داده دسترسی دارید، می‌توانید مشاهده کنید که تقریباً همه داده‌ها از طریق سیم یا کابل مانند فیبر نوری و کابل‌های نوع Cat6 منتقل می‌شوند.

سیم‌ها و کابل‌ها، برخلاف فناوری بی‌سیم، لایه‌ای از امنیت فیزیکی فراهم می‌کنند که بسیاری از سازمان‌ها خواستار آن هستند. ناگفته نماند که نرخ انتقال داده با سیم سریع‌تر از بی‌سیم است. (در برخی از روش‌های تخصصی انتقال بی‌سیم مانند مایکروویو می‌توانند به سرعت انتقال باورنکردنی برسند که البته بسیار تخصصی‌ست).

کف کاذب جهت مدیریت کابل‌ها

با افزایش تشنگی جامعه برای داده‌ها و اطلاعات، نیاز به مدیریت موثر و مسیریابی کابل‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. نوع قدیمی کف کاذب برای صنایع خاصی استفاده می‌شد. رایج‌ترین رنگ برای پانل‌های کف کاذب خاکستری‌ بود.

این مطلب را از دست ندهید .
توزیع برق و جریان هوا از زیر کف کاذب چگونه انجام می‌شود؟

مورد انتخاب رنگ چیزی‌ بود شبیه آنچه هنری فورد در مورد رنگ خودرو گفت: «مشتریان می‌توانند هر رنگ خودرویی که می‌خواهند داشته باشند به شرطی که مشکی باشد!» اگر در دفتر کار، کتابخانه، مرکز آتش‌نشانی کار می‌کنید یا مدیریت هر نوع ساختمانی را در دست دارید، به احتمال زیاد نمی‌خواهید زیر پای شما خاکستری باشد.

 

نگاه به زیبایی شناسی ساختمان

ساختمان‌های با فناوری پیشرفته قرن بیست و یکم باید با زیرساخت‌های قوی و با نگاهی دقیق به زیبایی‌شناسی ساختمان، ساخته شوند و کارمندان در یک اداره باید سازنده و شاد باشند. معماران و طراحان داخلی آموزش دیده‌اند تا یک دفتر کار سازنده و موثر برای کارمندان به وجود آورند. آنها روی طراحی مبلمان، فرش، نورپردازی و موارد دیگر کار می‌کنند تا یک فضای کاری کارآمد و دلپذیر ایجاد کنند.

یکی از چالش‌هایی که این متخصصان با آن روبرو هستند، تطبیق تمام زیرساخت‌ها در فضایی‌ست که توسط انسان اشغال شده است؛ اما در یک مرکز داده، انسان‌ها در رفت وآمد نیستند و فقط زمانی ظاهر می‌شوند که مشکلی پیش بیاید یا تجهیزات جدیدی اضافه شود. بنابراین، مراکز داده جعبه‌های بزرگی هستند که هیچ گونه آسایشی برای موجودات زنده ندارند و همه چیز به داده‌ها مربوط می‌شود.

اما کمابیش در هر صنعت دیگری، موضوع اصلی مربوط به انسان است. در بازاریابی، حسابداری، تولید ویدئو، برنامه نویس و غیره، انسان هستند و باید در محیط کار شاد و راحت باشند. بنابراین، کف کاذب خاکستری بی روح، مناسب این موارد نیست.

علت رایج شدن کف‌های کاذب

کف‌های کاذب جهت مدیریت کابل تقریباً در هر صنعت، کسب وکار یا ساختمانی بسیار رایج شده‌اند، زیرا:

  • فضای کمتری را اشغال می‌کند،
  • دارای مسیرهای کابل کشی و جعبه‌های برق هستند (که چیدمان ایستگاه‌های کاری و اتاقک‌ها را آسان می‌کند)،
  • دارای انواع مختلف کفپوش هستند،
  • نصب، نگهداری و در صورت نیاز تعویض آنها آسان است.

 

مقاومت صنعتی برای ساختمان‌های تجاری

کف‌های کاذب برای مدیریت کابل، اغلب از مواد متفاوتی نسبت به کف‌های کاذب معمولی ساخته می‌شوند. کف کاذب معمولی، احتمالاً ۸۰ تا ۹۰ درصد مواقع، پنل‌های هسته فولادی + بتنی هستند.

 

انواع کف کاذب

کف کاذب بسته به نوع متریال تولیدی در انواع مختلف، در بازار ارائه می‌شوند.

این مطلب را از دست ندهید .
 ملاحظات مهم انتخاب سیستم های کف کاذب

کف‌های کاذب گروه فنی و مهندسی کارنو در سه نمونه

کف گالوانیزه نیاز به هیچ گونه روکشی ندارد و رویه آن، سطحی مشابه رنگ استیل است. اما کف فولادی و آلومینیومی دارای دو نوع روکش اچ پی ال و پی وی سی است که می‌توانید در طرح‌های مختلف انتخاب کنید.

روکش‌ها، سطحی‌ترین لایه کف‌های کاذب هستند، که در تماس دائم با فشار‌های ناشی از وزن اجسام و تردد قرارمی‌گیرند. رویه‌ها و یا همان روکش‌های کف‌های کاذب یکی از با اهمیت‌ترین بخش‌های کف کاذب است که نقش زیادی در استحکام و طول عمر و زیبایی کف کاذب‌ها را دارند. روکش‌ها از نظر جنس انواع مختلفی دارند که هر یک با کاربری و هدف خاصی استفاده می‌شوند. انواع رویه‌های کف کاذب را می‌توان در چند نوع زیر خلاصه کرد:

  • روکش پی وی سی
  • روکش اچ پی ال
  • روکش موکت
  • روکش گرانیت
  • روکش لمینت
  • روکش پارکت
  • روکش سنگ
  • روکش چوب

 

کف‌های کاذب فواید زیادی دارند، بنابراین جای تعجب نیست که تعداد زیادی از معماران و طراحان داخلی آن‌ها را در طرح‌های جدید خود (و پروژه‌های بازسازی) وارد می‌کنند. کف‌های کاذب، به راحتی نصب می‌شوند، سبک وزن و قابل حمل هستند، زیرساختی را تشکیل می‌دهند که می‌توانید نه تنها یک دفتر، بلکه یک تجارت موفق را بر اساس آن بسازید. با قیمتی که بسیار قابل مقایسه با سایر روش‌های مدیریت کابل است، کف‌های کاذب، کاندیدای بسیار خوبی برای تقریباً هر برنامه‌ای هستند.

 

خرید کف کاذب از شرکت فنی و مهندسی کارنو

شرکت فنی و مهندسی کارنو قرین به دو دهه است که به فعالیت و تولید در این عرصه می‌پردازد. این شرکت از دانش، تجربه و آگاهی لازم برخوردار است و تا به اکنون پروژهای زیادی را با موفقیت به اتمام رسانده است. این شرکت به شما کمک خواهد کرد تا بهترین نوع کف کاذب را با توجه به نوع کاربری خود بدون هدر رفت مالی، انتخاب کنید.

در نتیجه شما می‌توانید برای خرید این محصول با پشتیبانان گروه فنی و مهندسی کارنو تماس گرفته و پس از دریافت اطلاعات لازم اقدام به خرید نمائید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *