سقف کاذب پی وی سی

تاثیر سقف کاذب پی وی سی بر دکوراسیون داخلی

سقف کاذب پی وی سی طرح دار امروزه در دکوراسیون منازل و بناها مشاهده می شود. پی وی سی در تولید کف کاذب نیز اسنفاده می شود. شاید در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید که زیبایی محل زندگی افراد تاثیرات بسیار زیادی بر روی روحیات آن ها خواهد داشت؛ به همین دلیل بشر به سازه های مدرن روی آورده تا علاوه بر این که مقاومت ساختمان خود را تامین می کند، بلکه زیبایی خیره کننده ای هم برای فضای زندگی خود فراهم سازد. لازم به ذکر است در گذشته هم زیبا سازی فضا وجود داشته و این امر مختص به زندگی مدرن نمی شود، به طور مثال در گذشته از آیینه کاری، گچ بری، شیشه بری و …. استفاده می کردند.

با پیشرفت های روز افزون تکنولوژی بشر توانست ابزارهای مختلفی را تهیه و تولید کند تا این زیبایی بیش تر از قبل شده و نیاز به مصالح قدیمی کم تر شود؛ از ابزارهای ذکر شده می توان به سقف کاذب اشاره کرد که یکی از زیر شاخه های علم معماری به حساب می آید. در این قسمت از مقاله قصد داریم شما را با انواع سقف کاذب آشنا کنیم که می تواند به شکل های پی وی سی، کامپوزیت، آلومینیومی، ورقه های فلزی روکش دار، آهنی، شیشه ای، گچی و …. مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع سقف کاذب ذکر شده بسته به نوع ماده سازنده آن ها کاربردهای مختلفی خواهند داشت و به طبع دارای قیمت مختلفی هم هستند.

اجرای سقف پی وی سی,سقف کاذب پی وی سی طرح دار,طرح سقف پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی

از جمله کاربرد سقف کاذب پی وی سی می توان به نور پردازی مناسب محل زندگی یا کار، جلوگیری از هدر رفت دما یا رطوبت، آکوستیک کردن فضاهای مورد استفاده، حجیم کننده دکوراتیو، پوشش دهی تاسیسات زیر سقف های اصلی و ….. اشاره داشت.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب برای اتاق های مرکز داده

سقف کاذب پی وی سی چه تاثیراتی برروی زیبایی ساختمان دارد؟

همان طور که در سطرهای بالاتر هم بیان شد، سقف های کاذب برای عایق کردن و استحکام بیش تر ساختمان بسیار مناسب هستند، اما مزیت های آن به همین موارد ختم نشده و برای زیبایی ساختمان هم یکی از بهترین گزینه های ممکن می باشد. شما می توانید برای هر یک از قسمت های ساختمان خود سقف کاذبی با طرح و رنگ مناسب آن قسمت در نظر گرفته و این موضوع بسته به سلیقه شما قابل تغییر است.

به دلیل این که سقف کاذب برای زیبایی ساختمان در نظر گرفته می شود، پس باید در انتخاب طرح و رنگ آن دقت بالایی داشته  بدون توجه به رنگ اجزای دیگر آن قسمت، رنگی را انتخاب نکنیم. نکته لازم به ذکر این است که زمانی که شما از یک سقف کاذب پی وی سی استفاده کنید، دیگر نیازی به رنگ آمیزی سقف آن قسمت نخواهید داشت. رنگ آمیزی یکی از راه کارهای زیبا سازی ساختمان است، اما با داشتن یک سقف کاذب پی وی سی دیگر نیازی به رنگ آمیزی و صرف هزینه های آن نخواهد بود.

کاربرد سقف کاذب,مزیت های سقف کاذب پی وی سی,اجرای سقف پی وی سی

در زمان های گذشته هم برای زیبایی ساختمان از گچ بری با طرح های خاص استفاده می شد، اما بزرگ ترین مشکل آن ها این بود که قابلیت شست و شو نداشته و با تمیزی آن ها گچ به کار رفته در آن از بین می رفت، تنها راه کار موجود برای تمیز کردن آن استفاده از رنگ آمیزی گچ بود؛ اما اکنون سقف کاذب پی وی سی قابلیت شست و شو را برای ما فراهم ساخته و می توانید به راحتی آن را بشورید.

این مطلب را از دست ندهید .
 ملاحظات مهم انتخاب سیستم های کف کاذب

مزیت های سقف کاذب PVC به همین موارد ختم نشده و لازم به ذکر است می توان آن را در زمان دلخواه تعویض کرد. زمانی که افراد به هر دلیلی تمایل به تعویض سقف کاذب یا تغییر طرح آن داشته باشند، می توانند به راحتی برای این امر اقدام کرده و طرح یا نوع سقف کاذب باب میل خود را اجرایی کنند. از طرفی لازم است بدانید سقف کاذب در برابر رطوبت هم بسیار مقاوم بوده و می تواند عمری طولانی داشته باشد.

در نهایت باید بدانید امکان نصب هر نوع نور و روشنایی بسته به طرح پیشنهادی شما برای هر فضایی با نصب سقف کاذب امکان پذیر است و می توانید با استفاده از این قابلیت زیبایی ساختمان خود را افزایش دهید.

1 نظر

  • علی

    ممنون از توضیحات کاملتون

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *