کف کاذب مرکز داده

کف کاذب برای اتاق های مرکز داده

کف کاذب برای اتاق های مرکز داده پایگاه اصلی در شبکه است که حجم بالایی از اطلاعات در آن محفوظ می باشد تا در زمان دسترسی به اطلاعات، داده ها به روش های متفاوت و امن در شبکه توزیع شوند، حفاظت درست از اطلاعات رمز موفقیت هر مرکز داده است. امروزه دنیای تکنولوژی با سرعت زیادی در حال پیشرفت است پس کلید موفقیت، به کارگیری محصولات مدرن که دارای انعطاف پذیری و کارایی بالایی برای گسترش و بهبود همه جانبه ی دیتاسنتر می باشد.

در مرکز داده ها علاوه بر تجهیزات شبکه باید به فضای داخلی ازجمله کانال کشی، خطوط ارتباطی، تهویه هوا و نحوه ی صحیح کارایی آنها نیز توجه داشته باشیم. کف کاذب این شرایط را برای اتاق های مرکز داده فراهم می کند که بتوانند به راحتی حجم بالایی از کابل کشی منظم و کد گذاری شده را به گونه ای پوشش دهد که دسترسی به آنها بسیار آسان باشد.

مزایای استفاده از کف کاذب در اتاق های DATA CENTER

  • وجود کف کاذب اتاق کنترل امنیت و مقاومت اتاق سرور را در برابر آتش به حد بالایی میرساند.
  • در برابر بار سرورها، رک ها و تجهیزات مقاومت و باربری بالایی دارد.
  • دسترسی به موارد نصب شده کف اتاق از جمله تجهیزات الکتریکی، آبرسانی، اطفای حریق و سیستم تهویه هوا را آسان می کند.
  • ایجاد چرخش هوا و تهویه مناسب یکی دیگر از دلایل اصلی استفاده از کف کاذب است. تهویه ی هوا در کف این امکان را فراهم می کند که با کمترین هزینه دریچه های هوایی با قابلیت جابجایی در سیستم ایجاد کرد.

اتاق های مرکز داده,قیمت کف کاذب اتاق سرور,كف كاذب اتاق سرور

مصالح مناسب برای کفپوش اتاق DATA CENTER

یکی از نکات اصلی که هنگام ساخت اتاق مرکز داده باید در نظر داشت نحوه ی ساخت آن در جهت حفظ و نگهداری سرورها است. علاوه بر جزئیات و شکل قرار گیری کابل ها باید مشخصات رویه های نهایی کفپوش ها را نیز در نظر داشت. در ادامه نگاهی داریم به انواع کفپوش ها و مشخصات آن:

چرم

ساخت این رویه ها می تواند همراه رسانه ی الکتریسته ی ساکن یا ممکن است آن را پراکنده کند که در هر دو روش میتواند در محافظت از تجهیزات به خوبی عمل کند. اما نکته ای حائز اهمیت این است که چرم به تنهایی قابلیت انجام این کار راندارد و پرسنل باید از کفش های مخصوص دفع الکتریسیته استفاده کنند.

این مطلب را از دست ندهید .
راهنمای انتخاب و سفارش کف کاذب

لاستیک

رویه ی لاستیک همانند چرم می تواند گزینه ی مناسبی برای پوشش اتاق های مرکز داده باشد با مزیّت اینکه دیگر مشکل الکتریسیته ساکن را نخواهید داشت علاوه بر آن استفاده از کفشهای معمولی نیز نمی تواند مشکلی در روند کاری آن ایجاد کند.اما هزینه ی برآورد قیمت تمام شده کفپوش لاستیکی بیشتر می باشد.

بتن

این رویه با وجود قیمت بالای خود مزیّت های وسوسه کننده ای را برای احداث یک کف جدید به وجود می آورد. دفع عالی گرما و الکتریسیته ساکن، طول عمر بالا و مقاوم و نظافت راحت برای هر اتاق سروری بسیار نکته ی کلیدی و حائز اهمیت است. ایجاد یک لایه کفپوش آنتی استاتیک روی بتن علاوه بر ایجاد لایه ی محافظی اضافه برای دفع الکتریسیته ساکن می تواند به عنوان یک دفع کننده گرد غبار پراکنده شده توسط بتن باشد.

موکت

یکی از ناهنجاری های کف کاذب اتاق مرکز داده، فرش کردن اتاق با موکت است. ایجاد گرمای اضافه و الکتریسیته ساکن برای فضای داخلی بسیار خطرناک است. علاوه بر آن موکت نوعی تشدید کننده ی آتش در زمان حریق است. پس چنانچه اتاق دیتاسنتر شما با موکت فرش شده و امکان تغییر آن را ندارید، بهترین کار ایجاد لایه ی آنتی استاتیک حتی برای مدت زمان کوتاهی است.

کف کاذب کلسیم سولفات برای مرکز داده و اتاق سرور

کف کاذب کلسیم سولفات درباره ی هسته ی مرکزی پانل ها و رویه های متفاوت آن توضیح میدهد. دلیل استفاده ی زیاد از این پانل ها ویژگی های مناسب آن از جمله چگالی بالا و قدرت باربری بالا همچنین مقاومت آن در برابرآتش است. پوشش های نهایی پانل HPL , pvc  کلسیم سولفات ممکن است از لمینیت آنتی استاتیک باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
طراحی کف سازی منحصر به فرد برای فضای اداری شما

با توجه به نکات گفته شده پانل های معرفی شده، گزینه ی مناسبی برای استفاده در اتاق های سرور هستند.

کف کاذب برای اتاق های مرکز داده

کف کاذب برای خنک نگهداشتن اتاق سرور:

کف کاذب برای اتاقهای مرکز داده امتیازهای زیادی را به همراه دارد. یکی از این مزایا خنک نگهداشتن اتاق سرور است. همانطور که می‌دانید دمای مراکز داده به علت وجود تجهیزات و سرورهای زیادی که به طور مداوم در حال فعالیت هستند، بالا می‌باشد.

بنابراین خنک نگه داشتن سرورها از اهمیت فراوانی برخوردار است. هنگامی که سرورها بیش از حد گرم می شوند مبتنی بر این فرض است که زیرساخت خنک کننده موجود قادر به حفظ دمای مناسب نبوده و جریان هوا در آن مکان به خوبی مدیریت نمی‌شود. در نتیجه شما می‌توانید با نصب کف‌های کاذب منجر به ایجاد تهویه هوا و سرمایش از کف برای اتاق سرور خود شوید.

همانطور که می‌دانید اتاق سرور از راه روی سرد و گرم تشکیل شده است. شما می‌توانید برای راهروهای سرد از پانلهای سوراخ دار استفاده نمائید تا سرما از کف و توسط این پانلها (تایلها) به تجهیزات برسند. البته به یاد داشته باشید که عموما از این نوع کف کاذب‌های سوراخ دار در راه روهای گرم استفاده نمی‌شود.

مدیریت قرار دادن کف‌های کاذب نیز بسیار مهم می‌باشد.

طراحی انعطاف پذیر:

هنگام تنظیم طرح اولیه برای نصب کف کاذب، مهندسان مرکز داده باید نیازهای آینده تأسیسات را در نظربگیرند. این امر فاکتورگیری در مقدار فضای آزاد مورد نیاز برای نصب تجهیزات فعلی و آینده را آسان می نماید. فضای زیر کف‌های کاذب باید طوری طراحی شود که بتواند هوای خنک را به طور موثر گردش دهد.

کف‌های کاذب ممکن است یکی از قدیمی ترین استانداردهای طراحی باشد که در مراکز داده یافت می شود، اما همچنان یک استراتژی محبوب برای مدیریت نیازهای خنک کننده و استقرار کابلها هستند. با به حداکثر رساندن پتانسیل کفهای کاذب، مدیران مراکز داده می توانند اطمینان حاصل نمایند که امکانات آنها برای سالهای طولانی کارآمد و موثر است.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *