بهترین انتخاب برای اتاق سرور

چرا کف کاذب هنوز بهترین انتخاب برای اتاق سرور است؟

در حالی که بسیاری از تاسیسات در حال تجدید نظر در استفاده از سیستم های کف کاذب هستند و به جای آن به سقف های کاذب و سایر گزینه ها روی می آورند، کف کاذب تقریباً در همه موارد بهترین انتخاب برای اتاق سرور و کامپیوتر باقی می ماند. این به این دلیل است که کف کاذب مزایایی را ارائه می دهند که در حال حاضر از طریق روش های دیگر در دسترس نیستند، از جمله  مدیریت ایمن تجهیزات کامپیوتری و کابل ها، توانایی توزیع بار سنگین و البته انعطاف پذیری. به هر حال، کف کاذب به طور خاص برای اتاق های کامپیوتر طراحی شده اند، بنابراین جای تعجب نیست که روش های جایگزین هنوز نمی توانند با آنها مطابقت داشته باشند. در اینجا چندین دلیل وجود دارد که چرا سیستم های کف کاذب هنوز رایج ترین انتخاب در مراکز داده و اتاق های کامپیوتر در سراسر ایران هستند.

توزیع یکنواخت وزن: سیستم های کف کاذب به گونه ای طراحی شده اند که بار سنگین وزن را به طور مساوی در کل کف توزیع کنند، که با متراکم تر شدن تجهیزات و سنگین تر شدن رک های سرور، فشار زیادی به یک نقطه از کف وارد نشود. برای بارهای بسیار سنگین، یک کف تمام فولادی پر شده با بتن باید در نظر گرفته شود. همچنین مهم است که برای بارهای بسیار سنگین، پایه ها پیچ شده باشد و یا با استفاده از شاسی کشی، فضای مناسبی را برای قرار دادن پانل ها ایجاد کرد.

مدیریت آسان کابل ها: شبکه گسترده کابل ها و تجهیزات کامپیوتری ممکن است به راحتی و ایمن در زیر کف کاذب پنهان شود، که به معنای محیطی امن برای پرسنل است تا به راحتی در فضا رفت و آمد کنند. این همچنین به این معنی است که کابل کشی در یک راهرو گرم در معرض حرارت طولانی مدت قرار نمی گیرد. کف کاذب با دور نگه داشتن کابل کشی از دید و در عین حال به راحتی قابل دسترس است و نصب تمیز و شیکی را ارائه می دهد.

این مطلب را از دست ندهید .
ویژگی های کف کاذب آنتی استاتیک

مدیریت جریان هوا موثر: در حالی که راه های زیادی برای مدیریت جریان هوا به تجهیزات حساس در اتاق های سرور امروزی وجود دارد، هیچ گزینه ای تطبیق پذیری کف کاذب را ارائه نمی دهد. کف کاذب، مهار راهروهای سرد و گرم را آسان‌تر می‌کنند، زیرا تمام کابل‌کشی‌ها در زیر کف قرار دارند، بنابراین پارتیشن‌ها ممکن است به سرعت و بدون سختی نصب شوند. از کف کاذب همچنین می توانند برای بهبود جریان هوا به تجهیزات با استفاده از تایل های سوراخ دار به روز و اصلاح شوند. این امکان خنک‌سازی کارآمد بارهای با چگالی بالا را فراهم می‌کند و مطمئن می‌شود که هوای سرد به طور استراتژیک به تجهیزات هدایت می‌شود.

این مزیت در مقایسه با توزیع هوای بالای سر که معمولاً با حمل آلاینده ها، کیفیت هوا را کاهش می دهد، واضح تر است. توزیع هوای بالای سر نیز کنترل دما را دشوار می کند، زیرا هوای مخلوط دارای دمای یکنواختی است که معمولاً یا خیلی گرم یا خیلی سرد است، در حالی که مصرف انرژی افزایش می یابد زیرا هوای گرم بالا می رود و انرژی بیشتری برای فشار دادن هوای سرد به پایین مصرف می شود.

کف کاذب انعطاف پذیری مورد نیاز را ارائه می دهند: یکی از بزرگترین مزایای کف کاذب، انعطاف پذیری آن است. نوع و محل پانل ها به راحتی قابل تغییر یا تعویض است و دما و کیفیت هوا ممکن است با افزودن دیفیوزرهای کف حفظ شود. امکاناتی که برای ارتقاء آماده می شوند نیز از دسترسی آسان به فضای زیر کف برای به روز رسانی فناوری با حداقل اختلال برخوردار هستند.

برش خروجی های سرویس آسان تر است: برخلاف اتکا به پریزهای دیواری که مستلزم قرار دادن کامپیوترها در مکان‌های خاص و اجرای کابل‌کشی در سطح زمین هستند، سیستم‌های کف کاذب به سادگی نصب پریزهای سرویس جدید را آسان می‌کنند. این انعطاف پذیری بیشتری را از نظر ارتقاء و سازماندهی مجدد ارائه می دهد.

این مطلب را از دست ندهید .
نحوه انتخاب کف کاذب مناسب شرکت: راهنمای خرید و سفارش

با توجه به توضیحاتی که تا به الان به آنها اشاره شد، کف کاذب بهترین انتخاب برای اتاق سرور می باشد. در نظر داشته باشید که کف اتاق سرور باید آنتی استاتیک نیز باشد. کف کاذب هایی با روکش HPL خاصیت آنتی استاتیک و ضد خش را دارد که بهترین انتخاب برای اتاق سرور و دیگر مراکز حساس می تواند باشد. به صورت کلی گروه فنی و مهندسی کارنو به تولید سه نوع کف کاذب پرداخته است که برای مراکز حساس بسیار مناسب است.

بهترین انتخاب برای اتاق سرور

کف کاذب هایی که برای اتاق سرور مناسب هستند، عبارتند از:

کف کاذب فولادی

کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب طرح لگراند

کف کاذب فولادی و آلومینیومی دارای روکش HPL است که مزایای زیادی نسبت به دیگر روکش ها دارد. از برخی ویژگی های خوب این نوع روکش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاوم در برابر حرارت: با توجه به اینکه رسیدن حرارت بالا به کابل ها می تواند باعث ایجاد آب شدگی و خرابی کابل شود، بهتر است از روکشی برای کف کاذب استفاده شود که مانع رسیدن حرارت به زیر کف کاذب شود. روکش HPL این خاصیت را دارد و برای مراکز حساس بسیار مناسب است.

مقاوم در برابر الکتریسیته ساکن: روکش HPL دارای خاصیت انتی استاتیک است که برای اتاق سرور و مراکز حساس بسیار حائز اهمیت است. این خاصیت علاوه بر اینکه امنیت را برای اتاق سرور به ارمغان می آورد، مانع از جذب گرد و غبار می شود.

ایجاد ظاهر زیبا: روکش HPL به رنگ سفید است که ظاهری زیبا را برای محیط به وجود می آورد.

در آینده منتظر بروزرسانی هابی بعدی ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کارنو و قیمت کف کاذب می توانید با کارشناسان گروه فنی و مهندسی کارنو در ارتباط باشید:

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

تماس با دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

 

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *