سقف کاذب pvc

سقف کاذب PVC با چه جنسی ساخته می شود

سقف کاذب پی وی سی برای عایق حرارتی، عایق صوتی، پوشش دهی قسمت پایینی سقف هر طبقه از ساختمان و …. کاربرد داشته و با ایجاد یک سقف کوتاه تر از سقف اصلی سازه اجرا می شود. اگر بخواهیم در رابطه با ماده اصلی سازنده سقف های پی وی سی مطلبی را بیان کنیم، باید بدانید ماده اصلی آن پلی وینیل کلراید است که به نام پلاستیک فشرده یا Polyvinyl chloride شناخته می شود.

لازم به ذکر است  پلی وینیل کلراید در صنعت پتروشیمی کاربردهای فراوانی دارد. در کشورمان ایران صنعت ساخت و تولید پی وی سی همانند کف کاذب رواج داشته و هر روز شاهد پیشرفت های بیش تر و رونق تولید سقف کاذب هستیم. از طرفی نیاز 50 درصدی ساختمان سازی به پلی وینیل کلراید سبب افزایش قیمت آن نشده و همچنان از قیمت و هزینه های مصرفی به صرفه ای برخوردار است؛ به همین دلیل بسیار پرطرفدار می باشد. تمامی محصولات ساخته شده از ماده پلی وینیل کلراید سبب حذف شدن مصالح سنتی پردردسری مانند سفال و سیمان شده اند و علاوه بر آن نقش موثری در طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین معماری ایفا می کند.

همه چیز در رابطه با پلی وینیل کلراید

پلی وینیل کلراید که مخفف آن PVC  است در ساخت محصولات پلاستیکی کاربرد داشته و از جمله آن ها می توان به توپ بازی با وزن سبک، کیف های ارزان قیمت، لوازم یا کانل های نصب شدنی، پوسته کابل الکتریکی، ساختن سقف ساختمان، تولید کف ساختمان، پرده ها، پنجره تاریک یا همان بدون دید، انواع لباس های مخصوص، لوله کشی، صفحه های گرامافون، برش های عمودی پنجره، علامت مغناطیسی برروی کارت ها، وینیل سایدینگ و ….. اشاره کرد.

این مطلب را از دست ندهید .
انواع کف کاذب - پانل ها و تنوع رویه های آن

در این بخش لازم به ذکر است، کاربرد پلی وینیل کلراید بیش تر از هر یک از موارد ذکر شده در سطرهای بالا در ساخت دیوار پوش و سقف های پی وی سی می باشد. استفاده از سقف کاذب پی وی سی به شما امکان صرفه جویی در هزینه ها را داده و با افزایش سرعت اجرایی هم همراه است.

تولید پی وی سی,تولید سقف پی وی سی,تولید سقف کاذب

چگونگی استفاده از پلی وینیل کلراید

در زمان تولید پلی وینیل کلراید ماده خمیری شکل است که به کمک دستگاه های تخصصی مانند تجهیزات مخلوط کن پودری و …. به همراه دیگر مواد لازم ترکیب شده و به شکل یک دستی مخلوط خواهد شد. منظور از مواد لازم پیگمنت ها، روان کننده ها، پایدار کننده ها و … است که بسته به نوع محصول مد نظر با پلی وینیل کلراید ترکیب می شوند؛ البته لازم به ذکر است که مقدار لازم هر یک از ماده های ذکر شده در سطرهای بالا بسته به نوع محصول و با توجه به فرمول خاصی مشخص است.

در مراحل بعدی باید ماده پلی وینیل کلراید به خوبی مخلوط شده را به طرح یا حالت مورد نظر شکل دهیم. برای این عملیات به دستگاه های خاصی نیاز است که از جمله آن ها می توان به تجهیزات ژلیفیکاسیون اشاره داشت؛ در دستگاه ذکر شده ماده پلی وینیل کلراید به حالت ورقه یی شکل داده شده و برای ساخت سقف کاذب مناسب است. از دستگاه های مختلفی برای شکل دهی به پلی وینیل کلراید استفاده می شود.

دستگاه های ذکر شده به شکلی هستند که دارای 5 پیچ مته ای بوده و به شما امکان ایجاد هر طرحی را می دهد. بعد از این مرحله هم پی وی سی فرم دهی شده به قسمت کلندر وارد خواهد شد؛ در این قسمت پی وی سی ها به سبب ساخت ورقه های طولانی از ترمو، کائوچو، پلاستیک رزین نرم شده، پلی وینیل کلراید و …. از میان چند سیلندر رد می شوند. در مرحله بعدی هم باید به میزان لازم به ورقه های پی وی سی فشار وارد کرد، تا مقاومت مورد انتظار را داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
نکات طلایی در انتخاب کف کاذب

می توانید هم زمان با اعمال فشار قالب بندی را هم اجرا کرده و توسط انژکسیون با سرعت بالایی طرح و شکل دلخواه را ایجاد کنید. مرحله ذکر شده با نام قالب گیری شناخته می شود و به روش هایی مانند حرارت دادن، اکستروژن، تزریقی و … قابل اجرا می باشد.

مزیت به کار گیری از پلی وینیل کلراید

این ماده دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است و به همین دلیل قابلیت شکل دهی خوبی دارد؛ از طرفی قابلیت رنگ پذیری پلی وینیل کلراید سبب افزایش کاربرد آن شده است. سقف کاذب ساخته شده از پلی وینیل کلراید دارای خصوصیات مانند طول عمر بالا، مقاومت در برابر حمله حشرات، مقاومت در برابر باز ها و اسیدها، عایق صدا، عایق حرارت، عدم احتیاج به رنگ آمیزی، مقاوم در برابر آتش و ….. می باشد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *