چگونه سقف کاذب را تمیز کنیم

چگونه سقف کاذب را تمیز کنیم ؟

امروزه معماران دکوراسیون داخلی با در نظر گرفتن سبک خانه و طراحی آن، سقف کاذب ها را به گونه یک ویژگی جذاب بکار می­گیرند. سقف کاذب به عنوان یک سقف ثانویه در زیر سقف اصلی نصب می‌­شود و از آن برای کاربرد های مختلفی مانند عایق کردن یا پوشاندن تاسیسات سقف اصلی و همچنین زیبایی فضای داخلی استفاده می‌­شود. حال سوال این است با توجه به انواع مختلف سقف کاذب، چگونه سقف کاذب را تمیز کنیم که در ادامه پاسخ این سوال را مورد بررسی قرار می‌­دهیم.

چگونه سقف کاذب را تمیز کنیم

روش های تمیز کردن سقف کاذب به نوع و جنس آن بستگی دارد. برای نظافت انواع سقف کاذب ها نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آنها باعث افزایش طول عمر آن می­‌شود.

– سقف کاذب فیبری: این سقف از مواد معدنی و الیاف طبیعی ساخته شده است. برای تمیز کردن آن می‌­توان از یک اسفنج نرم یا دستمال مشابه مرطوب استفاده کرد. برای تمیز کردن سقف کاذب فیبری می­توانید از مواد شوینده یا سفید کننده استفاده کنید. حتما در نظر داشته باشید در پایان آن را خشک کنید.

– سقف کاذب فایبر گلاس: برای از بین بردن گرد وغبار از این سقف به دلیل مقاوم بودن آن، می‌­توانید با اطمینان از دستمال یا پارچه خیس استفاده کنید. به دلیل پایدار بودن سقف کاذب فایبر گلاس در برابر آب می‌­توان بدون نگرانی آن را تمیز کرد و حتی از دستگاه بخار شوی بهره برد. راجع به این سقف این مطلب حائز اهمیت است که به دلیل امکان رشد میکروب در این پانل ها، باید به طور منظم به نظافت آن بپردازید. در غیر این صورت آسیب جدی به سقف شما وارد می­‌شود.

این مطلب را از دست ندهید .
8 نکته درباره انواع سقف کاذب از زبان متخصصین

-سقف کاذب فلزی: تمیز کردن این نوع سقف راحت است. ابتدا گرد و غبار آن را با گردگیر پاک کنید و سپس از دستمالی نرم همراه با مواد شوینده غیر ساینده استفاده کنید. حتما به این نکته توجه کنید که دستمال یا پارچه‌­ای که استفاده می­‌کنید لطیف باشد، تا باعث ایجاد خط و خش سطح سقف نشود.

-سقف کاذب چوبی: سقف کاذب چوبی از دوام و عمر بالایی بهره­ مند است. برای تمیز کردن آن باید دستمال خشک یا گردگیر های پردار را بکار گرفت. زیرا رطوبت و نم باعث آسیب دیدن چوب می‌­شود. راه دیگر تمیز کردن آن جارو برقی است و حتما باید از قسمت برس نرم آن استفاده کرد که خط و خش موجب خرابی سقف نشود.

به طور کلی جارو برقی برای تمیز کردن انواع سقف کاذب مناسب است اما حتما نکات ذکر شده را به یاد داشته باشید.

در مواردی ممکن است نیاز به تمیز کردن فضای داخلی بین سقف اصلی و سقف کاذب وجود داشته باشد، در این صورت بهترین روش پیشنهاد شده بکار بردن دستگاه پمپ باد است تا باعث خرابی سقف کاذب و همچنین تاسیساتی که احتمالا داخل آن وجود دارد، مثل روشنایی های سقفی تزئینی و مخفی نشود.

تمیز کردن سقف خانه علاوه بر ایجاد ظاهر درخشان تر و زیبایی که به محیط می­بخشد، می‌­تواند موجب از بین بردن آلودگی و میکروب به وجود آمده روی سقف شود که اغلب بیشتر مردم هرگز به این موضوع توجه نمی­­‌کنند. همچنین نظافت سقف کاذب می­‌تواند به بیشتر شدن عمر مفید آنها کمک کند و از ایجاد هزینه های اضافی برای تعویض یا تعمیر آن جلوگیری کند.

این مطلب را از دست ندهید .
اجرای سقف کاذب در ساختمان و نکات مهم آن

به طور کلی برای دانستن این سوال که چگونه سقف کاذب را تمیز کنیم به این موارد دقت کنید:

  • قبل از شروع کار، دستورالعمل‌های تمیز کننده سقف کاذب خود را مطالعه کنید.
  • از استفاده از ابزار تیز و برنده که به سقف آسیب می‌رسانند خودداری کنید.
  • در صورت وجود لکه‌های سرسخت، می‌توانید از محلول‌های شوینده مناسب و یا پاک کننده‌های خاص استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن سقف‌های مرتفع و غیرقابل دسترس، می‌توانید از نردبان یا بالابر استفاده کنید.

همچنین شما می توانید برای تمیز کردن کف کاذب نیز به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *