کف های کاذب در مراکز داده

رمز استفاده از کف های کاذب در مراکز داده و مورد توجه بودن آن‌ها

جنس کاشی تایل‌ها، استحکام و دوام فاکتورهای مهمی هستند که در هنگام انتخاب و نصب کف های کاذب در مراکز داده باید مد نظر قرارداد. این مورد مهم‌ترین نکته در انتخاب یک سیستم کف کاذب است. انتخاب کف کاذب مناسب و نصب صحیح آن پیچیده ‌تر از آن چیزی‌ست که بسیاری از مردم تصور می‌کنند. این مقاله به چندین فاکتور مهم برای انتخاب و نصب کف کاذب در مرکز داده می‌پردازد.

 

ارزیابی نیاز به کف‌ های کاذب در مراکز داده

کف های کاذب از روزهای اولیه اختراع کامپیوترها با ما همراه بوده اند. اتاق کامپیوتر اغلب به عنوان «فضای دارای کف کاذب» شناخته می‌شود. برای بسیاری از مدیران فناوری اطلاعات، تصور یک مرکز داده بدون کف های کاذب ممکن نیست. این کفپوش‌ها،  به طور خودکار در اکثر پروژه‌ها گنجانده می‌شوند و به ندرت مورد سوال قرار می‌گیرند.

امروزه مراکز داده نیازهای متفاوتی دارند. بسیاری از چیزهایی که در سال‌های گذشته زیر کف های کاذب نصب می‌شدند، اکنون می‌توانند در زیر سقف کاذب نیز قرار گیرند و خنک‌سازی نیز با سیستم‌های بالای سر و یا تهویه مطبوع ردیفی انجام می‌شود. بنابراین سوال این است که آیا کف های کاذب در مراکز داده هنوز مفید هستند و اگر چنین است، برای چه؟

 

استفاده از کف های کاذب

رمز استفاده از کف های کاذب در مراکز داده و مورد توجه بودن آن‌ها از طرف مدیران، همان «دسترسی‌پذیری» آنهاست. کف های کاذب در ابتدا به دلیل پنهان کردن کابل‌ها و کانکتورهای بزرگی که وسایل جانبی را به مین فریم‌ها متصل می‌کردند در اتاق‌های کامپیوتر استفاده می‌شدند. در گذشته، کابل‌ها اغلب یک اینچ (۲٫۵ سانتی‌متر) یا بیشتر قطر داشتند و کانکتورها می‌توانستند یک اینچ در چهار اینچ (۲٫۵ تا ۱۰ سانتی‌متر) یا بیشتر باشند. آنها در کارخانه با طول‌های ثابت ساخته می‌شدند، بنابراین همیشه کابل اضافی برای سیم پیچی وجود داشت. تجهیزات معمولاً با افزایش نیازهای محاسباتی تغییر می‌کردند، بنابراین مدیران مرکز داده مجبور بودند کابل‌های جدید را به سرعت اجرا کنند تا زمان از دست رفته نبود کابل و خسارات را به حداقل برسانند.

تنها بعدها بود که مفهوم انتقال هوا در زیر زمین مطرح شد. در روزهای اولیه مراکز داده، خنک‌سازی با سرد نگهداشتن کل اتاق‌ها انجام می‌شد. کار در مرکز داده  برای کارمندان بدون پوشش گرمِ مناسب دشوار بود. همانطور که سیستم‌ها رشد کردند و وسایل جانبی گسترش یافتند، خنک کردن بیش از حد فضاهای بزرگ غیرعملی شد، بنابراین تجهیزات به گونه‌ای طراحی شدند که از پایین و از طریق هوای زیر زمین خنک شوند. هنوز نیازی به داشتن کف‌های کاذب نبود؛ اما به تدریج ایجاد سطحی دیگر روی کف اصلی جهت قرار دادن تجهیزات خنک کننده و کابل‌ها و بوجود آمدن سطحی دوبرابرقبلی ضروری شد.

این مطلب را از دست ندهید .
 آشنایی با انواع روکش کف کاذب

کف های کاذب که معمولاً تنها شش تا هشت اینچ (۱۵ تا ۲۰ سانتی متر) ارتفاع دارند، ابزاری برای رسیدگی به این نیازها و در عین حال تمیز و ایمن نگه داشتن فضای تجهیزات فراهم می‌کنند.

مزایای نصب کف کاذب

یک سیستم کف کاذب از پنل‌هایی تشکیل شده است که توسط پایه‌ها محکم می‌شوند و فضایی را در زیر کف برای ذخیره سرورها، سیم‌ها و موارد دیگر ایجاد می‌کنند. در این‌جا پنج دلیل وجود دارد که این سیستم می‌تواند برای شما مناسب باشد:

۱- سیم‌ها را از دید دور نگه می‌دارد

هیچ چیز بدتر از فضای اداری پر از سیم‌هایی نیست که از هر طرف عبورکرده‌اند. یک سیستم کف‌پوش، فضای زیادی در زیر کاشی‌ها ایجاد می‌کند تا تمام آن تجهیزات فناوری را در خود جای دهد.

با کمک کف‌های کاذب، سیم‌ها را زیر زمین مرتب نگه دارید تا فضای شما همیشه تمیز و منظم به نظر برسد. ظاهر زیبایی‌شناختی هر فضای اداریبزرگ، با ناپدید شدن سیم‌ها، بهبود می‌یابد.

۲- تغییر آن ساده است

اگر کاشی تایل بشکند یا آسیب ببیند، تعمیر یا تعویض آن بسیار آسان‌تر از زمانی‌ست که با یک روکش کف معمولی سروکار دارید. با یک کف معمولی، اگر مشکلی پیش بیاید یا قطعه‌ای آسیب ببیند، به احتمال بسیار زیاد باید کل آن را تعمیر کرد یا کل یک منطقه را باید جایگزین کرد که هزینه بر است و باعث اختلال در روند کار مرکز می‌شود. با استفاده از این سیستم، کاشی را می‌توان به راحتی بدون نیاز به تعمیرات اساسی کل فضا یا ایجاد مزاحمت، تعویض کرد.

۳- دسترسی آسان برای تعمیر و نگهداری

وقتی با مجموعه‌ای پیچیده از سرورها سر و کار دارید، باید بتوانید در صورت نیاز به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید. زمانی که کابل‌ها و تجهیزات  در زیر زمین قابل دسترس باشند و برای هرکسی که تعمیر و نگهداری را انجام می‌دهد شفاف و سازماندهی شده باقی بماند؛ مشکلات حل می‌شود.

سیستم کف کاذب امکان دسترسی آسان را به هر فناوری موجود درزیرشان فراهم می‌کند. نواحی سرور دارای برچسب و منظم خواهند بود تا افراد بتوانند به سادگی آنها را پیدا کنند و هر مشکلی را که باید ایجاد شود برطرف کنند.

۴-تجهیزات شما را خنک نگه می‌دارد

با این سیستم می‌تواند تهویه هوای مرکز را از کف انجام داد. این طراحی باعث می‌شود که هوا به روشی کارآمدتر حرکت کند، فضا سریع‌تر خنک شود و هزینه‌های انرژی درازمدت کاهش پیدا کند. هوای خنک را می‌توان به سمت بالای کاشی‌ها و همچنین در زیر آن هدایت کرد و از گرم شدن بیش از حد سرورها یا سایر لوازم الکترونیکی ذخیره شده در زیر سیستم کف جلوگیری کرد.

این مطلب را از دست ندهید .
راهنمای کاربردی نصب کف‌ های کاذب و تجهیزات مورد نیاز

۵- امکانات طراحی بی پایان هستند

شاید یکی از بهترین بخش‌های یک سیستم کف کاذب، این واقعیت باشد که دارای انواع روکش‌هاست، بنابراین شما همیشه می‌توانید به ظاهری که می‌خواهید برسید. از کف کاذب گالوانیزه تا کف کاذب آلومینیومی و یا کف کاذب فولادی همیشه گزینه‌ای برای مطابقت با نیازها و ترجیحات کار و فضای شما وجود دارد.

 درباره کف های کاذب در مراکز داده

اکنون که از مزایا یا سیستم کف کاذب آگاه شدید، برای ارزیابی اینکه آیا این سرمایه‌گذاری، مناسبِ شرکت شماست، وقت بگذارید. اگر به دنبال بهترین راه برای شروع یک پروژه کف کاذب اداری هستید با  شرکت فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید. این شرکت بیش از دو دهه است که به فعالیت و تولید در این عرصه می‌پردازد و از دانش، تجربه و آگاهی لازم برخوردار است و تا کنون پروژهای زیادی را با موفقیت به اتمام رسانده است. بنابراین به شما کمک خواهد کرد تا بهترین نوع کف کاذب را با توجه به نوع کاربری خود بدون هدر رفت مالی، انتخاب کنید.

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

تماس با دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰

انواع کف کاذب کارنو

گروه فنی و مهندسی کارنو تولید کننده سه نوع کف کاذب است که برای مراکز حساس همچون اتاق سرور، اتاق برق، اتاق کنترل و غیره بسیار مناسب است.

کف کاذب های تولیدی کارنو عبارتند از:

کف کاذب فولادی

کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب گالوانیزه (کف کاذب طرح لگراند)

(از موارد بالا، کف کاذب طرح لگراند یکی از مناسب ترین انواع کف کاذب برای اداره می باشد.)

کف کاذب فولادی کارنو

کف کاذب فولادی از جنس فولاد است. فولادی که در کف کاذب فولادی کارنو استفاده شده، از فولاد مبارکه اصفهان تامین شده است. جنس ورق زیرین تایل، ST14 و ورق رویی آن ST12 می باشد.

تایل های فولادی و آلومینیومی دارای سایز ۶۰*۶۰ می باشند، از این جهت این نوع کف کاذب ها را با نام کف کاذب ۶۰*۶۰ نیز در بازار میشناسند.

این نوع کف از مقاومت بالایی برخوردار است. بنایراین برای مکان هایی با رفت و آمد زیاد و یا مکان هایی که تجهیزات سنگینی نیاز است روی کف کاذب قرار بگیرد، بسیار مناسب است.

کف کاذب فولادی دارای دو نوع روکش HPL و PVC است. اما با توجه به خصوصیات آنها، روکش HPL کاربردی تر و پرطرفدار تر است.

روکش HPL دارای خاصیت ضدخش و آنتی استاتیک است که برای مراکز حساس بسیار ایده آل می باشد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *