راهنمای نصب کف های کاذب

راهنمای کاربردی نصب کف‌ های کاذب و تجهیزات مورد نیاز

آیا می‌خواهید به راحتی و زیبایی در فضای ساختمان اداری و شرکت خود به فناوری‌های اطلاعاتی، محاسباتی و ارتباطاتی دسترسی داشته باشید؟ نصب کف های کاذب در چند مدل، شرایط ایده آل را برای این کار فراهم می‌کنند. کف کاذب نوعی کف پوش برای مرکز داده است که در آن یک طبقه کمی بالاتر از کف اصلی ساختمان ساخته می‌شود و فضای باز ایجاد شده بین این دو را برای سیم کشی یا زیرساخت خنک کننده باقی می‌گذارند.

با نصب پنل‌های کف کاذب دسترسی به حفره زیر آن امکان‌پذیر می‌شود و تعمیر و نگهداری آسان آن را تضمین می‌کند. کف پوش‌ها همچنین انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می‌دهند. آن‌ها را می توان به سرعت و به راحتی برای برآورده کردن نیازهای جدید تنظیم و بروز کرد.

نحوه نصب کف های کاذب دیتا سنتر

چگونه می‌توان سیستم کف کاذب را در مرکز داده، اتاق سرور و غیره ایجاد کرد؟

در راهنمای نصب کف کاذب که مطالعه می‌فرمایید، فرآیند و مراحل نصب را ارائه می‌دهیم.

راهنمای نصب کف‌ های کاذب

نکاتی که باید قبل از نصب سیستم کف کاذب در نظر بگیرید.

برای تضمین مزایای این کف پوش، رعایت روش نصب صحیح ضروری‌ست این کار با تهیه نقشه پروژه اجرایی، آغاز می‌شود. در برنامه‌ریزی، باید از صفحه‌بندی صفحات و پایه‌های کف پوش، اندازه‌گیری سطح، برش‌ها، جزئیات، یادداشت‌ها وغیره اطلاعات اولیه کسب و تهیه شود.(جهت مشاوره نصب کف کاذب محل ورد نظر خود، با کارشناسان شرکت فراز شبکه کارنو تماس بگیرید).

اجزای تشکیل دهنده کف کاذب

پنل کف کاذب

سطح روی کف کاذب تایل یا پنل نام دارد. جهت نصب کف های کاذب بهتر است بدانی که تایل‌ها در انواع مختلف فولادی، شیشه‌ای، آلومینیومی، سنگی و چوبی تولید می‌شوند. جنس روی پنل ازپی وی سی یا اچ پی ال است و ضخامت آن‌ها بین ۷ دهم میلی‌متر تا ۳ میلی‌متر متغیر است. کف کاذب کارنو نیز با روکش‌های اچ پی ال و پی وی سی و با کیفیت بالا مورد استفاده در سازمان‌ها و مراکزحساس همچون دیتاسنتر، اتاق برق، اتاق کنترل و اتاق سرور است.

پایه‌ها جهت نصب کف های کاذب

برای ایجاد ارتفاع لازم از کف اصلی و ثابت کردن کف کاذب از پایه استفاده می‌شود . پایه‌ها معمولا فولادی هستند اما با توجه به کاربرد آن انواع پلیمری آن‌ها نیز وجود دارد. به عنوان مثال پایه کف کاذب طرح لگراند کارنو از جنس پی وی سی و بسیار مقاوم است.

میله رابط کف کاذب

این میله ارتفاع سطح کف کاذب را تعیین می‌کند و با توجه به نوع کاربری و میزان فشاری که بر سطح وارد می‌شود قطر و ارتفاع این میله انتخاب می‌شود.

استیرینگر کف کاذب

قوطی‌هایی هستند که پنل را به پایه متصل می‌کنند. برای ایجاد استحکام کف کاذب ضروری هستند. استرینگرها معمولا از جنس فولاد گالوانیزه‌اند.

این مطلب را از دست ندهید .
کاهش مصرف انرژی با سیستم توزیع هوای زیر زمینی

کلاهک کف کاذب

بستر قرارگیری استرینگر است و نگهداری آن را بر عهده دارد. در واقع نشیمنگاه پنل روی زیر ساخت کلاهک است و انواع مختلف دارد.

پیچ و مهره کف کاذب

برای جلوگیری از شل شدن زیر ساخت پنل زیر هر کلاهک یک مهره قرار می‌گیرد. در مکانی که روی کف کاذب فشار و ارتفاع زیاد هستند از دو مهره استفاده می‌شود . با قرار گرفتن مهره به راحتی می‌توان کف کاذب را رگلاژ کرد و ارتفاع را تا ۱۰ سانتی‌متر بالا و پایین کرد.

ابزارهایی برای آماده سازی و نصب کف های کاذب

لیست گسترده‌ای از مواد و ابزار مورد استفاده در هنگام نصب کف‌ های کاذب وجود دارد. از جمله چکش لاستیکی، کاردک فلزی یا پلاستیکی، سطح لیزری، نوار اندازه گیری، قلم، اره منبت کاری اره مویی، اره سنگ مرمر، پودر خط کشی، اره قوسی، اره فنجانی، دریل حرفه ای، پیچ گوشتی، شیلنگ تراز و خط کش آلومینیومی‌ست. کارگران باید از تجهیزات حفاظت فردی مناسب مانند عینک ایمنی، محافظ شنوایی، چکمه‌های ایمنی، دستکش پارچه ای، کلاه ایمنی و غیره استفاده کنند.

 تمیز کردن زیر کف

با آماده شدن تمام تجهیزات، آماده سازی کف زیرین آغاز می‌شود. سطح زیرین باید ثابت و یکدست و۱۰۰% تراز و منظم باشد. بدون ترک، موج، تکه تکه شدن، فرورفتگی، باقیمانده غبار و رطوبت باشد. تسطیح پایه‌ها از نامنظم شدن سیستم و مشکلات آینده در پارتیشن‌ها یا تجهیزات جلوگیری می‌کند.

اجرای کف کاذب فقط باید پس از اتمام سایر مراحل کار مانند سقف گذاری و رنگ آمیزی دیوارها انجام شود. همچنین محل باید تمیزو یا شسته شود (بدون زباله یا سایر اشیایی که مانع کار می‌شود).

مراحل نصب کف های کاذب

۱.نصب کف با علامت گذاری خطوطی که نقاط تراز را نشان می‌دهد، شروع می‌شود.

سطح کار و محل نصب پایه و تایل مشخص شده و در هر ۵ مترعلامت گذاری می‌شود. سطح‌ها به موازات یکدیگر تنظیم می‌شوند. باید با خط و شابلون نایلونی، کارانجام شود.

۲.پایه‌ها و تکیه گاه کف‌های کاذب را نصب کنید: پایه را روی نقاط صحیح قراردهید، سپس رشته را به پایه‌ها وصل کنید.

۳.برای اتصال پایه های اضافی و پشتیبانی پایدارتر یا تطبیق لبه‌ها، سوراخ‌های پیچ اضافی را روی رشته دریل کنید. (نبشی‌های دور دیوار را نصب کنید. سیم و پیچ و قطعات اضافی را برش داده و آن‌ها را جمع آوری کنید).

۴.پس از نصب تکیه گاه یا پایه‌های زیرین کف، از تجهیزات لیزری و مقیاس تراز برای تنظیم ارتفاع استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که سطح در همان ارتفاع مطلوب است.

۵.استرینگرها را در محل خود قرار داده و محکم کنید. استفاده از تراز لیزری در این مرحله به صاف بودن سطح کمک می‌کند.

۶.پانل‌ها را شماره گذاری کرده و به ترتیب از یکطرف شروع به چینش کنید. دقت نمایید تایل‌ها بعد از نصب در محل فیکس شود. در این مورد حتی جهت قرار گرفتن پانل نیز مهم است. بعد از نصب در صورتی که بخواهید تایل‌ها را جابجا کنید ممکن است در جای جدید خوب فیکس نشود. بنابراین تایل‌ها را شماره گذاری ‌کنید تا در زمان برداشتن تعداد زیادی از آن‌ها، سر جای خود قرار بگیرند.

این مطلب را از دست ندهید .
نکات اساسی تمیز کردن کف کاذب مراکز داده

۷.در کناره‌ها در صورتی که تایل‌ها اندازه نباشد، آن‌ها را برش داده و به اندازه دلخواه درآورید.

برای دیدن نمونه کارهای نصب کف‌ های کاذب کارنو می توانید به قسمت پروژه ها در سایت مراجعه کنید و دقت و ظرافت نصب و اجرای کف کاذب را مشاهده کنید. باعث خرسندی ماست که نظر خود را در رابطه با مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

برای اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت کف کاذب می‌توانید با کارشناسان گروه فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

۰۵۱-۳۷۶۰۳۷۶۰

مزایای کف کاذب در مرکز داده

تا این قسمت از مقاله اطلاعاتی درباره نصب کف های کاذب ارائه دادیم. حال میخواهیم درباره مزایای کف کاذب در مرکز داده سخن بگوییم. برخی از مزایای استفاده از کف کاذب در مرکز داده شامل موارد زیر است:

محافظت از متریال: با استفاده از کف کاذب، یک مرکز داده برای قرار دادن تجهیزات خنک کننده نیازی به دیوارها، اتاق ها یا سازه های جدید ندارد.

طراحی مدولار: سیستم های کفک اذب اغلب می توانند به راحتی مرتب شوند. تایل ها را می توان در صورت لزوم اضافه یا حذف کرد. اگر سرورها نیاز به جابجایی داشته باشند، تایل ها را می‌توان برای تغییر مسیر هوای خنک مرتب کرد. اگر یک مرکز داده به فن های بیشتری نیاز داشته باشد، کابل کشی را می توان در زیر زمین و فن ها را جدا از کابل ها در بالای کف قرار داد

استفاده از متریال مختلف در تولید کف کاذب: انواع مختلفی کف کاذب با متریال های متفاوت تولید شده اند که دارای روکش های مختلفی هستند. برخی از مواد ممکن است از اختلال در میدان مغناطیسی یا الکترواستاتیکی جلوگیری کنند و همچنین کشش، عوامل ایمنی و دوام بهتری را فراهم کنند.

مدل کف کاذب زمانی روش استاندارد برای ارائه برق و ایجاد اتصال در مرکز داده بود. با این حال، مدل‌های طراحی جدیدتر، سربار کابل‌ها را به سینی کابل منتقل می‌کنند و از فضای زیر طبقه برآمده برای لوله‌های خنک‌کننده آب و جریان هوا برای سیستم‌های خنک‌کننده راهروی سرد و گرم استفاده می‌کنند. این روش هم باعث زیبایی محیط می شود و هم نظم بیشتری در محیط ایجاد می کند. علاوه بر این، به دلیل پنهان شده کابل ها و سیم ها، باعث افزایش طول عمر کابل ها و کاهش خطرات ناشی از لخت شدن و خرابی کابل ها می شود.

6 نظر

  • مهران عطایی

    سلام لطفا بفرماییدکه امکان خرید لوازم جانبی که اشاره شده، از شرکت وجود داره؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام بر شما
      بله، لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فراز شبکه کارنو تماس بگیرید.

  • مهسا

    تمیز کردن کف کاذب چطور انجام میشه؟؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      باسلام دوست عزیز شما می توانید جهت کسب اطلاعات، مقاله «نگهداری کف کاذب، تعمیر و سرویس دوره ای» به آدرس https://floorcell.com/news/raised-floor-maintenance-repair-service را مطالعه نمایید.

  • تقی زاده

    روز بخیر ، چطور می توانم اطلاعات بیشتری جهت سفارش کسب کنم؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      روز شما بخیر اطلاعات تماس شرکت فراز شبکه کارنو روی سایت موجود است.
      شماره مستقیم با دفتر تهران : ۰۲۱۸۸۴۸۶۳۰۰+
      ۰۲۱۸۶۱۱۱۹۵۶+
      شماره تماس با کارشناس فروش : ۹۸۹۱۲۴۷۹۸۴۳۲+
      شماره مستقیم با دفتر مشهد: ۹۸۵۱۳۷۶۰۳۷۶۰+
      شماره تماس با کارشناس فروش: ۹۸۹۱۵۸۹۰۰۷۱۴+
      همچنین می توانید از طریق گزینه واتساپ روی سایت با ما ارتباط داشته باشید.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *