اجرای سیستم کف کاذب

چگونه اتاق سرور را برای اجرای سیستم کف کاذب آماده سازی کنیم؟

در هر پروژه اجرای سیستم کف کاذب ، مهندسان، طراحان و متخصصان کف سازی ترجیح می‌دهند ابتدا یک مطالعه درباره اندازه گیری فضا انجام دهند. درک کامل فضای مورد نظر شما جهت نصب کف های کاذب برعهده مهندسان و طراحانی که انتخاب می‌کنید است.

برای ساختار صحیح، یکپارچگی و یافتن نوع کف کاذب مناسب محل مورد نظر شما  داشتن ایده واضح ضروری‌ست. اندازه گیری را به عنوان یک برنامه عملی قابل اجرا در نظر بگیرید. با اندازه گیری دقیق، می‌توان فضای اداری بالقوه را در یک ساختمان تجزیه و تحلیل و درک کرد. این کار آشکارا به معماران کمک می‌کند تا پیش‌بینی کنند که چه کاری باید انجام شود تا یک شالوده مستحکم از کف کاذب ایجاد شود.

اما قبل از اینکه بتوانید شروع کنید، انتخاب یک شرکت معتبر و مناسب با توجه به کارایی و عملکرد گذشته آن بسیار مهم است. تصمیم برای اجرای کفپوش متناسب مرکز، مستلزم توجه به طراحی، ساخت، انتخاب تایل، ویژگی‌های طراحی سازگار با محیط زیست، جنبه‌های ایمنی، ظرفیت بارگیری، انتخاب رنگ و روند طراحی مدرن است. همه این‌ها به سرمایه گذاری با ارزش خواهد انجامید.

شرکت فراز شبکه کارنو با بیش از ۲۰ سال تجربه در تولید نصب و اجرای کف کاذب اتاق سرور و دیگر مراکز حساس در خدمت شماست. برای مشورت و اجرای پروژه دیتاسنتر و اتاق سرور یا محل کار خود، با کارشناسان و متخصصان این شرکت تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

۰۵۱-۳۷۶۰۳۷۶۰

 

آماده سازی جهت اجرای سیستم کف کاذب

مرحله ۱: محاسبه طرح مطابق با سطح قابل اجرا

دیوارها و یا ستون و سایر موارد را روی پلان مشخص کنید. سپس برای پیش‌بینی نقشه ساخت و ساز در کل مساحت طبقه، آن را به سری مربع/مستطیل تقسیم نمایید.

مرحله ۲: مساحت را اندازه گیری کنید

برای مناطق مربع یا مستطیل، طول را در عرض ضرب کنید تا ناحیه پیش‌بینی شده به متر مربع بدست آید. این به شما کمک می‌کند که در مرحله بعد، اندازه تخمینی و تعداد کاشی تایل‌ها را دریابید.

مرحله ۳: منطقه محاسبه شده را به مقدار تایل مورد نیاز خود تبدیل کنید

کل مساحت مربع اتاق را بر مساحت مربع کل کاشی‌ها تقسیم کنید. به عنوان مثال -اگر هر جعبه حاوی (۰٫۹۲۹ متر مربع) ۱۰ فوت مربع کاشی باشد. اگر برای ۱۴۰ فوت مربع (۱۳ متر مربع) به کاشی نیاز دارید، ۱۰ به ۱۴۰، ۱۴محاسبه می‌شود. از این رو، شما باید حداقل ۱۴ جعبه کاشی تایل بخرید.

مرحله ۴: پارامترهای پروژه خود را تنظیم کنید

اینجاست که یک مفهوم به یک طرح واقع گرایانه تبدیل می‌شود. با تخمین دقیق مساحت، می‌توانید به راحتی طرح، نوع کف کاذب و اندازه پروژه را انتخاب کنید تا از قبل روی ساخت و ساز کف کاذب خود تمرکز کنید. قبل از شروع فرآیند ساخت و ساز باید یک هدف روشن در ذهن داشته باشید. سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • چقدر فضا برای کارمندان و سیستم‌های IT نیاز دارید؟
  • آیا طراحی کف کاذب می‌تواند کارآمدتر باشد؟
  • آیا بعد از اجرای سیستم کف کاذب ، نگهداری از آن آسان است؟
  • آیا کف کاذب ایمنی کارمندان و دارایی‌ها را تضمین می‌کند؟
  • بودجه کلی شما برای کف کاذب چقدر است؟

مرحله ۵: شرایط سایت پروژه را بررسی کنید

یک چالش با ساخت و ساز کف کاذب این است که بسیاری از شرایط (به طور کلی در مورد زیرساخت) می‌توانند بر کار تأثیر بگذارند که اغلب پیش‌بینی آن دشوار است. در حالت ایده آل، پیشنهاد می‌شود که خلاصه‌ای مناسب از وضعیت سایت ارائه شود و با تیم معماری و مهندسی گفتگوی کامل داشته باشید. این به شما تصویر دقیق‌تری از شرایط واقعی ساختمان اداری ارائه می‌دهد و کار پیشنهادی بهتر -از جمله هزینه کل سرمایه گذاری را تضمین می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید .
مدیریت صحیح کابل کشی مراکز داده و محیط کار

برخی از عوامل مانند مکانیکی، الکتریکی و فونداسیون ناهموار معمولاً منجر به افزایش هزینه‌های کل ساخت و ساز می‌شوند. در این بخش افرادی را که باید برای انجام کار استخدام کرد، معرفی می‌کنیم:

  • تیم داخلی و معماری،
  • مدیر پروژه داخلی – کسی که در قبال پلان‌‌های کف کاذب شما پاسخگوست.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان شرکت فراز شبکه کارنو تماس بگیرید.

در ادامه درباره‌ی نحوه مرتب کردن سیم ها و کابل ها زیر کف کاذب اطلاعاتی را ارئه خواهیم داد.

سیستم سینی کابل کف کاذب

می دانید سینی کابل چیست، درست است؟ سینی کابل، سینی سیم، سبد کابل; همه آنها نام یک چیز هستند: سینی های فلزی که کابل ها و سیم ها را نگه می دارند. سینی های کابل که معمولاً از سقف معلق و یا در زیر کف کاذب پنهان شده اند، راه خوبی برای اجرای (مسیر) سیم ها و کابل ها هستند. سینی کابل سیستم‌های پشتیبانی مکانیکی هستند که در اجرای سیستم کف کاذب میتواند یک سیستم ساختاری سفت و سخت را برای کابل‌های الکتریکی و هادی‌های عایق‌شده جهت توزیع برق و کنترل سیگنال و ارتباطات فراهم کند. سینی های کابل فلزی از فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم ساخته شده اند.

هیچ مشکلی با سینی کابل در کف کاذب وجود ندارد. در واقع، بیشتر مراکز داده ای که با آنها برخورد می کنید از سینی کابل استفاده می کنند. فقط یک مشکل با آن وجود دارد (زمانی که ما در مورد هر ساختمان یا تأسیساتی صحبت می کنیم که جز مرکز داده نیست).

چند طرح سینی کابل منحصر به فرد وجود دارد. ممکن است فکر کنید “این فقط یک سینی فلزی است، چقدر می تواند خاص باشد؟” و به نوعی حق با شماست. اما سینی کابل های انعطاف پذیری وجود دارد که می توانید به راحتی آنها را خم کنید و هر طور که می خواهید بچرخانید. اما باز هم، برای انجام این چرخش ها به فضای زیادی نیاز دارید.

اگر فضایی را طراحی یا می‌سازید که نمی‌توانید سینی‌های کابل با ظاهری زننده را از سقف آویزان کنید، و قرار دادن آن‌ها در کف کاذب واقعاً بلند گزینه‌ای نیست، باید یککف کاذب کم ارتفاع را در نظر بگیرید. بدون نیاز به سیستم سینی کابل!

کف کاذب طرح لگراند که دارای تایل هایی با سایز ۲۲٫۵*۲۲٫۵ می باشد، می تواند گزینه خوبی برای ایجاد کف کاذب با ارتفاع کم و منظم کردن سیم ها و کابل ها باشد. کف کاذب طرح لگراند دارای پایه هایی با ارتفاع ۱۲ سانتی متر می باشد و قطعه ارتفاع دهنده با ارتفاع ۱۱ سانتی متر نیز وجود دارد که در صورت نیاز به ارتفاع بیشتر از این قطعه می توان استفاده کرد.

البته سینی کابل معایبی نیز دارد. اگر سینی کابل استانداردی استفاده نشود، امکان جمع شدن رطوبت وجود دارد که بسیار خطر آفرین است.

شرکت فنی مهندسی کارنو و سفارش کف کاذب

اگر به دنبال بهترین راه برای شروع یک پروژه کف کاذب اداری هستید با  شرکت فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید. این شرکت قرین به دو دهه است که به فعالیت و تولید در این عرصه می‌پردازد و از دانش، تجربه و آگاهی لازم برخوردار است و تا به اکنون پروژهای زیادی را با موفقیت به اتمام رسانده است. این شرکت به شما کمک خواهد کرد تا بهترین نوع کف کاذب را با توجه به نوع کاربری خود بدون هدر رفت مالی، انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید .
سینی کابل کف کاذب

شرکت ما به عنوان یک شرکت قابل اعتماد در بازار کشور، زیر و بم ساخت و ساز کف کاذب را درک می‌کند. طراحان حرفه‌ای ما می‌توانند بینش دقیقی در مورد ساخت و ساز از طریق پلان‌های مختلف به شما ارائه دهند.

کارشناسان ما برترین طرحی که برای دفتر شما بهترین کارایی را داشته باشد، ارائه می‌دهد. چه برای اولین بار قصد دارید کف کاذب را اجرا کنید و یا چیدمان دفتر خود را ارتقا دهید، تیم ما می‌تواند به شما کمک کند تا پروژه‌هایی با حداقل مشکلات و کارایی بالا طراحی کنید.

کف کاذب گالوانیزه کارنو دارنده استانداردهای بین المللی: گواهینامه CE اروپا، ایزو ISO 14001، ایزو ISO 9001 و ایزو ISO/IEC 17025 است.

شرکت فنی و مهندسی کارنو به تولید و عرضه سه نوع کف کاذب می‌پردازد:

  • کف کاذب طرح لگراند (گالوانیزه)
  • کف کاذب فولادی
  • کف کاذب آلومینیومی

هر سه محصول نام برده شده برای پیاده سازی در مراکز داده مناسب است؛ اما هر یک از این محصولات از ویژگی‌های منحصری برخوردار هستند. این محصول در بیمارستان‌ها، مراکز داده، مراکز تماس، دفاتر فناوری اطلاعات و داروخانه‌ها استفاده شده‌است.

کف کاذب دیتاسنتر و اتاق سرور

مراکز داده و اتاق سرور محل ادغام اطلاعات و ارائه خدمات مختلف در مجموعه شما هستند. با توجه به حساسیت بالای چنین مکان هایی، تسهیلات و دسترسی سریعتر به اطلاعات، امنیت فیزیکی و اطلاعاتی، شرایط دمایی مناسب، استانداردهای لازم، جلوگیری از ورود غیرمجاز و موارد دیگر در مراحل طراحی تا نصب کامل مورد توجه قرار می گیرد.

طراحی، چیدمان تجهیزات و تهیه نقشه کامل.

اجرای سیستم کف کاذب و سقف کاذب استاندارد.

تامین و نصب درب ضد سرقت و ضد حریق.

راه اندازی سیستم خنک کننده

انجام کابل کشی بین و درون رک ها، مطابق با استانداردهای موجود.

انتخاب، آماده سازی و پیکربندی سرورها با توجه به عملکرد مجموعه.

نصب سیستم برق، یو پی اس، ژنراتور، استابلایزر و ضد صاعقه.

سیستم های اعلام حریق و اعلام حریق اتاق سرور بر اساس استاندارد.

تمامی این موارد باید طبق استاندارد انجام شود تا دیتاسنتر در بهینه ترین حالت به کار خود ادامه دهد. گروه فنی ومهندسی کارنو در زمینه استاندارد سازی و هوشمند سازی اتاق سرور و دیتاسنتر نیز فعالیت دارد.

نتیجه گیری

حتی با وجود اینکه نصب کف کاذب نیاز به هزینه، زمان، پول و تلاش فراوان دارد، یک فضای اداری مناسب روحیه و بهره‌وری کارمندان را بهبود می‌بخشد و همچنین یک محرک عالی برای به نمایش گذاشتن فرهنگ کسب و کار شماست. کارمندان و مشتریان بالقوه شما از لحظه‌ای که پاهای خود را داخل شرکت می‌گذارند  به ارزش گذاشتن شما برای کسب و کارتان پی می‌برند.

کیفیتی که ما ارائه می‌دهیم یک راه حل مدیریت جهت فضای خلاقانه است که به تقاضای حال و آینده می‌پردازد. برای دریافت جزئیات بیشتر و اطلاع از قیمت کف کاذب امروز تماس بگیرید.

2 نظر

  • کرمان نیرو

    عالی ممنون از توضیحاتتون.

    • مدیر سایت

      خواهش میکنم.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *