سقف کاذب حجمی

سقف کاذب حجمی

منظور از سقف کاذب حجمی چیست؟ در این مقاله قصد داریم در رابطه با حجم سازی در معماری بحث کرده و عبارت های کف دکوراسیون داخلی و همچنین فوکوس روی سقف را مورد بررسی قرار دهیم. اگر بخواهیم به تاریخچه حجم سازی اشاره کنیم، لازم است بدانید در گذشته ها این عمل فقط با گچ بری، ماکت سازی یا مجسه سازی انجام پذیر بود؛ با این حال اکنون برای حجم سازی در دکوراسیون تمامی بخش های ساختمان راه های غیرساختمانی بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

مطلب بیان شده به این معنی است که به مصالح ساختمانی و رعایت اصول مالک سازی نیازی نبوده و می توان با اتصال قطعات سقف کاذب یا حتی کف کاذب دکوراسیون داخلی تمامی بخش های ساختمان را طبق سلیقه ی خود طراحی کنید. در ادامه به بررسی روش های مختلف معماری نوین که برای حجم دهی به ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، می پردازیم. با ما همراه باشید.

اجرای سقف کاذب,انواع سقف کاذب,تولید سقف کاذب

سقف کاذب و حجم سازی ساختمان

همان طور که می دانید سقف ها همیشه به عنوان مهم ترین عضو هر ساختمان به حساب می آیند و به طبع زیبایی آن در کل دکوراسیون نقش موثری خواهد داشت؛ به این ترتیب شما می توانید حجم سازی آن را به کمک سقف های کاذب انجام دهید. در این بخش لازم است بدانید سقف های کاذب به طرح های دکوراتیو یا صاف قابل اجرا خواهد بود. در زمانی که برای حجم سازی ساختمان انتخاب شما سقف کاذب است، باید قابلیت انتخاب خود مشتری را در نظر گرفت.

در این نوع روش هر مشتری قابلیت انتخاب سقف کاذبی با طرح و رنگ دلخواه و متناسب با محیط داخلی خود را خواهد داشت. در این بخش لازم به ذکر است که اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای حجم سازی به ساختمان خود از سقف کاذب استفاده می کنید، برای انتخاب رنگ آن حتما به میزان روشنایی و نورگیر بودن ساختمان توجه کرده و بدون در نظر گرفتن آن برای تعیین رنگ اقدام نکنید.

این مطلب را از دست ندهید .
عوامل موثر بر قیمت کف کاذب اتاق سرور

حجم سازی با سقف کاذب چه مزیت هایی دارد؟

  1. نصب سقف کاذب سرعت اجرایی بالایی دارد.
  2. همان سرعت اجرایی بالا سبب کاهش هزینه نیروهای انسانی می شود.
  3. هزینه نصب سقف کاذب نسبت به روش های دیگر حجم سازی مانند رابیتس، گچ و همچنین گچ بری بسیار معقول است.
  4. به دلیل شکل هندسی منظم در سقف های کاذب زیبایی بیش تری وجود دارد.
  5. در برابر نیروهایی مانند زلزله سقف کاذب مقاومت بالایی خواهد داشت.
  6. صرفه جویی در هزینه های پرداختی ساختمان به دلیل این که سقف کاذب عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی است.
  7. بدون هیچگونه مشکلی میتوان به آسانی به تجهیزات و تاسیسات دست پیدا کرده و تعمیرات لازم را انجام داد.
  8. نصب سقف کاذب می تواند سبب کاهش وزن کل ساختمان شود، بخصوص زمانی که مساحت سازه زیاد است.
  9. به مالک امکان اجرای هر نوع پوششی برروی سقف را خواهد داد که از جمله آن ها می توان به کاغذ دیواری، رنگ، بلکا و ….. اشاره کرد.
  10. اجرای سقف کاذب قابلیت شکل دهی برای طرح های دایره و منحنی را خواهد داشت که به این ترتیب در زیبا سازی فضا نقش موثری دارد.
  11. در محیطی که از سقف کاذب به عنوان حجم سازی ساختمان استفاده شده است، بعد از اتمام مراحل نصب آن می توان به سرعت از سازه بهره برداری کرد.

سقف کاذب,سقف کاذب حجمی,نصب سقف کاذب

نحوه اجرای حجم سازی ساختمان و روش استفاده از سقف کاذب

برای این که بتوانید حجم سازی را در ساختمانی اجرایی کنید باید در مرحله اول اسکلت بنا را مد نظر قرار داده و با توجه به مساحت ساختمان ابعاد و شکل آن، سایز طرح انتخابی خود را سفارش دهید. لازم است بدانید سقف کاذب مستقیما برروی اسکلت ساختمان اجرا شده و بارهای وارده به آن را به دیگر اعضای ساختمان انتقال خواهد داد. بعد از نصب و اجرای سقف کاذب فضایی بین آن و سقف اصلی به وجود می آید که وظیفه عایق حرارتی را ایفا می کند.

این مطلب را از دست ندهید .
مزایای کف کاذب اتاق سرور

در این بخش لازم به ذکر است که فضای ذکر شده در سطرهای بالا عایق صدا هم بوده و علاوه بر این می تواند برای پوشش دهی تاسیسات یا تجهیزات هم گزینه بسیار خوبی باشد. نکته حائز اهمیت این است که در مراحل ساخت و ساز پانل از روش خشک پیروی کرده یا به عبارتی دیگر در ساخت و تولید آن ها از آب استفاده نخواهد شد.

حجم سازی با سقف کاذب و هزینه های مربوط به آن

در ابتدا باید نوع سقف کاذب را تفکیک کرده و بعد برای بررسی هزینه های آن اقدام کنید. نوع سقف کاذب به مواردی مانند ضخامت پانل، تیپ اجرایی، جنس مصالح، مساحت کلی، نوع پانل به کار رفته در نصب، ارتفاع از سقف اولیه، میزان تاسیسات موجود در ساختمان، ارتفاع ساختمان مورد نظر و …… بستگی خواهد داشت. از انواع سقف کاذب می توان به سقف های دکوراتیو، سقف های ساده، سقف های پارچه فلت و …… اشاره کرد؛ که هر یک از آن ها به مصالح با مشخصات خاصی نیاز دارند. از دیگر عواملی که برروی هزینه های سقف کاذب تاثیر گذار است می توان به برند مصالح، متراژ کلی ساختمان، طرح تایل و ….. اشاره کرد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *