سفارش کف کاذب مرکز داده

۵ نکته مهم که هنگام سفارش کف کاذب مرکز داده باید در نظر بگیرید

تصور کنید؛ برنامه ریزی و طراحی مرکز داده شما رو به اتمام است و مساحت و متراژ محلی که به هسته مرکزی شرکت شما تبدیل خواهد شد را تعیین کرده‌اید. نقشه‌های فیزیکی و الکتریکی مکان‌، شبکه سرور و تجهیزات را در نیز نظر گرفته‌اید؛ اما‌ آیا قبل از اتمام این مراحل، به طراحی و سفارش کف کاذب مرکز داده شرکت خود اندیشیده‌اید؟

با کمال تعجب، در حالی که تیم طراحی، ‌ساعت‌های زیادی را صرف برنامه ریزی برای تهیه تجهیزات پیشرفته و گران قیمت مرکز داده که فضای زیادی را اشغال می‌کند، کرده است. فرآیند حیاتی طراحی کف کاذب اغلب نادیده گرفته می‌شود.

یک ثانیه وقت بگذارید و زیرساختی که قرار است از این تجهیزات پشتیبانی کند را نیز در نظر بگیرید. آیا از ویژگی‌های مختلف کف‌های کاذب مطلع هستید؟ بیایید به جلو حرکت کرده و برخی از ملاحظات انتخاب کف کاذب اتاق سرور را بررسی کنیم.

اولین و حیاتی‌ترین موارد جهت سفارش کف کاذب مرکز داده در نظر گرفتن بار وزنی (تجهیزات) است

این موارد همگی باید از منظر بار استاتیک و بار نورد بررسی شوند. آیا می دانید که انواع پنل‌های کف کاذب در درجه بندی‌های مختلف برای بارهای مختلف وجود دارند؟

برخی پنل‌های استاتیک، برای رتبه بندی بار از ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ پوند بر اینچ مربع (۰٫۲ تا ۰٫۸۷ کیلوگرم بر متر مربع) تولید شده‌اند. (میزانی که در اکثر مراکز داده مورد نیاز است). قابلیت بار نورد مانند بار استاتیک قابل افزایش است. رایج‌ترین رتبه‌بندی بار پنل که اکثر در این مورد دیده می‌شود، ۱۲۵۰پوند بر اینچ مربع (۰٫۳۶ کیلوگرم بر متر مربع) است.

با این حال، امروزه تا حدی به دلیل جابجایی مداوم تجهیزات، مالکان ترجیح می‌دهند، عملکرد زیرساخت سازه را قبل از تجهیز شبکه، افزایش دهند تا نگرانی‌های ساختاری احتمالی در آینده برطرف شود. بنابراین با وجود انواع مختلف کف کاذب، مرکز داده شما برای رسیدگی به نیازهای ناشناخته آینده، بسیار انعطاف پذیرتر می‌شود.

اطمینان حاصل کنید که زیرسازی سیستم کف کاذب از نوع پیچ و مهره‌ای‌ست

بعضی ازانواع کف‌های کاذب فولادی و آلومینیومی برای پیکربندی نیازمند زیرسازی هستند. این زیرسازی شامل موارد زیر است:

  • اندازه گیری مساحت فضای کار
  • آماده سازی کف اصلی ساختمان (تمیز کردن و تراز کردن)
  • تراز کردن دیوارها
  •  نصب پایه‌های کف کاذب با استفاده از پیچ و رولپلاک به زمین
این مطلب را از دست ندهید .
کابل کشی اتاق سرور از کف با کف کاذب کارنو

اما گاهی به جای استفاده از پایه‌ها‌ و استرینگرها در نصب کف کاذب از روش شاسی کشی نیز استفاده می‌شود. پایه‌ها، سر پایه‌ها، رشته‌ها و پیچ‌ها برای اتصال کف کاذب هستند. یک سیستم ریسمان پیچ و مهره‌ای، پنل‌ها را به صورت فیزیکی با پیچ‌های سنگین به مجموعه‌های سر پایه متصل می‌کند.

بهتر است که بدانید، محبوب‌ترین استریگر، نوع ۰-۴ است. استفاده از این مورد، نهایت قدرت و پایداری جانبی را به همراه دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم سیستم استرینگر پیچ و مهره‌ای، بحث (ایمنی) کار شما و تجهیزاتی‌ست که روی آن قرار دارند.

۳ نوع پانل جهت انتخاب وجود دارد

کف کاذب گالوانیزه

کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب فولادی

در گذشته به انواع کف کاذب در مقالات قبل به تفصیل اشاره کرده‌ایم؛ اما نکته‌ای که در اینجا باید در نظر بگیریدِ، این‌که پانل کف فولادی با هسته بتنی، از مقاومت بالایی برخوردار است و راه رفتن روی آن حس محکم بودن را به فرد منتقل می‌کند که از این لحاظ نسبت به بقیه موارد برتری دارد و محبوب‌ترین نوع پنل است. کف کاذب فولادی توپر (بتنی)، مقاومت بالایی دارد و دو برابربیشتر ظرفیت تحمل بارهای نورد سنگین را دارد.

علاوه بر این، وزنی که از طریق جک‌های پالت روی ورق بالایی پنل وارد می‌شود، به راحتی پراکنده می‌شود. در حالی که کف‌های کاذب توخالی و یا چوبی درمورد شرایط بار نورد محدودیت دارند.

البته در نظر داشته باشید کف کاذب گالوانیزه (کف کاذب طرح لگراند کارنو) دارای پنل های ۲۲٫۵*۲۲٫۵ سانتی متر است و وزنی معادل ۱۰۰۰ کیلو گرم را می‌تواند تحمل کند.

 یکی از معمول‌ترین پوشش‌های کف کاذب که هنگام سفارش کف کاذب مرکز داده باید بدانید، کف کاذب با روکش اچ پی ال است

اچ پی ال مخفف واژۀ (High Pressure Laminate) است. روکش اچ پی ال در واقع ورق‌هایی با روکش‌های مختلف است که از ترکیب لایه‌های سلولوزی و رزین‌های فنولیک تولید می‌شوند. این پوشش کف، در خود کارخانه به سطح پنل چسبانده می‌شود. مهم‌تر از همه اینکه این پنل ویژگی‌های لازم برای دفع هر بار استاتیکی که روی سطح آن ایجاد شده است را دارد که برای عملکرد بهتر تجهیزات الکترونیکی حساس، مهم تلقی می‌شود. این نوع کف پوش نه تنها برای تجهیزات الکترونیکی حیاتی‌ست، بلکه نگهداری و تمیز کردن آن نیز آسان است و در بیش از ۹۵ درصد از اتاق‌های مراکز داده استفاده می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید .
چگونه بهترین سیستم کف کاذب را برای مرکز داده خود انتخاب کنید؟

عبور جریان هوا در کف کاذب برای خنک کردن تجهیزات به یک موضوع بسیار داغ در صنعت تبدیل شده است

با افزایش سرعت انتقال اطلاعات، تجهیزات الکترونیکی، روز به روز بارهای حرارتی بالاتری تولید می‌کنند. در گذشته، پنل‌های ( ۲۵ درصد مشبک و ساده) که در سرتاسر اتاق قرار داده می‌شدند، این کار را انجام می‌دادند؛ اما امروز این کار تقریباً برای رسیدگی به نیازهای پیچیده سرورها و رک‌هایی که در آن قرار می‌گیرند کافی نیست.

تولیدکنندگان پنل‌ها، باید مدل‌های جریان هوای خاصی را طراحی کنند که نشان می‌دهد، کجا در زیر کف کاذب بیشتر به هوای خنک نیاز است و در کجا کمتر. (علمی که نیاز به ورودی مهندسی در طراحی آن دارد و گروه فنی و مهندسی کارنو با توجه به دانش و تجربه به خوبی کف کاذب را نصب می‌کند).

باید درک کرد که پنل‌های کف کاذب موجود، به سادگی ابزارهایی برای انتقال هوا هستند و البته خنک سازی در مراکز داده مساله مهمی تلقی می‌شود. برای جریان یافتن بهتر هوا پنل‌های مشبک نیز طراحی شده‌اند. روی این پنل سوراخ‌هایی ایجاد شده، این سوراخ‌ها برای عبور هوا از زیر کف کاذب به سمت سطح بالای آن جهت خنک سازی و تبادل حرارتی در اتاق‌های سرور و دیتاسنترهاست که دارای سیستم سرمایش از زیر کف (Down Flow) هستند.

در نتیجه، یک سیستم مرکز داده با طراحی ضعیف می‌تواند به خرابی تجهیزات منجر شود. گروه فنی و مهندسی کارنو می‌تواند در این موارد به شما مشاوره ارایه دهد.

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

۰۵۱-۳۷۶۰۳۷۶۰

شما می‌توانید برای سفارش کف کاذب مرکز داده خود با کارشناسان ما در تماس باشید تا راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

2 نظر

  • جبار

    سلام برای سفارش کف کاذب چطور باید اقدام کرد؟؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام به شما
      لطفا جهت کسب اطلاعات و سفارش با مشاورین شرکت فراز شبکه کارنو تماس بگیرید.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *