چگونه بهترین سیستم کف کاذب را برای مرکز داده خود انتخاب کنید؟

وقتی صحبت از سیستم کف کاذب به میان می‌آید، انتخاب‌های مختلفی وجود دارد. در مرحله اول، مهندس ساختمان در مرکز داده باید رتبه بندی بار مورد نیاز کف کاذب را مشخص کند. علاوه بر این، کارشناسان تعیین می‌کنند که آیا به یکپارچگی سیستم جریان هوا نیاز است یا خیر. به طور کلی، محیط‌هایی که نیاز به تجهیزاتی برای خنک کردن دارند، از گنجاندن یک سیستم تهویه مطبوع بر اساس کف کاذب بهره می‌برند. در نهایت، زمانی که همه این تصمیمات مشخص شد، به هر طریقی می‌توان یک سیستم کف کاذب اتاق سرور را مشخص کرد.

دسترسی به برنامه‌های سیستم کف کاذب:

ساختمان‌های اداری

مراکز داده

اتاق‌های کامپیوتر

کف کاذب اتاق سرور

مراکز پزشکی

مدارس

سایت‌های صنعتی

فرودگاه‌ها

ساختمان‌های امنیتی

اتاق‌های کنترل

امکانات مخابراتی

امکانات ارتباط از را ه دور

هزینه یک سیستم چقدر است؟

هزینه اجرای یک سیستم کف کاذب اتاق سرور بستگی به متراژ محیط مورد نظر و جنس و متریال بکاررفته در پنل‌ها و پایه‌های آن دارد. برای اطلاع دقیق از نحوه محاسبه  قیمت با کارشناسان شرکت فراز شبکه کارنو تماس بگیرید.

تولید کننده کاشی‌های کف کاذب، چه شرکت‌هایی هستند؟

شرکت‌های تولید کننده کف کاذب نیاز به تجهیزات پیشرفته و قابلیت‌های تولیدی قابل توجهی دارد. به طور خاص، تولید کنندگان پیشروان صنعت در محصولات و فناوری هستند.

گروه فنی و مهندسی کارنو با سابقه حدود دو دهه ، تولیدات خود را با تولید کف های کاذب در ایران، طبق استانداردهای آمریکا و محصولات اروپایی شروع کرده است. گروه فنی و مهندسی فراز شبکه کارنو البرز با سابقه حدود دو دهه خود در صنعت IT کشور، از سال ۱۳۹۲ تولیدات خود را با تولید کف کاذب گالوانیزه در ایران، با مدیریت جناب آقای محمد خادمی راد، طبق استانداردهای آمریکا و نظیر به نظیر محصولات اروپایی (لگراند فرانسه) شروع کرده است و با تولید تجهیزات هوشمندسازی دیتاسنتر و رک و پاور ماژول گسترش داده است.

کف کاذب کارنو جدیدترین و پرکاربردترین نوع کف کاذب در ایران، به ویژه در مراکز داده، دیتاسنترها و مراکز تجاری و اداری و سایت های مخابراتی‌ست. کلیه قطعات کف کاذب فوق در گروه تولیدی فنی و مهندسی کارنو، طبق نظام نامه مدیریت کیفیت (استاندارد CE اروپا ونیز استاندارد ISO9001 و ISO14001) تولید شده است و آزمایشات انجام شده برروی کلیه محصولات طبق دستورالعمل استاندارد انجمن آمریکا و نیز آزمایشگاه رازی ایران انجام می‌شود.

قطعات یدکی، قطعات و لوازم جانبی مرکز داده

پس از تکمیل امکانات مرکز داده، در دسترس بودن جایگزین‌های قطعات یدکی یکی از ‌نگرانی‌های اصلی مدیران مرکز داده است. سازندگان قطعات مرکز داده به طور مداوم موجودی خود را به روز می‌کنند. اغلب اوقات، هنگام طراحی قطعه جدید، سازگاری آن قطعه باید برای تجهیزات موجود تأیید شود. مهم‌تر از همه، خرابی سایت و از دست دادن فضای بحرانی‌ست.

برای سفارش قطعات و لوازم جانبی کف کاذب در محیط کار و مرکز داده خود با شرکت فراز شبکه کارنو تماس بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید .
کاربرد های کف کاذب کلسیم سولفات

انواع کف کاذب

کف کاذب بسته به نوع متریال تولیدی در انواع مختلف، در بازار ارائه می‌گردد، که عموما کف‌های کاذب بر اساس ابعاد تایل ها نیز دسته بندی می‌شوند:

کف‌های کاذب ۶۰*۶۰ و ۲۲٫۵*۲۲٫۵

کف‌های کاذب گروه فنی و مهندسی کارنو در سه نمونه:

کف کاذب گالوانیزه (طرح لگراند)

کف کاذب فولادی

کف کاذب آلومینیومی

تولید و در بازار ارائه می‌گردد.

که کف گالوانیزه نیاز به هیچ گونه روکشی ندارد و سطح رویه، سطحی مشابه رنگ استیل است. اما کف کاذب فولادی و آلومینیومی دارای دو نوع روکش اچ پی ال و پی وی سی است که در ادامه مقاله به توضیحات کامل در این باره می‌پردازیم.

کف کاذب گالوانیزه کارنو (طرح لگراند) تولید انحصاری گروه فنی و مهندسی کارنو می باشد که به عنوان سیستم کف کاذب اتاق سرور میتوان استفاده کرد. با توجه به اینکه این نوع کف کاذب فاقد روکش بوده، احتمال خرابی سطح تایل بسیار پایین است. این نوع کف کاذب دارای ۲۵ سال گارانتی می باشد.

اجرای کف کاذب طرح لگراند کارنو بسیار ساده است. چرا که برای قرار دادن و جانمایی پایه ها نیاز به سوراخ کردن کف زمین نمی باشد. پایه ههای این نوع کف، از جنس P.P با گرید A بوده و کمترین ارتفاعی که می توان با کف کاذب طرح لگراند ایجاد کرد، ۱۲ سانتی متر می باشد. برای ایجاد ارتفاع بیشتر، باید از قطعه ارتفاع دهنده استفاده شود. قطعه ارتفاع دهنده کف کاذب طرح لگراند کارنو، ۱۱ سانتی متر می باشد. پس ارتفاعاتی که می توان با این نوع کف ایجاد کرد، ۱۲،۲۳،۳۴،۴۵ و الی آخر میتوان ایجاد کرد.

از دیگر کف کاذب های تولیدی شرکت فنی و مهندسی کارنو، می توان به کف کاذب فولادی و آلومینیومی اشاره کرد. این دو نوع کف کاذب دارای روکش های HPL و PVC می باشد. البته با توجه به اینکه روکش HPL دارای خاصیت آنتی استاتیک و ضد خش است، در میان مشتریان از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

کف‌های کاذب کارنو

همانطور که می دانید یکی از ضروری ترین قسمت‌‌هایی که در استانداردسازی مکان‌های حساس نقش مهمی دارد، اجرای کف کاذب است و همانطور که در پیش‌تر گفته شد شرکت فنی و مهندسی کارنو تولید کننده سه نوع کف‌های کاذب گالوانیزه و فولادی و آلومینیوم در بازار ایران است.

ساختار یک مرکز داده شامل ترکیبی از عملیات انسانی و تجهیزات ضروری‌ست

مدیران و اپراتورهای تعمیر و نگهداری می‌دانند که ۷۰ درصد از قطع شدن مرکز داده به خطای انسانی نسبت داده می‌شود. در حالی که ۳۰ درصد باقی مانده شامل خرابی تجهیزات و سایر شرایط است. بنابراین، برای مدیران تعمیر و نگهداری ضروری‌ست که یک استراتژی افزونگی برای تامین تجهیزات و قطعات یدکی داشته باشند. در حالی که به طور ایده آل تجهیزات در محل قرار می‌گیرند، امکان ذخیره سازی و ردیابی قطعات یک چالش است. مهم‌ترین چیز این است که بتوانید به سرعت قطعات را برای جایگزینی تهیه کنید.

این مطلب را از دست ندهید .
شناسایی و رفع چالش های کفپوش بتنی

پایه کف کاذب

در پایین‌ترین قسمت قطعات کف کاذب پایه‌ها قرار دارند این پایه‌ها را اکثرا با استفاده از پیچ و مهره به زمین وصل می‌کنند و پس از تست استحکام آن استرینگرها را بر روی آن نصب می‌کنند. پایه‌ها وظیفه نگهداری پنل در جای خود را دارند. تمامی وزن وارد شده به کف کاذب توسط همین پایه‌ها حفظ می‌شود به همین علت است که جنس پایه‌ها باید در هنگام خرید بیش از دیگر قطعات مورد توجه قرار بگیرد.

معمولا بیشتر پایه‌هایی که در بازار عرضه می‌شوند و در میان عموم مردم نیز محبوبیت دارند برگرفته از جنس فولاد است اما این دلیل نمی‌شود که پایه ها فقط یک جنس داشته باشند بلکه در ساخت تمامی قطعات به کار رفته در کف کاذب از متریال متفاوتی استفاده می‌شود.

استرینگر کف کاذب

یکی دیگر از قطعات کف کاذب، استرینگر کف کاذب است.

استرینگر کف کاذب همچون یک خط کش عمل می‌نماید و کمک می‌کند تا پایه‌های کف کاذب به صورت دقیق در جای خود قرار گرفته و هیچ فاصله‌ی اضافی‌ای بین آ‌ن‌ها وجود نداشته باشد. استرینگرها برای نصب به پیچ و مهره نیاز دارند و وزن حدودی هر کدام از آن‌ها حدود ۴۵۰ گرم است. جنس آن‌ها نیز از گالوانیزه است. درنتیجه، از متصل شدن استرینگرها به یکدیگر، شبکه‌ اصلی کف کاذب به وجود می‌آید و این شبکه منجر به ایجاد پایداری در سیستم کف کاذب فولادی یا آلومینیومی می‌شود.

درواقع استرینگرها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، آن‌ها لغزش‌ها را در زمان تردد افراد کنترل کرده و مهار می‌کنند.

معرفی قطعات کف کاذب طرح لگراند

همان‌طور که می‌دانید کف کاذب از انواع گوناگونی برخوردار هستند. ما تا این‌جا با متعلقات کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی آشنا شدیم، اکنون در ادامه‌ این بخش به معرفی قطعات کف کاذب طرح لگراند یا همان کف کاذب گالوانیزه می‌پردازیم. این محصول از قطعاتی به شرح زیر ساخته شده است. از جمله:

تایل،

پایه‌،

قطعه‌ی ارتفاع دهنده،

پلنیوم،

ارتینگ تایل،

اگزیت تایل،

فلور باکس.

 

بهترین راهنما برای ساخت مرکز داده چیست؟

طراحی و برنامه ریزی و اجرا،

برنامه عملیات و نگهداری،

سطح بالایی از اتوماسیون تاسیسات،

برای مرکز داده تعریف شده نرم افزاری تلاش کنید،

بهداشت و ایمنی محیط زیست،

استراتژی واکنش اضطراری،

اهداف و استراتژی مصرف انرژی،

استراتژی افزونگی،

استفاده از شریک و ارائه دهنده تجهیزات حیاتی شخص ثالث.

در نهایت، انتخاب یک سیستم کف کاذب اتاق سرور که با نیازهای عملکردی شما مطابقت داشته باشد، یک تصمیم حیاتی‌ست. کارشناسان شرکت فراز شبکه کارنو آماده هستند تا شما را در انتخاب سیستم صحیح برای رفع نیازهای مرکز داده شما راهنمایی کنند. همین امروز با ما تماس بگیرید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *