کف های کاذب

آشنایی با کف های کاذب

کف های کاذب چه کابردی دارند؟ امروزه از کف کاذب ها برای چه مواردی استفاده می شود؟

اگر می خواهید با انواع کف کاذب ها و کاربری آن ها آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید و با واحد تحقیق و توسعه کارنو همراه شوید تا در مورد این محصول اطلاعات جامعی را به دست آورید.

کف های کاذب و کاربرد آن ها:

اکنون اولین سوالی که ممکن است در ذهن یک مصرف کننده پیش بیاید، این است که کف کاذب چیست و به چه منظور از آن استفاده می شود؟

پس در ابتدا تعریفی از کف کاذب را برای شما خواهیم آورد.

کف کاذب، به کف دومی گفته می شود که با استفاده از تجهیزاتی بالاتر از کف اصلی به وجود می آید.

کف کاذب با چه هدفی ساخته شده است؟

ساخته شدن کف کاذب اهداف بی شماری دارد که در این قسمت به چند مورد از این اهداف اشاره می نمائیم:

  • پوشاندن تاسیساتی همچون: سینی کابل ها و سیم ها، کابل ها و سیم ها، سیستم های تهویه و غیره
  • جهت ایمن سازی بیشتر فضا
  • جهت زیباسازی

در ادامه به انواع کف های کاذب اشاره می کنیم.

کف های کاذب و انواع آن:

کف کاذب ها با توجه به نوع ساختار خود از انواع گوناگونی برخوردار هستند که به شرح زیر می باشند:

  • کف کاذب گالوانیزه
  • کف کاذب فولادی
  • کف کاذب آلومینیوم
  • کف کاذب سولفات کلسیم
  • کف کاذب سرامیکی
  • کف کاذب چوبی
  • کف کاذب شیشه ای
  • و غیره

شرکت فنی و مهندسی کارنو نیز به تولید و عرضه ی کف های کاذب می پردازد و این کف کاذب ها شامل موارد زیر می باشند:

هر یک از این کف کاذب ها دارای کاربری مختص به خود هستند. در ادامه بیشتر با هر یک از این مباحث آشنا خواهید شد.

اجرا و نصب کف کاذب,اجرای کف کاذب,خرید کف های کاذب

کف کاذب گالوانیزه:

کف های کاذب گالوانیزه دارای متعلقات زیر می باشند:

  • تایل
  • پایه
  • قطعه ی ارتفاع دهنده
  • پلنیوم
  • اگزیت تایل
  • ارتینگ تایل
  • فلور باکس

تایل گالوانیزه:

این تایل در ابعاد ۲۲/۵×۲۲/۵ بوده و جنس آن از فولاد گالوانیزه می باشد.

پایه گالوانیزه:

پایه های گالوانیزه از جنس PVC می باشند. کف کاذب گالوانیزه برای نصب نیازی به پیچ و رولبولت نداشته و پیکربندی بسیار ساده ای دارد.

قطعه ی ارتفاع دهنده:

این قطعه از جنس PVC بوده و گرید آن A می باشد. قطر قطعه ی ارتفاع دهنده ۱۰ سانتی متر و ارتفاع هر یک از این قطعات ۱۱ سانتی متر است.

پلنیوم:

جنس این قطعه از فولاد گالوانیزه و ابعاد آن ۱۰۰ سانتی متر می باشد. زمانی که از کف کاذب گالوانیزه برای مکانی استفاده می شود، فضای خالی ای دور تا دور کار را خواهد گرفت و شما می توانید با قطعه ی پلنیوم اطراف کار را پوشش دهید.

اگزیت تایل:

این قطعه از جنس فولاد گالوانیزه بوده و ابعاد آن نیز همانند تایل کف کاذب گالوانیزه ۲۲/۵×۲۲/۵ می باشد.

اگزیت تایل در واقع برای المان هایی که در زیر کف کاذب به کار رفته اند، خروجی ای را ایجاد می کند. از طریق این قطعه می توان راهی برای خروجی تاسیسات زیر کف ایجاد کرد.

این مطلب را از دست ندهید .
آیا سیستم کف کاذب در دفاتر ، ساعات کاری را دلپذیرتر می‌سازد؟

ارتینگ تایل:

قطعه ی ارتینگ تایل در کف های کاذب گالوانیزه از جنس فولاد گالوانیزه بوده و ابعاد آن ۲۲/۵×۲۲/۵ می باشد.

این قطعه موجب می شود که کف کاذب گالوانیزه از قابلیت جذب الکتریسیته برخوردار باشد. در واقع یک سیم ارت به زیر قطعه ی ارتینگ تایل وصل شده و به شین ارت مرکزی متصل می شود.

فلور باکس:

فلور باکس نیز از جنس فولاد گالوانیزه می باشد و ابعاد آن ۴۵×۴۵ است. فلور باکس قطعه ای می باشد که شما می توانید تجهیزاتی همانند پریزها را داخل آن قرار دهید.

اکنون که به توضیح هر یک از تجهیزات کف های کاذب گالوانیزه پرداختیم در ادامه متعلقات کف های کاذب فولادی و آلومینیوم را برای شما نام برده و توضیح می دهیم.

کف کاذب فولادی و آلومینیومی:

کف های کاذب فولادی و آلومینیومی دارای متعلقات مشابهی می باشند که به شرح زیر هستند:

  • تایل
  • استرینگر
  • پایه

تایل:

ابعاد تایل در کف های کاذب فولادی و آلومینیومی ۶۰×۶۰ می باشند؛ اما جنس تایل ها متناسب با کف کاذب است؛ یعنی در کف کاذب فولادی جنس تایل از فولاد و در کف کاذب آلومینیوم جنس تایل از آلومینیوم خواهد بود.

استرینگر:

استرینگر ها قطعاتی هستند که تایل ها را روی خود نگه میدارند. کف کاذب های فولادی و آلومینیومی هر دو از این قطعه برخوردار می باشند.

پایه:

پایه های کف های کاذب فولادی و آلومینیومی از جنس فولاد می باشند. نصب این پایه ها بدین گونه است که باید با استفاده از پیچ و رولبولت در زمین فیکس شوند.

اما همانطور که اشاره نمودیم، برای نصب کف کاذب گالوانیزه نیازی نیست که پایه ها پیچ و رولبولت شوند و بدون انجام این کار شما قادر خواهید بود که به نصب کف کاذب گالوانیزه بپردازید.

در بین کف های کاذب کدام کف کاذب از نصب ساده تری برخوردار است؟

همانطور که می دانید کف کاذب های تولیدی شرکت کارنو شامل: کف کاذب گالوانیزه، کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی هستند.

در بین این کف کاذب ها: کف کاذب گالوانیزه از نصب ساده تری برخوردار است، چراکه این کف برای نصب به هیچ گونه زیرساختی نیاز نخواهد داشت.

یکی از مزیت های استفاده از کف کاذب گالوانیزه این می باشد که نصب این کف زمان زیادی را نمی گیرد و شما می توانید در مدت زمان کمتری این کف را پیکربندی نمائید.

قیمت کف کاذب گالوانیزه نیز از نظر اقتصادی برایتان به صرفه تر خواهند بود، زیرا شما برای نصب و اجرای این کف به نصاب نیازی نداشته و به تنهایی می توانید کف کاذب گالوانیزه را راه اندازی نمائید.

کف کاذب مناسب برای مکان مرطوب:

نکته ای که باید به آن دقت نمائید این است که هر یک از کف کاذب ها با توجه به نوع ساختاری که دارند از کاربری متفاوتی نیز برخوردار هستند.

به عنوان مثال اگر مکان انتخابی شما برای اجرای کف های کاذب، از فضای مرطوبی برخوردار باشد، بهترین گزینه برای اجرا و نصب کف کاذب، کف کاذب آلومینیومی خواهد بود، زیرا متریال کف های کاذب آلومینیومی به گونه ای می باشند که در دمای مرطوب استقامت بیشتری دارند.

رعایت مواردی قبل از خرید کف کاذب:

اغلب افراد به عنوان خریدار و مصرف کننده این آگاهی را ندارند که قبل از خرید کف های کاذب باید مواردی را در نظر بگیرند؛ اکنون در این قسمت به مواردی اشاره خواهیم کرد که اطلاع داشتن از آن باعث خواهد شد که شما بهترین گزینه را با توجه به نیاز خود انتخاب نمائید.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با سیستم کف کاذب

این موارد به شرح زیر آورده شده اند:

  • میزان وزنی که قرار است به سطح تایل وارد شود

باید بررسی نمائید که چه تجهیزاتی قرار است روی سطح تایل آورده شوند و با توجه به آن کف کاذب مورد نظر را خریداری نمائید. به عنوان مثال ممکن است محیط شما اداری باشد و تجهیزات اداری همچون میز و صندلی بر روی سطح تایل شما قرار بگیرد یا ممکن است محیط شما یک اتاق سرور باشد که در نتیجه در یک اتاق سرور، رک ها و تجهیزاتی از این قبیل بر روی کف کاذب قرار داده خواهند شد. بنابراین تجهیزاتی که قرار است بر روی کف کاذب قرار بگیرند را مورد بررسی قرار دهید.

  • مکان مورد نظر

مکان مورد نظر در انتخاب کف کاذب تاثیر بسزایی خواهد داشت، چرا که مکان مورد نظر نوع کاربری را متغیر می نماید. به عنوان مثال اگر شما قصد دارید برای محیط رستوران به اجرای کف کاذب بپردازید، قطعا یکی از اهداف شما زیباسازی محیط داخلی خواهد بود؛ در نتیجه می توانید از کف کاذب های شیشه ای، چوبی و غیره استفاد نمائید؛ اما اگر هدف شما از اجرای کف کاذب مکان هایی همانند مکان های اداری می باشد، پس یکی از اهداف شما پوشش دادن تاسیسات زیر کف است؛ بنابراین کف کاذبی همانند: کف کاذب شیشه ای مناسب مکان مورد نظر شما نبوده و بهتر است به اجرای کف کاذب های دیگری همچون: کف کاذب گالوانیزه بپردازید.

  • دما و روطبت هوا

همانطور که در قبل تر نیز اشاره شد، گفتیم که کف های کاذب با توجه به نوع متریالی که دارند، از کاربردهای متفاوتی نیز برخوردار خواهند بود و به مثال محیط های مرطوب اشاره نمودیم که بهترین کف های کاذب برای اینگونه مکان ها، کف های کاذب آلومینیومی می باشد.

در نهایت قبل از خرید کف کاذب باید دما و رطوبت مکان مورد نظر را بررسی کرده و با دریافت مشاوره از پشتیبانان، بهترین کف کاذب را انتخاب نمائید.

کف کاذب گالوانیزه,کف های کاذب,اجرا و نصب کف کاذب

چگونه می توانیم برای خرید کف های کاذب اطلاعات لازم را به دست آوریم:

شما می توانید در هنگام خرید کف کاذب اطلاعات خود را  از طریق مطالعه ی مقالات واحد تحقیق و توسعه ی کارنو افزایش دهید و یا با پشتیبانان گروه فنی و مهندسی کارنو ارتباط گرفته و سوالات خود را مطرح نمائید.

سخن آخر:

امیدواریم که محتوای خوانده شده برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم در این مقاله اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان قرار دهیم.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کف کاذب ها به مقالاتی قبلی واحد تحقیق و توسعه کارنو مراجعه نمائید و اطلاعات خود را در مورد این محصول گسترده تر نمائید.

لطفا ما را از نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود آگاه سازید و منتظرمقالات آینده ی ما باشید.

5 نظر

  • milad abdolahi

    سلام وقتتون بخیر ممنونم این مقاله، آشنایی با کف های کاذب خیلی خوب بود ممنونم.

  • محمدرضا قنبری

    ممنون میشم در مورد اینکه کف کاذب با چه هدفی ساخته شده بیشتر توضیح بدید؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام دوست عزیز دلایل زیادی وجود داره لطفا رو کلمه کلیدی کف کاذب کلیک کنید تا اطلاعات لازم در این باره در اختیار شما قرار بگیره.

  • farhad

    سلام قیمت کف کاذب فولادی رو میخواستم بدونم؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام دوست عزیز لطفا برای دریافت دقیق قیمت با پشتیبانی سایت تماس بگیرید. ممنونم.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *