سیستم کف کاذب در دفتر کار

آیا سیستم کف کاذب در دفاتر ، ساعات کاری را دلپذیرتر می‌سازد؟

در طول تاریخ، همیشه شاهد تکامل ساختمان و تجهیزات و امکانات در محل  کار بوده‌ایم. از دفاتر خصوصی فردی گرفته تا طرح‌های فضای کار مشترک، همه چیز در حال تغییر و تحول و بسوی بهتر شدن شرایط برای بازدهی حداکثری بوده است. بحثی که در دوران بعد از کرونا مطرح شد، بازگشت به کار حضوری در مقابل کار از خانه بود. تغییری که هرگز تا به حال در طول زمان اتفاق نیفتاده است. در این مقاله صحبت از اثرات سیستم کف کاذب در دفاتر خواهد بود.

تا چند سال پیش، کار حضوری یک ضرورت صد در صد برای محل کار و شرکت‌های مختلف بود؛ بنابراین استاندارد و فضای اداری یک الزام برای عملیات کار و تلاش مطرح می‌شد. اما در طول همه‌گیری، زمانی که میلیون‌ها کارگر مجبور شدند فضای اداری خود را با کار در خانه عوض کنند، استانداردهای گذشته زیر سوال رفت. جلسات حضوری به تماس‌های ویدیویی در خانه تبدیل شد، رفت‌وآمدهای طولانی کاهش پیدا کرد. در عین حال فرض بر این بود که کارمندان پس از بین رفتن و امنیت یافتن از ویروس کرونا به دفتر بازگردند.

 

کف کاذب و کارکردن در محیط کاری

به وضوح منافعی برای هر دو روش کاری وجود دارد. علاوه بر مزایای آشکار کار از خانه (نداشتن نیاز به لباس فرم، هزینه و صرف وقت برای رفت و آمد، ساعات کاری انعطاف پذیر) است. شاید حتی این مورد نیز جالب توجه باشد که برای مثال شما دمای اتاق در محل کار را به سلیقه خود و در نبود همکاران تنظیم می‌کنید و مجبور نیستید با همه افراد حاضر در دفتر بر سر انتخاب درجه ترموستات بجنگید!

کارکردن در محل کارِ خلوت می‌تواند به این معنی باشد که احتمال کمتری برای بیمار شدن وجود دارد (همان دلیلی که مردم در وهله اول از خانه کار می‌کردند.) همچنین هنگام  کار از خانه، کنترل بیشتری بر طراحی و چیدمان فضای منزل که در آن کار می‌کنید دارید و آن را مطابق سلیقه خود بدون دخالت همکاران و مدیران تغییر خواهید داد.

در عین حال، دفتر مکانی را برای  ایجاد تعامل و همکاری نزدیک و تبادل نظر و به اشتراک گذاشتن تجربیات و حتی فرهنگ کاری با همکاران فراهم می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید .
استفاده کارامد از کف‌های کاذب برای بهبود بهره وری انرژی در مراکز داده

کف کاذب شرکت فراز شبکه کارنو

ما  در شرکت فراز شبکه کارنو می‌توانیم به کارمندان شما (مدیرآینده نگر) کمک کنیم تا با کمک سیستم کف کاذب در دفاتر احساس راحتی بیشتری داشته باشند، انعطاف پذیری فضا را بهبود بخشند و محیط سالم‌تری ایجاد کنند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید:

دفاتر کار مجهز شده با سیستم کف کاذب می‌توانند از پلنوم زیرزمینی برای هدایت کابل کشی برق و داده در سراسر ساختمان استفاده کنند و با سیم کشی ماژولار “plug-and-play” این خدمات را در هر کجا که لازم باشد ارائه دهند. این کار باعث افزایش انعطاف‌پذیری می‌شود و دفتر را در برابر تغییرات پیش‌بینی‌نشده، مانند تغییراتی که به دلیل بیماری همه‌گیری اخیر تجربه کرده‌اند، محافظت می‌کند.

از آنجایی که دفتر برای پاسخگویی به خواسته‌های فعلی یک فضای کاری اداری بازسازی می‌شود، سرویس‌های زیرزمینی می‌توانند برای تطبیق با این تغییرات بروز شوند. این سیستم به شما امکان می‌دهد که فضاهای کاری جدید را به گونه‌ای تعریف کنید که با سیستم توزیع خدمات دیگر امکان پذیر نیست. سیستم کف کاذب مناسب در دفاتر کار به کارمندان شما کنترل بیشتری بر مکان و نحوه عملکرد در دفتر می‌دهد.

هنگامی که فاصله‌بندی و پارتیشن‌هایی را بین فضای نشستن کارمندان، دفاتر خصوصی و اتاق‌های همکاری ایجاد کنید، یک فضای کوچک یا یک غرفه کنفرانس ویدیویی خصوصی نیز می‌توان بوجود آورد. به این وسیله فضاهای کاری متنوع و انعطاف پذیر ایجاد می‌کنید که اگر تجهیزات یا سیستم کابل کشی نیاز به تعمیر داشت، آن را دوباره مرتب و بدون اتلاف وقت و هزینه نوع جدیدی را امتحان کنید.

گفتیم که روند چیدمان اداری در طول زمان تغییر می‌کند، اما اکنون نیاز به انعطاف‌پذیری بیشتری پیدا کرده‌ایم. حقیقت این است که در عصر ارتباطاات و دنیای کنونی تغییرات تکنولوژیکی بسیار سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید اتفاق می‌افتد، بنابراین برای تغییر دادن و بروز شدن دفتر کار با این تغییرات، استفاده از کف‌های کاذب جهت پوشش قرار دادن کابل کشی و قراردادن وسایل مختلف از گرمایشی تا سرمایشی و سایر امکانات در زیر آن می‌تواند به انعطاف پذیری و صرفه جویی در هزینه و خرابی ناشی از تعمیرات کمک کند.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با کف کاذب فولادی توپر

مزایای سیستم کف کاذب در دفاتر کار

کف‌های کاذب با توزیع هوا از زیر کف، مزایای زیادی را برای فضای اداری شما فراهم می‌کنند. اولا، (UFAD) از جریان هوای طبقه‌بندی شده برای بهبود اثربخشی تهویه و کیفیت هوای فضای داخلی استفاده می‌کند. این کار با انتقال هوا با سرعت کم از طریق عبور از کف‌های کاذب به طور مستقیم و به منطقه مورد نیاز به خنک شدن اتفاق می‌افتد.

کف‌های کاذب به سیستم جریان هوا اجازه می‌دهد تا بتواند آلاینده‌ها و (CO2) را از محیط خارج کند، فضای امن‌تری برای کارمندان ایجاد کند و بهره‌وری را بهبود بخشد. با قرار دادن راهبردی پخش‌کننده‌های هوا از زیر کف در سرتاسر دفتر، به کارمندان اجازه می‌دهید تا میزان و جهت جریان هوا در فضای کاری فردی خود را کنترل کنند و بتوانند دما را بدون تأثیر بر آسایش سایر کارکنان مدیریت کنند.

علاوه بر این، (UFAD) نیاز به کانال‌کشی سقفی را از بین می‌برد و میزان فضای توزیع سرویس سربار را کاهش می‌دهد؛ در این صورت، فرصتی را برای پنجره‌های بزرگ‌تر با نور روز بیشتر و دسترسی به مناظر خارج فراهم می‌کند که می‌تواند یک محیط کاری زیباتر و آرامش‌بخش‌تر ایجاد کند.

بر کسی پوشیده نیست که دفاتر باید بتوانند با نیازهای کارمندان برای حفظ و جذب استعدادهای برتر سازگار شوند. ما اکنون بیش از هر زمان دیگری با بحث کار حضوری در مقابل کار از خانه روبه‌رو هستیم. یک سیستم کف کاذب با توزیع هوا از زیر کف و توزیع خدمات، یک راه حل ایده آل برای بهبود انعطاف پذیری فضای اداری برای انطباق سریع و آسان با نیازهای کارمندان و ایجاد یک محیط کاری مناسب‌تر برای کارمندان است.

استفاده از کف های کاذب اداری

با کمک کارشناسان شرکت فراز شبکه کارنو و مشورت در مورد (استفاده از کف های کاذب اداری) از تمام مزایای یک محیط کاری مشترک بهره ببرید و حتی در عین حال برخی از مزایای کار در خانه را به دفتر کار(مثل کنترل‌های دمایی، بهبود کیفیت هوای داخل شرکت، دسترسی به نور روز و روشنایی بیشتر و افزایش انعطاف پذیری با کف کاذب) را به محل کار خود ببرید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *