کف کاذب چوبی

کف کاذب چوبی و ویژگی های اساسی آن

کف کاذب چوبی یکی از انواع کف کاذب است که امروز استفاده از آن رونق بسیاری گرفته است. کف کاذب همان طور که از اسمش مشخص است به کفی گفته می شود که کف اصلی ساختمان نیست و به کمک پایه ها و تایل ها روی کف اصلی نصب می شود، پنل های این کف ابعادی حدود 50*50 یا 60*60 را دارند و جنس آن ها از چوب و سنگ و یا فلزی است.

دلیل استفاده از کف کاذب معمولا پوشش دادن حجم زیادی از کابل ها و تجهیزاتی است که در برخی از مراکز به کار می رود مثل اتاق های سرور، اتاق برق، اتاق کامپیوتر، پست های برق و مخابرات همچنین کف کاذب چوبی یا هر نوع دیگری برای استفاده از سیستم گرمایشی کف و انتقال آب های سطحی و کاهش رطوبت هم به کار می رود. بنابراین بر اساس نوع کاربرد و جنس کف کاذب تقسیم بندی می شود. از لحاظ جنس به کف های کاذب آلومینیومی، فولادی و کف کاذب چوبی تقسیم بندی می شوند.

انواع کف کاذب بر اساس نوع کاربرد

انواع این کف ها در اجرا و نصب با هم متفاوت اند. اما به نظر شما اجرای کف کاذب چوبی و انواع آن با هم متفاوت اند؟ با ما همراه باشید.

اجرای کف کاذب چوبی,انواع کف کاذب,کف چوبی

کف های کاذب مخصوص پوشاندن تجهیزات

این نوع کف ها در مراکز کامپیوتر و اتاق های مخابراتی بیشتر به کار برده می شوند و هدف از استفاده آن ها به وجود آوردن یک پوشش مناسب برای سیم کشی ها و کابل های برق شبکه های کامپیوتری است. معمولا سطح این گونه کف های کاذب از کف پوش های مخصوص از جنس PVC یا مکالئوم، فرمیکا HPL و سنگ مصنوعی پوشیده است. کف های کاذب مخصوص پوشش دادن تاسیسات از مواد فلزی، چوبی و سنگی ساخته می شود. انواع رایجی از کف ها را که برای پوشاندن تجهیزات به کار برده می شود می توان کف کاذب آلومینیومی را نام برد که به دلیل مقرون به صرفه بودن جایگزینی برای کف کاذب چوبی و فلزی می باشد. این کف ها در آتش سوزی حدود 1 ساعت دوام می آورند و در برابر بارهای دینامیکی و استاتیکی مقاوم هستند، همچنین برای اتاق های عمل و اتاق های سرور ضد الکتریسیته ساکن می باشند. معمولا در اجرای کف کاذب چوبی و فلزی که برای اینگونه موارد به کار برده می شود باید دقت بسیاری به خرج داد.

این مطلب را از دست ندهید .
چه نوع کف کاذب مناسب کسب و کار شماست؟

کف های کاذب مخصوص انتقال آب های سطحی

این نوع از کف های کاذب عموما مشبک و درز دار هستند که در سالن های آزمایشگاه ها، کارخانه های دارویی و غذایی، استخرها … نصب می شوند. تایل های این کف ها غالبا پلاستیکی یا فولاد ضد زنگ و پایه های آن فولادی و آلومینیومی و پلاستیکی هستند که در کارخانه ها به کار می روند. ویژگی های این کف ها را اینگونه می توان بر شمرد. قابلیت نصب در فضای آزاد و سطوح سیمانی را دارند، در برابر اشعه و رطوبت مقاوم هستند.

کف های کاذب مخصوص گرمایش

در کشورهای سردسیری مخصوصا در مناطقی که هوا رطوبت دارد نصب یک سیستم گرمایشی ضروری است. لوله کشی های آب گرم از سطح زیر کف های کاذب عبور داده می شود و با لوله های مسی گرما را به سطح منتقل می کنند. معمولا سطح این نوع از کف ها جنس هایی مثل پارکت، سرامیک، لمینت و … است که به صورت پیچ و مهره به هم وصل می شوند و در برابر نفوذ حشرات موذی مقاوم هستند. غالبا در خانه های چوبی و پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرند.

کف کاذب چوبی,نصب کف کاذب چوبی,اجرای کف کاذب چوبی

کف کاذب چوبی چیست؟

کف کاذب چوبی از ورقه های فولادی ساخته می شود که همانند دیگر کف های کاذب برای ایجاد فضای خالی به منظور استفاده از سیم کشی، سیستم گرمایشی، انتقال لوله های آب سطحی و… مورد استفاده قرار می گیرد، علاوه بر موارد گفته شده از نظر زیبایی هم کاربرد فراوانی دارد. به طور کلی امروزه کف های کاذب به دلیل راحتی نصب و زیبایی و قدرت بالا و پوشش دادن تجهیزات از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. کف های کاذب چوبی از هسته چوبی ساخته می شوند که با ورقه های فولادی پوشش داده می شوند.

این مطلب را از دست ندهید .
آموزش نصب کف کاذب چگونه صورت می‌گیرد

مزایای کف کاذب چوبی

برای اینکه به پنل ها آسیب وارد نشود معمولا لبه های پنل را با روکش PVC پوشش می دهند و زیر پنل ها را با فولاد گالوانیزه و یا آلومینیوم می پوشانند که این کار برای جلوگیری از رطوبت و صدمه به پنل ها می باشد. همچنین به دلیل وزن سبک و قیمت مناسب مورد استفاده زیادی قرار می گیرد. یکی دیگر از مزایای این کف ها مقاومت مناسب برای وزن های از پیش تعیین شده است. همینطور گزینه ای مناسب برای یک دفتر یا منزل هستند.

اجرای کف کاذب چوبی

اولین مرحله در اجرای کف کاذب چوبی گذاشتن پلیت بر اساس مقدار شیب کف می باشد. بعد از آن سطح کف را تا ارتفاعی که مورد نظر است به وسیله دستک های فلزی افزایش می دهند و شاسی آن را نصب می کنند. دومین مرحله از کار تراز کردن می باشد که این مرحله باید با دقت تمام انجام شود زیر سازی باید به خوبی تراز شود که بتوان چوب های ترموود را روی آن نصب کرد. البته باید پروفیل های مورد نظر را با محلول ضد زنگ آغشته کرد.

در مرحله بعد با استفاده از پیچ های گالوانیزه، چوب های زیر سازی را به پروفیل ها وصل می کنند، چوب های ترموود روی چوب های زیر سازی شده نصب می شوند. در مرحله آخر که به نصب چوب های ترموود مربوط می شود متناسب با کف روی چوب های زیر سازی شده نصب می کنند.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *