کف کاذب سرور روم

آشنایی با کف کاذب سرور روم

امروز در گروه فنی و مهندسی کارنو می‌خواهیم با یکدیگر به بررسی کف کاذب سرور روم بپردازیم، اینکه کف کاذب چیست و دلیل استفاده‌ی آن در اتاق‌های سرور چه می‌باشد. اکنون در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد کف کاذب‌های سرور روم، اطلاعات لازم را به دست آورید.

کف کاذب سرور روم:

کف کاذب، به کف دومی اطلاق می‌شود که با کمک تجهیزاتی و در ارتفاع مشخص شده‌ای، بالاتر از کف اصلی و متقارن با سقف اصلی نصب می‌گردد.

امروزه به نسبت گذشته استفاده از این سیستم، رواج بیشتری یافته است. شما می‌توانید با استفاده از این کف، به بهینه‌سازی اتاق سرور خود کمک نمائید.

همچنین بهتر است بدانید که کف‌های کاذب از انواع گوناگونی برخوردار هستند. شرکت کارنو نیز به تولید و ارائه‌ی سیستم‌های کاذبی همچون:

می‌پردازد.

هر یک از کف‌های کاذب از جنس، متریال و مشخصات فنی‌ای برخوردار هستند؛ شما می‌توانید برای اتاق سرور، اتاق مانیتورینگ، اتاق برق و غیره آنها را نصب و راه‌اندازی نمائید. البته بهتر است قبل از خریداری این محصول با مشاوران و کارشناسان مربوطه صحبت کرده تا خرید شما با هدف کاربری و نیازتان، هم‌ راستا باشد.

ارتفاع کف کاذب,خرید کف کاذب سرور روم,کف کاذب سرور روم

مزیت کف‌های کاذب در اتاق سرور:

اگر تابحال وارد اتاق سروری شده باشید، حتما اولین چیزی که توجه‌ی شما را جلب کرده است؛ تمیزی و خنک بودن اتاق سرور بوده است.

همانطور که می‌دانید یک اتاق سرور مشمول تجهیزات، کابل‌ها و سیم‌های زیادی می‌باشد. بنابراین حتما از خود این سوال را پرسیده‌اید که تجهیزات، سیم‌ها و کابل‌ها کجا هستند؟ پاسخ اینجاست: زیر کف کاذب.

پس می‌توان گفت: اولین مزیت کف کاذب در یک مرکز داده، پوشاندن تمامی تجهیزاتی است که می‌تواند در زمان تردد برای افراد مزاحمت ایجاد کند و علاوه بر آن منجر به بی‌نظمی در سرور روم شود.

اما آیا این تنها مزیت موجود می‌باشد؟!

بهبود عملکرد سرور و جلوگیری از خرابی تجهیزات:

همانطور که از زیر عنوان مشخص است، تنها مزیتِ موجود در نصب کف کاذب اتاق سرور، پوشاندن تاسیسات زیر کف نمی‌باشد؛ بلکه این امر در بهبود و کارایی بهتر سرور و همچنین جلوگیری از خراب شدن تجهیزات، نقش مهمی دارد. اما خب چگونه؟!

این مطلب را از دست ندهید .
انواع کف کاذب فولادی

همانطور که می‌دانید، سرورها به صورت فول تایم در حال فعالیت هستند و همین امر می‌تواند منجر به گرم شدن تاسیسات و سرورها شود! خب در چنین وضعیتی چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

اگر جلوی گرم شدن سرورها و تجهیزات گرفته نشود، از عمر مفید آنها کاسته خواهد شد و دچار آسیب می‌شوند. در نتیجه خیلی از آتش‌سوزی‌های اتاق سرور به علت طراحی و اجرای غیر استاندار است. بنابراین این موضوع مهم خواهد بود که تمامی جز‌ئیات اجرای یک مرکز داده مطابق با استانداردهای موجود و توسط یک گروه حرفه‌ای صوت گیرد. سیستم کف کاذب نیز در چنین شرایطی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد؛ چرا که شما قادر خواهید بود در زیر این کف بالا آمده، به نصب سیستم‌های سرمایش و تهویه پرداخته و از داغ شدن و گرمای شدید سرورها و همچنین سایر تجهیزات اتاق سرور جلوگیری نمائید. همین موضوع، عملکرد سرور شما را بالا خواهد برد و منجر به مراقبت تجهیزات شما می‌شود.

در نتیجه، یک سیستم کف کاذب، به توزیع یکنواخت‌تر هوای خنک با اتلاف انرژی کمتر، کمک خواهد کرد.

راهروهای گرم و راهروهای سرد :

حتما این نام تا اکنون زیاد به گوشتان خورده است: راهروهای گرم و سرد اتاق سرور؛ اما این یعنی چه؟

راهروها بین رک‌های سرور اهداف بسیار متفاوتی دارند. در راهروی گرم، هوای گرم در پشت تجهیزات سرور به تایل‌های سوراخ شده در سقف راهروی گرم هدایت می‌شوند. این هوای گرم توسط یک کنترل کننده‌ی هوا جمع‌آوری شده و به واحد  CRAC (واحدهای تهویه‌ی مطبوع اتاق کامپیوتر) بازگردانده می‌شود تا هوای سرد در اتاق‌های سرور تولید گردد. این واحدهای CRAC همچنین از منبع آب سرد تغذیه می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که دمای مناسب در سراسر اتاق سرور توزیع شده است. این دستگاه از طریق دریچه‌هایی در کف کاذب به داخل راهروی سرد، پراکنده می‌شود تا تجهیزات را از سمتِ جلو خنک نماید.

کابل کشی زیر طبقات:

زیر کف کاذب، خانه‌ای گسترده از سیم و کابل است. شما می‌توانید تمامی کابل‌ها و سیم‌ها را در درون سینی کابل و سپس سینی کابل را در زیر کف کاذب بگذارید. همچنین شما می‌توانید کابل‌هایی را برای سیستم اطفاء حریق هستند، در زیر کف کاذب قرار دهید.

لازم به ذکر است که دسترسی به تجهیزات زیرِ کف کاذب محدود نبوده و در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید به راحتی به تجهیزات مربوطه دسترسی یابید.

این مطلب را از دست ندهید .
کفپوش مناسب فضای اداری

مشخص کردن ارتفاع کف کاذب در اتاق سرور نیز بستگی به حجم کابل‌ها و تاسیسات زیر کف دارد. بنابراین بهتر است قبل از خرید کف کاذب سرور روم، حتما با کارشناسان و مشاورانی که در این زمینه به فعالیت می‌پردازند، مشورت نمائید.

نصب کف کاذب سرور روم,ارتفاع کف کاذب,خرید کف کاذب سرور روم

پلنوم:

ناحیه‌ی زیر کف کاذب، پلنوم نامیده می‌شود. عموماً عمق پلنوم می‌تواند در محدوده ۱۲ تا ۳۶ اینچ باشد. پلنوم به عنوان مجرای جریان هوا عمل می‌کند و تایل‌های سوراخ دار اجازه می‌دهد که هوا فقط به داخل اتاق وارد شود و در آنجا تجهیزات را خنک نماید. دستیابی به پلنوم، نیاز به یک محیط کاملا مهر و موم شده دارد تا هوا فقط از طریق تایل‌های سوراخ دار خارج شود.

کف‌های کاذب نیز باید به اندازه‌ای محکم باشند که بتوانند وزن رک‌های سرورها را بر روی خود تحمل نمایند.

نصب کف کاذب سرور روم:

نصب کف کاذب سرور روم، نیازمند گروهی حرفه‌ای و متخصص بوده و شما نمی‌توانید اجرا و پیاده سازی این سیستم را به هر کسی بسپارید.

شرکت فنی و مهندسی کارنو، قرین به دو دهه است که در زمینه‌ی تولید کف کاذب و همچنین نصب این محصول به فعالیت می‌پردازد و تا کنون پروژه‌های بی‌شماری را اجرا کرده است.

شما نیز می‌توانید برای خرید و نصب کف کاذب اتاق سرور با گروه فنی و مهندسی کارنو تماس گرفته و پس از دریافت اطلاعات لازم، اقدام به خرید نمائید.

به یاد داشته باشید که کف کاذب اتاق سرور نیازمند برخورداری از استاندارهایی است که باید به آن توجه نمائید. همچنین پیکربندی این محصول اگر طبق اصول استاندارد صورت نگیرد، چالش‌‌های بی‌شماری را برای شما به وجود خواهد آورد.

سخن آخر:

در نتیجه، یک کف کاذب سرور روم به خوبی کابل‌ها، سیستم‌های سرمایشی، پریز برق و سنسورهای نظارت در اتاق داده را پوشش می‎دهد. مهندسان نیز با داشتن کف کاذب  می‌توانند، موقعیت فیزیکی سرورها را برای دسترسی سریع در مواقع اضطراری مشخص نمایند.

اُمید است که این مقاله مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. منتظر بروزرسانی‌های بعدی ما در این مقاله باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

6 نظر

  • amirhossein

    کف کاذب سرور روم خودتون دارید؟ قیمت نصب کف کاذب سرور روم رو هم اعلام کنید لطفا اگر انجام میدید. ممنونم

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      بله ما کف کاذب سرور روم داریم و نصب کف کاذب اتاق سرور هم انجام میدیم. ممنون میشم اگر با پشتیبانان تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.

  • تکتم+رمضان+نژاد

    سلام و عرض ادب. بنده نظرم این هست به دوستان که از کف کاذب حتما در اتاق سرور استفاده کنند.

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام ممنون از شما دوست عزیز.

  • محمدجواد

    وقت خوش میشه لطفا معایب نصب کف کاذب هم بگید. تشکر

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام بزنید روی دانستنی‌های کف کاذب تا پاسخ سوالتون رو در اونجا بخونید دوست عزیز.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *