انواع مختلف کف کاذب

انواع مختلف کف کاذب برحسب محل مورد استفاده

انواع مختلف کف های کاذب کدام اند؟

در تقسیم بندی کف های کاذب ما این نوع کف ها را به دوگروه عمده تقسیم خواهیم کرد:

۱- نخستین نوع آن همان نوعی است که در منازل مسکونی و سایر ساختمان ها بکار برده می‌ شود و در آن هیچ جدا کننده و یا حایلی میان کف و زیر ساختمان نیست .
۲- اما نوع دوم بیشتر در بناها و ساختمان هایی که استفاده تجاری دارند و یا محل هایی که نیاز دارند سیم کشی و لوله کشی از کف انجام شود بکار برده می‌ شود. در این صورت است که کف کاذب کاملا سیم و کابل های مربوط به ساختمان که عمدتا کابل های برق و کامپیوتر هستند و نیز حتی لوله کشی و سیستم گرمایشی، سرمایشی را کاملا در زیر خود جای می‌دهد.

در هر دو صورت کف کاذب یک منظور مشترک و خاص را دنبال می‌کند و یک راه ساده را برای پاسخگویی به پاره ای از مشکلات احتمالی ارائه می‌ دهد.

انواع کف کاذب,انواع مختلف کف های کاذب,فواید کف های کاذب

انواع مختلف کف های کاذبی که در خانه استفاده می‌ شوند:

از میان انواع مختلف کف کاذب، کف های کاذبی پیدا می‌ شوند که برای منازل و خانه‌ ها استفاده می‌ شوند این نوع کف های کاذب علاوه بر زیبایی، کارایی لازم را نیز داشته یعنی عمر کف منزل به وسیله‌ ی استفاده از آن افزایش می‌ یابد. کف کاذب بین پی که از جنس بتن است؛ رابط هایی که بین کف و زیر کف و خود بنا وجود دارد فاصله ایجاد می اندازد و همین کار سبب می‌ شود تا عملیات تهویه ی هوا در بخش های زیرین ساختمان به صورت مطلوب تری انجام پذیرد.

این مطلب را از دست ندهید .
ملاحظات طراحی اتاق سرور: گامی در جهت ارتقا امنیت و کارایی

عملیات تهویه از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که بدون آن رطوبت در بخش های زیرین ساختمان انباشته شده و همین موجبات پوسیدگی داخلی ساختمان را فراهم می‌کند.

از دیگر فواید کف های کاذب می‌ توان به این نکات اشاره کرد که: تعویض لوله کشی‌ ها در ساختمان هایی که از کف کاذب استفاده می‌ کنند بسیار راحت‌ تر انجام می‌ گیرد، همچنین فضای ایجاد شده به راحتی فضایی را که لازم است تا متخصص هنگام آسیب دیدن لوله و ایجاد مشکل در اختیار داشته باشد را برای او فراهم می‌ کند. این مزیت تنها برای لوله کشی ها نیست بلکه سیستم های حرارتی نیز بدین صورت قابل دسترسی اند. در رابطه با خود بنا هم می‌ توان گفت از آنجا که نشست کردن پی ساختمان پس از مدتی امری اجتناب ناپذیر است و ساختمان به یک سمت متمایل خواهد شد، از این رو در منازلی که از کف های کاذب استفاده خواهند کرد این مشکل بهتر و سریع تر رفع خواهد شد.

مورد مصرف دیگر این نوع کف های کاذب در ساختمان هایی است که در مناطق سیل خیز واقع شده اند، و به دو صورت کاربرد دارد، نخست آنکه باعث در امان ماندن ساختمان و متعلقات آن در هنگام سیلاب شده و دوم آنکه باعث کاهش مبلغ بیمه سیل زدگی خواهد شد چرا که این گونه منازل بسیار کمتر از منازلی با کف عادی در خطر سیل قرار دارند.
این نوع کف یعنی کف های کاذب روی قیمت منازل هم تاثیر داشته و سازه هایی با کف کاذب باعث افزایش هرچند اندک کف منازل می‌ شود، این از لحاظ زیبایی و ایجاد حس راحتی در ساکنین منازل موثر بوده و باعث بالا بردن قیمت سازه می‌ شود.

این مطلب را از دست ندهید .
انواع کف کاذب دیتاسنتر

قیمت کف کاذب,کاربرد کف کاذب,کف کاذب در خانه

کف های کاذب در ساختمان‌ های اداری

کف کاذب کاربرد گسترده‌ای در ساختمان های اداری دارد چرا که امروزه تقریبا تمامی شرکت ها از کامپیوتر، اسکنر، پرینتر، دستگاه کپی و وسایلی از این قبیل استفاده می‌شود، افزون براین ها لوله کشی‌ های وسایل حرارتی و الکتریکی باعث به وجود آمدن انبوهی از سیم ها، کابل ها و لوله ها شده حال شما تصور کنید اگر قرار بود تمامی این وسایل از داخل ساختمان، بین درب ها، دیوارها و…. رد کنیم چقدر همه چیز درهم و بهم ریخته میشد اما خوشبختانه استفاده از کف پوش های کاذب باعث حل این مشکلات شده افزون براین ها برای دسترسی به هر جز تنها کافی است کف مربوط به آن قسمت را برداشت و دیگر نیازی به شکافتن کل کف نیست.
کف های کاذبی که درخانه و ادارات استفاده می‌ شوند هردو بایکدیگر متفاوت هستند و کاربردهای متفاوتی نیز دارند، در منازل مسکونی کف های کاذب باعث بالابردن سطح از کف زمین یا همان پی ساختمان شده که همانطور که در بالا نیز اشاره شد همین امر سبب پدید آمدن تهویه‌ ی کافی و افزایش استحکام در برابر وقوع سیل، همچنین سهولت در نصب و تعمیر تجهیزات را باعث می‌ شود. در ادارات نیز نوعی دیگر از کف های کاذب استفاده می‌ شوند که می‌ توانند مقدار زیادی از کابل ها را در زیر خود مخفی کنند اما در عین حال دسترسی به این کابل ها به راحتی و به سهولت انجام پذیرد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *