نصب و اجرای کف کاذب

برنامه نصب و اجرای کف کاذب

برنامه نصب و اجرای کف کاذب ، آماده سازی شرایط و اجرا

همان طور که در تهیه و انتخاب کف کاذب باید نهایت دقت و هوشیاری را به کار بست. در زمان نصب و اجرای کف کاذب نیز باید شرایط خاصی را تهیه نمود. با توجه به متریال مصرفی، کف کاذب به دسته های مختلفی تقسیم می شود: کف کاذب آلومینیومی، کف کاذب فولادی، کف کاذبگالوانیزه. این شرایط خاص برنامه نصب و اجرای کف کاذب نام گرفته است که نیاز به شناخت دقیق ساختمان و حتی فضای سرویس دهی کف ساختمان مورد نظر دارد. این شرایط باید در دوران بهره برداری ساختمان به درستی مورد بررسی و محاسبه قرار گیرد تا بعد از نصب کف کاذب مشکل یا پدیده لاینحلی مشاهده نشود.

برای آشنایی بیشتر با برخی شرایط اجرای کف کاذب شما را با موارد مورد نیاز در راستای اجرا و پیاده سازی موارد مورد نیاز جهت گیری آشنا خواهیم کرد تا بتوانید مهارت و امکانات اولیه را در زمان نصب و آماده سازی کف کاذب ایجاد نمایید. این شرایط و نکات عبارتند از:

  • محاسبه ابعاد کف اتاق مورد نظر که قرار است کف کاذب در آن تعبیه شود. این محاسبه در بسته بندی کف کاذب مورد نظر مناسب است.
  • باید مکان ساختمانی که قرار است کف کاذب را برای آن نصب و اجرا نمود هم بر آورد شود. این بر آورد در میزان هزینه کف کاذب بسیار مؤثر است.
  • نحوه دسترسی به مکان ساختمان کف کاذب و طبقه اجرای کف کاذب باید تعیین گردد. محاسبه نحوه دسترسی به نحوه انتقال و جابجایی کف کاذب تا اتاق مورد نظر بستگی مستقیم دارد. آسانسور ها، پله ها، راه های دسترسی، جرثقیل حمل بار و غیره باید به درستی کنترل شود.

بر آورد محاسبات بیان شده برای حمل و انتقال مصالح به موقعیت اجرایی مناسب کف کاذب مورد نیاز است. برای این محاسبات نیاز است تا مسیر انتقال مواد به پای کار اجرای کف کاذب تعیین شود. میزان جابجایی کف کاذب باید در فضای خشکی باشد که در معرض آب یا بارندگی نباشد.

  • توصیه می شود فضای متناسبی را برای انبار مصالح کف کاذب در مجاورت اتاق کف کاذب در نظر گرفت. شرایط اجرا، باید فضایی خشک و ایمن داشته باشد. بهتر است انبار مصالح کف کاذب را با درب و قفل با کیفیت، ایمن نمود. تجهیزات کارگاهی برای نصب کف کاذب باید به صورت کامل انبار شود تا در زمان نصب و اجرا کمبودی برای انجام کار نداشته باشید و بتوان در زمان پیاده سازی و نصب کف کاذب سرعت بیشتری را به کار بست.
  • در انبار تجهیزات کارگاهی کف کاذب توصیه می شود تا نوع تجهیزات در زمان سرویس دهی تعیین گردد. محل استقرار باید معلوم باشد تا روند کار با سرعت مطلوب پیشروی نماید. به عنوان مثال باید قدرت برق با حداقل مقدار ۱۱۰ ولت، ژنراتور و روشنایی فضا و غیره تدارک دیده شود.
  • برنامه زمان بندی کار باید قبل از اجرا و پیاده سازی به درستی تدوین شود. به عنوان مثال فعالیت های فضای کف کاذب همچون موارد نصبی تأسیسات مکانیکی و برقی روی سقف و حتی نوع رنگ آمیزی دیواره ها و غیره باید بر آورد و تعیین شود.
این مطلب را از دست ندهید .
اصل عایق صوتی در کف کاذب

اتاق کف کاذب,اجرا و نصب کف کاذب,اجرای کف کاذب

زمانی که کف کاذب نصب شود و بعد از نصب، بخواهید میزان بر آوردهای مورد نیاز را محاسبه نمایید با مشکلات دوباره کاری و حتی صدمات وارد شده به پنل های کف کاذب مواجه خواهید شد. به عبارت بهتر می توان بیان کرد که اجرای پلتفرم های فعالیت های باقیمانده بعد از نصب کف کاذب شاید با سطح نهایی لایه رویه کف کاذب متناسب باشد.

  • محل اجرا و نصب کف کاذب باید دارای شرایط محیطی مناسبی باشد. این شرایط یعنی داشتن اندازه ای در بازه ۱۰ الی ۳۲ درجه سانتی گراد برای دمای محیط و نیز مقدار ۲۰ الی ۷۰ درصد برای رطوبت باشد. شرایط دمایی و رطوبت بیان شده باید در طول شبانه روز برای نصب کف کاذب فراهم شود. فراهم نکردن شرایط بیان شده ممکن است خسارات جبران ناپذیری را برای کف کاذب، بعد از نصب ایجاد نماید.
  • در زمان نصب کف کاذب بهتر است محل کار خالی از هر وسیله ای باشد تا بتوان به راحتی مصالح و مواد و ادوات کاری را در گوشه های اتاق مورد نظر برای کف کاذب تدارک دید.
  • توصیه اکید می شود تا در زمان نصب کف کاذب، سطح کف کاذب بدون هر نم یا رطوبتی باشد، همچنین نباید سطح کف کاذب گرد و غبار داشته باشد. به عبارت دیگر باید سطح کف کاذب عاری از هر رطوبت یا غباری باشد تا نصب کف کاذب با دقت بالا و کیفیت مناسب تجهیز و راه اندازی شود.

می توانید با فراهم کردن امکاناتی، از ورود گرد و غبار به فضای اتاق جلوگیری نمود. مانع ایجاد شده می تواند پدستال های چسبی باشد که در میان درزبند ها قرار داده می شود. چسب کف پدستال باید سازگاری مناسب خود را درزبند نشان دهد. تعداد پدستال های داخل درزبند باید به اندازه باشد تا از عدم ورود گرد و غبار به داخل فضای محل نصب کف کاذب اطمینان پیدا کرد.

  • اگر زمانی قرار بود که کف کاذب در اتاقی که دارای کف ناهموار یا بتنی است نصب شود می توانید پستی و بلندی های کف های بتنی را با از بین بردن میزان نا همواری های کف کاذب، هموار نمود. اگر میزان پستی و بلندی های کف بتنی کم باشد می توان از پدستال های نصب شده در کف استفاده نمود. این روش بهترین راه گشا برای رفع ناهمواری کف بتنی است.
این مطلب را از دست ندهید .
انواع مدل های کف کاذب

اگر هم ناهمواری های بیشتری در کف بتنی دیده می شود راه چاره آن است که بتن اضافه را بردارید یا چاله های ایجاد شده را با پنل چوبی، صفحات فلزی یا بتن پر کننده، همتراز کنید. انجام این کار باید با تأییدیه کار فرما یا مهندسان ناظر انجام شود.

  • پیشنهاد بعدی برای کف های غیر بتنی است. کف های غیر بتنی که فضای کف اتاق مورد نظر را پوشش داده اند بایستی توسط کف های چوبی، پانل های ایزولاتور لرزه گیر و کف های بتنی لایه دار، پوشش داد. برای نصب کف کاذب روی کف های بتنی باید تمام دقت و محاسبات را به درستی بر آورد نمود تا از شرایط نا گوار پس از نصب کف کاذب ممانعت به عمل آورد.

زیرا تنها زمانی که اجرا و پیاده سازی کف کاذب به درستی انجام گیرد رضایت نصب و اجرای کف کاذب فراهم آمده است. توصیه می شود نیروهای درگیر برای نصب کف کاذب همه موارد را به درستی بررسی و تأیید نمایند. بررسی به عمل آمده فضای کار را برای نقشه های قرار دادی مورد هماهنگی و تأیید کار قرار خواهد داد.

برخی توصیه های مهم که نیاز است پرسنلی که نصب کف کاذب را انجام می دهند به آن دقت کنند می تواند به موارد ذیل خلاصه شود:

  • برای نصب کف کاذب محیطی پیشنهاد می شود تا در سه ضلع اتاق مورد نظر، کف کاذب را تعبیه سازی نمود.
  • عمل کیورینگ به مدت دو روز پیشنهادی است که باید در زمان استفاده از چسب زیر پدستال انجام شود. اتصال پدستال با چسب عملی بدون پیچ و مهره است که به کیورینگ کردن نیاز دارد.
  • پس از نصب و راه اندازی کف کاذب اجرا شده باید اتمام کار توسط ناظر مورد بازرسی و تأیید قرار گیرد. کسب تأییدیه اتمام کار برای اطمینان از نصب و راه اندازی درست و استاندارد کف کاذب مورد نیاز است.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *