تایل کف کاذب

اهمیت تایل کف کاذب فولادی چیست

در این مقاله ما در مورد تایل کف کاذب فولادی و دست یابی به دنیای پر کابل زیر آن مطالبی را ارائه خواهیم نمود؛ همچنین به‌ طور خلاصه یاد خواهیم گرفت که در بین انواع کف‌ های کاذب تایل کف کاذب فولادی کدام است؟ تایل کف کاذب به چه معناست؟ و ویژگی و کاربردهای هرکدام چیست؟ پس در ادامه برای ذکر توضیحات و جزییات لازم باما همراه باشید:

زمانی که تایل کف کاذب فولادی یکی از ضروریات می‌‌ شود:

رشد بی‌ وقفه تعداد کامپیوترها در ادارات و شرکت های مختلف امری غیر قابل انکار است همین مسئله به‌ طبع باعث افزایش سیم ها و کابل های حاصل از آن ها می‌ شود. اگر برای این مسئله یعنی سیم ها و کابل های خروجی چاره‌ ای اندیشیده نشود علاوه بر آنکه از نظر بیننده ناخوشایند است به زودی تبدیل به یک معضل خواهد شد که مدیریت کردن آن کار سختی خواهد بود.

به زبان ساده تر؛ همه ما با شنیدن نام شبکه کامپیوتری آنچه فورا به ذهنمان می‌ رسد انبوهی از سیم ها و کابل های متصل به آن است که در هم گره خورده‌ اند. احتمالا شما نیز با ما هم عقیده اید که سپری کردن وقت در چنین محیطی بسیار خسته کننده و ملال آور خواهد بود.

اما راه چاره و نجات از این همه بی‌ نظمی چیست؟ قطعا جواب کف کاذب است که در دنیای امروز یکی از واجبات است؛ هنگامی که ما نام کف کاذب را به عنوان چاره‌ ی این همه آشفتگی و بی نظمی اعلام می‌ کنیم و به عنوان یک تکنولوژی نو و مفید از آن یاد می‌کنیم انتظار می‌رود برای گفته خود دلیل داشته باشیم وبتوانیم جزئیات نوآورانه این تکنولوژی را بیان کنیم؛ هدف ما از نوشتن این مقاله نیز همین امر بوده تا با کف کاذب فولادی آشنا شوید و کاملا پی‌ببرید که منظور از تایل کف کاذب فولادی چیست؟

انواع کف کاذب,انواع کف های کاذب,تایل کف کاذب

منظور از تایل کف کاذب چیست؟

تایل کف کاذب یا پنل کف کاذب که به آن کفه کاذب نیز گفته می‌شود در واقع لایه‌ی رویی کار است؛ اجازه دهید کاملا شرح دهیم که منظورمان از رویه‌ی کار چیست؟ مثلا هنگامی که شما وارد اتاق سرور می‌ شوید و مشغول انجام کارهای خود و راه رفتن روی کف می‌ شوید در واقع شما مشغول زدن روی تایل؛ پنل یا کف کاذب هستید؛ همان بخشی که کاملا آشکار و واضح است و شما تمام مدت روی آن پا می‌ گذارید. پس در یک تعریف کوتاه آن را فضا و یا سطحی برای عبور و مرور کاربر می‌ نامیم.

اندازه‌ ی تایل کف کاذب فولادی:

این نوع کف کاذب در ابعاد و اندازه‌ های مختلفی تولید می‌ شود که سایز ۶۰*۶۰ از مرسوم ترین اندازه‌ های تولید آن است؛ البته این بدین معنا نیست که فقط در این سایز تولید خواهند شد بلکه اندازه‌ های ۶۰*۴۰ و ۶۰*۱۲۰ نیز بسیار مرسوم است.

تایل کف کاذب انواع مختلفی دارد و در جنس های متنوعی تولید خواهد شد مثلا سازنده می‌ تواند برای تولید تایل فولادی را برگزیند و یا نه استیل را برای این‌ کار یعنی تولید تایل انتخاب کند. و یا حتی می‌ تواند تایل کف کاذب فولادی را با پوششی متفاوت تولید کند؛ زیرا که چنین پوشش هایی علاوه بر افزایش کیفیت باعث جلوگیری از تخریب شدن انواع تایل کف کاذب می‌ شود.

این مطلب را از دست ندهید .
مزایای کف ‌های کاذب از نگاه مشتریان شرکت کارنو

مشخصات فنی کف کاذب فولادی:

بجز تایل که یکی از متعلقات کف کاذب فولادی است، متعلقات دیگری همچون: استرینگر و پایه در این محصول وجود دارد.

همانطور که می‌دانید تایل کف کاذب فولادی از جنس فولاد است و تمامی افراد بعد از نصب کف کاذب بر روی سطح تایل تردد می‌نمایند؛ بنابراین سطح تایل ممکن است در زمان زودتری دچار آسیب دیدگی شود. به همین علت از روکش‌های HPL و PVC در این تایلها استفاده می‌شود. در واقع روکش‌ها قابلیت این را دارند که از سطح تایل محافظت نموده و منجر به افزایش طول عمر این محصول شوند.

لازم به ذکر است که بین این دو روکش، روکش HPL از قابلیت ضدخش بودن برخوردار است.

معرفی تایل:‌

تایل‌ها، سطحی‌ترین قسمت در کف‌های کاذب هستند و منجر به پوشاندن تاسیسات می‌شوند. این تایلها قابلیت تحمل وزن تا ۲۳۰۰ کیلوگرم را داشته و زهوار دور آنها از جنس ABS می‌باشد. کف کاذب‌های فولادی بدون نصب روکش در بازار عرضه نمی‌شوند و شما باید با توجه به هدف کاربری خود یکی از روکشهایی که در قبل به آن اشاره نمودیم را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

لازم است بدانید که این تایل از دو ورقه‌ی فوقانی و زیرین برخوردار می‌باشد، ورق فوقانی از ضخامت ۶/. میلی‌متر برخوردار بوده و ورق زیرین آن نیز ۷/. میلی‌متر می‌باشد. در نهایت ضخامت تایل در این کف کاذب به ۳۴ میلی‌متر می‌رسد.

معرفی استرینگر:‌

استرینگر قطعه‌ای از جنس فولاد گالوانیزه بوده که جهت ایجاد پایداری جانبی در سیستم کف کاذب طراحی شده است. یکی دیگر از نام‌هایی که برای استرینگرهای فولادی استفاده می‌شود خط کش است.

نصب استرینگرها نیازمند به پیچ و مهره می‌باشد و وزن هر عدد آن ۴۵۰ گرم می‌باشد و ابعاد آن نیز ۵۸۰*۳۰*۲۰‌ است.

این متعلقات همچنین لغزش‌هایی را که ممکن است در زمان تردد ایجاد شوند را مهار می‌کنند.

معرفی پایه:

پایه نیز یکی دیگر از متعلقات کف کاذب فولادی بوده که جنس آن ازفولاد است، حداقل ارتفاع درنظر گرفته شده در کف کاذب فولادی ۶ و حداکثر ارتفاع تعریف شده برای آن ۱۶۰ سانتی‌متر می‌باشد. قابلیت تحمل وزن در این پایه‌ها نیز ۳۱۰۰ کیلوگرم است.تایل کف کاذب فولادی,کف کاذب فولادی,انواع کف کاذب

همچنین قابلیت رگلاژ در کف کاذب فولادی وجود داشته و نصب آن نیازمند گروهی متخصص و حرفه‌ای خواهد بود.

 

 

 

تایل کف کاذب و برقراری جریانات هوا:

از دیگر انواع تایل کف کاذب نوع Perforated Panels می‌ باشد که در صورت استفاده کردن از این نوع پنل جریان هوا در قسمت های زیرین کف کاذب برقرار خواهد شد؛ این نکته زمانی اهمیت می‌ یابد که در یک اتاق همچون اتاق سرور که پردازش داده باعث ایجاد گرمای زیاد در سرور می‌ شود در این صورت استفاده کردن از این نوع کف بسیار به تعدیل دما در قسمت های زیرین کمک خواهد کرد.

دست‌ یابی به دنیای پر کابل:

این مطلب را از دست ندهید .
انتخاب کف کاذب

زمانی که احتیاج به دست یابی به کابل های پنهان شده در زیر کف کاذب داشته باشید؛ با برداشتن فقط یک تایل از کف کاذب این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا به کابل و یا محل مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

همانطور که در بالا نیز گفته شد دست یابی به دنیای پنهان شده در زیر تایل کف کاذب امری واجب و ضروری است و برای اینکه بتوانیم این کاررا انجام دهیم به ابزاری مثل بلند کننده تایل نیاز داریم؛ بلند کردن تایل کار چندان پیچیده‌ ای به نظر نمی‌آید اما نکته مهم این است که چگونه تایل را بلند کنیم تا به خود تایل و یا حتی تایل های اطراف صدمه‌ ای وارد نشود.

اهمیت کف کاذب

نصب سیستم کف کاذب مزایای بسیاری دارد. تنها سوالی که ممکن است داشته باشید این است که دقیقاً سیستم کف کاذب چیست؟ کاملاً ساده است. آنچه یک کف کاذب برای شما فراهم می کند، طبقه ای است که بلند شده و اغلب برای پنهان کردن کابل ها استفاده می شود. اما مزایای دیگری نیز دارد.

سیستم سرمایشی

سرورها در مراکز داده، مقدار زیادی گرما تولید می کنند و مشکل بزرگی را برای طراحان و مدیران مرکز داده ایجاد می کنند.

هنگامی که سرورها بیش از حد گرم می شوند، فرض بر این است که زیرساخت خنک کننده موجود قادر به حفظ دمای مناسب نیست.

هنگامی که سرورها بیش از حد گرم می شوند، واکنش متداول در نظر گرفتن دریافت ظرفیت خنک کننده اضافی است که مبتنی بر این فرض است که زیرساخت خنک کننده موجود قادر به حفظ دمای مناسب نیست. اما ممکن است مشکل از مدیریت ضعیف جریان هوا باشد.

به منظور خنک نگه داشتن مرکز داده، یک روش استفاده از کف وجود دارد که سیستم گردش هوا از زیر کف های کاذب عبور می کند و راهرو های گرم و سرد ایجاد می کند و مسیری برای جریان هوا سرد و گرم به وجود می آورد تا باعث خنک شدن سرور ها شود.

چگونگی طراحی کف در چگونگی گردش هوا تاثیر دارد. برای طراحی کف باید با شرکت های معتبر همکاری داشت تا عمل گردش هوا به درستی انجام شود.  در مراکز داده، از کف های کاذب به عنوان راهی برای توزیع هوای سرد استفاده می شود. با استفاده از کف، نه تنها امکانات مورد نیاز برای خنک سازی تجهیزات را کاهش می دهند، بلکه به انرژی کمتری نیز نیاز دارند و توزیع دما را در تمام کابینت ها بهبود می بخشند.

سخن آخر:

احساس نیاز به کف های کاذب زمانی شروع شد که مدیران در دیتا سنترها با انبوهی از سیم ها و کابل های یارانه و وسایلی از این قبیل مواجه شدند و حل این مسئله برای آن ها تبدیل به یک چالش شد همین امر سبب شد تا تکنولوژی با تولید کف های کاذب برای رفع این معضل دست به اقدام بزند.

تایل کف کاذب بخشی از متعلقات کف کاذب است که در انواع و جنس های گوناگونی تولید می‌ شود و به مصرف همگان می‌ رسد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *