کف کاذب فولادی

تایل کف کاذب فولادی با روکش HPL

در رابطه با اندازه‌ی تایل کف کاذب باید بگوییم که متناسب با نیاز مشتری می‌توان آن را تغییر داد. یعنی اندازه‌های متنوع و گوناگونی برای یک تایل وجود دارد. اما در بازار تایل هایی که از اندازه‌ی ۶۰*۶۰ سانتی‌متر برخوردار هستند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته این اندازه کف کاذب نه تنها در ایران بلکه در همه‌ی جهان طرفداران بیشتری دارد، به صورتی که ۹۰ درصد از کف های کاذب تولید شده این اندازه را دارد. البته سایز ۶۰*۶۰ اندازه‌ای استاندارد برای یک کف کاذب به حساب می‌آید.

مشخصات فنی یک تایل فولادی با روکش HPL

  1. پنل ها

جنس تایل کف کاذب ST37 به این صورت است که با بتنی مخصوص پر می شود، سپس رنگی که بر روی آن زده می شود ضد خش و کوره ای خواهد بود. البته لازم به ذکر است که وزن هر تایل چیزی در حدود ۱۴ کیلوگرم است. ابعاد دقیق آن ۳٫۵*۶۰*۶۰ می باشد و ضخامتی ۱ میلی متری دارد. کف کاذب فولادی یکی از مقاوم ترین کف کاذب ها محسوب می شود.

  1. نوار اطراف پانل

این نوار از جنس PVC می باشد. وجود این نوار مزیت های فراوانی دارد. به عنوان مثال باعث می شود که گرد و غبار به زیر تایل نرود، عایق مناسبی برای سرما و گرما به حساب می آید، باعث می شود یک خط تراز به وجود آید و در نهایت منجر به زیبایی بیشتر می گردد.

اندازه تایل کف کاذب,اندازه کف کاذب,تایل کف کاذب

  1. پایه ها

جنس این پایه ها از فولاد آبکاری شده می باشد. پایه ها دارای یک پد استال و دو مهره می باشند که هر یک وظیفه ای بر عهده دارند. یکی از مهره ها برای تنظیم جهت به کار گرفته می شود و دیگری کمک می کند که تایل مورد نظر ثابت بماند. پایه ها معمولا قطری ۲٫۵ سانتی متری دارند و ارتفاع آن ها را مشتری سفارش می دهد. لازم است بدانید که هر پایه وزنی ۹۰۰ گرمی دارد.

  1. استینگرها

هر استینگر در کناره های خود دو پیچ فولادی دارد که این پیچ ها برای ثابت شدن آن بر روی پایه ها به کار می روند. جنس پیچ ها از فولاد است؛ اما خود استینگر شبیه به یک قوطی می باشد که با روش سرد و گرم آبکاری شده است. لازم به ذکر است که استینگرها فوم اکوستیک هم دارد و وزن نهایی آن ها ۳۰۰ گرم خواهد بود.

  1. کف پوش

کف پوش جنسی از HPL دارد، ضخامت آن ۲ میلی متر می باشد و می تواند وزن ۱۲۷۵ کیلوگرم بار را تحمل نماید. البته تحمل بار برای هر متر مربع ۳۰۰ کیلوگرم است.

ویژگی‌های کف کاذب فولادی:

ویژگی‌های کف کاذب فولادی به شرح زیر می‌باشد. از جمله:

  • ابعاد تایل کف کاذب فولادی ۶۰*۶۰ سانتی‌متر است.
  • تایل این کف کاذب علاوه بر قابلیت نصب روکش HPL، از قابلیت نصب روکش PVC هم برخوردار می‌باشد.
  • وزن هر تایل، ۱۵ کیلوگرم می‌باشد.
  • وزن تحمیلی به سازه در هر متر مربع، حدود ۴۲ کیلوگرم است.
  • فولاد مصرفی در هر تایل کف کاذب فولادی ۵ کیلوگرم می‌باشد.
  • حداقل ارتفاع در این محصول ۶ و حداکثر ارتفاع در آن ۱۶۰ سانتی‌متر است.
  • میزان مقاومت وزن تحمیلی در تایل این محصول ۲۳۰۰ کیلوگرم می‌باشد.
  • میزان مقاومت وزن تحمیلی در پایه‌ها ۳۱۰۰ کیلوگرم است.
  • فولاد مصرفی به کار رفته در این محصول فولاد مبارکه و از نوع ST12 و ST14 می‌باشد.
  • کف کاذب فولادی در مقایسه با کف کاذب آلومینیومی از مقاومت بیشتری برخوردار است.
  • تایل‌های این محصول از زهوار دور برخوردار هستند.
  • این محصول در برابر آتش و اشتعال از مقاومت بالایی برخوردار است.
  • کف کاذب فولادی در برابر صدا مقاوم می‌باشد.
  • استرینگر این محصول از جنس فولاد است.
این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با کف کاذب کارنو

لازم به ذکر است که کف کاذب باید در دمای بین ۱۰ و ۳۰ درجه سانتی گراد در محیطی که رطوبتی ۳۰ الی ۷۰ درصدی دارد نگهداری شود. همچنین باید بگوییم که کف کاذب ضد خش، ضد آتش، عایق صدا، کانداکتیو و آنتی استاتیک می باشد.

سایر تولیدات شرکت کارنو:

گروه فنی و مهندسی کارنو تولید کننده‌ی کف کاذب فولادی، کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب طرح لگراند می باشد.

اما یکی از سوالات رایجی که مشتریان شرکت فنی و مهندسی کارنو می پرسند، این است که کف کاذب های تولیدی از چه ویژگی هایی برخوردار هستند؟ اکنون که کمی به توضیح کف کاذب فولادی با روکش HPL پرداختیم در ادامه به معرفی سایر کف‌های کاذب این شرکت یعنی کف کاذب طرح لگراند و کف کاذب آلومینیومی خواهیم پرداخت.

کف کاذب طرح لگراند:

کف کاذب طرح لگراند که از تولیدات شرکت لگراند فرانسه می باشد، قرین به دو دهه است که در شرکت فنی و مهندسی کارنو تولید و عرضه می گردد.

این محصول به علت ویژگی های انحصاری خود از محبوبیت زیادی برخوردار است.

شما می توانید بدون نیاز به زیر سازی و وجود نصاب، کف کاذب طرح لگراند را نصب و اجرا نمائید؛ در صورتی که کف کاذب فولادی و آلومینیومی جهت نصب به زیرسازی نیاز خواهند داشت.

تایل کف کاذب طرح لگراند، دارای وزن سبکی می باشد و همین امر موجب سهولت در حمل و جا به جایی آن شده است.

این محصول همانند تایل کف کاذب فولادی یا آلومینیومی به روکش HPL و PVC نیازی ندارد.

این مطلب را از دست ندهید .
راهنمای خرید سقف کاذب و نکات کاربردی نصب آن

کف کاذب طرح لگراند از مقاومت و استقامت خوبی برخوردار است و تا یک تن تحمل وزن نقطه ای را دارد.

هزینه ی خریداری و نصب این محصول مقرون به صرفه است؛ چون همانطور که اشاره نمودیم شما جهت پیکربندی آن نیازی به نصاب ندارید و همچنین عدم نیاز به روکش در این محصول، قیمت خرید را برای مصرف کنندگان کاهش داده است.

از کف کاذب در محیط های متنوعی نیز استفاده می گردد. خصوصا در مکان های استیجاری، زیرا شما می توانید مجدد، با سهولت و صرف زمان کوتاهی این محصول را در مکان جدید، پیکربندی نمائید.

متعلقات کف کاذب طرح لگراند:

این محصول، همانند کف کاذب های دیگر از متعلقاتی برخوردار است. متعلقاتی چون:

  • تایل کف کاذب گالوانیزه
  • پایه کف کاذب
  • پلنیوم
  • قطعه ارتفاع دهنده
  • ارتینگ تایل
  • اگزیت تایل
  • فلور باکس

بر خلاف کف کاذب فولادی با روکش hpl، کف کاذب طرح لگراند کارنو دارای تایل هایی با ابعاد ۲۲٫۵*۲۲٫۵ می باشد. این نوع تایل ها از جنس فولاد گالوانیزه است که در برابر دما و رطوبت استقامت بالایی دارد. همچنین تایل کف کاذب گالوانیزه توانایی تحمل بار بالایی دارد. قابل ذکر اسن که این نوع تایل ها وزن کمی دارند و در هر متر مربع وزنی حدود ۲۰ کیلو گرم را بر سازه تحمیل می کند. (وزن هر تایل ۲۲٫۵*۲۲٫۵ گالوانیزه حدود ۹۰۰ گرم می باشد.)

پایه کف کاذب گالوانیزه از جنس pvc می باشد و بدون نیاز به پیچ و مهره و بدون نیاز به خرابی کف سازه، روی زمین قرار میگیرد و تایل ها روی آن چیده می شود. ارتفاع پایه کف کاذب طرح لگراند ۱۲ سانتی متر می باشد. در نظر داشته باشید برای ایجاد ارتفاع بالاترنیاز است که از قطعه دیگری به نام ارتفاع دهنده استفاده شود. هر قطعه ارتفاع دهنده دارای ارتفاع ۱۱ سانتی متر می باشد و میتوان تا ۴ قطعه ارتفاع دهده روی یکدیگر سوار کرد و با پایه ارتفاعی حدود ۵۶ سانتی متر را ایجاد کرد. قابل ذکر است که قطعه ارتفاع دهنده توسط گروه فنی و مهندسی کارنو اختراع و به ثبت رسیده است.

با توجه به اینکه فضای بین دو پایه ۱۲ سانتی متر است، سینی کابلی که زیر کف کاذب می توان قرار داد، سینی کابلی با عرض ۱۰ سانتی متر می باشد.

در به‌روزرسانی های آینده هریک از این قطعات را به صورت کامل به شما توضیح می دهیم. همچنین شما می توانید به صفحه ی محصولات سایت مراجعه کرده و اطلاعات جامع این محصول و دیگر محصولات را به دست آورید و یا کارشناسان کارنو تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

۰۵۱-۳۷۶۰۳۷۶۰

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *