مزایای کف کاذب در کتابخانه‌ ها

مزایای کف کاذب در کتابخانه‌ ها : افزایش پتانسیل فضای داخلی

طراحی فضای کتابخانه امروزی را، نیازبه دسترسی اینترنت و آخرین فن آوری رایانه‌ای، همچنین رسانه‌های چاپی، غیر چاپی و سایر موارد، تعیین می‌کند. این نیاز به طراحی فضا بستگی دارد، مثل ایستگاه‌های کاری الکترونیکیِ تولید رسانه و فضاهای سالن اجتماعات و سرگرمی. چالش بعدی ایجاد زیبایی شناسی‌ست که محیطی سالم و جذاب را ترویج کرده و در عین حال با آرمان‌ها و فرهنگ جامعه محلی ارتباط برقرار کند. در این مقاله با مزایای کف کاذب در کتابخانه‌ ها آشنا می‌شوید.

یک سیستم کف کاذب برای توزیع برق، داده و خدمات (HVAC)، انعطاف پذیری ایستگاه‌های کاری سیار و نیازهای ذخیره‌سازی را افزایش می‌دهد و در عین حال فضایی انعطاف‌پذیر برای استفاده سایر عملکردها مانند گردهمایی‌ها، فعالیت‌ها یا رویدادها ایجاد می‌کند.

پیشبرد کف کاذب در کتابخانه

چگونه کف کاذب می تواند به پیشبرد ماموریت کتابخانه برای همگام شدن با نوآوری های دیجیتالی جاری کمک کند؟ به گفته طراحان بهترین راه حل برای رشد کتابخانه ها می تواند سرمایه گذاری در نوآوری های جدید مرتبط با کتابخانه باشد. برنامه ریزان کتابخانه پیش بینی می کنند که با گذشت زمان، فضای کمتر و کمتری برای کتاب ها و رسانه های کاغذی اختصاص داده می شود. میتوان فضایی را برای کتابخانه مجازی ایجاد کرد و از سیستم های کامپیوتری کمک گرفت. در واقع برای استفاد بهینه از فضا میتوان کف کاذب هایی در محیط اجرا کرد تا کابل ها و تجهیزات زیر کف کاذب قرار بگیرند. سیستم کف‌پوش همچنین انعطاف‌پذیری زیادی در پوشش‌های کف به طراحان می‌دهد، زیرا می‌تواند طیف وسیعی از گزینه‌ها از جمله فرش، لمینت و چوب را در خود جای دهد. به عنوان مثال میتوان کف کتابخانه را موکت کرد تا فضا ارامش بیشتری داشته باشد و سروصدا ها را کاهش دهد.

ایجاد محیط کتابخانه عالی و کاربردی

شما می‌توانید از مزایای کف کاذب در کتابخانه‌ ها استفاده کنید. مزایای کف کاذب شامل موارد زیر است:

  •  کیفیت محیط داخلی کتابخانه از طریق (IAQ)  بهبود می‌یابد و فرصت‌های استفاده از روشنایی روز فراهم می‌شود؛
  • راحتی افراد با طراحی مناسب از ابتدای ساختن طرح کتابخانه و نیز در تمام طول عمر ساختمان، با هدایت هوای زیر کف کاذب و رساندن هوای مطبوع به محل نشستن کارمندان و مراجعان بیشتر می‌شود؛
  • بهره‌وری انرژی از طریق عملکرد اکونومایزر بالا رفته و انرژی کمتری از طریق فن‌ها مصرف می‌شود؛
  • کف‌های کاذب به راحتی با تغییرات تکنولوژیکی و سازمانی در طول چرخه عمر ساختمان با هزینه کم سازگار می‌شوند؛
  • با کمک کف‌های کاذب، خدمات رسانی نقطه‌ای را در هرمکان که نیاز دارید، از زیر کف‌های کاذب انجام خواهید داد؛
  •  هزینه اولیه و زمان ساخت، کاهش می‌یابد؛
  • کاهش هزینه‌های عملیاتی و هزینه‌های تاسیسات و نگهداری، از طریق خدمات قابل دسترس، انعطاف پذیر و سازگار؛
  • تصویر کشیدنِ زیبایی همراه با انعطاف پذیری عملکردی و عملیاتی.
این مطلب را از دست ندهید .
انتخاب صحیح کف‌ های کاذب

 

خدمات کتابخانه و مزایای کف کاذب در کتابخانه‌ ها

با افزایش حجم کابل‌های برق و داده‌ها با کارایی بالای امروزی، همراه با مزایای فراوان توزیع هوای زیرزمینی، به راحتی می‌توان درک کرد که چرا بسیاری از کتابخانه‌ها برای بهبود عملکرد تأسیسات، سیستم کف کاذب را انتخاب می‌کنند.

این سیستم‌ها هم در نگهداری و هم در پیکربندی مجدد مزایایی دارند. هر پنل مدولار را می‌توان به راحتی جدا و مجدداً پیکربندی کرد؛ بنابراین کف کاذب به شما کنترل کامل بر سیستم توزیع خدمات ساختمان خود را می‌دهد.

برای این‌که توزیع خدمات انعطاف پذیری داشته باشید که مطابق با الزامات طراحی کتابخانه مدرن باشد و بتواند آخرین فناوری را ارائه دهند و در عین حال با طیف وسیعی از رویدادهای اجتماعی سازگار شود، نیاز به کف‌های کاذب در محل کار خود دارید.

در حالی که فناوری در کتابخانه‌ها حیاتی‌ست، آنها همچنان به گردآوری و سازماندهی کتاب‌های چاپی ادامه می‌دهند. سیستم‌های کف کاذب شرکت فراز شبکه کارنو، برای کتابخانه‌ها طیف وسیعی از عملکرد و طراحی ساده و زیبا را برای برآوردن نیازهای سیستم‌های قفسه‌بندی کتابخانه‌ای ارائه می‌دهد.

طراحی کتابخانه و مزایای زیبایی شناسی

طراحی کتابخانه می‌تواند از محیط رسمی سنتی تا یک مکان مدرن و باز متفاوت باشد. صرف نظر از بحث زیبایی شناسی، کف‌های کاذب، طیف گسترده‌ای از تنوع را برای ایجاد ظاهر دلخواه و کاربردی ارائه می‌دهند.

تعادل مناسب نور روز و حریم خصوصی باید در یک کتابخانه با هم کار کنند. با توزیع برق و داده‌ها در زیر یک سیستم کف کاذب، ارتفاع سقف را می‌توان افزایش داد تا روشنایی روز بیشتر شود. با وجود پایانه‌ها در سیستم کف کاذب، دیوارها دیگر نیازی به اتصال ندارند، بنابراین می‌توان آنها را به راحتی پیکربندی کرد.

کف کاذب مزایای مشابهی برای حفظ کتابخانه‌های تاریخی دارند. مسیر خدمات از کف راه‌حلی عالی برای مدرن‌سازی کتابخانه، رسیدگی به فناوری و نیازهای کاربران فراهم می‌کند. ارتقای سیستم‌های اضافی را می‌توان برای مطابقت با استانداردهای (HVAC)، انرژی، روشنایی و سایر استانداردهای پایدار امروزی و در عین حال حفظ یکپارچگی کلی ساختمان و حفظ ویژگی‌های معماری مهم انجام داد.

همه می‌خواهند ارتفاع سقف را به حداکثر برسانند و بهترین راه برای انجام این کار، به حداقل رساندن زیرساخت‌های حجیمی است که معمولاً در سیستم سقف کاذب پنهان می‌شود. برخی از ساختمان‌ها از سیستم کف کاذب استفاده می‌کنند تا آنچه را که در فضای بالای سر انباشته می‌شود، محدود کنند.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با ابعاد تایل کف های کاذب

 

یک محیط سالم و راحت

سیستم‌های کف کاذب مزایای قابل توجهی در حفظ کیفیت هوا و کنترل محیط یک ساختمان دارند. کیفیت هوا، دسترسی به نور خورشید کافی، تهویه مناسب حرارتی و رطوبتی و آکوستیک مناسب، همگی برای ایجاد یک محیط کاری راحت مهم هستند. ثابت شده است که محیط‌های مدیریت شده به طور قابل توجهی بر سلامت، راحتی و بهره‌وری کارکنان تأثیر می‌گذارد.

 

راه‌های کلیدی استفاده از کف‌های کاذب باعث ایجاد محیط داخلی سالم‌تر می‌شود

رد شدن کابل‌های کتابخانه از زیر کف کاذب موجب راحتی استفاده از الکتریسیته و زیبایی محل می‌شود. همچنین توزیع هوای مطبوع از زیر کف کاذب بجای سیستم سقفی و دیواری راحتی و آرامش را برای کارمندان و کاربران سیستم‌ها فراهم می‌کند. افزایش نور طبیعی روز برای بهبود آسایش و بهره‌وری نیز امر مهمی بشمار می‌رود.

انواع کف کاذب

کف کاذب بسته به نوع متریال تولیدی در انواع مختلف، در بازار ارائه می‌گردد، که عموما کف‌های کاذب بر اساس ابعاد تایل‌‎ها نیز دسته بندی می‌شوند:

کف‌های کاذب ۶۰*۶۰ و ۲۲٫۵*۲۲٫۵

کف‌های کاذب گروه فنی و مهندسی کارنو در سه نمونه:

کف کاذب گالوانیزه (طرح لگراند)

کف کاذب فولادی

کف کاذب آلومینیومی

تولید و در بازار ارائه می‌گردد.

کف گالوانیزه نیاز به هیچ گونه روکشی ندارد و سطح رویه، سطحی مشابه رنگ استیل است. اما کف فولادی و آلومینیومی دارای دو نوع روکش اچ پی ال و پی وی سی‌ست.

 

خرید کف کاذب از شرکت فنی و مهندسی کارنو

شرکت فنی و مهندسی کارنو قرین به دو دهه است که به فعالیت و تولید در این عرصه می‌پردازد. این شرکت از دانش، تجربه و آگاهی لازم برخوردار است و تا به اکنون پروژه‌های زیادی را با موفقیت به اتمام رسانده است. این شرکت به شما کمک خواهد کرد تا بهترین نوع کف کاذب را با توجه به نوع کاربری خود بدون هدر رفت مالی، انتخاب کنید.

در نتیجه شما می‌توانید برای خرید این محصول با پشتیبانان و متخصصان گروه فنی و مهندسی کارنو تماس گرفته و پس از دریافت اطلاعات لازم اقدام به خرید نمائید.

با مقالات آینده این سایت همراه ما باشید  و با اطلاعات و نوآوری‌های جدید در مورد سیستم کف کاذب آشنا شوید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *