اجرای کف کاذب در مشهد

اجرای کف کاذب در مشهد با چه اهدافی صورت می گیرد؟

در این مقاله قصد داریم مباحثی در رابطه با اجرای کف کاذب در مشهد را برای شما شرح دهیم. شهر مشهد با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت دومین کلان شهر ایران به شمار می آید، مشهد که مرکز استان خراسان رضوی است با توانایی های بالقوه ای که دارد حوزه های مختلف و متنوعی از صنایع را پوشش می دهد. وجود حرم مطهر امام رضا(ع) در شهر مشهد باعث شده است که افراد زیادی در آن جا سکونت کنند و می شود گفت که دومین شهر پر جمعیت کشور به حساب می آید. سازمان های موجود در شهر مشهد، شرکت های بزرگ صنایع مختلف، تاسیسات انبوه همگی از مصرف کننده های کف های کاذب می باشند. خشکی هوا در شهر مشهد و زلزله از عواملی به حساب می آید که در هنگام طراحی سفارش و اجرای کف کاذب در مشهد  باید در نظر گرفته شود.

موقعیت خاص مشهد از لحاظ منطقه مرزی بین جنوب و شمال استان خراسان قرار گرفته است تداخل آب و هوایی در این شهر وجود دارد که شامل آب و هوای سرد و خشک، نیمه خشک و سر، مرطوب و سرد است. به طور کلی میشه گفت که شهر مشهد آب و هوایی متغییر و مایل به سرد و خشک دارد. تابستان های خیلی گرم و خشک و طاقت فرسا و زمستان های سرد و مرطوب از ویژگی های آب و هوایی این شهر می باشد. بیشترین حد دما در تابستان ۴۳ درجه و کمترین دما در زمستان ۲۳ درجه زیر صفر است. کف های کاذب در شهر مشهد به دلیل وجود آب و هوای متغییر باید بتوانند در برابر رطوبت، گرما و سرما مقاومت داشته باشند که برای این چنین آب و هوایی کف های کاذب ویژه ای طراحی شده است. میزان زلزله در شهر مشهد خیلی زیاد است و می توان گفت این شهر یکی از فعال ترین منطقه های لرزه خیز از گذشته تا اکنون می باشد بنابراین در هنگام خرید و اجرای کف کاذب در مشهد باید قدرت زلزله را هم سنجید.

اجرای کف کاذب در مشهد,کف کاذب در مشهد,کف کاذب مشهد

مزایای کف کاذب در مشهد چیست؟

کف کاذب همان طور که می دانید برگرفته از اسم سقف کاذب است و به کفی گفته می شود که با ارتفاع مشخصی از کف اصلی ساختمان نصب می شود. کف های کاذب محصولی خاص برای ساختمان ها و تکنولوژی اطلاعات هستند که نیاز مهندسان را در بخش هایی از شرکت تامین می کنند، به همین دلیل انواع مختلفی از آن تولید می شود مثل کف فولادی، چوبی، آلومینیومی، سرامیکی … که هر کدام از این ها ویژگی های خاص خود را دارند.

۴ دسته مهم کف کاذب در مشهد

اجرای کف کاذب در مشهد با توجه به این ویژگی ها می تواند منحصر به فرد باشد. از لحاظ کاربردی هم می توان این کف ها را به ۴ دسته تقسیم نمود:

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب فولادی و ویژگی های اساسی آن

مخصوص پوشاندن تجهیزات و تاسیسات که این کف ها حدود ۱ ساعت در آتش سوزی بدون خرابی و ریزش دوام می آورند و همچنین مقاومت زیادی در مقابل بارهای استاتیکی و دینامیکی دارند وبرای مراکزی که دارای الکتریسته ساکن هستند مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا اینگونه کف های کاذب از کف پوش های مخصوص از جنس PVC یا مکالئوم، فرمیکا HPL و سنگ مصنوعی پوشیده می شوند. در نتیجه کف کاذب در مشهد برای شرکت های نوپا که تجهیزات الکترونیکی زیادی دارند، استفاده می شود.

نوع دیگر از کف کاذب در مشهد مخصوص انتقال آب های سطحی هستند که در برابر شرایط موجود دارای مقاومت بالایی است و قابلیت نصب در سطح های سیمانی و ماسه ای را دارد. این نوع کف ها غالبا درزدار و مشبک دار هستند که در سالن های آزمایشگاه ها، کارخانه های دارویی وغذایی، استخرها … نصب می شوند. تایل های این نوع کف ها پلاستیکی یا فولاد ضد زنگ است.

کف های مخصوص سبک سازی ساختمان از انواع دیگر کف های کاذب می باشد که مقاومت بالایی در برابر بارهای سنگین موجود در ساختمان دارند این کف ها از بهترین کف های کاذب برای اتاق سرور هستند.

نصب کف کاذب در مشهد,اجرای کف کاذب در مشهد,کف کاذب در مشهد

کف های دیگری هم هستند که مخصوص نصب سیستم گرمایشی کف ساختمان می باشند این گونه کف ها در مقابل رطوبت و مواد شوینده و حشرات موذی از مقاومت بالایی برخوردار هستند. لوله کشی های آب گرم را به راحتی می توان از زیر کف های کاذب عبور داد و با لوله های مسی گرما را به سطح کف منتقل کنند.

در حال حاضر به دلیل اهمیتی که اطلاعات برای هر سازمان دارد مدیران شرکت ها تصمیم به ساخت مکانی برای حفظ اطلاعات خود و بایگانی آن ها کرده اند. به طور کلی می توان گفت هدف از اجرای کف کاذب در مشهد یا هر جای دیگر فراهم آوردن فضای خالی برای پوشش دادن کابل ها وتاسیسات برقی و مکانیکی  است. کف های کاذب از مزیت های زیادی برخوردار هستند که یکی از آن ها مقاومت بسیار بالا در برابر زلزله و آتش سوزی و انتقال حرارت است، در بهترین حالت این کف ها در مقابل حریق مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.

برای انتخاب نوع کف باید هدف از نصب و کاربرد آن در محلی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد مشخص شود بعد از این مواردی مثل دمای محیط، مقدار وزنی که قرار است متحمل شود، آّب و هوای منطقه، خاصیت آنتی استاتیک و عایق در برابر برق گرفتی … مورد بررسی قرار گیرد.

این مطلب را از دست ندهید .
خرید کف کاذب در قزوین

گروه فنی و مهندسی کارنو، تولید کننده انواع کف کاذب

یکی از مزیت های شرکت فنی و مهندسی کارنو این است که خود به تولید انواع کف کاذب می پردازد و علاوه بر آن شما می توانید اجرای کف کاذب در مشهد و دیگر نقاط کشور را به این شرکت بسپارید.

کف کاذب های تولیدی شرکت کارنو:

کف کاذب گالوانیزه (کف کاذب طرح لگراند)

کف کاذب فولادی

کف کاذب آلومینیومی

از این سه نوع کف کاذب برای مراکز حساسی همچون اتاق سرور، دیتاسنتر، اتاق برق، اتاق مانیتورینگ و … می توان استفاده کرد. اما برای انتخاب نوع کف کاذب باید به نکات زیر توجه کرد:

  • ابعاد اتاق
  • وزن تجهیزاتی که روی کف کاذب قرار می گیرد.
  • میزان کابل ها و تجهیزاتی که زیر کف کاذب قرار می گیرد.
  • ارتفاع مورد نیاز
  • و …

حال به توضیحات درباره هر یکی از موارد بالا می پردازیم:

مشخص کردن ابعاد اتاق:

قبل از انتخاب کف کاذب باید ابتدا ابعاد اتاق مورد نظر، با دقت اندازه گیری شود. این کار سبب انتخاب درست نقطه شروع شده و کمترین برشکاری را در تایل ایجاد می کند.

وزن تجهیزات:

با توجه به میزان وزن تجهیزات می توان کف کاذب متناسب با آن را انتخاب کرد. به عنوان مثال کف کاذب گالوانیزه (کف کاذب طرح لگراند) دارای تحمل وزن تا ۹۵۷ کیلوگرم به صورت نقطه ای می باشد.

کابل و تجهیزات زیر کف :

با توجه به کابل ها و تجهیزاتی که نیاز است زیر کف کاذب قرار بگیرد، میتوان کف کاذب مناسب را انتخاب کرد. به عنوان مثال کف کاذب گالوانیزه دارای تایل ۲۲٫۵ *۲۲٫۵ سانتی متر می باشد و از سینی با سایز ۱۰ سانتی متر می توان زیر این نوع کف استفاده کرد.

ارتفاع کف کاذب در مشهد:

با توجه به ارتفاعی که نیاز است کف کاذب داشته باشد می توان یکی از کف کاذب ها را انتخاب کرد.

کف های کاذب از نظر ارتفاع از یک حداقل و حداکثری برخوردار هستند که به عنوان مثال کف کاذب فولادی دارای حداقل ارتفاع ۶ سانتی متر و حداکثر ارتفاع ۱۵۰ سانتی متر می باشد و کف کاذب آلومینیومی دارای  حداقل ارتفاع ۱۴ و حذاکثر ارتفاع ۱۰۰ سانتی متر می باشد.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر درباره هر یک از کف کاذب ها و اجرای کف کاذب در مشهد و دیگر اقصا نقاط کشور با گروه فنی و مهندسی کارنو به عنوان نمایندگی کف کاذب در مشهد در ارتباط باشید.

.
. .
.
.

تماس با دفتر تهران: ۸۸۴۸۶۳۰۰(۰۲۱) – تماس با دفتر مشهد: ۳۷۶۰۳۷۶۰(۰۵۱)

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *