طراحی باز

کف‌های کاذب: پاسخی به سوال طراحی باز در داخل ساختمان

رویکرد ساختمان با طراحی باز داخلی نوعی مدل‌سازی و تصمیم‌گیری‌ست که ریشه در سنت‌های تاریخی یک محیط ساخته‌شده و پایدار دارد. این مدل در حال نوسازی تدریجی‌ست. روش فوق، راهی جدید نیست؛ اما اکنون برای چالش‌های محیطی در قرن بیست و یکم مناسب و هماهنگ شده‌است. در این مقاله با یکی از کاربردهای جذاب کف کاذب در ساختمان‌ها آشنا می‌شوید و در آخر مثالی زیبا در استفاده عملی از کف‌های کاذب برای شما آورده می‌شود.

 

رویکرد طراحی باز در داخل ساختمان

رویکرد ساختمان باز به معماری این سوال را مطرح می‌کند: «چگونه ساختمان‌ها را جهت کاربری‌های جدید طراحی کنیم و طوری برنامه چیدمان فضا را مرتب کنیم که بتوان استفاده حداکثری از فضا را داشت و یا محیطی جذاب و با کارایی بالاتر مطابق اهداف سازمان برای کارمندان خود ایجاد کرد».

این شرایط زمانی پیش می‌آید که مدیر بدون دخالت در معماری ساختمان قصد تغییر فضا را داشته باشد. برای مثال بخواهد با تغییر در چیدمان مبلمان اداری و پارتیشن‌بندی و سایر موارد تعییراتی ایجاد کند.

معماری ساختمان باز بر افزایش انعطاف پذیری، تنوع و کیفیت یک فضا تاکید دارد. این ایده، انتخاب و شخصی‌سازی را در استفاده روزمره از فضای کار، برجسته‌تر می‌کند و در انواع ساختمان‌های تجاری و مسکونی در طیف گسترده‌ای از صنایع به کار گرفته می‌شود. از لحاظ تاریخی، معماری باز، اغلب در دفاتر تجاری و خرده‌فروشی دیده می‌شود، اما در حال گسترش به مراکز درمانی، مسکونی و آموزشی نیز هست؛ زیرا ایدئولوژی‌های سنتی به نفع ساختمان‌های باز تغییر جهت می‌دهند.

سازگاری با نیازها

عنصر اصلی این مفهوم این است که فعالیت‌های انسانی دائماً در حال تغییر است، بنابراین ساختمان‌ها باید با نیازهای ساکنان سازگار شوند. برنامه ریزان، معماران، مهندسان و توسعه دهندگان باید با یکدیگر همکاری کنند تا زمانی که در مراحل اولیه برنامه‌ریزی هستند، در مورد استفاده طولانی مدت از ساختمان‌ها به طور انتقادی فکر کنند و بر اساس آن ساختمان را طراحی کنند.

درشرکت فراز شبکه کارنو، ما با انعطاف پذیری در محیط ساخته شده غریبه نیستیم. سیستم کف کاذب مزایای انعطاف پذیری را برای یک ساختمان اداری و شرکت و موسسات مختلف فراهم می‌کند، به همین دلیل است که برای رویکرد طراحی باز ساختمان مناسب است.

این مطلب را از دست ندهید .
آنچه که بهتر است در مورد تفاوت کف کاذب فولادی و کف کاذب سولفات کلسیم بدانید

کف‌های کاذب و طراحی باز در ساختمان

کف‌های کاذب با توزیع خدمات و تجهیزات در زیر کف ساختمان گزینه‌های پیکربندی و ساختاری نامحدودی را برای ساختمان شما فراهم می‌کنند. با قرار دادن کابل‌های برق ولتاژ پایین در زیر زمین به جای دیوارها یا سقف و یا سیستم توزیع جریان هوا، محیطی امن و زیبا برای عبور این خدمات فراهم می‌کنید.

با بلند کردن پنل‌های کف کاذب و تغییر مسیر تجهیزات تعبیه شده در زیر آن، فضای محل کار را هر چند وقت یکبار که می‌خواهید تغییر دهید و مرتب کنید. همانطور که نیازهای ساختمان شما تغییر می‌کند، فناوری‌های جدید  نیز اضافه و معرفی می‌شوند یا جمعیت کارمندان شما افزایش می‌یابد. در این صورت می‌توانید به سرعت و به راحتی فضا را برای پاسخگویی به این نیازها مجدداً پیکربندی کنید.

سیستم کف کاذب به شما امکان می‌دهد توزیع هوای زیر کف (UFAD) را پیاده سازی کنید، این روش یک استراتژی مفید در طراحی‌ست که سازگاری سیستم (HVAC) شما را به حداکثر می‌رساند، به کارکنان کنترل بیشتری بر جریان هوای محل کار می‌دهد، راحتی کارمندان را افزایش داده و کیفیت هوای داخل ساختمان و پایداری طولانی مدت را بهبود می‌بخشد.

در مواقعی که ساختمان استیجاری باشد و نیاز باشد که تغییر کاربری دهد، کف‌های کاذب و سرویس‌های زیرزمینی در جای خود باقی می‌مانند و با حداقل تغییرات مورد نیاز می‌توان کف های کاذب را برای کاربری جدید تغییر داد و هماهنگ کرد. بنابراین در زمان و هزینه صرفه جویی خواهد شد. اصل اساسی مدل ساختمان باز این است که ساختمان‌ها باید به گونه ای طراحی شوند که با نیازهای در حال تغییر ساکنان سازگار شوند.

دبیرستان سانتا مونیکا

فضای آموزشی تنها یک نمونه از مواردی‌ست که می‌تواند از طراحی ساختمان باز بهره مند شود. اما چگونه امروز ساختمانی را طراحی کنیم که همچنان برای آموزش آینده کارساز باشد؟ از آنجایی که راهبردها و فناوری‌های آموزشی دائماً و به سرعت در حال تغییر هستند و پیش‌بینی نیازهای معلمان و دانش‌آموزان آینده را دشوار می‌کند. آیا کسی که در سال ۱۹۲۲ مدرسه ای می ساخت، می دانست که برای iPad, WiFi, Smartboard باید برنامه‌ریزی کند؟ این‌جاست که مفهوم ساختمان باز مطرح می شود.

این مطلب را از دست ندهید .
نصب کف کاذب در مناطق لرزشی

ساختمان جدید دبیرستان سانتا مونیکا در ایالات کالیفرنیا با این هدف ساخته شده است که نیازهای یادگیری دانش آموزان خود را برای قرن آینده برآورده کند. طراحان این ساختمان از کف‌های کاذب با توزیع خدمات در زیر آن برای تمامی فضاهای آموزشی استفاده کردند. علاوه بر این، هیچ یک از دیوارهای کلاس پایه اصلی و ساختاری نیستند، بنابراین می‌توان آنها را به راحتی برداشته یا تغییر مکان داد تا فضاهای آموزشی مجدد پیکربندی شود. بنابراین، در حالی که معماران و طراحان نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که آموزش در سال ۲۱۲۲ چگونه خواهد بود؛ می‌توانند ساختمان را به گونه‌ای طراحی کنند که برای هر تغییری، سازگار و انعطاف پذیر باشد.

«کری آپتون»، افسر عملیات ناحیه یکپارچه‌سازی مدرسه سانتا مونیکا-مالیبو، گفت: «آموزش به قدری در حال تغییر است که ما به فرصتی نیاز داشتیم تا بتوانیم ساختمان را در طول زمان تغییر دهیم.» ساختمان به گونه‌ای ساخته شده است که انعطاف پذیر باشد و برای تنظیم مجدد آماده‌است و این بخشی از نبوغ در طراحی ساختمان است.

مفهوم ساختمان باز به هیچ وجه رویکرد جدیدی برای طراحی نیست و برای قرن‌ها وجود داشته است، اما مزایای آن در صنایع بیشتر و انواع جدیدتر آنها اعمال می‌شود.

کف‌های کاذب و توزیع خدمات زیر کف می‌تواند ایده‌های ساختمان‌های باز را به واقعیت تبدیل کنند. این سیستم انعطاف پذیری و محافظت از آینده یک فضا را در اولویت قرار می‌دهد و کلید مفهوم ساختمان باز است.

کف‌های کاذب کارنو

شما می‌توانید برای خرید کف‌کاذب طرح لگراند، کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی همین الآن با شرکت فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید، تا پس از دریافت اطلاعات لازم، همان کف کاذبی را انتخاب نمائید که با هدف کاربری شما مناسب است. همچنین برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر با متعلقات، به قسمت مشخصات فنی  محصولات در همین سایت مراجعه نمائید.

امید است که از این مقاله لذت برده باشید. منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید و نظرات خود را در قسمت دیدگاه این محتوا با ما به اشتراک بگذارید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *