نحوه اجرای کف کاذب

آشنایی با نحوه اجرای کف کاذب

نحوه اجرای کف کاذب از اهمیت فراوانی برخوردار است، زیرا شما پس از نصب کف کاذب دیگر قادر به پیکربندی مجدد آن نخواهید بود، پس انجام این کار باید در نهایت دقت صورت گیرد.

البته نصب و اجرای کف کاذب گالوانیزه نیازی به زیر ساخت ندارد و از همین جهت شما می‌توانید بدون نیاز به نصاب این کف را اجرا نمائید و در صورت لزوم به پیکربندی مجدد آن در مکانی دیگر بپردازید.

اکنون واحد تحقیق و توسعه کارنو در این مقاله‌ به توضیح کف‌های کاذب و نحوه‌ی اجرای آنها خواهد پرداخت، پس در صورت علاقه تا انتها در این مقاله ما را همراهی نمائید.

تعریف کف کاذب:

کف کاذب به معنای کف دوم است. این کف، متقارن با سقف اصلی و با ارتفاع مشخصی از سطح زمین بالا آمده و توسط متعلقاتی نصب می‌گردد.

از آنجایی که کف کاذب‌ها دارای انواع گوناگونی هستند؛ بنابراین متعلقات آنها نیز با یکدیگر تفاوت خواهد داشت.

انواع کف‌های کاذب:

همانطور که گفته شد این محصولات به علت ساختار متفاوت از انواع گوناگونی برخوردار هستند. هر یک ازکف‌های کاذب با توجه به نوع ساختار خود برای مکانی مناسب می‌باشند. به عنوان مثال: در مکان‌هایی که از رطوبت بالایی برخوردار هستند، کف کاذب آلومینیومی پیشنهاد می‌شود.

حتما قبل از خرید کف‌های کاذب، اطلاعات لازم را به دست آورده تا مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمائید.

در نهایت انواع کف کاذب‌های تولیدی شرکت کارنو شامل:

می‌باشند.

تراز بودن سطح کف اصلی,تعیین و علامت‌گذاری نقاط نصب,خرید کف کاذب

نحوه‌ی اجرای کف کاذب:

اجرای کف کاذب نیز همانند خرید آن دقت وافری را می‌طلبد. بهتر است پس از دریافت مشاوره و خرید کف کاذب مورد نظر خود، نصب و اجرای آن را به گروهی حرفه‌ای بسپارید.

گروهی که قرار است به نصب این محصول بپردازند باید به خوبی با نحوه‌ی اجرا آشنا بوده و از دانش، مهارت و تجارب کافی نیز برخوردار باشند.

اکنون در ادامه ما را همراهی کرده که به مراحل اجرای این کف کاذب بپردازیم.

تراز بودن سطح کف اصلی:

تراز بودن سطح کف اصلی بسیار مهم بوده و باید با دقت صورت گیرد، زیرا در صورت تراز نبود، نصب کف کاذب با مشکل رو به رو خواهد شد.

تراز کردن سطح مورد نظر جزء وظایف نصابان می‌باشد. آنها باید با توجه به مهارت، تجربه و دانش به دست‌آورده‌ی خود به تراز کردن سطح اصلی بپردازند. به یاد داشته باشید که اندازه گیری‌ ناهمواری‌های موجود در سطح زمین توسط وسیله‌ای به نام ترازیاب لیزری صورت می‌گیرد.

بررسی اندازه‌ها و نقشه‌ها:

یکی دیگر از مراحل اجرای کف کاذب، بررسی اندازه‌ی دقیق مکان مورد نظر است. اندازه‌ گیری باید به صورتی کامل و دقیق انجام شود تا با توجه به آن کف‌های کاذب خریداری و نصب گردند. در نتیجه بعد از دریافت نقشه‌های اجرایی، چون احتمال رخ دادن خطا وجود دارد، بهتر است که این اندازه‌ گیری مجددا صورت گیرد.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب دیتاسنتر را چگونه بهتر انتخاب کنیم

‌تعیین و علامت‌گذاری نقاط نصب برای شروع:

در نحوه اجرای کف کاذب یکی دیگر از مراحل نصب، شامل تعیین و علامت‌گذاری نقاط نصب برای شروع خواهد بود.

در این مرحله نقطه‌ی شروع نصب که در نقشه‌ی اجرایی مشخص شده است در مکان مورد نظر علامت ‌گذاری خواهد شد. پیشنهاد می‌شود که مجددا اندازه گیری به صورتی بسیار دقیق صورت گرفته تا از برش دادن تایلها در زمان نصب جلوگیری شود.

شبکه بندی:

یکی از مراحل مهم دیگر در اجرای کف کاذب شبکه‌بندی می‌باشد.

در این مرحله باید ابتدا با یک گچ برای تثبیت نقطه‌ی شروع، دو خط افقی و عمودی را روی کف به وجود آورید. این خطوط که در راستای تعیین اندازه‌ی دقیق تر هستند، به عنوان خط مبنا شناخته می‌شوند. به یاد داشته باشید که بعضی از دیوارهای اتاق ۹۰ درجه  نیستند و با رسم این خطوط مشکلات در معرض دید قرار گرفته و می‌توان اقدامات لازم را برای اصلاح آنان انجام داد. در نهایت با کمک این خطوط، نصب پایه‌های کف کاذب صورت می‌گیرد.

*نکته: به این نکته مهم توجه نمائید که کف‌های کاذب باید به صورت زاویه ۹۰ درجه باشند.

مشخص کردن ارتفاع:

ارتفاع کف کاذب که بستگی به ارتفاع پایه‌ها دارد، یکی دیگر از مسائلی است که باید در نحوه‌ اجرای کف کاذب به آن دقت نمود. با کمک از دستگاه لیزری و یا میله های بلند باید ارتفاع پایه ها را در هر دو جهت با طول ۵/۲ الی ۳ متر تنظیم نمود. برای شروع می توانید پایه های ابتدایی و نهایی کف را تنظیم کرده و سپس بقیه‌ی پایه های میانی را هم طبق این پایه ها نصب نمائید.

نصب پایه‌ها، استرینگرها و تایلها:

در نهایت باید به نصب پایه‌ها پرداخته شود و آنها را توسط پیچ و رول پلاک در زمین فیکس نمود، پس از آن استرینگرها بر روی این پایه‌ها قرار خواهند گرفت.

به یاد داشته باشید که پس از نصب کف کاذب، با گذر زمان و در صورت لزوم باید به رگلاژ این محصول پرداخته شود.

نحوه اجرای کف کاذب,تراز بودن سطح کف اصلی,تعیین و علامت‌گذاری نقاط نصب

جمع‌بندی:

همانطور که دراین محتوا خواندید ما سعی نمودیم که در مورد نحوه اجرای کف کاذب که شامل موارد زیر بود توضیحاتی را ارائه نمائیم.

  • تراز بودن سطح کف اصلی
  • بررسی اندازه‌ها و نقشه‌ها
  • تعیین و علامت‌گذاری نقاط نصب برای شروع
  • شبکه بندی
  • مشخص کردن ارتفاع
  • نصب پایه‌ها، استرینگرها و تایلها

خدمات کف کاذب

تا الان با نحوه اجرای کف کاذب آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم درباره خدمات اجرای کف کاذب در محیط اطلاعاتی قرار دهیم. خدمات کف کاذب کارنو بخشی از رویکرد جامع ما برای سرویس دهی به کل محیط مرکز داده است. گروه فنی و مهندسی کارنو بهینه سازی زیرساخت مرکز داده، کاهش هزینه های عملیاتی، تضمین یک محیط کار ایمن و افزایش عمر مفید آن را تضمین می کند. سیستم‌های کف‌کاذب دارای طول عمر متوسط بیست سال هستند (همانطور که توسط سازندگان بیان شده است)، اما برای جلوگیری از ضعیف شدن تایل ها، که می‌تواند منجر به ریزش جزئی یا کامل کف شود، نیاز به نگهداری و توجه مداوم دارد. ما بیش از ده سال است که در حال نصب، تقویت، تسطیح و جایگزینی کف کاذب شده‌ایم و طیف کاملی از خدمات کف‌سازی را ارائه می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که دیگر هرگز نگران سیستم کف‌پوش خود نباشید.

این مطلب را از دست ندهید .
خرید کف کاذب مخصوص سبک سازی ساختمان

یکی از جنبه های کلیدی نگهداری از مرکز داده، انتخاب کف کاذب مناسب است. کف کاذب مزایای بی شماری از جمله مدیریت کابل و کنترل موثر جریان هوا را برای اتاق های کامپیوتر ارائه می دهد. گزینه های متعدد برای این کف ها و الزامات نگهداری آنها ممکن است دلهره آور به نظر برسد. با این حال، یادگیری بیشتر در مورد این کفپوش ها و نحوه انتخاب نوع مناسب برای اتاق کامپیوتر شما، فرآیند را آسان تر و پربارتر می کند.

خواه مرکز داده شما نیاز به تعویض تایل و کف کاذب داشته باشد یا به تعمیر کف مرتفع موجود نیاز داشته باشد، ما نمایندگان و محصولات متخصصی داریم تا به شما در رفع نیازهای کف کاذب کمک کنند.

ملاحظات مهم هنگام انتخاب تایل های کف مرکز داده و سیستم های کف کاذب

شما باید با دقت طراحی و اجرای کف کاذب مرکز داده مناسب را برای اتاق کامپیوتر خود انتخاب کنید تا اطمینان حاصل کنید که عملکرد مورد نیاز فضا را دارید. عواملی که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد یک کف جدید یا جایگزین در نظر گرفته شوند شامل چیدمان مرکز داده و ظرفیت های وزن مورد نیاز است که در بروز رسانی های بعدی درباره هر یک از آها توضیحات مختصری ارائه خواهیم داد.

اکنون شما می‌توانید در صورت تمایل با پشتیبانان و کارشناسان گروه فنی و مهندسی کارنو تماس گرفته و کف کاذب مناسب خود را سفارش دهید. همچنین می‌توانید نحوه‌ی اجرای کف کاذب خود را به این شرکت بسپارید.

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

تماس با دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

در نهایت ما را از نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده‌ی خود آگاه کرده و منتظر مقالات و بروزرسانی‌های آینده‌ی ما باشید.

6 نظر

  • سینا مهرابی

    سلام کف کاذب لگراند فرانسه یادمه واسه ارتفاعش محدودیت داشت و نمیشد ارتفاعی رو که میخواستی اجرا کنی، کف کاذب طرح لگراند شما چطور هست از جهت ارتفاع؟!

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام دوست عزیز بله شرکت کارنو برای کف کاذب طرح لگراند که بهش کف کاذب گالوانیزه هم میگن یک قطعه ای به نام قطعه ی ارتفاع دهنده درست کرده و مشکل ارتفاع رو برای همیشه حل کرده. شما میتونید روی کلمه ی ارتفاع دهنده کف کاذب گالوانیزه بزنید تا اطلاعات بیشتری رو در این باره مطالعه کنید.

  • علی منصوری

    سلام ممنونم از اینکه در مورد نحوه اجرای کف کاذب هم مطلب گذاشتید.

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام ممنونم که خوندید.

  • ali shirazi

    گروه نصاب شما هم تمام این نکاتی که در مقاله آوردید مثل تراز بودن سطح کف اصلی، بررسی اندازه‌ها و نقشه‌ها و موارد دیگر رو هم رعایت می‌فرمایند؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام بله

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *