زیرساخت برای مراکز داده

روش‌های ایجاد زیرساخت برای مراکز داده

محیط مرکز داده مدرن باید فضایی بسیار سازگار باشد که توانایی پاسخگویی سریع و آسان به تغییرات سازمان، مشتریان و تکنولوژیی را فراهم کند  و در عین حال هم در ساخت و هم در بهره‌برداری مقرون به صرفه باشد. گنجاندن یک سیستم کف کاذب و یا شبکه سقف کاذب از پیش طراحی شده و مهار جریان هوا در راهروی مرکز داده، برای رفع نیازهای در حال توسعه امروزی بسیار ضروری‌ست. در این مقاله با روش‌های ایجاد زیرساخت برای مراکز داده آشنا خواهید شد.

 

روش‌های ایجاد زیرساخت برای مراکز داده

مزایای وجود کف کاذب در مراکز داده

  • امکان نصب به صرفه و آسان خنک کننده در زیر کف کاذب و کنترل پیشرفته وجود دارد؛
  • با افزایش کارایی و ظرفیت بار گرمایی، طیف وسیعی از روش‌های خنک کننده را می‌توانید جای دهید یا به راحتی خنک کننده اضافی را با یک یا چند استراتژی خنک کننده دیگر ترکیب کنید؛
  • انعطاف پذیری با صرفه‌ترین طراحی برای خنک کننده مراکز داده است؛
  • به راحتی می‌توانید با تغییرات تکنولوژیکی و نیاز مشتری در مرکز داده، با هزینه کم سازگار شوید؛
  • کاهش قابل توجه هزینه و سرعت ساخت تاسیسات؛
  • قابلیت جداسازی آب، برق و کابل فراهم می‌شود؛
  • با انعطاف پذیری کامل، در دسترس بودن و ظرفیت نامحدود، کابل‌ها را در هر کجا که لازم است قرار دهید؛
  • کاهش هزینه‌های عملیاتی و کاهش هزینه‌های تاسیسات و نگهداری از طریق توزیع خدمات انعطاف پذیر و سازگار؛
  • فضای توزیع ایجاد شده  توسط کف کاذب در مرکز داده، همان بوجود آوردن زیرساخت برای مراکز داده است و فضای داخلی را برای جریان مناسب هوا به داخل و خارج از تجهیزات، منظم و مطلوب نگه می‌دارد؛
  • بستری برای مقیاس پذیری آینده فراهم می‌کند؛
  • توزیع جریان هوا برای خنک سازی کارآمد اتفاق می‌افتد.

 مهار جریان هوا

همانطور که مراکز داده به رشد و تکامل خود ادامه می‌دهند، نیاز آنها به خنک کننده کارآمد و متغیر نیز افزایش می‌‌یابد. کف‌های کاذب مستقیماً با ایجاد یک هوای مطبوع در کف می‌توانند به خنک کردن تجهیزات IT کمک کرده و جریان هوا را هدایت کنند. با استفاده از ترکیب‌های مختلف پنل‌ها و کنترل‌های جریان هوا، هم جهت و هم حجم هوای آزاد شده را می‌توان با دقت کنترل کرد.

این مطلب را از دست ندهید .
مزیت کف کاذب در دیتاسنتر

چه در حال کار با یک مرکز قدیمی یا یک مرکز داده جدید و پیشرفته باشید یا از جریان هوای عمودی سنتی استفاده کنید یا از استراتژی‌های کنترل مجازی همراه با پنل‌های جریان هوا جهت‌دار استفاده کنید، یک سیستم کف کاذب رسیدن مقدار مناسب هوا، به تجهیزات، در زمان مناسب را تضمین می‌کند.

با خنک کردن زیر کف کاذب، جایی که هوای سرد از کاشی‌های سوراخ‌دار به سمت بالا وارد می‌شود، هوا پراکنده‌تر خواهد شد و بهتر خواهد ‌توانست با هوای گرمی که در راهروی داغ در حال چرخش است مقابله کند.

 

مزایای کف کاذب و انعطاف پذیری آن

در چشم انداز کسب و کارهای امروزی همه چیز مربوط  و وابسته به سرعت بالاست و مرکز داده شما باید همین انعطاف پذیری را حفظ کند تا بتواند رقابتی بماند. یک سیستم کف کاذب به مرکز داده شما اجازه می‌دهد تا همه این کارها را انجام دهید و دسترسی به مسیر زیرزمینی را با پنل‌های مدولار حفظ کنید تا راحتی و سهولت کار در هر نقطه از مسیرتجهیزات حذف شوند.

نه تنها نصب یک سیستم کف کاذب به شما کنترل کامل بر سیستم توزیع خدمات را می‌دهد، بلکه با توجه به اینکه فضاهای مرکز داده دائماً در حال طراحی یا پیکربندی مجدد هستند، تقاضا برای یک سیستم انعطاف پذیر بسیار زیاد شده است.

با کمک کف‌های کاذب، شما سیستمی مدولار و انعطاف پذیر را در شرکت یا مرکز داده خود خواهید داشت. طراحی مدولار سیستم کف کاذب به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی پنل‌های هوا و یا تجهیزات را جا به‌جا کنید یا کابل‌ها را به سرعت و کارآمد و بدون وقفه تغییر دهید.

از آنجایی که میزان داده‌های مورد نیاز کاربران به سرعت در حال رشد است، کیفیت شبکه، قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری کلید موفقیت فعلی و آینده است.

کف کاذب کارنو

گروه فنی و مهندسی کارنو در زمینه تولید و اجرای کف کاذب از تجربه‌های علمی و فنی زیادی برخوردار است و محصولات خود (کف کاذب طرح لگراند، کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی) را به دلیل کیفیت بالا و اطمینان از متریال تولیدی خود و همچنین آزمایشات معتبر و اثبات شده، تضمین می‌کند و در زمینه خدمات پس از فروش نیز کلیه تمهیدات لازم را به عمل آورده است. در ادامه جهت کسب بیشتر و آشنایی با مجموعه کارنو با ما همراه باشید.

این مطلب را از دست ندهید .
جنس پایه کف کاذب چیست

این مجموعه با توجه به سابقه ۲۰ ساله خود در صنعت کشور و با درنظر گرفتن نیازهای بازار، در سال ۱۳۹۳ در مقوله بازرگانی اقدام به واردات تجهیزات در صنعت آی تی و هم چنین تجهیزات مصرفی جهت تولیدات نمود، هم چنین در سال‌های اخیر اقدام به صادرات محصولات خود در کشورهای همسایه و آسیایی نموده است.

این شرکت تا کنون با بهره مندی از تجربه و توان فنی و دانش تئوریک خود موفق به کسب سوابق کاری درخشان و ارزنده‌ای در زمینه‌های مختلف در صنعت برق و آی تی دست یافته است.

 

طراحی مرکز داده با اثبات آینده (مراکز داده در ۲۰۲۵)

کف‌های کاذب در طول تاریخ به مراکز داده که در تلاش برای به تطبیق خود با پیشرفت‌های تکنولوژی بودند؛ یاری رسانده اند. اکنون نیز با توجه به اینکه مراکز داده به طور مداوم در حال تکامل هستند تا نیازهای روزافزون خنک کننده و توزیع خدمات در بخش مرکز داده را برآورده سازند. یک سیستم کف کاذب برای تأسیسات مرکز داده شما می‌تواند ارزش بیشتری از همیشه داشته باشد. کف‌های کاذب یک راه حل عالی با کارایی بالا برای به حداقل رساندن هزینه مراکز داده ارائه می‌دهند.

 

خرید کف کاذب از شرکت فنی و مهندسی کارنو

شرکت فنی و مهندسی کارنو قرین به دو دهه است که به فعالیت و تولید در این عرصه می‌پردازد. این شرکت از دانش، تجربه و آگاهی لازم برخوردار است و تا به اکنون پروژه‌های زیادی را با موفقیت به اتمام رسانده است. این شرکت به شما کمک خواهد کرد تا بهترین نوع کف کاذب را با توجه به نوع کاربری خود بدون هدر رفت مالی، انتخاب کنید.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت کف کاذب و خرید این محصول با پشتیبانان گروه فنی و مهندسی کارنو تماس گرفته و پس از دریافت اطلاعات لازم اقدام به خرید نمائید.

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

۰۵۱-۳۷۶۰۳۷۶۰

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *