کف کاذب استودیو

نمونه کار کف کاذب استودیو ضبط صدا و آکوستیک

ما قصد داریم تا در این مطلب به نمونه هایی از کف کاذب مخصوص استودیو ضبط صدا بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

آکوستیک چیست؟

بر اساس تعاریف مختلفی که از آکوستیک وجود دارد، این اصطلاح به علمی گفته می شود که بسیاری از صداهای مختلف، فراصوت ها و نوسانات را در بر گرفته و آن ها را در محیط هایی که مایع یا جامد باشند مورد بررسی قرار می دهد. در واقع آکوستیک باعث می شود تا بازتاب شکست یا امواج خصوصا در محیط های ساختمانی بسیار مورد توجه قرار گیرد. در کارهایی مانند، ضبط صدا، برنامه های تلویزیونی و استودیوهایی که مخصوص موسیقی هستند، برای اینکه کیفیت صدا و ضبط به بالاترین حد ممکن برسد، آکوستیک بودن محیط را بررسی می کنند تا در حین کار از شکسته شدن و بازتاب صدا جلوگیری شود. استفاده از کف کاذب کمک بسیاری به آکوستیک شدن محیط می کند. به منظور تهیه کف کاذب برای چنین کارهایی یک روکش بر روی آن قرار دارد تا از این ویژگی تقویت کند.

کاربرد کف کاذب برای استودیوها و ویژگی های آن

برای اینکه بتوان در یک استودیوی تلویزیونی یا رادیویی یک ضبط با کیفیت ارائه داد، باید بیش از هر چیز امکانات آن را در نظر گرفت و یکی از این امکانات مهم و ضروری، تهیه کف کاذب برای محیط انتخابی است.

استودیوهای رادیویی از لحاظ محیط و وسعت شان به سه نوع مختلف تقسیم بندی می شود که این سه دسته عبارت اند از:

  • استودیوهای بزرگ با وسعتی بسیار که دارای امکانات بسیار زیادی برای ضبط می باشند.
  • استودیوهایی که وسعت شان متوسط است و معمولا برای اجرا و ضبط برنامه هایی مناسب هستند که ترکیبی باشد برای مثال مسابقه ها و برنامه هایی که نیازمند حضور تماشاگر در حین ضبط باشد.
  • استودیوهایی کوچک که معمولا مناسب اجرا و ضبط برنامه هایی هستند که ساده باشد مانند اخبار و گفتمان.
این مطلب را از دست ندهید .
اصول نگهداری اتاق سرور ، تضمین پویایی و کارایی

نکته اینجاست که در هر سه نوع استودیو، کف کاذب جزو یکی از اصلی ترین نیازها برای ضبط می باشد. برای ضبط برنامه صوتی و تصویری در استودیو، معمولا نیاز به یک سری سیستم مختلف که شامل سیستم های نوری، تصویری و صوتی است می باشد که وجود همه این ها در استودیوی مذکور سبب می شود تا محیط بیش از حد شلوغ شود. برای اینکه این مشکل حل شود باید از کف کاذب استفاده نمود. با استفاده از کف کاذب و سقف کاذب می توان محیط را تا حدودی سر و سامان داد و از شلوغی سیم های در هم پیچیده و کابل کشی هایی که بر روی زمین پخش شده اند و باعث سخت شدن عبور و مرور می شوند، خلاص شد. علاوه بر جمع و جور تر شدن محیط، کیفیت کار و ضبط صدا هم افزایش می یابد

استودیوهای صوتی و تصویری همگی دارای یک سری اتاق های مخصوص هستند و همچنین دارای پشت صحنه و سیستم های مانیتورینگ مخصوص می باشند، به همین دلیل حتما نیازمند کف کاذب و سقف کاذب هستند، زیرا با استفاده از آن می توان به فضای اکوستیک محیط مورد نظر کمک کرد.

انواع کف کاذب,تهیه کف کاذب,کاربرد کف کاذب

کاربردها و مزایای کف کاذب آلومینیومی برای استودیوها

تولید و طراحی کف کاذبی که از جنس آلومینیوم بسیار متفاوت تر می باشد و معمولا با روش ریخته گری دایکست ساخته می شود. یکی از ویژگی های کف کاذب آلومینیومی، این است که نسبت به سایر کف های کاذب سبک تر هستند و از لحاظ ظاهری، بسیار ظریف تر می باشند اما قیمت شان بسیار بالا است.

این مطلب را از دست ندهید .
اهمیت انتخاب ارتفاع کف کاذب دیتاسنتر قبل از نصب

ویژگی های کف کاذب آلومینیومی

  • بسیار سبک و قابل حمل می باشند و خیلی راحت نصب شده و همچنین بسیار مناسب طبقه های بالای ساختمان هستند.
  • قابلیت اجرای نصب برای انواع روکش هایی که از جنس وینیل، pvc و موکت هستند و همچنین کاملا متناسب با محیط هایی که نیاز به اکوستیک داشته باشند.
  • ضد حریق و ضد رطوبت

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *