کف کاذب فلزی

آشنایی با کف کاذب فلزی

همانطور که می‌دانید امروزه استفاده از کف کاذب فلزی به نسبت گذشته رواج بیشتری یافته است. کف کاذب فلزی انواع گوناگونی دارد و هر یک از آن‌ها از متریال خاصی به ‌وجود آمده‌اند.

این محصول در بین مشتریان از محبویت زیادی برخوردار است؛ زیرا دارای کاربردهای گوناگونی می‌باشد. اکنون با واحد تحقیق و توسعه‌ی کارنو همراه باشید تا به توضیحات این محصول پرکاربرد بپردازیم.

معرفی کف کاذب فلزی:

کف کاذب فلزی از جنس: آلومینیوم، فولاد یا فولاد گالوانیزه می‌باشد. این محصول دارای متعلقاتی همچون: تایل، استرینگر و پایه است. البته با توجه به نوع این محصول، ممکن است که متعلقات آن نیز متفاوت باشد. به عنوان مثال: کف کاذب فلزی لگراند، دارای: تایل، پایه، قطعه‌ی ارتفاع دهنده، پلنیوم، ارتینگ تایل، اگزیت تایل و فلور باکس است. هر یک از این متعلقات وظیفه‌ای را برعهده دارند. در نتیجه، با کنار هم قرار گرفتن این قطعات، کف کاذب به وجود می‌آید.

در واقع اگر بخواهیم کف کاذب را تعریف نمائیم باید بگوئیم، کفی که به عنوان کف دوم محسوب می‌شود و با ارتفاع مشخص شده‌ای بالاتر از کف اصلی و متقارن با سقف اصلی نصب می‌گردد.

در نتیجه، فضای خالی‌ای بین کف کاذب اصلی و کف کاذب دوم به وجود خواهد آمد. این فضای خالی برای قرار دادن تأسیساتی چون: سینی کابل، پیاده سازی کابل‌ها و سیم‌ها، نصب سیستم‌های تهویه از کف و سرمایش از کف و غیره کاربرد دارد.

اکنون در ادامه با ما همراه باشید تا کف های کاذب فلزی شرکت کارنو را به شما معرفی نمائیم.

کف های کاذب فلزی شرکت کارنو:

شرکت کارنو به تولید و عرضه‌ی سه نوع کف کاذب می‌پردازد. از جمله:

تایل کف کاذب آلومینیومی,کف کاذب طرح لگراند,کف کاذب فلزی

کف کاذب فولادی:

تایل این محصول از جنس فولاد می‌باشد؛ به همین علت آن را کف کاذب فولادی می‌نامیم. این کف بسیار مقاوم است و با اطمینان می‌توان آن را در اتاق‌های سرور مورد استفاده قرار داد.

پایه‌های این محصول از جنس فولاد است و فولاد آن از جنس فولاد مبارکه می‌باشد.

ابعاد تایل این محصول ۶۰*۶۰ سانتی‌متر است؛ از همین جهت این کف کاذب فلزی را با نام کف کاذب ۶۰*۶۰ نیز می‌شناسند. حداقل ارتفاع این محصول ۶ و حداکثر ارتفاع آن ۱۶۰ سانتی‌متر می‌باشد.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی معرفی محصولات سایت مراجعه نمائید.

کف کاذب آلومینیومی:

تایل کف کاذب آلومینیومی از جنس آلومینیوم است، از همین جهت آن را با این نام می‌شناسیم. ابعاد تایل آن نیز همانند نوع فولادی ۶۰*۶۰ سانتی‌متر است. از همین جهت این نوع از کف کاذب فلزی را با نام کف کاذب ۶۰*۶۰ نیز می‌شناسیم. پایه‌های این محصول از جنس آلومینیوم می‌باشد. این محصول از روش دایکاست تولید می‌شود و عده‌ای آن را با نام کف کاذب دایکاست نیز می‌شناسند. حداقل ارتفاع پایه در این سیستم ۱۴ و حداکثر ارتفاع آن ۱۰۰ سانتی‌متر می‌باشد.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، به قسمت معرفی محصولات سایت مراجعه نمائید.

این مطلب را از دست ندهید .
نمایندگی کف کاذب در تهران

کف کاذب طرح لگراند:

این کف کاذب نیز از تولیدات شرکت فنی و مهندسی کارنو می‌باشد و مزیت‌های بسیار زیادی را دارا است. جنس تایل و پایه‌های آن از گالوانیزه می‌باشد. ابعاد این تایل ۲۲/۵*۲۲/۵ است. کف کاذب طرح لگراند از روش گالوانیزه ساخته می‌شود. از همین رو عده‌ای آن را با نام کف کاذب گالوانیزه نیز می‌شناسند. این محصول برای نصب به پیچ و رول‌پلاک نیازی ندارد و شما می‌توانید پس از خریداری این محصول آن را بدون نیاز به نصاب، پیکربندی نمائید. همچنین این سیستم از قابلیت جابه‌جایی پس از نصب، برخوردار می‌باشد.

کاربردهای کف کاذب فلزی:

همانطور که در ابتدا اشاره نمودیم، کف کاذب فلزی کاربردها و میزیت‌های بی‌شماری دارد؛ از همین جهت در صنایع گوناگون و مکان‌های اداری از آن استفاده می‌شود.

اکنون در این قسمت به مزیت‌های این محصول می‌پردازیم. از جمله:

  • افزایش عمر محصولات زیر کف کاذب. (کف کاذب همانند پوشش محافظی برای تأسیسات زیر کف عمل می‌نماید.)
  • برخورداری از قابلیت راه اندازی سیستم تهویه یا سیستم سرمایش از کف.
  • سهولت دسترسی به تأسیسات زیر کف.
  • افزایش ایمنی افراد به هنگام تردد.
  • نظم دهی به محیط اطراف.
  • سهولت در نظافت.

و غیره.

مکان‌های استفاده از کف کاذب فلزی کارنو:

شما می‌توانید کف های کاذب کارنو را در مکان‌های گوناگونی به کار ببرید، زیرا همانطور که گفته شد، این محصولات از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. علاوه بر آن، متریال آن‌ها به گونه‌ای می‌باشد که برای مکان‌هایی همچون:

  • اتاق سرور
  • اتاق مانیتورینگ
  • اتاق یو پی اس
  • کارخانجات
  • سازمان‌های اداری
  • مکان‌های آموزشی

و غیره، مناسب می‌باشند.

کف های کاذب کارنو,تایل کف کاذب آلومینیومی,کف کاذب طرح لگراند

تفاوت‌های کف کاذب فولادی و آلومینیومی با کف کاذب طرح لگراند:

این کف کاذب‌ها که همگی جزء کف کاذب فلزی به حساب می‌آیند با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. از جمله:

تایل‌های کف کاذب فولادی و آلومینیومی از قابلیت نصب روکش HPL  و PVC برخوردار هستند و با این روکش‌ها به بازار عرضه می‌شوند. اما، تایل کف کاذب طرح لگراند، نیازی به روکش ندارد و شما می‌توانید این محصول را بدون روکش به کار ببرید.

نصب کف کاذب فولادی و آلومینیومی باید توسط گروه نصاب صورت گیرد؛ چرا که هر دوی این کف کاذب‌ها، نیازمند زیر ساخت می‌باشند. اما، کف کاذب طرح لگراند به هیچ‌گونه زیر ساختی نیاز ندارد و شما می‌توانید به تنهایی این محصول را نصب و راه‌اندازی نمائید.

خرید کف کاذب فولادی:

در زمان خرید کف کاذب فلزی، بهتر است که با مشاورین و کارشناسان شرکت فنی و مهندسی کارنو مشورت نمائید. مشاورین ما سؤالاتی را از شما خواهند پرسید که پاسخ این سؤالات در روند خرید کف کاذب فلزی کمک‌کننده خواهد بود.

اگر قبل از خریداری این محصول مشورت کرده و اطلاعات لازم را به دست آورید، خواهید توانست که همسو با هدف کاربری خود محصول مورد نیازتان را انتخاب نمائید.

در نتیجه، قبل از خرید کف کاذب، سؤالات زیر از شما پرسیده خواهد شد. از جمله:

کف کاذب را برای چه مکانی می‌خواهید؟

این موضوع بسیار مهم است که هدف شما از راه‌اندازی کف کاذب فولادی چه می‌باشد؟ برای یافتن هدف کاربری می‌توانید کارشناسان مربوطه را از مکان مورد نظر خود آگاه سازید. به عنوان مثال: آیا شما کف کاذب را برای یک سازمان اداری می‌خواهید یا قصد راه‌اندازی آن را در یک اتاق سرور دارید؟ با توجه به مکان مورد نظر، هدف کاربری شما نیز روشن خواهد شد. به عنوان مثال: اگر قصد پیکربندی کف کاذب در اتاق سرور را دارید؛ پس باید از کف کاذبی استفاده نمائید که از خاصیت آنتی‌ استاتیکی برخوردار باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب پی وی سی چیست

حجم تأسیسات زیر کف کاذب چقدر است؟

بهتر است از حجم تجهیزات و همچنین نوع تجهیزات و تأسیساتی که قرار است در زیر کف کاذب قرار بگیرد، آگاه شوید. اطلاع از این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا به انتخاب کف کاذبی دست بزنید که از ارتفاع استاندارد و لازم برخوردار باشد.

متراژ مکان مورد نظر شما چقدر است؟

نکته‌ی مهم دیگر اطلاع از متراژ مکان مورد نظر شما می‌باشد. اندازه‌گیری و مشخص نمودن متراژ مکان مورد نظر، نکته‌ی مهمی می‌باشد که نباید از آن غافل شد. در غیر این‌ ‌صورت؛ ممکن است کاربر دچار مشکل شود. به عنوان مثال: این احتمال وجود خواهد داشت که در زمان اجرا و نصب کف کاذب فولادی، تایل و متعلقات آن کم آمده و یا زیاد بیاید.

چه تجهیزاتی قرار است روی کف کاذب فولادی قرار بگیرد؟

این نیز سؤالی دیگر است که باید از پاسخ آن مطلع باشید. مشخص نمودن نوع تجهیزاتی که قرار است روی کف کاذب فولادی قرار بگیرند؛ منجر خواهند شد تا کف کاذبی را انتخاب نمائید که تایل و پایه‌های آن در مقابل وزن وارد شده از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

دما و رطوبت مکان مورد نظر چه قدر است؟

میزان دما و رطوبت مکان مورد نظر، از دیگر مواردی می‌باشد که بسیار حائز اهمیت خواهد بود. به یاد داشته باشید که هر کف کاذبی از متریال خاص خود برخوردار است. بنابراین؛ آگاهی از این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا کف کاذبی را خریداری نمائید که متریال آن با دما و رطوبت محیط شما سازگار باشد. به عنوان مثال: شما می‌توانید برای تداوم و عمر بیشتر کف کاذب در مکانی که دارای رطوبت بالا می‌باشد از کف کاذب آلومینیومی استفاده نمائید؛ چرا که متریال به کار رفته در این کف کاذب به گونه‌ای می‌باشد که میزان مقاومت آن را در برابر رطوبت افزایش می‌دهد.

سخن آخر:

شما می‌توانید برای خرید کف کاذب فلزی واطلاع از قیمت کف کاذب با شرکت فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید تا مشاروان ما، اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت دیدگاه‌ این محتوا با ما به اشتراک بگذارید تا در اسرع وقت به شما عزیزان پاسخ دهیم. ممنونیم که در این مقاله با ما همراه بودید. منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید.

10 نظر

  • علی طلوعی

    سلام کف کاذب فلزی شامل چه کف کاذب‌هایی هست؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام. کف کاذب فولادی، کف کاذب آلومینیومی، کف کاذب طرح لگراند.

  • اناهیتا ذبیعی

    وقت خوش. قیمت کف کاذب فلزی رو لطف می‌فرمائید.

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام برای اطلاع از قیمت کف کاذب فلزی بی‌زحمت تماس بگیرید. خیلی ممنونم.

  • اناهیتا ذبیعی

    سلام. مرسی از مقالتون. یک سوال. نصب کف کاذب برای اتاق سرور انجام میدید؟ و اینکه پیشنهاد شما چیه؟ آیا کف کاذب فولادی برای اتاق سرورمون استفاده کنیم بهتره یا کف کاذب آلومینیومی؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام خواهش می‌کنم. بله نصب کف کاذب برای اتاق سرور انجام میدیم. لطفا تماس بگیرید تا بهتر شما رو راهنمایی کنیم و پرسش شما رو پاسخ بدیم.

  • aidin arbabi

    درود. شما فروش کف کاذب فلزی هم دارید درسته؟

  • majid ataei

    ممنون میشم به ویژگی‌های یک کف کاذب عالی اشاره کنید. به عنوان مثال به من بگید که بنده در زمان خرید کف کاذب فلزی یا کف کاذب صنعتی باید به چه ویژگی‌هایی دقت کنم؟

    • کریمی

      سلام دوست عزیز
      شما هنگام خرید کف کاذب باید به مواردی همچون میزان تحمل وزن کف کاذب، روکش کف کاذب، ارتفاعی که می توان ایجاد کرد و … توجه کنید.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *