کف کاذب شیشه ای

معرفی کف کاذب شیشه ای

کف کاذب شیشه ای چیست؟

یکی از روش های مدرن و بسیار خلاقانه که به تازگی معماران و طراحان دکوراسیون های داخلی از آن برای نورپردازی و یا استفاده های نمایشگاهی بهره می‌ برند استفاده از شیشه به عنوان کف کاذب است. که در قالب پانل کف کاذب شیشه ای سه لایه به بازار عرضه شده است.

استفاده از کف کاذب شیشه ای می تواند برای متفاوت تر شدن فضا و خلق یک زیبایی منحصر به فرد همچنین ویوی بیشتر به پروژه کمک شایانی کند. اگرچه بهره گیری از شیشه و یا اصولا هر ماده دیگری در طراحی کف کاذب؛ دانش و تخصص خاص خود را طلب می‌ کند و هر ماده ای که استفاده شود باید استاندارد ها و کیفیت های لازم را کسب کرده باشد و امتحان خود را در خصوص مقاومت در برابر لرزش ها و نیز منبسط شدن در اثر حرارت پس داده باشد.

پانل های کف کاذب می توانند در عین مات بودن منعکس کننده نور نیز باشند؛ بهره گیری از این نوع کف ها به خلق زیبایی هرچه بیشتر فضا کمک می کند؛ این کف ها بیشتر برای فضاهایی همچون مکان های تاریخی مثل موزه؛ اتاق داده ها و واحد پذیرش استفاده می شود چرا که باعث می شود بدون هیچگونه مانعی بر فضای زیرین تسلط و نظارت داشته باشید بدون آنکه بخواهید حتی یک پانل را جابجا کنید همچنین به وسیله‌ی آن می توانید علامت گذاری های دقیقی برای شناسایی مسیر خروج انجام دهید.

انواع کف کاذب,خرید کف کاذب,کف کاذب

لایه بندی

برای استفاده از کف کاذب شیشه ای همواره باید سه عامل را در نظر داشته باشید: لایه فوقانی؛ لایه های وسطی و نور پردازی.

این مطلب را از دست ندهید .
کاربرد کف کاذب در آمفی تئاتر

لایه ی فوقانی سطح غیر قابل سر خوردن و امن را ایجاد می کند. برای طراحی لایه‌ ی فوقانی سیستم کف شیشه ای، چندین انتخاب برای لایه‌ ی بالایی وجود داشته؛ که در این میان برای سطح هایی که غیر لیز خوردن هستند طبق استاندارد های ASTM عمل می شود. لایه‌ ی وسطی نیز یک سطح دیگر از امنیت را برای کف های کاذب پدید می‌‌ آورد.
لایه‌ ی وسطی هم می تواند به طور رنگی طراحی شده باشد هم اینکه گرافیک آن سفارش مشتری باشد؛ برای آنکه نور و رنگ توامان به سطح شیشه انتقال یابد از نورهای LED استفاده می شود. اما لازم است هنگام خرید به موارد دیگری نیز توجه شود مثل: چگونگی کارکرد حرارتی؛ درصد نفوذ پذیری به آب و هوا و مقاوم بودن نسبت به عناصر خارجی. برای نظافت نمودن کف کاذب شیشه ای بهتر است از مواردی که گفته می‌ شود استفاده شود همچون: برس مرطوب؛ بخار شو و لکه گیر شیشه؛ چرا که استفاده از اسفنج و یا پارچه باعث باقی ماندن لک روی آن خواهد شد.

کف کاذب شیشه,کف کاذب شیشه ای,انواع کف کاذب

از آنجا که در همه‌ ی ساختمان ها علی الخصوص ساختمان های اداری که روزانه پذیرای حجم بالایی از ارباب رجوع هستند؛ باید مسائل ایمنی را در اولویت قرار داد و هنگام خرید کف کاذب؛ کف های کاذب با استاندارد بالا و بالاترین درصد مقاومت در برابر شکستگی را انتخاب نمود.

مزیت های کف کاذب شیشه ای

  • سطح غیر قابل سر خوردن
  • دادن جلوه ای خاص و منحصر بفرد به ساختمان
  • به آسانی قابلیت نصب شدن یا تعویض شدن را داراست
  • ماندگاری و عمری طولانی
  • راحتی در شست و شو
  • شیشه می تواند هرکدام از انواع رنگی؛ مات؛ شفاف و یا حتی همراه با تصویرهای گرافیکی دلخواه باشد
  • برای آنکه کف کاذب شیشه ای دوام و استحکام بالا را کسب کند باید شیشه ها را حرارت داد که به این ترتیب استحکام لازمه را کسب خواهند کرد.
این مطلب را از دست ندهید .
کاربرد سقف کاذب در ساختمان سازی

 

نکته: این مقاله تنها برای بالا بردن اطلاعات کاربر می باشد. در واقع گروه فنی و مهندسی کارنو تولید کننده انواع کف کاذب فولادی، کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب طرح لگراند می باشد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *