پانل کف کاذب

پانل کف کاذب چیست

پانل کف کاذب (تایل)، یکی از اجزاء تشکیل دهنده‌ی کف کاذب به حساب می‌آید. کف‌های کاذب از انواع گوناگونی برخوردار هستند و امروزه از آنها در شرکت‌ها، سازمان‌ها، اتاق‌های برق،‌ مراکز داده و غیره استفاده می‌کنند. واحد تحقیق و توسعه کارنو در این مقاله به معرفی انواع این محصول و مزایای آن می‌پردازد.

کف کاذب چیست و چند نوع دارد:

کف کاذب، کف اصلی سازه به حساب نمی‌آید، این کف که با نام کف دوم نیز شناخته می‍شود، با استفاده از تجهیزاتی، بالاتر از کف اصلی و متقارن با سقف اصلی ساخته می‌شود. همانطور که گفته شد، کف‌های کاذب‌ از انواع گوناگونی برخوردار هستند، اما شرکت فنی و مهندسی کارنو به تولید و عرضه‌ی کفپوشهای کاذب زیر می‌پردازد، از جلمه:

برای شناخت بیشتر این محصولات در ادامه با ما همراه باشید.

کف کاذب طرح لگراند:

این محصول از تجهیزاتی تشکیل شده است که به شرح زیر می‌باشد. از جمله:

پانل کف کاذب کف کاذب طرح لگراند:

پانل یا تایل، یکی از قطعات اصلی کف کاذب طرح لگراند می‌باشد و تمامی کفهای کاذب از این قطعه برخوردار هستند. این قطعه جهت رویه‌ی اصلی کف کاذب به کار می‌رود. جنس آن از فولاد گالوانیزه و ابعاد آن نیز۲۲/۵*۲۲/۵ می‌باشد. استفاده از گالوانیزه در ساختاراین پانل باعث مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی شده است. همچنین کف کاذب گالوانیزه برای محیط‌های مرطوب بسیار مناسب است. این محصول به علت ابعادی که دارد، با نام کف کاذب ۲۲/۵*۲۲/۵ نیز شناخته می‌شود.

پایه کف کاذب طرح لگراند:

پایه کف کاذب طرح لگراند از جنس p.p بوده و میزان تحمل وزن نقطه‌ای آن ۱۲۰۰ کیلوگرم می‌باشد. ارتفاع این پایه ۱۲ سانتی متر است و این حداقل ارتفاعی است که یک کف کاذب گالوانیزه می‌تواند داشته باشد. قسمت رویی این پایه‌ها دارای شیارهایی هستند که محل نگهداری پانلها می‌باشند. پانلها همانند قطعات پازل در درون این شیارها قرار گرفته و محکم می‌شوند. همچنین ساختار پایه‌های کف کاذب طرح لگراند به گونه‌ای است که از گسترش اشتعال جلوگیری نموده و جرم پذیری ندارد.

قطعه ارتفاع دهنده کف کاذب طرح لگراند:

همانطور که گفته شد ارتفاع پایه کف کاذب گالوانیزه ۱۲ سانتی متر است؛ اما شرکت فنی و مهندسی کارنو قطعه ای به نام ارتفاع دهنده تولید کرده است تا در صورت لزوم افراد بتوانند این محصول را در ارتفاع بیشتری به کار ببرند. ارتفاع این قطعه ۱۱ و قطر آن ۱۰ سانتی متر بوده و جنس آن از p.p و گرید A می‌باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
چه نوع کف کاذب مناسب کسب و کار شماست؟

پلنیوم:

جهت پوشاندن فضاهای باز دور محیطی که در آن کف کاذب کار شده است از قطعه‌ی پلنیوم استفاده می‌کنند . جنس این قطعه از گالوانیزه بوده و ابعاد آن ۱۰۰ سانتی متر در طول است.

اگزیت تایل:

ابعاد این تایل ۲۲/۵*۲۲/۵ است. شما می‌توانید برای خروجی المانها از کف به سطح کف کاذب از این قطعه استفاده نمائید. هر عدد تایل اگزیت از ۹۰۰ گرم وزن برخوردار می‌باشد.

ارتینگ تایل:

این پانل از ابعاد ۲۲/۵*۲۲/۵ برخوردار است و جنس آن از گالوانیزه با ضخامت ۲ میلی متر می‌باشد. از این قطعه جهت جذب الکتریسیته‌ی ساکن در کف کاذب استفاده می‌شود و وزن هر پانل ۱۰۰۰ گرم است.

فلور باکس:

فلور باکس که از آن به عنوان تایل یا پانل کف خواب نیز یاد می‌کنند، از ابعاد ۴۵*۴۵ سانتی متر (دو برابر ابعاد پانل اصلی) برخوردار است. هدف از ساختن این قطعه قرار دادن پریزها در آن می‌باشد، البته لازم به ذکر است که این قطعه از قابلیت سفارشی سازی برخوردار بوده و با توجه به نیاز مشتری عرضه می‌گردد.

مزایای کف کاذب طرح لگراند:

کف کاذب طرح لگراند به نسبت کف کاذب‌ فولادی و آلومینیومی از مزیتهای بیشتری برخوردار است. از جمله:

  •  سبک بودن قطعات و سهولت در جا به جایی
  •  سهولت در نصب و عدم نیاز به نصاب
  •  امکان پیکربندی مجدد پس از نصب
  • زیبایی و نظم بخشی به محیط
  •  عدم زیر ساخت
  • عدم نیاز به روکش
  • قیمت مناسب

*نکته۱: پانل کف کاذب فولادی و آلومینیومی از قابلیت نصب روکش HPL و PVC برخوردار هستند و بدون روکش در بازار عرضه نمی‌شوند؛ در صورتی که تایل کف کاذب طرح لگراند برای به کار برده شدن نیازی به نصب روکش ندارد.

پانل کف کاذب,تایل کف کاذب فولادی,قطعه ارتفاع دهنده کف کاذب طرح لگراند

کف کاذب آلومینیومی:

این کف کاذب از قطعات زیر تشکیل شده است. از جمله:

پانل کف کاذب آلومینیومی:

پانل این کف کاذب یا به صورت روکش PVC و یا به صورت روکش HPL عرضه می‌گردد. ابعاد آن ۶۰*۶۰ است و نوار دور این تایل نیز از جنس PVC می‌باشد.

استرینگر کف کاذب آلومینیومی:

جنس استرینگر کف کاذب آلومینیومی از گالوانیزه بوده و دارای ابعاد ۵۲۰*۳۰*۲۰ می‌باشد. استرینگرها جهت نصب به پیچ و مهره نیازی ندارند و وزن هر کدام ۴۰۰ گرم است.

این مطلب را از دست ندهید .
معرفی کفپوش ضد الکتریسیته ساکن

پایه کف کاذب آلومینیومی:

پایه کف کاذب آلومینیومی دارای قسمتهایی همچون: کلاهک، مهره قفل کن و لوله واسط است. شما برای تنظیم ارتفاع باید از لوله‌ی واسط کمک گرفته و به واسطه‌ی مهره قفل کن، ارتفاع مورد نظر خود را فیکس نمائید. به یاد داشته باشید که حداقل ارتفاع استاندارد در این پایه ۱۴ و حداکثر ۱۰۰ سانتی متر می‌باشد. تحمل وزن در این پایه‌ها ۳۱۰۰ کیلوگرم بوده و جنس آن نیز از فولاد است

پانل کف کاذب,تایل کف کاذب فولادی,قطعه ارتفاع دهنده کف کاذب طرح لگراند

کف کاذب فولادی:

این محصول نیز همانند کف کاذب آلومینیومی از اجزاء زیر به وجود آمده است. از جمله:

پانل کف کاذب فولادی:

تایل کف کاذب فولادی نیز همانند کف کاذب آلومینیومی در دو نوع یعنی: کف کاذب فولادی با روکشHPL  و کف کاذب فولادی با روکش PVC عرضه می‌گردد. ابعاد آن ۶۰*۶۰ بوده و از جنس فولاد می‌باشد. این پانل می‌تواند تا وزن ۲۳۰۰ کیلوگرم را تحمل نماید و جنس زهوار دور آن از ABS است.

استرینگر کف کاذب فولادی:

این استرینگر از جنس گالوانیزه بوده و ابعاد آن ۵۸۰*۳۰*۲۰ می‌باشد. وزن هر قطعه نیز ۴۵۰ گرم است.

پایه کف کاذب فولادی:

این پایه‌ها همانند پایه‌های کف کاذب آلومینیومی دارای کلاهک، قفل کننده و لوله‌ی واسط هستند. حداقل ارتفاع در این پایه ۶ و حداکثر ۱۶۰ سانتی متر می‌باشد. قابلیت وزن آن نیز ۳۱۰۰ کیلوگرم است.

*نکته۲: تفاوت روکش HPL و PVC در این است که روکش اچ-پی-ال برعکس روکش پی-وی-سی ضد خش می‌باشد.

*نکته۳: راه‌اندازی کف کاذب فولادی و آلومینیومی به گروهی حرفه‌ای و متخصص نیازمند است و همچنین این سیستمهای کف کاذب به علت برخورداری از زیر ساخت، بعد از نصب امکان پیکربندی مجدد را ندارند.

مزایای کف کاذب آلومینیومی و فولادی:

  •  برخورداری از استحکام و مقاومت
  •  نظم بخشی به محیط جهت پوشاندن تاسیسات زیر کف
  •  افزایش ایمنی در زمان تردد افراد
  •  سرمایش از کف
  • گرمایش از کف
  •  ایجاد تهویه از کف
  •  دسترسی ساده به تاسیسات زیر کف
  •  و غیره

سخن آخر:

شما می‌توانید خرید کف کاذب و نصب آن را به گروه فنی و مهندسی کارنو بسپارید. این شرکت قرین به دو دهه است که به تولید و عرضه‌ی کف‌های کاذب می‌پردازد؛ بنابراین می‌تواند به شما کمک کند تا با توجه به نیاز و هدف کاربری خود بهترین کف کاذب را تهیه نمائید.

در نهایت لطفا ما را از نظرات ارزشمند خود بهره مند سازید و منتظر مقالات بعدی ما باشید.

6 نظر

  • سپهر گواه

    خسته نباشد. یک سوال. نصب کف کاذب، دسترسی به تاسیسات زیر کف رو محدود نمی‌کنه؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام خیر. نه تنها محدود نمی‌کنه، بلکه دسترسی به تاسیسات زیر کف رو هم ساده می‌کنه دوست عزیز!

  • علی نریمانی

    پانل کف کاذب همون تایل کف کاذب هست؟ ابعاد تایل کف کاذب فولادی رو هم میفرمائید؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام بله منظور از پانل همون تایل است. ابعاد تایل کف کاذب فولادی ۶۰*۶۰ می‌باشد.

  • محمد نظری

    سلام. مرسی از مقاله. ببخشید نصب کف کاذب دایکاست قیمتش چقدره؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام خواهش می‌کنم. لطفا برای اطلاع از قیمت کف کاذب تماس بگیرید. ممنونم.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *