خرید و نصب کف کاذب مرکز داده

امروزه کف کاذب در انواع گوناگونی تولید و عرضه می‌شود. برای خرید و اجرای کف کاذب باید شرایط مکانی را به خوبی بررسی نمائید تا با توجه به شرایط، کف کاذب مناسب را خریداری کنید. برای مراکز حساس همانند: اتاق سرور، اتاق کنترل، اتاق برق و غیره باید از کف‌های کاذبی استفاده نمائید که با شرایط این مکان‌ها سازگاری داشته باشد. اکنون در این مقاله قصد داریم که به معرفی کف کاذب مرکز داده بپردازیم. بنابراین، در ادامه با ما همراه باشید.

کف کاذب مرکز داده:

همانطور که شاید بدانید، کف کاذب، کف دومی است که به همراه متعلقات خاصی بر روی کف اصلی پیکربندی می‌شود. شما می‌توانید تجهیزات و تأسیسات خود را در زیر این کف قرار دهید. کف کاذب مرکز داده باید از متریال خاصی برخوردار باشد تا قابلیت استفاده در مرکز داده را پیدا کند.

مرکز داده، مکان بسیار حساسی است که درون آن تجهیزات الکتریکی بسیاری قرار گرفته است. بنابراین، اولین و مهم‌ترین ویژگی کف کاذب مرکز داده این است که خاصیت آنتی استاتیک را داشته باشد. در غیر این‌صورت ممکن است تجهیزات اتاق سرور آسیب ببینند.

معرفی کف‌های کاذب مرکز داده:

اگر صاحب مرکز داده هستید و قصد راه‌اندازی کف کاذب را دارید، بهتر است که یکی از گزینه‌های زیر را برای مرکز داده‌ی خود انتخاب نمائید. از جمله:

ساختار این کف‌های کاذب برای اتاق‌های سرور مناسب است. اکنون به توضیح مختصر هر یک از این محصولات می‌پردازیم.

اجرای کف کاذب مرکز داده,خرید کف کاذب مرکز داده,کف کاذب مرکز داده

 

کف کاذب طرح لگراند:

این محصول، از تولیدات انحصاری شرکت فنی و مهندسی کارنو است. تایل کف کاذب طرح لگراند به گونه‌ای طراحی شده است که نیازی به روکش ندارد. علاوه بر آن، این کف کاذب از خاصیت الکترواستاتیک برخوردار است. قطعه‌ی اِرتینگ تایل یکی از متعلقات این محصول می‌باشد. درواقع، سیم ارتی مستقیماً از تایل اِرتینگ کف کاذب گالوانیزه به شین اِرت متصل می‌شود و الکتریسیته‌ی ساکن را جذب می‌کند.

استفاده از این کف کاذب باعث خواهد شد که طول عمر تجهیزات افزایش یابد.

این محصول از قطعات دیگری چون: تایل، پایه، قطعه‌ی ارتفاع دهنده، اگزیت تایل، پلنیوم و فلور باکس برخوردار است.

برای آشنایی بیشتر با این کف کاذب به صفحه‌ی معرفی محصولات سایت مراجعه نمائید.

یکی دیگر از مزایای بزرگ کف کاذب گالوانیزه این است که این محصول برای راه‎اندازی نیاز به زیرساخت ندارد و شما می‌توانید بدون حضور نصاب خود به تنهایی این محصول را پیکربندی نمائید. همچنین کف کاذب گالوانیزه از قابلیت پیکربندی مجدد بعد از نصب برخوردار است.

کف کاذب آلومینیومی:

کف کاذب آلومینیومی برای اتاق سرور یا مرکز داده مورد استفاده قرار می‌گیرد. تایل این محصول از قابلیت نصب روکش برخوردار است. همچنین روکش‌های به کار رفته در این محصول از قابلیت الکترواستاتیک بودن نیز برخوردار می‌باشند. درنتیجه، این محصول گزینه‌ی خوبی برای مراکز داده به حساب می‌آیند.

این مطلب را از دست ندهید .
قطعات کف کاذب

متعلقات این محصول نیز شامل: تایل، استرینگر وپایه است.

برای آشنایی بیشتر با این کف کاذب به صفحه‌ی معرفی محصولات سایت مراجعه نمائید.

کف کاذب فولادی:

تایل کف کاذب فولادی همانند کف کاذب آلومینیومی از خاصیت الکترواستاتیکی برخوردار می‌باشد و شما می‌توانید با خیالی آسوده به اجرای این محصول در مراکز داده بپردازید. متعلقات این محصول نیز دارای: تایل، استرینگر و پایه می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با این کف کاذب می‌توانید به صفحه‌ی معرفی محصولات سایت مراجعه نمائید.

کف کاذب مرکز داده باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد:

کف کاذب مرکز داده باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد. از جمله:

  • برخورداری مقاومت بالای تایل و پایه‌ها در برابر وزن وارد شده.
  • برخورداری از ارتفاع لازم برای تجهیزات و تأسیساتی که قرار است در زیر کف کاذب قرار بگیرند.
  • برخورداری از خاصیت الکترواستاتیک برای محافظت از تجهیزات اتاق سرور.
  • سهولت دسترسی به تأسیسات زیر کف کاذب.
  • برخورداری از کیفیت بالا.
  • و غیره.

مزایای نصب کف کاذب مرکز داده:

اجرای کف کاذب مرکز داده مزایای زیادی را به همراه دارد. در این قسمت به خلاصه‌ای از این مزایا اشاره خواهیم کرد.

با نصب کف کاذب مرکز داده، می‌توانید ایمنی مرکز داده‌ی خود را ارتقاء دهید. همانطور که نوشته شد تجهیزات الکتریکی زیادی در داخل اتاق سرور وجود دارد و نصب کف کاذب اتاق سرور به شما کمک خواهد کرد تا شاهد افزایش طول عمر تجهیزات خود باشید. به یاد داشته باشید که کف کاذب مرکز داده باید از ویژگی‌های ذکر شده‌ی بالا برخوردار باشد.

همچنین اجرای کف کاذب در این مراکز باعث افزایش ایمنی افراد در زمان تردد خواهد شد. اگر کف‌های کاذب نباشند، علاوه بر شلوغی مراکز داده، ممکن است که افراد مسئولی که در آن مکان در حال رفت و آمد هستند با این تجهیزات برخورد کنند و آسیب ببیند.

یکی دیگر از مزایای راه‌اندازی این محصول در مراکز داده این است که همانند پوشش محافظی برای تجیهزات زیر کف کاذب عمل می‌کنند. در نتیجه، از قطع شدن و آسیب دیدن این تجهیزات جلوگیری خواهد شد.

اجرای کف کاذب مرکز داده,خرید کف کاذب مرکز داده,کف کاذب مرکز داده

خرید کف کاذب مرکز داده:

قبل از خرید کف کاذب مرکز داده، بهتر است که در ابتدا با کارشناسان فنی و مهندسی کارنو صحبت نمائید. کارشناسان ما از شما سؤالاتی را خواهند پرسید. سپس، با توجه به پاسخ‌های دریافتی کف کاذب مناسب را به شما معرفی می‌نمایند. در واقع قبل از خرید کف کاذب برای اتاق سرور، باید مشخص نمائید که چه تعداد رک و تجهیزات در داخل اتاق سرور شما وجود دارد. اینگونه، با توجه به وزن تجهیزات، همان کف کاذبی به شما پیشنهاد می‌شود که در برابر وزن وارد شده از مقاومت خوبی برخوردار است. علاوه بر آن، باید حجم تأسیسات و تجهیزات زیر کف کاذب را مشخص نمائید. به عنوان مثال: چه حجم و اندازه‌ای سیم وکابل در اتاق سرور وجود دارد که قرار است زیر کف کاذب قرار بگیرد؟ آیا نیاز است که در زیر کف کاذب سیستم‌های تهویه و سرمایش گذاشته شود یا خیر؟ تمامی این‌ پرسش‌ها در تصمیم‌گیری و انتخاب ارتفاع کف کاذب تأثیر‌گذار خواهند بود. در نتیجه، بهتر است قبل از خریداری و اجرای این محصول با کارشناسان فروش صحبت نمائید و از مشاوره‌های آن‌ها بهره‌مند گردید.

این مطلب را از دست ندهید .
اتاق سرور و کف کاذب دیتاسنتر

آیا می‌توان در مراکز داده از کف کاذب بدون زیرساخت استفاده نمود؟

کف کاذب طرح لگراند، کف کاذبی است که در هنگام نصب نیازمند زیرساخت نمی‌باشد، اما با این وجود از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. کف کاذب طرح لگراند برای نصب و راه‌اندازی نیازی به زیرساخت ندارد. اگر قصد خرید و نصب کف کاذب مرکز داده را دارید می‌توانید از کف کاذب طرح لگراند استفاده نمائید. بعضی از افراد این محصول را با نام کف کاذب گالوانیزه نیز می‌شناسند.

نصب و پیکربندی این نوع از کف کاذب به قدری ساده است که به کمک نصاب و متخصص نیازی ندارد. فقط کافیست که پایه‌های این محصول را در نقاط مشخص شده قرار دهید و پس از آن تایل‌های این محصول را روی پایه‌ها بگذارید. همچنین تایل‌ها برای قرار گرفتن بر روی پایه‌ها به پیچ و مهره نیازی ندارند. زیرا، سطح زیرین تایل کف کاذب طرح لگراند و سطح رویی پایه‌های این محصول از شیارهایی برخوردار می‌باشد و فقط کافیست که این شیارها را همانند قطعات یک پازل در دل یکدیگر قرار دهید. اینگونه تایل این محصول بر روی پایه‌ها فیکس و محکم خواهد ماند.

شما می‌توانید این محصول را در مراکز حساسی چون: اتاق سرور، اتاق کنترل و مانیتورینگ، اتاق برق و یو پی اس و غیره نصب نمائید. ما در این مقاله به طور خلاصه به معرفی این محصول پرداختیم. اما شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر همان‌طور که در قبل نیز اشاره نمودیم به قسمت مشخصات فنی این محصول در سایت رفته و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

علاوه بر اینکه شما می‌توانید کف کاذب گالوانیزه را در مراکز حساس پیکربندی نمائید می‌توانید آن را در مکان‌های اداری و یا مکان‌های استیجاری نیز نصب نمائید. زیرا، این محصول قابلیت نصب مجدد پس از پیکربندی را دارد. اما، شما  نمی‌توانید کف کاذب فولادی یا کف کاذب آلومینیومی را پس از نصب مجدد در مکانی دیگر پیکربندی نمائید. چون این محصولات در زمان راه اندازی نیازمند زیرساخت خواهند بود و شما باید به هنگام نصب تغییراتی را در کف اصلی به وجود آورید.

سخن آخر:

شما می‌توانید برای خرید کف‌های کاذب طرح لگراند، فولادی و آلومینیومی همین الآن با شرکت فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید، تا پس از دریافت اطلاعات لازم، همان کف کاذبی را انتخاب نمائید که با هدف کاربری شما مناسب است.

امید است که از این مقاله لذت برده باشید. منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید و نظرات خود را در دیدگاه این محتوا با ما به اشتراک بگذارید.

8 نظر

  • مهرداد خدادادی

    سلام. شما نصب کف کاذب مرکز داده انجام می‌دید؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام. بله شرکت فنی و مهندسی کارنو نصب کف کاذب رو انجام می‌ده.

  • محمودی

    وقت خوش. قیمت کف کاذب الان چجوری حساب میشه؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام. برای به دست آوردن قیمت کف کاذب لطف کنید تماس بگیرید دوست عزیز. دوستان ما توضیحات لازم رو در اختیار شما قرار می‌دن.

  • امیر علی پریزاد

    برای خرید کف کاذب برای مراکز حساس چه کف کاذبی رو پیشنهاد میدید؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام. اگر قصد خرید کف کاذب برای مراکز حساس رو دارید می‌تونید با شرکت فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید تا مشاوران و کارشناسان ما شما رو راهنمایی کنند. البته کف کاذب طرح لگراند ، کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب فولادی کارنو برای مراکز حساس پیشنهاد می‌شه.

  • زیبااندیشمند

    ممنونم که در مورد خرید و نصب کف کاذب مرکز داده هم نوشتید.

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      خواهش می‌کنم. اگر در مورد خرید و نصب کف کاذب سوالی دارید می‌تونید تماس بگیرید.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *