کف کاذب اتاق کنترل

آشنایی با کف کاذب اتاق کنترل

امروزه کف کاذب را در مکان‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌دهند. یکی از این مکان‌ها، اتاق‌های کنترل و مانیتورینگ می‌باشد. همانطور که می‌دانید این اتاق‌ها باید طبق اصول استانداردی ساخته شوند تا شرایط ایده‌آل برای اپراتورهای اتاق کنترل محیا گردد. شغل اپراتورهای اتاق کنترل ایجاب می‌نماید تا آن‌ها مدت زمان زیادی را در این اتاق‌ها سپری کنند؛ در نتیجه اگر شرایط مناسب و ابزار راحتی همچون: صندلی‌های استاندارد، روشنایی مناسب، دمای مناسب و غیره برای ‌آ‌ن‌ها فراهم نگردد، از کیفیت کار اپراتورها کاسته خواهد شد. یکی دیگر از مواردی که بهتر است در اتاق‌های مانیتورینگ به آن پرداخته شود، نصب کف کاذب اتاق کنترل است.

در اتاق‌های کنترل، مانیتورهای کوچک و بزرگ زیادی وجود دارد. همچنین این اتاق‌ها به سیستم‌های تهویه و سیستم‌های برق اضطراری تجهیز شده‌اند. بنابراین، در اتاق کنترل سیم‌ها و کابل‌های زیادی وجود دارد. اگر این سیم‌ها و کابل‌ها در کفِ زمینِ اتاق‌ کنترل رها شوند، چالش‌های زیادی را به بار می‌آورند. از جمله: آسیب دیدن نیروی مربوطه در زمان تردد به علت برخورد با سیم‌ها و کابل‌ها، قطع شدن سیم‌ها و کابل‌ها و منتهی شدن به اختلال در کار، کاهش عمر تجهیزات پسیو (کابل‌ها و سیم‌ها) به علت لگدمال شدن در زمان تردد افراد و ایجاد بی‌نظمی در اتاق کنترل.

بنابراین، بهتر است که برای رفع تمامی این مشکلات به نصب و راه‌اندازی کف کاذب بپردازید.

اکنون با واحد تحقیق و توسعه‌ کارنو همراه شوید تا کف‌های کاذبی که برای اتاق کنترل مناسب هستند را به شما خوانندگان عزیز معرفی نمائیم.

 

معرفی کف کاذب:

کف کاذب در انواع متنوعی تولید می‌شود. این کف به معنای کف دوم است و در روی کف اصلی قرار می‌گیرد. هر کف کاذب با توجه به نوع متریال ساختاری از ویژگی‌هایی برخوردار است. تمامی کف‌های کاذب دارای متعلقاتی هستند و بدون آن‌ها شما نمی‌توانید به نصب و پیکربندی این محصول بپردازید.

کف کاذب طرح لگراند، کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی از محصولات تولیدی شرکت فنی و مهندسی کارنو است. شما می‌توانید یکی از این محصولات را برای اتاق کنترل و مانیتورینگ خود انتخاب نمائید.

البته بهتر است قبل از انتخابِ کف‌های کاذب در ابتدا هر یک را تا حدودی بشناسید و برای کسب اطلاعات بیشتر پس از خواندن این مقاله با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

کف کاذب اتاق کنترل,نصب و راه‌اندازی کف کاذب,کف کاذب اتاق کنترل

کف کاذب طرح لگراند برای اتاق کنترل:

این محصول از تولیدات انحصاری شرکت کارنو می‌باشد. کف کاذب طرح لگراند یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کف‌های کاذب است؛ چرا که شما برای نصب این محصول، نیازی به نصاب نخواهید داشت و خود به تنهایی می‌توانید این کف دوم را راه‌اندازی نمائید. همچنین تایل کف کاذب طرح لگراند نیازی به روکش ندارد و بدون روکش در بازار عرضه ‌می‌گردد.

این کف از متعلقاتی چون:

  • تایل (قطعه‌ای که افراد بر روی آن تردد می‌کنند)،
  • پایه (قطعه‌ای که سطح رویی آن شیار دار است و تایل همانند قسمتی از پازل بر روی آن سوار می‌شود. علاوه بر آن، این قطعه منجر به ایجاد فاصله‌ای بین کف اصلی و کف دوم نیز می‌شود)،
  • قطعه‌ی ارتفاع دهنده (قطعه‌ای که منجر به افزایش ارتفاع در پایه‌ها می‌شود)،
  • اگزیت تایل (تایلی برای خروج تجهیزات زیر کف کاذب)،
  • ارتینگ تایل (تایلی که به کابل ارت متصل می‌شود؛ جهت جذب الکتریسیته‌ ساکن)،
  • فلور باکس (باکس یا جعبه‌ای برای قرار دادن پریزهای برق در داخل آن)،
  • و پلنیوم (قطعاتی برای پوشاندن کناره‌های کار)،
این مطلب را از دست ندهید .
چرا کف کاذب هنوز بهترین انتخاب برای اتاق سرور است؟

برخوردار است.

شما می‌توانید برای خواندن مشخصات فنی این محصول، به صفحه‌ معرفی کف‌ های کاذب کارنو مراجعه نمائید.

کف کاذب طرح لگراند یکی از گزینه‌های مناسب برای اتاق کنترل است. این کف بسیار سبک و شیک است. شما می‌توانید به راحتی قطعات این محصول را جابه‌جا نمائید؛ زیرا قطعات آن بسیار سبک است. نصب این محصول به هیچ زیرساختی نیاز ندارد و در زمانی کوتاه به سادگی راه‌اندازی می‌شود. شما می‌توانید پس از پیکربندی این محصول در صورت نیاز آن را مجدد در مکانی دیگر راه‌اندازی نمائید. مقاومت و میزان تحمل بار این محصول، بالاست و جنس آن از فولاد گالوانیزه است.

روکش کف کاذب اتاق کنترل

نوع روکش کف کاذب بستگی به سفارش مشتری و همچنین محیطی دارد که کف کاذب در آن استفاده می شود. بطور مثال در محیط هایی مانند اتاق سرور و اتاق کنترل باید حتما از کفپوش‌های با خاصیت آنتی استاتیک استفاده کرد. دو نوع از متداول‌ترین انواع کفپوش مورد استفاده می‌توان به کفپوش با روکش HPL و کفپوش با روکش PVC اشاره کرد.

کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی برای اتاق کنترل:

کف کاذب فولادی از جنس فولاد است و کف کاذب آلومینیومی نیز از جنس آلومینیوم است. هر دو نوع کف کاذب دارای روکش HPL و PVC هستند. برای مراکز حساسی چون اتاق کنترل بهتر است از کف کاذب با روکش HPL استفاده شود. چرا که این نوع روکش دارای ویژگی هایی از قبیل انتی استاتیک و ضد خش می باشد.

الکتریسیته ساکن در مراکز حساس می تواند باعث ایجاد خطاهای تصادفی، در عملکرد رایانه می‌شود، همچنین منجر به خرابی و از بین رفتن برخی از اجزا مانند CMOS، مدارهای MOS، مدارهای دو مرحله ای و غیره شود. از همین جهت بهتر است در مراکز حساس چون اتاق سرور، اتاق کنترل، اتاق برق و فیره از کف کاذب هایی استفاده شود که خاصیت انتی استاتیک دارد. شما می‌توانید برای آشنایی با مشخصات فنی این دو محصول بر روی نام آن‌ها کلیک نمائید تا صفحه‌ی مربوطه برای شما باز شود.

کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی نیز از متعلقاتی همچون:

تایل، استرینگر و پایه برخوردار هستند.

تایل، همان قطعه‌ای‌ست که افراد بر روی آن تردد می‌نمایند.

تایل‌ها برروی استرینگرها و استرینگرها نیز برروی پایه‌ها قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید و پس از دریافت اطلاعات کامل در صورت نیاز این محصولات را خریداری نمائید.

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

تماس با دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۶۰۳۷۶۰

البته به یاد داشته باشید که شما برای راه‌اندازی کف کاذب فولادی و آلومینیومی نیازمند نصاب خواهید بود؛ زیرا این محصولات دارای زیرساخت هستند.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با کف کاذب آنتی استاتیک

چرا در اتاق کنترل از کف کاذب استفاده می‌کنند؟

همانطور که در مقدمه‌ی مقاله اشاره نمودیم، در صورت نبود کف کاذب در اتاق کنترل و مانیتورینگ مشکلات زیادی به وجود می‌آید. در نتیجه نصب کف کاذب در اتاق کنترل مزیت‌های زیادی را به همراه دارد. از جمله:

  • نظم بخشی به اتاق کنترل،
  • عدم برخورد افراد به کابل‌ها و سیم‌ها در زمان تردد و افزایش ایمنی افراد،
  • افزایش طول عمر سیم‌ها و کابل‌ها به علت عدم برخورد افراد با آن‌ها در زمان تردد،
  • ارتقاء امنیت و عدم اختلال در زمان بازرسی به علت عدم قطع شدن سیم‌ها و کابل‌ها،
  • و غیره.

کف کاذب اتاق کنترل,نصب و راه‌اندازی کف کاذب,کف کاذب اتاق کنترل

در اتاق کنترل باید از چه کف‌های کاذبی استفاده نمود؟

به یاد داشته باشید که شما مجاز به نصب هر نوع کف کاذبی در اتاق‌های کنترل و مانیتورینگ نیستید، زیرا این اتا‌ق‌ها مجهز به تجهیزات الکتریکی زیادی هستند. پس بهتر است کف‌های کاذبی را انتخاب نمائید که با استانداردهای اتاق کنترل مطابقت داشته باشند. در نتیجه، کف کاذب اتاق کنترل حتماً باید الکترواستاتیک باشد.

*نکته: اگر قصد خرید کف کاذب فولادی را برای اتاق کنترل خود دارید بهتر است از نوع توپر آن استفاده نمائید، زیرا نوع توخالی آن علاوه بر اینکه از مقاومت کمتری برخوردار است، در زمان تردد نیز سر و صدای زیادی را ایجاد می‌نماید.

نصب کف کاذب اتاق سرور

برای نصب ابتدا نبشی‌های دور اتاق بر روی دیوار نصب می‌شود. سپس محل نصب پایه‌ها علامت گذاری شده و بر روی زمین نصب می‌شود. استرینگرها بر روی آن سوار شده و تایل‌های کف روی آن قرار می‌گیرد.

برای استقرار رک‌ها از شاسی رک استفاده می‌شود. هرچند عموما کف کاذب استاندارد تحمل وزن رک را دارد اما شاسی رک علاوه بر تحمل وزن بالاتر از لغزش و جابجا شدن رک‌ها جلوگیری کرده و کابل کشی از زیر آن آسان‌تر انجام می‌پذیرد.

خرید کف کاذب برای اتاق کنترل

برای خرید کف کاذب اتاق کنترل می‌توانید، همین الان با کارشناسان شرکت ما تماس بگیرید. کارشناسان ما به شما کمک خواهند کرد تا با توجه به شرایط اتاق کنترل، از جمله: متراژ، دما، وزن تجهیزاتی که قرار است بر روی کف کاذب قرار بگیرند، حجم تاسیسات زیر کف کاذب و غیره بهترین کف کاذب را به همراه گارانتی آن خریداری نمائید. همچنین شما می‌توانید نصب کف کاذب اتاق مانیتورینگ خود را به گروه فنی و مهندسی کارنو بسپارید. به یاد داشته باشید که پیکربندی این محصولات به گروهی متخصص و حرفه‌ای نیاز خواهد داشت.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت کف کاذب با کارشناسان کارنو در تماس باشید.

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

۰۵۱-۳۷۶۰۳۷۶۰

سخن آخر

امید است که از این مقاله لذت برده باشید. شما می‌توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه این محتوا با ما به اشتراک بگذارید تا در اولین فرصت پاسخ سوالاتتان را دریافت نمائید.

منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید.

10 نظر

  • علی عمادی

    سلام .‌بهترین کف کاذب اتاق کنترل رو معرفی می‌کنید؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام. کف کاذب فولادی با روکش hpl. البته کف کاذب طرح لگراند و کف کاذب آلومینیومی هم می‌تونید استفاده کنید.

  • امیر مولایی زاده

    وقت‌خوش. ببخشید شما قیمت کف کاذب رو چطور محاسبه می‌کنید؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام. براساس متراژ محاسبه می‌شه. مثلا اینکه شما در هر متر مربع، به چه تعداد تایل و پایه و غیره نیاز دارید. البته عوامل دیگری هم هستند که بر روی قیمت کف کاذب تاثیر می‌گذارند. لطفا برای آگاهی از قیمت کف کاذب تماس بگیرید.

  • محمدرضا سمیعی

    روکش کف کاذب رنگ‌بندی هم داره؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام. در حال حاضر خیر دوست عزیز. شما می‌تونید نمونه‌های کف کاذب رو در سایت ببینید. عکسشون موجوده. ممنونم.

  • عماد خوش خلق

    ممنونم از محتواتون. شما نصب کف کاذب در اتاق کنترل هم انجام می‌دید؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      خواهش می‌کنم. بله ما نصب کف کاذب در اتاق کنترل رو هم انجام می‌دیم.

  • نسترن بهرام زاده

    درود. کف کاذب فولادی برای اتاق مانیتورینگ مناسب هست؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام. بله. شما می‌تونید از کف کاذب فولادی برای اتاق مانیتورینگ استفاده کنید.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *