امنیت فیزیکی دیتاسنتر با کمک سیستم کف کاذب

وقتی نوبت به حفظ و امنیت داده‌ها، اماکن و اموال شرکت شما می‌رسد. پیشگیری بهتر از درمان است. امنیت فیزیکی دیتاسنتر حوزه‌ای‌ست که بسیاری از مدیران در مورد آن با مشکل مواجه هستند. بسیاری از شرکت‌ها و یا مراکز داده، کارمند تمام وقت ندارند که بر رویه‌ها و پروتکل‌های امنیتی نظارت کند. صاحبان کسب و کار و مدیران درگیر موارد امنیتی هستند؛ اما تخصص لازم را نیز ندارند. حتی گاهی برنامه‌های درستی ارائه می‌دهند؛ اما اغلب به خوبی اجرا نمی‌شوند. یا اینکه، ممکن است ایده‌ها درست باشند، اما تجهیزات و پرسنل مناسبی برای بهره بردن از این برنامه‌ها وجود نداشته باشد.

چگونه می‌توانید مطمئن شوید که اموال و داده‌های شرکت شما در امنیت به سر می‌برد؟

در این مقاله به ۵ مورد ضروری اشاره می‌شود که بسیاری از شرکت‌ها از آن غافل هستند:

۱- برنامه خود را به عنوان بخشی از فرهنگ شرکت اجرا کنید

یکی از اولین اشتباهات بزرگی که بسیاری از شرکت‌ها هنگام اجرای اقدامات امنیتی مرتکب می‌شوند، شروع نکردن کار با یک برنامه رسمی‌ست. رسمی کردن یک طرح به معنای نوشتن خط مشی شرکت است و یا به این معنی‌ست که امنیت فیزیکی دیتاسنتر را به بخشی رسمی از تجارت شرکت خود تبدیل کنید.

هر کاری که برای محافظت از کسب و کار خود انجام می‌دهید، به کارمندانتان بازمی‌گردد، به خصوص در مورد امنیت فیزیکی دیتاسنتر و داده‌ها. هنگامی که یک برنامه امنیتی رسمی و مجموعه کاملی از پروتکل‌ها را ارائه می‌کنید، باید آن را در کتابچه راهنمای کارمندان جدید خود بگنجانید و فراموش نکنید که جلسات دوره‌ای کارکنان را برای بررسی پروتکل‌های امنیت داده‌ها به طور منظم برگزار کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام رسمی کردن برنامه خود در نظر داشته باشید

  • طرح باید به تسهیل تجارت شما کمک کند، نه اینکه مانع انجام آن شود. همیشه مقداری ریسک وجود خواهد داشت.
  • باید با کارمندان خود در مورد رویه‌های امنیتی شرکت، مشورت و هم‌اندیشی داشته باشید. اغلب اوقات هنگامی که کارکنان در برابر یک روش خاص مقاومت می‌کنند، دلیل خوبی دارد. ممکن است فکر کنید که این مقاومت فقط  بخاطر تنبلی‌ست، اما اغلب اوقات یک ناراحتی واقعی وجود دارد. از کارمندان بازخورد بگیرید و به آنها اجازه دهید به شما بگویند که چگونه رویه‌های امنیتی را می‌توان بهبود بخشید.
  • اصول را آموزش دهید. کارمندان ممکن است که رویه‌های امنیتی ساده  را هم در ابتدای امر درک نکنند. همه چیز را بارها و بارها مرور کنید تا مطمئن شوید که واضح و روشن است و همه می‌دانند چه کاری باید انجام دهند.
این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با کف کاذب فولادی توپر

۲- سیستم کابل کشی از زیر کف کاذب و امنیت شرکت

امنیت فیزیکی دیتاسنتر با کمک مدیریت کابل

امنیت داده‌ها شکافی‌ست که هکرها به راحتی می‌توانند از آن سوء استفاده کنند. همین دلیل ممکن است شرکت شما بخواهد بجای استفاده از Cat5 و وای فای، از کابل‌‌های شبکه استفاده کند.

این کاری‌ست که با افزایش نگرانی‌ها در مورد امنیت سایبری، شرکت‌های بیشتری انجام می‌دهند. زمانی وجود داشت که کابل کشی در یک سازمان یا شرکت، کاری سخت بود، اما کف‌های کاذب در طول سال‌ها به طرز فوق العاده‌ای تکامل یافته‌اند و اکنون می‌توانند به طور یکپارچه در هر معماری ادغام شوند وکابل کشی را زیر خود جا داده و از مشکلات قبل جلوگیری نمایند.

کف‌های کاذب جهت مدیریت کابل ها، بسیار مورد توجه و استقبال واقع شده‌اند. کف کاذب با ارتفاع قابل تغییر، امکان دسترسی به سیم‌ها و کابل‌ها را بدون حرکت دادن پنل‌ها فراهم می‌کند.

شرکت‌ها می‌توانند سیم‌های خود را در زیر طبقات اجرا کنند و هنگام استفاده از آن، لذت ببرند. با نصب سیستم کف کاذب، هیچ خطری برای زمین خوردن وجود ندارد و کف‌ها کاذب تغییرات را در هر زمان که شما بخواهید پذیرا می‌شوند.

در صورت استفاده از سیستم کف کاذب، نظم خاصی، بدون درهم بودن سیم‌ها و کابل‌ها در شرکت یا دیتاسنتر فراهم خواهد شد و حتی خطر زمین خوردن کاربران از بین می‌رود و مهم‌تر از همه، داده‌های شما در برابر آسیب‌های فیزیکی حفظ خواهند شد.

شما می‌توانید برای سفارش کف کاذب و کسب اطلاعات بیشتر همین الآن با کارشناسان شرکت فراز شبکه کارنو در بخش فروش تماس حاصل فرمائید.

۳- سیستم مانیتورینگ

امنیت محل شما با نصب سیستم کنترل و مانیتورینگ آغاز می‌شود. این به معنای تنظیم تجهیزات و رویه‌هایی‌ست که تضمین می‌کند فقط افراد مناسب وارد ساختمان‌ها، اتاق‌ها و گاوصندوق‌ها می‌شوند. سیستم مانیتورینگ از ورود افراد خارجی به محوطه شرکت جلوگیری می‌کند.

در واقعیت، بهتر است به مدیران ساختمان اجازه دهید تا سیستم‌های ماتیتورینگ خود را انتخاب کنند. شما می‌توانید دستورالعمل‌ها و استانداردهایی را اجرا کنید؛ اما هر ساختمان ممکن است نگرانی‌های امنیتی منحصر به فرد خود را داشته باشد. این بدان معناست که راه‌حل‌های امنیتی برای مانیتورینگ نیز ممکن است از ساختاری به ساختار دیگر در شرکت‌ها، متفاوت باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
آموزش نصب کف کاذب چگونه صورت می‌گیرد

۴- پشتیبان گیری از داده‌ها

بسیاری از شرکت‌ها به سادگی، از همه اطلاعات موجود در درایوها یا سرورهایشان، نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند. اما در این رویه مشکلاتی نیز وجود دارد. مثلا در صورت وقوع سیل و زلزله یا سایر بلایای طبیعی و یا نفوذ سارقان به شرکت و به سرقت رفتن اطلاعاتِ نسخه‌های پشتیبان، باز هم امنیت به خطر خواهد افتاد.

البته پشتیبان گیری از داده‌ها یک گزینه عالی‌ست. این کار را به طور منظم و در صورت امکان روزانه انجام دهید. به این ترتیب، حتی اگر بدترین اتفاق بیفتد و داده‌ها نقض شود یا سرورهای محلی شما از بین بروند، شما همچنان آنچه را که برای ادامه کار نیازمندید، خواهید داشت.

۵- آزمایشات و بازدیدهای منظم را انجام دهید

در نهایت، یک مورد کلیدی دیگر که باید در مورد امنیت شرکت به خاطر بسپارید این است که مساله امنیت، کاری نیست که بتوانید تنظیم و سپس آن را  فراموش کنید. هکرها و متجاوزان به طور مداوم در حال توسعه روش‌های جدید برای از بین بردن بهترین سیستم‌های کنترل دسترسی و اقدامات امنیتی داده‌ها هستند. به همین دلیل شرکت شما باید به اندازه کافی سریع تکامل یابد تا از بازی عقب نماند. برای اطمینان از اینکه پروتکل‌های امنیتی شرکت شما همچنان کار می‌کنند، مرورها و آزمایش‌های منظمی را انجام دهید. آسیب‌پذیری‌ها را به محض پیدا کردن و دریافت بازخورد از کارمندان، اصلاح کنید.

محافظت از داده‌ها و ساختمان‌های شما مستلزم هوشیاری دائمی‌ست، اما با اتخاذ تدابیر مناسب و فرهنگ سازمانی اختصاص داده شده به امنیت، می‌توانید از محل کار، اموال و کارمندان خود محافظت کنید.

سعی کردیم  که در این مقاله توضیحاتی را در مورد اهمیت کف کاذب اتاق سرور و دیتاسنتر، مناسب جهت امنیت دیتاسنتر و محل کار به اشتراک بگذاریم. در محتویات بعدی این مقاله مطالب جدیدتری را به شما ارائه خواهیم داد. پس منتظر بروزرسانی‌های بعدی ما باشید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *