کف کاذب کارنو

کف های کاذب کارنو : مزایا و کاربردهای فوق‌العاده

نیاز به کف‌های کاذب به اوایل دهه ۱۹۶۰ بازمی‌گردد، زمانی که رایانه‌ها بزرگ بودند و انرژی بسیار بیشتری نسبت به امروز مصرف می‌کردند. این رایانه‌ها و سایر فناوری‌های جدید آن زمان، صنعت را دچار نگرانی‌های زیست‌محیطی کرده بودند. همچنین لزوم خنک‌سازی مؤثر و ایمن این ماشین‌ها از بحث‌های مهم تلقی می‌شد و راه حل یک سیستم کف کاذب بود که گردش، سازماندهی سیم‌ها و تحمل بار را ممکن می‌کرد. این سیستم در طول سال‌ها تکامل یافت. با اینکه کامپیوترهای امروزه بسیار کوچک‌تر هستند، نگرانی‌هایی مشابه ماشین‌های اولیه در دهه ۶۰ هنوز وجود دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با کف های کاذب کارنو آشنا کنیم.

 

کف کاذب چیست و چگونه کار می‌کند؟

همانطور که از نام آن پیداست، یک سیستم کف کاذب، طبقه‌ای‌ست که روی کف اصلی ساختمان قرار می‌گیرد. فضای ایجاد شده بین دو سطح کف برای اجرای سیم و کابل و همچنین تهویه هوا مناسب است. از فضای توخالی بین طبقات که پلنوم نامیده می شود -طبق نیاز شما و بر اساس تعداد کابل‌هایی که از آن عبور می‌کنند و نوع دسترسی- استفاده می‌شود.

سازمان‌هایی مانند مراکز مدیریت داده به احتمال زیاد فضای بیشتری را انتخاب می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که کابل‌های متعدد می‌توانند از طریق پلنوم عبور کنند و همچنان فضای کافی برای جریان هوا باقی بگذارند. دفاتر سنتی شرکت‌ها به یک پلنوم بزرگ نیاز ندارند و ممکن است فضای کوچک‌تری داشته باشند تا حداقل نیازهای خود را برآورده کنند.

پلنوم همچنین در صنایعی مانند مراقبت‌های بهداشتی برای اجرای تهویه مطبوع، لوله کشی یا سیم کشی در سرتاسر ساختمان و بدون نیاز به استفاده از سیستم‌های کابلی سقفی، استفاده می‌شود.

مزایای کف های کاذب کارنو

همانطور که قبل گفته شد، کف‌های کاذب فضایی را بر ای هدایت سیم کشیِ انعطاف پذیر و راحت فراهم می‌کنند. پنهان شدن سیم‌ها، ظاهری زیبا، تمیزی محیط را به ارمغان می‌آورد واز خطرات احتمالی جلوگیری می‌کند. بنابراین بسیاری از کاربران به آن توجه زیادی دارند و به طور گسترده‌ای از آنها در مراکز داده، اتاق سرور، شرکت‌ها و صنایع مختلف استفاده می‌شود.

 

دو نوع متداول کف های کاذب کارنو وجود دارد:

کف کاذب کارنو تمام ارتفاع

این طبقات بین ۶ اینچ تا ۶ فوت ( ۱۵ تا ۱۸۲ سانتی متر) هستند که نوع معمول آنها حدود ۱۲ اینچ (۳۰ سانتی متر) ارتفاع دارد.

کف کاذب کارنو تمام ارتفاع بیشترین فضا را بین کفپوش‌ها فراهم می‌کند و گزینه‌های عالی برای ساختمان‌های جدید است. پلنوم بزرگ به این معنی‌ست فضای کافی برای جریان هوا و دسترسی اولیه به فضای زیرین، با وجود کابل‌های فراوان وجود داشته باشد.

طبقات کم ارتفاع

طبقات کم ارتفاع ۶ اینچ (۱۵ سانتی متر) یا کم‌تر از آن هستند و برای ساختمان‌های در حال بازسازی‌ مناسب هستند. از مزایای کف‌های کاذب کم ارتفاع، سهولت دسترسی به سیم‌ها و کابل‌های مسیریابی شده است؛ با وجود این همچنان محدودیت‌های ارتفاع از کف تا سقف در این نوع وجود دارد.

این مطلب را از دست ندهید .
نکاتی از اجرای کف کاذب اتاق سرور

مجموعه‌ای از پایه‌ها کف‌های کاذب را بالا نگه می‌دارند و پوشش کف مورد استفاده در محل ممکن است دارای انواع مختلفی باشد. جنس این روکش‌ کف‌های کاذب استفاده شده در مراکز داده و اتاق سرور، می‌تواند از HPL یا PVC باشند. این روکش‌ها یا ساده بوده و یا از نوع آنتی استاتیک هستند. اگر کاربر نیاز داشته باشد از روکشی که قابلیت ضدخش بودن را دارد استفاده نماید، می‌تواند روکش HPL را انتخاب کند. روکش‌ها از کف کاذب محافظت می‌کنند و باعث دوام و افزایش طول عمر آن‌ها می‌شوند؛ روکش‌ها همچنین موجب زیباتر شدن کف کاذب خواهند شد.

سه دلیل اصلی که چرا مدیران موفق کف کاذب کارنو را انتخاب می‌کنند چیست؟

۱- دسترسی بالا به تجهیزات زیر آن، جابجایی راحت و زیبایی

کف‌ های کاذب کارنو از ویژگی‌های مونتاژ آسان و جداسازی، زیبایی در سطح بالا برخوردار است. این محصول نه تنها دارای ساختار مستقلی‌ست؛ بلکه دارای روش مونتاژ انعطاف پذیر است تا کاربران بتوانند در مدت زمان کوتاهی کار نصب را به پایان برسانند. کف کاذب شرکت فراز شبکه کارنو از مواد باکیفیت عالی ساخته شده است.

۲- ظرفیت باربری خوب

شرکت فراز شبکه کارنو کف‌های کاذب مختلفی از جمله فولاد آلیاژی، آلیاژ آلومینیوم، گالوانیزه عرضه می‌کند که کاربران می‌توانند با توجه به نیازهای کاربردی واقعی خود انتخاب کنند. علاوه بر این، کف های کاذب کارنو قبل از تولید مراحل تست سختی را متحمل شده است. برای آزمایش تراکم، فقط محصولات باکیفیت که این تست را پشت سر گذاشتند، به بازار عرضه می‌شوند؛ بنابراین می‌توانند تحمل بار و تراکم بهتری برای مقاومت در برابر عوامل محیطی نامشخص داشته باشند.

۳- راحتی بالا، صرفه جویی در انرژی و حفاظت از محیط زیست

محصولات توصیه شده توسط شرکت کارنو، همچنین دارای مزایای راحتی بالا، صرفه جویی در انرژی و حفاظت از محیط زیست هستند. کاربران می توانند دمای هوا و حجم کل فضا را در هر زمان کنترل کنند که این امر راحتی آنها را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد. تجهیزات خنک کننده در زیر کف های کاذب کارنو نصب می‌شوند تا کف بتنی به یک لایه ذخیره گرما تبدیل شود؛ بنابراین بهتر می‌تواند انرژی گرمایی یا هوای سرد را در داخل خود حفظ کند، در نتیجه کاهش اتلاف نیرو، صرفه جویی در انرژی و حفاظت از محیط زیست را محقق می‌کند.

به طور خلاصه، این قابل درک است که اکثر کاربران به دلیل جابجایی و دسترسی راحت، ویژگی‌های زیبایی شناختیِ پیشرفته کف‌های کاذب، ظرفیت باربری خوب، راحتی بالا برای کاربران، صرفه جویی در انرژی و ویژگی‌های حفاظت از محیط زیست، کف کاذب را انتخاب می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با مشخصات کف کاذب

در مورد شرکت‎‌ها نیز کف کاذب می‌تواند با سبک دکوراسیون مدرن مطابقت پیدا کرده و با این حال، در هزینه‌های مصرف انرژی نیز برای کاربران صرفه جویی ایجاد کند. این‌ها سه دلیل اصلی برای انتخاب کفپوش‌های کاذب است.

 

کف های کاذب کارنو در چه جاهایی استفاده می‌شود؟

کف کاذب کارنو در مکان‌های گوناگون قابل نصب و اجرا هستند.

نمونه‌ای از این مکان‌ها به شرح زیر است:

کف کاذب اتاق سرور

اتاق مانیتورینگ

اتاق برق

ادارات

موزه‌ها

مدارس

رستوران‌ها

لابراتوارها

بیمارستان‌ها

کتابخانه‌ها

و غیره

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با محصولات تولیدی کارنو به قسمت معرفی محصولات در سایت رجوع کرده و اطلاعات وسیع‌تری را در این باره مطالعه نمائید. همچنین برای خرید کف کاذب کارنو با پشتیبانان این شرکت در ارتباط باشید تا بعد از دریافت مشاوره و رسیدن به پاسخ‌های خود، اجرا و نصب کف کاذب را به شرکت فنی و مهندسی کارنو بسپارید.

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

تماس با دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

انواع کف کاذب کارنو

گروه فنی و مهندسی کارنو تولید کننده انواع کف کاذب مناسب برای دیتاسنتر ها و اتاق سرور می باشد. این نوع کف کاذب ها دارای ویژگی های متفاوتی است که با توجه به این ویژگی ها می تواند در پروژه های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. شرکت کارنو به تولید سه نوع کف کاذب پرداخته است که در ادامه به توضیح کوتاهی درباره هر یک از آنها می پردازیم:

کف کاذب فولادی کارنو:

کف کاذب فولادی از سه قطعه تایل، پایه و استرینگر تشکیل شده است. تایل فولادی در ابعاد ۶۰*۶۰ سانتی متر تولید شده و دارای روکش HPL می باشد. این نوع روکش دارای خاصیت ضد خش و انتی استاتیک است.

کف کاذب آلومینیومی کارنو:

کف کاذب آلومینیومی همانند کف کاذب فولادی از سه قطعه تشکیل شده و تایل ها نیز در ابعاد ۶۰*۶۰ سانتی متر تولید شده اند و دارای روکش HPL می‌باشد. در نظر داشته باشید که این نوع کف کاذب ها را می توان با شاسی کشی و بدون پایه نیز اجرا کرد.

کف کاذب طرح لگراند کارنو:

کف کاذب طرح لگراند دارای قطعات کاربردی زیادی است. از جمله: تایل، پایه، ارتفاع دهنده، تایل اگزیت، تایل ارتینگ، فلور باکس و پلنیوم

کف کاذب طرح لگراند کارنو بر خلاف کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی فاقد روکش است و تایل های آن در ابعاد ۲۲٫۵*۲۲٫۵ سانتی متر تولید شده است.

منتظر مقالات بعدی ما باشید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *