کف کاذب توپر

کف کاذب توپر فولادی و تفاوت‌های آن با نوع توخالی

با توجه به تفاوت ساختاری، کف‌های کاذب فولادی را می‌توان به دو طبقه پنلی توپر و توخالی طبقه بندی کرد که سازه‌های فولادی در مدل‌های کف کاذب توپر و توخالی موجود و از نظر ظاهری کاملا شبیه به هم هستند. مدل توپر از رایج‌ترین مدل‌های پرکاربرد در صنایع هستند. در این مقاله قصد داریم به تفاوت‌های این دو نوع کف کاذب بپردازیم.

 

کف کاذب با ساختار پنلی

یک پنل کف کاذب از صفحه‌ یا روکش‌هایی تشکیل شده است که توسط پایه‌های قابل تنظیم پشتیبانی می‌شوند. کف‌های کاذب مکان‌های عمومی از پنل‌های نئوپانی (با قطعات چوبی) یا کف کاذب با سولفات کلسیم (معمولاً با الیاف تقویت‌شده) تشکیل شده‌اند. همچنین این کف‌های کاذب می‌توانند از بتن، فولاد/بتن، شیشه، آلومینیوم یا سنگ نیز ساخته شوند. کف کاذب فولادی درنوع کف کاذب توپر و توخالی ساخته می‌شود.

پنل‌های کف کاذب دارای ابعاد متوسطی هستند: تقریباً ۵۰۰ میلی‌متر در ۵۰۰ میلی‌متر یا ۶۰۰ میلی‌متر در ۶۰۰ میلی‌متر. آنها را می‌توان با یک روکش چسب، چه در کارخانه و چه در محل کار، نصب کرد.

 

ساختار کف کاذب

پنل (روکش، لایه میانی)

استرینگر

پایه

صفحه اتصال به زمین

 

 

کف کاذب فولادی توخالی

کف کاذب فولادی توخالی‌، کف کاذبی‌ست که داخل پنل‌های آن خالی‌ست و این امر باعث کاهش وزن آن به نصب نوع توپر کف کاذب فولادی شده است. بنابراین این وزن کم‌تر یعنی سبکی کار که این امرالبته با توجه به مقاومت، می‌تواند گزینه خوبی برای انتخاب آن‌ها باشد.

در فرایند تولید کف کاذب فولادی از ورق‌های روغنی استفاده می‌شود. محصول نهایی بعد از پشت سر گذاشتن مراحل پرس کاری و جوش وعبور از از خط رنگ و روکش و با استفاده از فناوری کشش تولید می‌شود. کف‌های کاذب تو خالی از نوع توپر بزرگتر هستند، اما دسترسی به فضای خالی بین کف کاذب توخالی و کف محل کار کمتر است. اما به هرحال می‌توان دریچه‌های بازرسی را نصب و تدارک دید.

یک کف توخالی از صفحه‌هایی تشکیل شده است که توسط پایه‌هایی به زمین متصل می‌شوند که از نظر ارتفاع قابل تنظیم هستند. زیرسازی با کفپوش‌های پانل، همه یکسان است. کف‌های کاذب توخالی یک نوع کف کاذب اقتصادی‌ ارائه می‌دهند.

 

ویژگی‌های کف کاذب فولادی توخالی

کف کاذب فولادی توخالی در مورد برخی ویژگی ها، نه در همه آنها، همانند کف کاذب فولادی توپر بوده با این تفاوت که برش۲های داخل آن خالی‌ست.این کف کاذب مناسب مکان‌هایی‌ست که وزن تمام شده ساختمان مورد توجه باشد وبه عبارتی ساختمان تحمل وزن زیاد کف کاذب را نداشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
چرا کف کاذب هنوز بهترین انتخاب برای اتاق سرور است؟

این محصول با ابعاد ۶۰*۶۰ تولید می‌شود و امکان نصب انواع کفپوش- موکت و… را دارد. نوار دور پنل‌ها از جنس پلاستیک بوده و باعث زیبایی آن پس از اجرا شده و از وارد شدن ضربه و لب پرشدن کفپوش جلوگیری می‌کند. این نوع از کف کاذب با استفاده از سیستم زیر سازی فولاد و چدن و آلومینیوم قابل اجراست.

زهوار دور پنل‌ها از جنس ای بی اس است و مقاومت زیادی در برابر دما دارند.

قابلیت عبور و دسترسی آسان به تجهیزات و تاسیسات از زیر پنل‌های کف.

سهولت در تعویض پنل های آسیب دیده و جا به‌جایی آسان آنها.

استیرینگر از جنس فولاد آبکاری شده و ضد زنگ است.

قابلیت تنظیم ارتفاع پایه ها و امکان رگلاژ آنها وجود دارد.

پایه‌ها از جنس فولادی هستند.

امکان استفاده از روکش HPL و PVC وجود دارد.

روکش روی پنل‌ها قابل تعویض است.

مقاومت بالا در برابر حرارت و آتش سوزی.

نصب آسان و سریع.

مقاوم در برابر تردد بالا.

وزن سبک.

 

تفاوت بین کف کاذب توخالی خشک یا مرطوب

در حالت اول، سطح فوقانی در یک یا دو لایه خشک می‌شود و پنل‌های چسبانده شده برای به دست آوردن ساختار یکپارچه به هم متصل می‌شوند. در حالت دوم، سطحی (معمولاً گچ یا انیدریت) روی پنل‌های کف کاذب ریخته می‌شود. برای جلوگیری از نفوذ آب، یک لایه ضد آب مخصوص، بین پانل‌ها و صفحه‌کشی قرارمی‌گیرد.

کف توخالی نوع خشک راه حل ایده آل برای پروژه های ساختمانی سریع است. این کفپوش‌ها همچنین در اتاق‌هایی که برای اهداف آموزشی، تحقیقاتی و تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند تعبیه می‌شوند، زیرا این پانل‌ها ظرفیت تحمل بار نسبتا بالایی دارند.

کف‌های توخالی خشک بلافاصله پس از مونتاژ آماده استفاده هستند. کف‌های توخالی مرطوب مقرون به صرفه‌ترین نوع سیستم کف هستند. در صورتی که زمان کافی برای خشک شدن سطح کف اعمال شده روی پانل‌های قالب وجود داشته باشد، ممکن است از این نوع کف سیستم استفاده شود.

 

 

کف کاذب فولادی توپر

کف کاذب فولادی توپر (The raised steel floor is full): دو ورق استیل یا فولادی به هم وصل شده و این نوع پنل را ایجاد می ‌کنند. لایه رویی صاف است ولی زیرین باید برای تقسیم بار سوراخدار یا مشبک ساخته شود. سازه فولادی مدل‌های توپر و تو خالی، از نظر شکل ظاهری کاملا شبیه به هم هستند.

این مطلب را از دست ندهید .
معرفی کف کاذب و کاربردهای آن

به عبارت دیگر پنل کف کاذب توپر فولادی یا  کف کاذب تمام استیل، با مهر زنی، جوشکاری و تزریق مواد سبک با استحکام بالا از ورق فولادی مرغوب ساخته می‌شود و سطح آن با روکش پوشیده می‌شود. رنگ آمیزی آن نیز با اپوکسی و الکترواستاتیک انجام می‌شود. پنل‌های کف کاذب تمام استیل یا فولادی توپر، استحکام و دوام، ضد آب بودن، نسوز بودن و ضد رطوبت را به کاربر عرضه می‌کنند و مناسب کف اتاق کامپیوتر، اتاق تجهیزات، کف اتاق سرور، کفپوش مرکز داده، کفپوش اتاق مانیتورینگ و سایر مناطق با بار بالا هستند.

 

مراحل تولید کف کاذب فولادی توپر

کف کاذب فولادی توپر توسط ورق‌های فلزی و با دستگاه‌های جوش نقطه‌ایی مونتاژ می‌شود و سپس با بتن پودر سیمان فرموله شده و با فشار و به آرامی بصورت یکنواخت پر می‌شود و نهایتا با رنگ الکترواستاتیک پوشش داده می‌شود. با توجه به کاربرد و خصوصیات جغرافیایی کف پوش‌های HPL ضد خش وآنتی استاتیک بعنوان پوشش نهایی روی پنل اصلی نصب می‌گردد.

ضخامت کف پوش‌های بکار گرفته شده از ۰٫۹ میلی‌متر تا ۱٫۶ میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. کف کاذب فولادی توپردارای تحمل بار نهایی بالا و قابلیت بارگذاری زنده است. همچنین مناسب مکان‌های اداری و صنعتی با قابلیت تحمل وزن بالاست.

 

مشخصات فنی کف کاذب فولادی توپر

ابعاد تایل کف کاذب فولادی ۶۰*۶۰ سانتی‌متر است.

تایل این محصول از قابلیت نصب روکش ‌HPL و PVC برخوردار است.

حداقل ارتفاع در نظر گرفته شده برای این نوع کف کاذب ۶ و حداکثر ارتفاع ۶۰ سانتی‌متر است.

هر تایل حدود ۱۵ کیلوگرم وزن دارد.

۲۳۰۰ کیلوگرم مقاومت وزن تحمیلی تایل است.

۳۱۰۰ کیلوگرم مقاومت ورزن تحمیلی پایه‌هاست.

میزان فولاد مصرفی در هر تایل ۵ کیلوگرم است.

فولاد به کار رفته شده در این محصول، فولاد مبارکه از نوع ST12 و ST14 است.

در هر متر مربع وزن تحمیلی به سازه حدود ۴۲ کیلوگرم است.

مقاومت کف کاذب فولادی بالاست.

تایل‌ها از زهوار دور برخوردار هستند.

استرینگر کف کاذب فولادی از جنس فولاد است.

جنس پایه‌های این محصول از فولاد است.

از مقاوت خوبی در برابر: آتش، اشتعال و صدا برخوردار است.

برای اطلاع از قیمت کف کاذب می توانید با کارشناسان فروش گروه فنی و مهندسی کارنو در ارتباط باشید.

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

۰۵۱-۳۷۶۰۳۷۶۰

6 نظر

  • محمدپور

    سلام برای سفارش چه کاری باید انجام بدم؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام
      برای سفارش تماس بگیرید.
      ۵۱-۳۷۶۰۳۷۶۰+

  • لیلا براتی

    روز بخیر برای محل کار در شرکتمان کف کاذب توپر بهتره یا توخالی؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      با سلام
      لطفا جهت بررسی و کسب اطلاعات با کارشناسان شرکت فراز شبکه کارنو تماس بگیرید.

  • سحررفعتی

    عصر خوش، کف کاذب توپر فکر میکنم باتوجه به متن شما مقاوم تر باشه؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      با سلام
      جهت بررسی مکان مورد نظر خود، لطفا با کارشناسان شرکت فراز شبکه کارنو تماس بگیرید.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *