کف کاذب ضد الکتریسیته ساکن

تفاوت کف کاذب ضد الکتریسیته ساکن و کف کاذب شبکه‌ای

طبق مکان استفاده از کف‌های کاذب، آنها عمدتاً به دو نوع تقسیم بندی می‌شوند، کف کاذب ضد الکتریسیته ساکن و کف کاذب مناسب شبکه. این نوع کف‌پوش‌ها برای چندین دهه در ساختمان‌های صنعتی و تجاری استفاده شده‌اند و امروزه هنوز هم محبوب هستند؛ زیرا کف کاذب قابل تعویض و تعمیر است و به راحتی می‌توان به تجهیزات زیر آن دسترسی داشت.

 

 تقسیم‌بندی کف کاذب از نظر محل استفاده

محل اصلی کاربرد کف کاذب شبکه، محیط اداری‌ست؛ ولی محل اصلی کاربرد کف کاذب ضد استاتیک یا الکتریسیته ساکن یا آنتی استاتیک در مرکز داده، اتاق سرور و … است.

 

استفاده از کف کاذب در اتاق سرور

یک کفپوش ضد الکتریسیته‌ ساکن معمولاً از کفپوش وینیل یا لمینت ساخته می‌شود و به راحتی قابل شست‌وشو است. فقط باید کثیفی را پاک کنید و از یک پارچه‌ی مرطوب با ژل استفاده نمائید. بر خلاف سایر انواع کف، شما مجبور نخواهید بود آنها را جلا دهید.

دفاتر اداری مدرن نیاز به تطبیق طرح‌های متفاوت با کاربران مختلف دارند. تاسیسات سنتی به دلیل مشکلات توزیع سیم‌کشی که در اثر تغییرات سازمانی و پیشرفت‌های فناوری ایجاد می‌شود، همیشه منسوخ می‌شوند؛ بنابراین طراحان ساختمان و مدیران تأسیسات باید با چالش‌های ناشی از تغییر دائمی و نیاز به فضای بیشتر، روبه رو شوند و هزینه‌های چرخه عمر را کاهش دهند.

 

استفاده از کف کاذب ضد الکتریسیته ساکن

تخلیه الکترواستاتیک می‌تواند باعث آسیب شدید به تجهیزات الکترونیکی دقیق در مرکز داده شود. تنها ۲۵ ولت تخلیه الکترواستاتیک می‌تواند باعث آسیب یا تخریب تجهیزات الکتریکی شود.

در مراکز داده، اتاق‌های کامپیوتر و همه مکان‌هایی که تعداد زیادی دستگاه الکترونیکی دارند، مالکان باید راهی برای از بین بردن اثرات مضر روی همه دستگاه‌های خود بیابند تا عمر این دستگاه‌ها می‌تواند بیشتر طول بکشد. در عین حال، سیم کشی‌های پیچیده یک دردسر بزرگ است. یکی از این راه‌ها استفاده از کفپوش ضد الکتریسیته ساکن است.

 

مزیت کف کاذب در محیط‌های مختلف

محیط‌های مختلف با مشکلات و مسائل متفاوتی روبرو هستند که می‌توان گفت، کف کاذب می‌تواند همه این مشکلات را حل کند.

 

کف کاذب شبکه

کف کاذب مناسب شبکه می‌تواند با نصب سریع و آسانش، مزیت دسترسی جهت تعویض سریع سیم‌ها و کابل‌ها را داشته باشد و پیکربندی مجدد دفتر را بهبود بخشد. برای دستیابی به این امر نیازی به آسیب یا اصلاح ساختار و دیوارهای مرکز نیست؛ بنابراین هزینه مالک را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

این مطلب را از دست ندهید .
کابل کشی اتاق سرور از کف با کف کاذب کارنو

مواد مختلفی برای کفپوش شبکه‌ای وجود دارد که متداول‌ترین مواد مورد استفاده کفپوش فولادی و پنل آلومینیومی و گالوانیزه است. همه آنها ظرفیت بارگذاری خوبی دارند و متریال آنها می‌تواند ضد آب، نسوز و ضد خوردگی باشد. مواد سطح کفپوش شبکه‌ای معمولاً موکت مربعی شکل است که می‌تواند نیازهای مختلف شما را برآورده کند.

 

کف کاذب ضد الکتریسیته ساکن

علاوه بر ویژگی‌های کفپوش شبکه، کفپوش ضد الکتریسیته ساکن نیز می‌تواند به طور موثر الکتریسیته ساکن را هدایت کند. استفاده از کف کاذب ضد الکتریسیته ساکن روی سطح اصلی می‌تواند به طور موثر تولید الکتریسیته ساکن را کاهش دهد، از تجهیزات الکترونیکی محافظت می‌کند. انواع مختلفی از کف‌های کاذب ضد الکتریسیته ساکن مانند لمینت، پی وی سی و سرامیک وجود دارد.

این نوع کف آنتی استاتیک بهترین گزینه برای کف اتاق‌های سرور و دیتا سنترهاست؛ چرا که تخلیه بار الکتریکی در مراکز داده بسیار حائز اهمیت و چشمگیر است. تخلیه الکترواستاتیکی با تکنولوژی کف کاذب ضد الکتریسیته ساکن، مهندسی می‌گردد. استفاده از این نوع کف جریان هوا را یکنواخت نموده و همچنین توزیع وزن در تمام سطح اتاق و مرکز یکپارچه تقسیم می‌شود .استفاده از این نوع کف آنتی استاتیک بهترین گزینه برای تخلیه بارهای الکتریکی‌ست.

همیشه تعداد زیادی کابل در مراکز داده وجود دارد، آنها را می‌توان آزادانه در زیر طبقه کف کاذب قرار داد. از آنجایی که جداسازی و مونتاژ کف کاذب آسان است، کابل‌ها یا تجهیزات را می‌توان بدون وقفه و مشکل در خدمات مرکز داده، تعمیرات اساسی یا مرتب کرد.

همچنین انواع مختلفی از پنل‌های سوراخ دار یا مشبک برای مراکز داده وجود دارد که آنها را می‌توان در مراکز داده استفاده کرد. جریان هوا را در سیستم تهویه زیر کف کاذب منتقل یا بازگردانده  و در اتاق پخش می‌شود و شرایط راحت‌تری برای کارکرد تجهیزات ایجاد می‌کند.

 

کف کاذب شرکت فراز شبکه کارنو

شرکت فنی و مهندسی کارنو با سالها تجربه مفید دراین‌باره، به تولید و عرضه سه نوع کف کاذب اتاق سرور پرداخته است. از جمله:

هر سه محصول نام برده شده برای پیاده سازی در مراکز داده مناسب هستند. اما هر یک از این محصولات از ویژگی‌های منحصری برخوردار هستند؛ زیرا از مواد تشکیل دهنده خاص خود بهره می‌گیرند.

این مطلب را از دست ندهید .
شناسایی و رفع چالش های کفپوش بتنی

 

نتیجه‌گیری

کف‌های کاذب از نظر محل استفاده دو نوع است در مرکز داده و یا محیط اداری.

کف‌های کاذب موارد استفاده بسیاری دارند و برای به کارگیری در فضاهای متنوع دیگری مانند فضاهای اداری و یا محیط‌های آزمایشگاهی و موارد دیگر قابل استفاده است.

کف کاذب ضد الکتریسیته ساکن به منظور جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن و تخلیه الکتریکی مناسب استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های مهم این نوع کفپوش‌ها حفظ تجهیزات در برابر الکتریسیته‌های ساکن ایجاد شده در محیط است. این نوع کف‌های کاذب از لحاظ ظاهری تفاوتی با سایر نداشته و به راحتی قابل تعویض هستند.

این محصولات برای مکان‌هایی همچون کف کاذب اتاق برق ، مراکز مخابراتی ، مرکز کامپیوتر و … مناسب هستند.  انواع مختلفی از کف‌های ضد الکتریسیته ساکن موجود هستند.

آنها برای عبور کابل‌ها و سیم کشی‌ها فضای مناسبی را به وجود می‌آورند. همچین به دلیل ضد الکتریسیته ساکن بودن تمامی ارتعاشات الکترومغناطیسی موجود در فضا را بازتاب می دهند و این کف‌پوش‌ها دوام بسیار خوبی داشته و قابل بازیافت نیز هستند.

 

خرید کف کاذب از شرکت فنی و مهندسی کارنو

ما در این مقاله به توضیح کفپوش ضد الکتریسیته‌ی ساکن پرداختیم. اما، اگر برای مراکز حساس خود به کف کاذب آنتی استاتیک نیاز دارید می‌توانید با مشاوران و متخصصان ما تماس بگیرید. کف‌های کاذب ما به علت آنتی استاتیک بودن در مراکز حساسی چون: مرکز داده، اتاق برق، اتاق کنترل و غیره قابل استفاده می‌باشند. اگر برای تصمیم‌گیری به کمک نیاز دارید و می‌خواهید روی مشاوره‌های متخصص حساب کنید، با متخصصان ما تماس بگیرید و اجازه دهید تا آن‌ها کمک‌های لازم را به شما ارائه دهند.

شرکت فنی و مهندسی کارنو قرین به دو دهه است که به فعالیت و تولید در این عرصه می‌پردازد. این شرکت از دانش، تجربه و آگاهی لازم برخوردار است و تا به اکنون پروژه‌های زیادی را با موفقیت به پایان رسانده است. شرکت ما به شما کمک خواهد کرد تا بهترین نوع کف کاذب را با توجه به نوع کاربری مورد نظرتان بدون هدر رفت مالی، انتخاب کنید.

در نتیجه شما می توانید برای خرید این محصول با پشتیبانان گروه فنی و مهندسی کارنو تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نموده و سپس اقدام به خرید نمائید.

4 نظر

  • آرش

    سلام.کف کاذب ضد الکتریسیته در چه مکانهایی بیشتر بکار میره؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      روزخوش
      این محصولات برای مکان‌هایی همچون کف کاذب اتاق برق ، مراکز مخابراتی ، مرکز کامپیوتر و … مناسب هستند. 

  • مهندس فاطمی نیا

    روزتون بخیر، کف‌های کاذب ضد الکتریسیته چکاری انجام میدن؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام
      استفاده از این نوع کف آنتی استاتیک بهترین گزینه برای تخلیه بارهای الکتریکی‌ست.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *