کف سازی کاذب

کف سازی کاذب در مراکز حساس

امروزه از کف سازی کاذب برای مراکز حساس و غیر حساس استفاده می‌شود. منظور از کف سازی کاذب، اجرا و نصب کف کاذب می‌باشد. قبل از اجرا و نصب این محصول در ابتدا باید بدانید که هدف کاربری شما از راه اندازی این محصول چه می‌باشد؟ از همین جهت، بهتر است که قبل از خریداری این محصول و کف سازی کاذب یا به عبارتی راه اندازی کف کاذب، این مقاله را مطالعه نمائید. در ادامه با ما همراه باشید.

کف کاذب:

کف کاذب یا همان کف دوم بر اساس متعلقاتی و با فاصله‌ی مشخصی از کف اصلی بر روی کف اصلی نصب می‌گردد. این محصول از انواع متعددی برخوردار می‌باشد. اما ما در این قسمت از زیر عنوان به کف کاذب های پرکاربردی که در مراکز داده استفاده می‌شود اشاره می‌نمائیم. از جمله:

  • کف کاب طرح لگراند.
  • کف کاذب فولادی.
  • کف کاذب آلومینیومی.

البته شما می‌توانید این محصولات را در مراکز غیر حساس نیز (مراکز اداری، مراکز آموزشی و غیره) به کار ببرید.

به یاد داشته باشید که نصب و اجرای کف کاذب به نوع آن بستگی دارد. در ادامه بیشتر به بحث کف سازی یا اجرای کف کاذب می‌پردازیم. از همین جهت شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با محصولات نام برده شده و اطلاع از مشخصات فنی آن یا با کارشناسان و متخصصان ما تماس بگیرید و یا به قسمت معرفی محصولات سایت فلور سل مراجعه نمائید.

کف سازی کف کاذب:

همان‌طور که کمی قبل‌تر اشاره نمودیم، کف سازی کاذب به نوع کف کاذب مورد نظر بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال: نصب کف کاذب طرح لگراند بسیار ساده می‌باشد و برای انجام این کار نیازی به نصاب نخواهد بود. اما کف های کاذبی همچون: کف کاذب فولادی یا کف کاذب آلومینیومی هستند که برای نصب به زیرساخت نیاز دارند و برای راه‌اندازی آن‌ها، حتما باید از نصابانی حرفه‌ای کمک بگیرید.

کف سازی کاذب طرح لگراند:

یکی از مزیت‌های بزرگ کف کاذب طرح لگراند شاید همین باشد. عدم زیر ساخت. درواقع، منظور از عدم زیر ساخت کف کاذب طرح لگراند به معنای عدم مقاومت آن در برابر وزن وارد شده‌ی اجسام نیست. این محصول با وجود اینکه به هیچ‌گونه زیرساختی نیاز ندارد، اما در مراکز حساسی چون اتاق سرور نصب می‌گردد. درواقع، کف کاذب طرح لگراند به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که قابلیت تحمل وزن نقطه‌ای تا یک تن را دارد و شما می‌توانید با خیالی آسوده به نصب و اجرای آن در مراکز داده و سایر مکان‌های دیگر بپردازید.

این مطلب را از دست ندهید .
روش‌ها و نکات سیم کشی مرکز داده 

جهت کف سازی این محصول، فقط کافی است که نقاطی را برای قرارگیری پایه‌ها مشخص کنید و پس از آن پایه‌ها را در نقاط مشخص شده قرار دهید. بعد از آن می‌توانید تایل‌ها را بر روی شیارهایی که در سطح بالایی پایه‌ها قرار دارند، فیکس نمائید. در زمان کف سازی این محصول به نصب هیچ‌گونه پیچ و مهره‌ای نیاز نخواهد بود.

*نکته: به یاد داشته باشید که به علت عدم زیرساخت کف کاذب طرح لگراند، این محصول از قابلیت نصب مجدد پس از پیکربندی برخوردار می‌باشد.

متعلقات کف کاذب طرح لگراند نیز به شرح زیر است. از جمله:

  • تایل.
  • پایه.
  • قطعه‌ی ارتفاع دهنده.
  • پلنیوم.
  • اگزیت تایل.
  • ارتینگ تایل.
  • فلورباکس.

خرید کف کاذب,کف سازی کاذب,نصب و اجرای کف کاذب

کف سازی کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیوم:

کف سازی و اجرای این دو کف کاذب نیازمند زیر ساخت است. از همین جهت این دو محصول همانند: کف کاذب طرح لگراند نبوده و باید راه اندازی آن‌ها را به گروهی از نصابان حرفه‌ای بسپارید.

نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره نمود این است که این محصولات پس از نصب از قابلیت پیکربندی مجدد برخوردار نمی‌باشند. پس اگر قصد دارید که مکان مورد نظر خود را به هر دلیلی جابه‌جا نمائید، بهترین گزینه برای شما نصب کف کاذب طرح لگراند خواهد بود. این دو محصول در برخورداری از متعلقات با یکدیگر تشابه دارند و متعلقات آن‌ها به شرح زیر می‌باشد. از جمله:

  • تایل.
  • استرینگر.
  • پایه.

جهت آشنایی با مشخصات فنی این متعلقات به قسمت معرفی محصولات سایت مراجعه نمائید.

کف سازی کف کاذب فولادی و آلومینیومی نیز به دو صورت انجام می‌شود. از جمله:

  • کف سازی بر اساس پایه و استرینگر.
  • کف سازی بر پایه‌ی شاسی کشی. (در این روش نیازی به نصب پایه نخواهد بود.)

در آینده اطلاعات کامل‌تری را در این باره در اختیار شما قرار می‌دهیم.

خرید کف کاذب,کف سازی کاذب,نصب و اجرای کف کاذب

چرا مراکز حساس به کف سازی کاذب احتیاج دارند؟

کف سازی کاذب، مزیت‌های زیادی را در بر دارد. هم مراکز حساس همچون: اتاق سرور، اتاق برق، اتاق کنترل و غیره به کف سازی کاذب احتیاج دارند و هم مراکز غیر حساس. اما سؤال این است که چرا مراکز حساس به کف سازی کاذب نیاز دارند؟ در پاسخ باید بگوئیم اگر برای مراکز حساس از کف سازی کاذب استفاده نمائیم، میزان آسیب به تجهیزاتی که در زیر کف کاذب قرار دارند و همچنین تجهیزات الکتریکی که در مراکز حساس گذاشته شده‌اند، کاهش می‌یابد. درواقع، به این علت که کف های کاذب مراکز حساس، آنتی استاتیک هستند، طول عمر تجهیزات الکتریکی نیز افزایش می‌یابد. همچنین چون کف کاذب در نقش یک محافظ و پوشش دهنده عمل می‌کند، باعث خواهد شد که تجهیزاتی که در زیر این محصولات قرار گرفته‌اند، همچون: سیم‌ها، کابل‌ها و غیره با موانع برخورد نکرده و دچار آسیب نشوند.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب در تهران در چه مکان هایی اجرا می شود

علاوه بر موارد ذکر شده، نصب این محصول، منجر خواهد شد که ایمنی افراد در زمان تردد افزایش یابد، زیرا تجهیزاتی که زیر کف کاذب قرار دارند، در محل تردد افراد نبوده و منجر به ایجاد برخورد با پای افراد نمی‌شوند.

یکی دیگر از مزیت‌های کف سازی کاذب در مراکز داده و سایر مراکز حساس، دسترسی ساده به تجهیزات زیر کف کاذب است. درواقع، کف‌های کذب شرکت فنی و مهندسی کارنو از قطعه‌ای به نام اگزیت تایل یعنی خروجی، برخوردار هستند و از طریق آن دسترسی افراد به تجهیزات زیر کف کاذب میسر می‌گردد.

در نهایت می‌توان گفت کف سازی کاذب، باعث زیبایی و نظم بخشی در مراکز حساس خواهد شد و ایجاد و برقراری نظم در این گونه از مکان‌ها، اهمیت فراوانی را به همراه دارد.

کف سازی کاذب خود را به کارنو بسپارید:

شرکت فنی و مهندسی کارنو، به تولید و عرضه‌ی کف کاذب می‌پردازد. علاوه بر آن، کف سازی کاذب را نیز برای شما انجام می‌‌دهد. به یاد داشته باشید که نصب و اجرای کف کاذب بسیار مهم بوده و راه اندازی آن باید توسط متخصصین این حوزه صورت گیرد. شما می‌توانید همین الآن برای خرید کف کاذب و اجرای آن با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین می‌توانید جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

سخن آخر:

امید است که از این مقاله لذت برده باشید. منتظر به‌روزسانی‌های بعدی این محتوا باشید. شما می‌توانید تمامی نظرات، انتقادات و سؤالات خود را در قسمت دیدگاه این محتوا با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاس‌گذاریم.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *