انتخاب صحیح کف‌ های کاذب

انتخاب صحیح کف‌ های کاذب

در مقالات گذشته به بررسی این موضوع پرداختیم که چرا باید کف کاذب را در محل کار خود نصب کنیم؛ همچنین به نحوه انتخاب صحیح نوع کف کاذب اشاره کردیم. بنابراین بیایید در این مقاله درباره روش انتخاب صحیح کف‌ های کاذب بحث کنیم. نظر شما در مورد نحوه انتخاب کف‌های کاذب چیست؟ بله، شما می‌توانید انواع کف‌های کاذب را با توجه به نیازهای مختلف نصب کنید.

 

انتخاب کف کاذب در راهروها

در یک ساختمان اداری می‌توانید با توجه به نوع محیط انواع کف‌های کاذب را در مناطقی مانند راهروها با انواع روکش انتخاب کنید. روکشی انتخاب کنید که مقاومت خوبی در برابر سایش داشته باشد. مردم اغلب در راهروها بالا و پایین می‌روند و کالاها نیز باید از آنجا حمل شوند. بنابراین مقاومت زیادی نیاز است.

 

انتخاب کف کاذب در دفاتر

برای دفتر کار و شرکت‌ها می‌توانید از سیم کشی و کابل کشی در زیر کف کاذب استفاده کنید. با نصب کف‌های کاذب در محل کار، سیم کشی می‌تواند به مکان‌های مختلف دفتر متصل شود. خیلی راحت می‌توانید از روکش‌ها با توجه به سبک‌های مختلف برای رفع نیازهای مختلف در کف‌های کاذب استفاده و محیطی گرم و شاد ایجاد کنید.

انتخاب کف کاذب در مراکز داده

در مکان‌هایی مانند مراکز داده، اتاق‌های کامپیوتر و اتاق‌های مانیتورینگ، می‌توانید کف کاذب ضد الکتریسیته ساکن HPL همراه کف‌های کاذب سوراخ‌دار را با هم انتخاب کنید. دمای مرکز داده، اتاق کامپیوتر، اتاق مانیتورینگ و غیره در هنگام کارکرد تجهیزات افزایش می‌یابد. در این صورت، از پنل‌های سوراخ‌دار برای گردش هوا و حفظ دمای مناسب از محیط استفاده کنید. پنل‌های سوراخ‌دار هزینه بیشتری دارند (با ظرفیت بار یکسان)، نصب سنسور فن نیز می‌تواند به طور خودکار دمای محل را تعیین و بر اساس سیگنال‌های سنسور بازتابی در زمان واقعی به طور خودکار دما را تنظیم کند.

 

انتخاب کف کاذب در اتاق‌های تمیز

پیشنهاد ما نصب کف کاذب آلومینیومی در مکان‌هایی با نیازهای شبیه اتاق تمیز، کارگاه‌های بدون گرد و غبار و غیره است. این نوع کف کاذب دارای ویژگی‌های دقت ابعادی بالا، هدایت الکتریکی خوب، مقاومت در برابر آتش و ضد مغناطیس است؛ همچنین به راحتی تغییر شکل نمی‌دهد. عملکرد آن بسیار پایدار است و بالاترین محصول در کف ضد الکتریسیته ساکن است. کف کاذب آلومینیومی نیز به پنل‌های آلومینیومی، پنل‌های سوراخ‌دار و توری یا مشبک تقسیم می‌شوند که می‌توانید با توجه به نیاز در کاربردهای عملی از آنها به صورت ترکیبی استفاده کنید.

کف کاذب مشبک در دیتاسنترها مورد استفاده قرار می‌گیرند

این کف‌ها جهت انتقال هوا به زیر سازه کف کاذب و تامین برودت لازم برای رک‌هایی که در فاصله دورتر نسبت به دستگاه خنک کننده قرار گرفته‌اند، استفاده می‌شود. شرکت فنی و مهندسی کارنو جهت پاسخگویی به نیاز بازار به تولید کف‌های کاذب از جمله کف کاذب فولادی و آلومینیومی و طرح لگراند پرداخته‌است که در جهت بهبود میزان گردش هوا و توان سرمایش در محل‌هایی با وجود حرارت بالا به علت تجمع کابل‌ها در فضای زیر کف کاذب و به حداقل رسیدن ظرفیت خنک سازی در طی ماه‌های گرم سال استفاده می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید .
استفاده از کف کاذب اتاق سرور به چه منظور است

 

انواع کف کاذب شرکت فراز شبکه کارنو

کف کاذب بسته به نوع متریال تولیدی در انواع مختلف، در بازار ارائه می‌گردد، که عموما کف‌های کاذب بر اساس ابعاد تایل ها نیز دسته بندی می شوند:

کف‌های کاذب ۶۰*۶۰ و ۲۲٫۵*۲۲٫۵

کف‌های کاذب گروه فنی و مهندسی کارنو در سه نمونه:

کف کاذب گالوانیزه (طرح لگراند)

کف کاذب فولادی

کف کاذب آلومینیومی

تولید و در بازار ارائه می‌گردد.

که کف گالوانیزه نیاز به هیچ گونه روکشی ندارد و سطح رویه، سطحی مشابه رنگ استیل است. اما کف فولادی و آلومینیومی دارای دو نوع روکش اچ پی ال و پی وی سی است.

کف کاذب آلومینیومی

یکی دیگر از محصولات شرکت فنی و مهندسی کارنو، کف کاذب آلومینیومی‌ست. شما می‌توانید برای مکان‌های گوناگونی از این کف استفاده نمائید. از جمله:

اتاق سرور

اتاق برق

اتاق مانیتورینگ

شرکت‌ها یا سازمان‌ها

و غیره

قطعات کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب آلومینیومی، همانند کف کاذب فولادی و گالوانیزه از قطعاتی ساخته شده است. از جمله:

تایل

پایه

استرینگر

ویژگی‌های کف کاذب آلومینیومی

یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید کف کاذب، باید بدان توجه نمائید، ویژگی‌های آن است.

از همین جهت در ادامه به توضیح این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

ابعاد تایل آلومینیومی ۶۰ *۶۰ بوده و جنس آن از آلومینیوم مصرفی LM2  است.

تایل‌های این کف، قابلیت نصب روکش را دارند. حداقل ارتفاع برای کف کاذب آلومینیومی ۱۴ سانتی‌متر و حداکثر ارتفاع ۱۰۰ سانتی متر در نظر گرفته شده است و اگر ارتفاع این محصول از اندازه‌ مشخص شده، بیشتر شود از حالت استاندارد خارج می‌شود.

وزن تایل آلومینیومی همراه با روکش PVC حدود ۸ کیلوگرم و وزن هر تایل با روکش HPL حدود ۷٫۵ کیلوگرم خواهد بود.

وزن تحمیلی به سازه در هر متر مربع نیز حدود ۲۴ کیلوگرم است؛ البته قابل ذکر است که وزن تحمیلی به سازه اصلی نسبت به کف کاذب فولادی پایین‌تر است. مقاومت وزن تحمیلی تایل ۲۳۰۰ کیلوگرم و مقاومت وزن تحمیلی پایه‌ها ۷۰۰۰ کیلوگرم خواهد بود. جنس نوارد دور تایل‌ها از PVC بوده و جنس کلاهک پایه‌های آلومینیوم و لوله واسط از فولاد است، همچنین این کفپوش کاذب از قابلیت بازیافت برخوردار است.

این مطلب را از دست ندهید .
ویژگی های شرکت مجری کف کاذب

 

کف کاذب آلومینیومی مناسب برای محیط‌های مرطوب

همانطور که می‌دانید هر کف کاذبی از متریال و ساختار منحصری برخوردار است. از همین جهت کف آلومینیومی نیز برای محیط‌های مرطوب بسیار مناسب است. بهتر است در هنگام خرید کف کاذب شرایط آب وهوایی محیط خود را نیز در نظر داشته باشید؛ زیرا اگر با توجه به دما و رطوبت محیط خود کف کاذبی را خریداری کنید، می‌توانید آن محصول را در طول زمان بیشتری استفاده نمائید.

کف کاذب فولادی کارنو

از دیگر کف کاذب هایی که گروه فنی و مهندسی کارنو تولید کرده است، کف کاذب فولادی می باشد. این نوع کف کاذب به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالا، یکی از پر مصرف ترین کف کاذب ها می باشد. تایل های کف کاذب فولادی همانند کف کاذب آلومینیومی، ۶۰*۶۰ بوده و وزن هر تایل حدود ۱۵ کیلوگرم می باشد.

از این نوع کف کاذب می توانید در مراکز حساسی چون اتاق سرور، اتاق برق، اتاق کنترل، دیتاسنتر و غیره استفاده کنید. برای انتخاب صحیح کف های کاذب فولادی بهتر است به نوع فولادی که در آن استفاده شده و روکشی که روی تایل ها قرار گرفته توجه کنید.

فولادی که در کف کاذب فولادی کارنو استفاده شده، فولاد اصفهان است و جنس ورق زیرین ST14 و ورق رویی ST12 می باشد. روکش HPL به دلیل داشتن خاصیت انتی استاتیک و ضد خش، بسیار مناسب است.

کف کاذب فولادی نیز همانند آلومینیومی دارای سه قطعه تایل و استرینگر و پایه است. البته در برخی از پروژه ها، از برای ایجاد ارتفاع از شاسی کشی استفاده می شود و پایه ها مورد استفاده قرار نمیگیرد.

کف‌های کاذب کارنو

همانطور که می‌دانید یکی از ضروری‌ترین قسمت‌هایی که در استانداردسازی مکان‌های حساس نقش مهمی دارد، اجرای کف کاذب است.

در نهایت، انتخاب یک سیستم کف کاذب اتاق سرور که با نیازهای عملکردی شما مطابقت داشته باشد، یک تصمیم حیاتی‌ست. کارشناسان شرکت فراز شبکه کارنو آماده هستند تا شما را در انتخاب سیستم صحیح برای رفع نیازهای مرکز داده شما راهنمایی کنند. همین امروز با ما تماس بگیرید و همچنین ما را از نظرات سازنده خود بهره‌مند سازید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *