کف سازی اتاق سرور

چرا کف سازی اتاق سرور اهمیت دارد؟

کف سازی اتاق سرور در استاندارد سازی اتاق سرور کمک بسزایی دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله درباره استاندارد کف کاذب اتاق سرور و نحوه کف سازی اتاق سرور مطالبی ارائه دهیم.

کف کاذب به گونه ای است که با ارتفاع بر روی کف اصلی اتاق قرار میگیرد و فضایی خالی را بین کف اصلی و کف کاذب اتاق به وجود می آورد. کف سازی اتاق سرور به طور معمول هنگام طراحی اتاق سرور در نظر گرفته می شود تا فضایی را برای حجم انبوه سیم ها و کابل های درون اتاق، به وجود بیاورند.

وجود کابل ها و سیم ها روی زمین و در فضای کار باعث می شود که کارکنان به راحتی نتوانند کار خود را انجام دهند و بازدهی آنها را پایین می آورد.

همچنین وجود سیم ها و کابل ها روی زمین و در دسترس بودن آنها باعث می شود که طول عمرشان کوتاه شود و زود تر دچار خرابی و قطع شدگی شوند. در استاندارد سازی اتاق سرور تلاش بر این است که از تجهیزات اتاق سرور به بهترین نحو استفاده شود و بازدهی سرور ها به حداکثر برسد و همچنین از خرابی ها جلوگیری شود.

بیشتر کف های کاذب دارای سایز ۶۰ در ۶۰ هستند و برای استاندارد سازی اتاق سرور استفاده می‌شوند.

اتاق سرور استاندارد ویژگی های مختلفی باید داشته باشد که همه ی آن ها باید رعایت شود. یکی از این کارهایی که در اتاق سرور باید انجام شود کف سازی اتاق سرور است.

استاندارد سازی اتاق سرور,کف کاذب استاندارد,استاندارد سازی اتاق سرور

کف سازی اتاق سرور و استاندارد سازی آن

استاندارد بودن کف کاذب به عوامل مختلفی بستگی دارد. کف کاذبی که در اتاق سرور استفاده می شود باید آنتی استاتیک باشد که برای افرادی که آن جا کار میکنند و رفت و آمد دارند خطری به وجود نیاید. همچنین خطری سرور ها و تجهیزات اتاق سرور را تهدید نکند.

یکی دیگر از خصوصیاتی که در کف کاذب اتاق سرور باید وجود داشته باشد، ضد حریق بودن است.

این مطلب را از دست ندهید .
معرفی و مزایای کف کاذب با روکش HPL

کف کاذب در خنک سازی سرور ها و تهویه هوا نیز نقش داشته باشد. ارتفاع کف کاذب باید مناسب باشد تا هم کابل ها و سیم ها زیر کف قرار گیرند و هم در خنک کنندگی اتاق سرور و تهویه هوا کمک کند.

همانطور که می دانید اطلاعات مهم زیادی در اتاق سرور وجود دارد که باعث شده اتاق سرور از اهمیت بالایی برخوردار باشد و به همین ترتیب کف سازی اتاق سرور نیز اهمیت پیدا می کند. اتاق های سرور و مراکز داده باید از استاندارد بالایی برخوردار باشند تا در برابر زلزله، آتش سوزی و سایر خطرات طبیعی به عنوان حافظ تجهیزات، داده ها و جان کارکنان عمل کنند.

اگر همان ابتدا در کف سازی اتاق سرور استاندارد ها را رعایت کنید، هزینه های نگهداری کاهش یافته و طول عمر محصولات و تجهیزات افزایش می یابد.

همانطور که می دانید رطوبت در اتاق سرور باعث زنگ زدگی و خرابی وسایل می شود. کف کاذب نیز از این قضیه مستثنی نیست. باید کف کاذبی را انتخاب کنید که در برابر رطوبت مقاوم باشد. کف کاذب آلومینیومی و یا گالوانیزه در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند و مناسب استفاده در اتاق سرور ها هستند.

بعد کف سازی اتاق سرور باید موارد مربوط به نگهداری از آن ها را نیز رعایت کرد. به عنوان مثال اگر هنگام راه رفتن بر روی کف های کاذب، صدای غیر متعارف شنیده می شود و یا زیر پا احساس لغزش ایجاد می شود، نشان دهنده آن است که کف کاذب ریگلاژ نبوده و باید حتما پایه ها تنظیم شود.(لازم به ذکر است کف کاذب کارنو نیاز به رگلاژ ندارد. چرا که هنگام اجرا و استفاده از کف کاذب کارنو از پیچ و رولپلاک استفاده نمی شود.)

هنگام نظافت و کشیدن اجسام روی کف کاذب باید دقت کافی را داشته باشید تا صدمه ای به روکش کف کاذب وارد نشود.(کف کاذب کارنو از جنس گالوانیزه است و روکش ندارد. همین امر سبب شده که این کف پوسته پوسته نشود و سالیان سال بتوان از آن ها استفاده کرد.) برای نظافت می توانید از یک تی نخی استفاده کرده و سطح رویی کف را تمیز کرد.

این مطلب را از دست ندهید .
طراحی کف سازی منحصر به فرد برای فضای اداری شما

تمامی مواردی که برای استاندارد کف سازی اتاق سرور باید رعایت شود را کف کاذب های تولید گروه فنی و مهندسی کارنو دارد. همانطور که در مقالات دیگر گفته شده است، گروه فنی و مهندسی کارنو تولید کننده سه نوع کف کاذب است که در ادامه توضیح کوتاهی درباره هریک داده می شود. همچنین این گروه نیروی اجرایی فوق العاده قوی دارد که در اقصی نکات کشور به نصب اصولی و اجرای استاندارد کف کاذب می پردازد. در قسمت پروژه ها و نمونه کار ها می توانید تصاویر مربوط به اجرای کف کاذب های کارنو را مشاهده کنید.

کف سازی اتاق سرور با کف کاذب های کارنو

گروه فنی و مهندسی کارنو سه نوع کف کاذب تولید کرده است که عبارتند از:

کف کاذب فولادی

کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب طرح لگراند

کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب فولادی با تایل هایی به ابعاد ۶۰*۶۰ سانتی متر تولید شده است. این نوع تایل ها دارای روکش HPL است که خاصیت ضد حریق، ضد خش و آنتی استاتیک به کف کاذب بخشیده است. برای مراکز حساسی چون اتاق سرور، اتاق برق، اتاق کنترل و مانتورینگ و غیره بسیار مناسب است.

کف کاذب دیگری که تولید شده است، کف کاذب گالوانیزه کارنو است که در بازار به کف کاذب طرح لگراند کارنو معروف شده است. این نوع کف کاذب دارای تایل های ۲۲٫۵*۲۲٫۵ سانتی متر است و فاقد روکش است. خاصیت آنتی استایک دارد. این نوع کف کاذب برای مراکز اداری و تجاری بسیار مناسب است و همچنین می توان در صورت نیاز روی کف کاذب را با موکت پوشاند.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *