تایل کف های کاذب

آشنایی با ابعاد تایل کف های کاذب

گروه تحقیق و توسعه کارنو اطلاعاتی را در مورد ابعاد تایل کف های کاذب گردآوری نموده است. در واقع کف‌های کاذب بر اساس ابعاد تایل کف کاذب نیز دسته بندی می‌شوند. یکی از پرکاربردترین کف کاذب در ایران گروه کف کاذب ۶۰*۶۰ است. جهت آشنایی بیشتر با کف کاذب ۶۰*۶۰ با ما همراه باشید و در انتها ما را از نظرات، پیشنهادات و انتقادهای ارزشمند خود آگاه سازید.

کف کاذب ها از نظر ابعاد تایل کف به دو دسته تقسیم می‌شود:

کف کاذب ۶۰*۶۰ و کف کاذب ۲۲٫۵*۲۲٫۵

گروه فنی و مهندسی کارنو به تولید هر دو نوع کف پرداخته است که در ادامه درباره هر یک از کف ها به صورت کامل توضیح داده شده. اما در صورت نیاز و اطلاع از قیمت و مشاوره رایگان با کارشناسان کارنو تماس بگیرید.

ابعاد تایل کف های کاذب,ابعاد تایل ها,نصب کف کاذب

معرفی کف کاذب‌های ۶۰*۶۰

به کف کاذب‌هایی گفته می‌شود که اندازه تایل که قطعه اصلی کف کاذب است ۶۰ سانتی متر به صورت طول و عرض باشد. کف‌های کاذب ۶۰*۶۰ کارنو در دو مدل فولادی و آلومینیوم است، که هر یک ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند. ساختار اصلی کف کاذب‌های ۶۰*۶۰، از سه قطعه تشکیل شده است که این قطعات شامل: تایل، پایه و استرینگر است. که اصلی‌ترین قطعه کف کاذب، تایل آن است که هر یک استانداردها و مشخصات خاص خود را دارند.

هنگام انتخاب کف کاذب، ابتدا باید شرایط آب و هوای محیط، میزان رطوبت و گرمایی محیط، شرایط سازه اصلی ساختمان، حداکثر میزان بار تحمیلی به سازه اصلی، شرایط تردد، میزان بار تحمیلی به کف، ارتفاع مورد نیاز کف کاذب و کاربری آن مورد بررسی قرار گیرد سپس بر اساس ویژگی‌های هر یک از کف کاذب‌ها، کف کاذب مناسب انتخاب گردد. انتخاب درست و مناسب کف کاذب باعث می‌گردد طول عمر کف مورد نیاز بیشتر و مانع هزینه‌های مجدد در آینده شویم.

کف کاذب‌های ۶۰*۶۰ شرکت فنی و مهندسی کارنو

شرکت فنی و مهندسی کارنو به تولید و عرضه‌ کف کاذب‌های ۶۰*۶۰ می‌پردازد. این کف کاذب‌ها شامل:

  • کف کاذب فولادی
  • کف کاذب آلومینیومی‌ست.

 

مشخصات کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی از متعلقاتی چون: تایل، استرینگر و پایه برخوردار است. ابعاد تایل کف کاذب فولادی ۶۰*۶۰ سانتی‌متر است و از قابلیت نصب روکش HPL و PVC برخوردار هستند. وزن هر تایل ۱۵ کیلوگرم است. مقاومت وزن تحمیلی تایل کف کاذب فولادی نیز ۲۳۰۰ کیلوگرم است.

این تایل ۳۴ میلی‌متر ضخامت دارد. ورق بالای آن ۰٫۶ میلی‌متر و ورق پائین آن ۰٫۷ میلی‌متر است. جنس ورق زیرین این تایل ST14 و ورق رویی آن ST12 است. این تایل دارای زهوار دور با جنس ABS بوده و در برابر فشار، گرما و سرما مقاوم است.

تایل‌های فولادی به نسبت تایل‌های دیگر از وزن بسیار زیادی برخوردار هستند. جنس پایه‌های این محصول از فولاد است و حداقل ارتفاع پایه‌های آن ۶ سانتی‌متر و حداکثر ارتفاع پایه‌های آن ۱۶۰ سانتی‌متر است. جنس استرینگر آن نیز از گالوانیزه بوده و ابعاد آن ۲۰*۳۰*۵۸۰ است. وزن هر استرینگر نیز حدود ۴۵۰ گرم است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی معرفی کف کاذب فولادی مراجعه نمائید.

 

مشخصات کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب آلومینیومی نیز از تایل، پایه و استرینگر برخوردار است. ابعاد تایل کف کاذب در این محصول نیز ۶۰*۶۰ است. تایل کف کاذب آلومینیومی نیز همانند کف کاذب فولادی از قابلیت نصب روکش PVC و HPL برخوردار است.

این تایل حدود ۸ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن ۳۶ میلی‌متر است. تایل کف کاذب آلومینیومی همانند تایل کف کاذب فولادی از مقاومت خوبی برخوردار است. مقاومت وزن تحمیلی تایل ۲۳۰۰ کیلوگرم است. میزان آلومینیوم مصرفی در این تایل نیز ۵/۷ کیلوگرم است. جنس پایه‌های این محصول از فولاد بوده و ۱۴ سانتی‌متر حداقل ارتفاع و ۱۰۰ سانتی‌متر حداکثر ارتفاع پایه‌های آن است.

جنس استرینگر کف کاذب آلومینیومی نیز از گالوانیزه است. وزن هر استرینگر حدود ۴۰۰ گرم و ابعاد آن ۲۰*۳۰*۵۲۰ است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه‌ معرفی کف کاذب آلومینیومی مراجعه نمائید.

هزینه نصب,ابعاد تایل کف های کاذب,ابعاد تایل ها

اجرای کف کاذب ۶۰*۶۰

ما برای نصب کف کاذب های ۶۰*۶۰ که شامل کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب فولادی است به زیر ساخت نیاز خواهیم داشت، در ابتدا باید سطح اصلی سازه را مسطح و بدون بر آمدگی در آوریم که در اصطلاح به آن تراز کردن می‌گویند. این سطح باید از سیمان یا بتن یا اپوکسی و یا کاشی و سنگ و به طور کلی هر نوع پوشاننده دیگری که سطحی صاف و یکدست به ما می‌دهد استفاده شود و نباید سطح آن از خاک باشد زیرا در این صورت چنین سطحی محل تجمع حشرات موذی خواهد شد و جهت نصب پایه ها بر روی سطح اصلی با پیچ و رولپلاک از مقاومت بالایی بر خوردار نخواهد بود و غیر استاندارد است، اما استفاده از پیچ و رولبولت استاندارد است و می‌توان برای نصب محکم پایه‌ها از پیچ و رولبولت استفاده نمود؛ لذا حتما سطح اصلی باید مقاوم و مستحکم باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
همه چیز درباره اجرای سقف کاذب کناف

در مرحله بعدی زیر سازی همانند اسکلت یک ساختمان عمل خواهد کرد و دور محیط را با نبشی و یا قوطی مناسب، شاسی کشی می‌کنیم و سپس پایه‌ها با فاصله مناسب به زمین توسط پیچ و رولپلاک یا پیچ و رولبولت نصب می‌شوند و پس از آن استرینگرها بر روی پایه ها فیکس می‌شوند و سپس تایل‌ها بر روی پایه و استرینگر گذاشته می‌شوند.

لازم به تاکید است که جهت نصب کف کاذب حتما از نیروهای متخصص و مجرب در این زمینه استفاده نمایید زیرا کف کاذب مهم‌ترین نقش در سازه را خواهد داشت و نصب نادرست آن باعث مشکلات زیادی در آینده خواهد داشت.

نصب کف کاذب باید با دقت و مهارت انجام گردد زیرا محل اصلی تردد است و حتی یک میلی‌متر درز در بین تایل‌ها باعث می‌شود تایل‌ها و پایه‌ها جا به جا شوند و لرزش کف کاذب به مرور زمان پیچ و رولپلاک پایه ها را هرز می‌کند و کف کاذب در مدت زمان کوتاهی غیر استیبل می‌شود و نیاز به رگلاژ و گاها نصب مجدد است.

دقت داشته باشید که حتما جهت نصب کف کاذب ۶۰*۶۰، شاسی کشی دور محیط را انجام دهید در غیر این صورت کف کاذب شما به صورت کاملا غیر استاندارد نصب شده است.

البته اگر می خواهید برای کف کاذب خود هیچگونه زیر ساختی انجام ندهید و هزینه‌های مازاد بر کالای اصلی نداشته باشید فقط می‌توانید از یک نوع کف کاذب استفاده نمایید آن هم کف کاذب گالوانیزه است که نه هزینه‌های مازادی را برای شما به وجود می آورد و نه زیرساختی را می‌طلبد کف کاذب گالوانیزه انحصارا توسط شرکت کارنو و مشابه کف کاذب سولفلکس لگراند فرانسه تولید می‌گردد و جهت تضمین کیفیت بالا محصول، دارای گارانتی ۲۵ ساله کارنوست

برای خرید انواع تایل کف کاذب مناسب برای مراکز حساس با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

۰۵۱-۳۷۶۰۳۷۶۰

چند نوع زیر ساخت برای نصب کف کاذب ۶۰*۶۰ انجام می‌شود؟

برای یافتن پاسخ این سوال در این قسمت برای شما توضیح می دهیم که چند نوع زیرساخت وجود دارد. بعد از اتمام تمامی کارهایی که در بالا به آن اشاره شد باید بگوییم که دو نوع روش برای این کار وجود دارد.

  • زیر ساخت کف کاذب به روش نیمه اسکلت
  • زیر ساخت کف کاذب به روش تمام اسکلت

در روش اول یعنی نیمه اسکلت در ابتدا دور محیط نبشی کشی می شود و بعد از آن کف کاذب پیاده سازی خواهد شد؛ اما در روش دوم علاوه بر دور محیط تمامی سطح که باید کف کاذب در آن پیاده سازی شود قوطی کشی می‌شود، در این روش پایه و استرینگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و جایگزین پایه و استرینگر، قوطی و پلیت است. هزینه نصب به روش تمام اسکلت بالاتر از روش نیمه اسکلت است.

ابعاد تایل کف های کاذب,ابعاد تایل ها,نصب کف کاذب

 ابعاد تایل کف کاذب ۲۲/۵*۲۲/۵

اکنون که با ابعاد تایل کف‌‌ های کاذب فولادی و آلومینیومی آشنا شدید، قصد داریم که در این زیر عنوان به معرفی کف کاذب طرح لگراند و ابعاد تایل این محصول نیز بپردازیم. کف کاذب طرح لگراند از ابعاد ۲۲/۵*۲۲/۵ سانتی‌متر برخوردار می‌باشد، از همین جهت این محصول را با نام کف کاذب ۲۲/۵*۲۲/۵ نیز می‌شناسند. جنس تایل این کف کاذب از گالوانیزه با ورق ۲ میلی‌متر است. پایه‌های این محصول نیز از جنس p و گرید A است.

هر تایل حدود ۹۰۰ گرم وزن دارد. تایل این محصول نیازی به نصب روکش HPL و PVC نداشته و بدون روکش عرضه می‌گردد. چنانچه از این محصول استفاده نمودید باید در هر متر مربع حدود ۲۰ عدد تایل و پایه را به کار ببرید. کف کاذب طرح لگراند به نسبت کف کاذب فولادی و آلومینیومی وزن کمتری را به سازه وارد می‌نماید؛ زیرا متعلقات آن از وزن کمتری برخوردار است. وزن تحمیلی که توسط این محصول به سازه وارد می‌شود ۲۰ کیلوگرم در هر متر مربع است. تایل این محصول تا ۱۰۰۰ کیلوگرم، قابلیت تحمل وزن را دارد. قابلیت تحمل وزن پایه‌های آن نیز به ۱۲۰۰ کیلوگرم می‌رسد. لازم به ذکر است که کف کاذب طرح لگراند به نسبت کف کاذب فولادی و آلومینیومی از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.

نصب کف کاذب ۲۲/۵*۲۲/۵

متعلقات کف کاذب طرح لگراند شامل: تایل، پایه، قطعه‌ی ارتفاع دهنده، پلنیوم، اگزیت تایل، ارتینگ تایل و فلور باکس است. برای نصب و راه‌اندازی این محصول کافی است که پایه‌های کف کاذب طرح لگراند را در نقاط مشخص شده قرا دهید و بعد از آن تایل‌ها را همانند قطعات پازل روی این پایه‌ها فیکس نمائید. نصب این محصول همانند سایر کف‌های کاذب دیگر نمی‌باشد و پیکربندی آن به هیچ‌گونه زیرساختی نیاز ندارد. از همین جهت، به سادگی و بدون کمک هیچ نصابی، راه اندازی می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید .
چالش ها و خطرات کف کاذب

در نتیجه، این محصول قابلیت این را دارد که بدون نیاز به پرداخت هزینه و در کم‌ترین زمان توسط خریدار اجرا ‌گردد. در خاتمه امیدواریم بتوانیم در پروژه‌های این مرز و بوم تاثیر مثبت و به سزایی داشته باشیم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره درباره انواع کف کاذب اتاق سرور با تیم کارشناسان فروش گروه فنی و مهندسی کارنو در ارتباط باشید.

گروه فنی و مهندسی کارنو تولید کننده سه نوع کف کاذب است که برای مراکز حساس همچون اتاق سرور، اتاق برق، اتاق کنترل و غیره مناسب است. در تولید این سه نوع کف کاذب از بهترین متریال استفاده شده است. برای اطلاعات بیشتر درباره هر یک از کف کاذب ها و قیمت کف کاذب می توانید به بخش محصولات مراجعه کنید و یا با کارشناسان گروه فنی و مهندسی کارنو در تماس باشید.

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

تماس با دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

خرید کف کاذب

قبل از خرید کف کاذب بهتر است که با کارشناسان مربوط در این زمینه صحبت نمائید. همان‌طور که می‌دانید کف کاذب‌ها از انواع گوناگونی برخوردار هستند. از همین جهت، جنس، متریال، ابعاد تایل کف‌ های کاذب، ارتفاع پایه و سایر مشخصات فنی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. این بدان معنا خواهد بود که هر کف کاذبی با هدف کاربری خاصی طراحی و ساخته شده است.

البته قبل از خرید کف کاذب، کارشناسان سوالاتی را از شما خواهند پرسید و پاسخ دادن به این سوالات باعث خواهد شد تا شما دقیقاً همان کف کاذبی را انتخاب نمائید که با نیاز کاربری شما تناسب دارد. اکنون در ادامه به برخی از این سوالات اشاره می‌نمائیم.

متراژ مکان مورد نظر چقدر است؟

شما باید در هنگام خرید کف کاذب از متراژ دقیق مکان مورد نظر خود آگاه باشید. در غیر این‌صورت در زمان نصب کف کاذب با مشکل مواجه خواهید شد. این مشکل می‌تواند کم آمدن یا اضافه آمدن کف کاذب و متعلقات آن باشد.

چه نوع تجهیزاتی قرار است بر روی کف کاذب قرار داده شود؟

شما باید به کارشناسان فروش اطلاع دهید که قرار است چه نوع تجهیزاتی بر روی کف کاذب شما قرار داده شود. به عنوان مثال: اگر قرار است تجهیزات شما الکتریکال باشد پس حتما باید از کف کاذب‌هایی استفاده نمائید که از خاصیت آنتی استاتیکی برخوردار باشد. همچنین اطلاع از نوع تجهیزات به کارشناسان این پیام را ارسال خواهد کرد که تایل و پایه‌های محصول باید از چه میزان مقاومتی برخوردار باشد.

حجم تاسیسات زیر کف کاذب چقدر است؟

برای انتخاب ارتفاع پایه‌های کف کاذب باید آگاه باشید که چه نوع تجهیزاتی با چه میزان حجمی قرار است زیر کف کاذب قرار داده شود. این موضوع کمک خواهد کرد تا ارتفاع پایه‌های کف کاذب با توجه به استانداردهای موجود و نیاز کاربری انتخاب گردد. در نهایت، ذکر این چند مورد نشان دهنده‌ این موضوع است که تا چه اندازه مشورت با متخصصین این حوزه قبل از خرید این محصول می‌تواند به شما کمک نماید تا دقیقا همان کف کاذبی را انتخاب نمائید که مورد نیاز شماست.

نحوه تعیین مکان رک‌ها با توجه به ابعاد تایل کف‌ کاذب در استاندارد ANSI/BICSI 002-2019

در تاسیساتی که با ابعاد تایل کف  کاذب ۶۰۰ × ۶۰۰ میلی‌متر (۲۴ در ۲۴ اینچ) پوشانده می‌شوند، بسیاری از کابینت‌ها و قفسه‌ها روی بیش از یک کف کاذب در این ابعاد قرار می‌گیرند. برای قرار گیری هر کابینت و قفسه رک روی تایل‌های کف کاذب و برنامه ریزی برای جایگذاری آنها، باید ابتدا روی تایل مخصوص در محلش “grid location” نشانه گذاری اولیه دقیق انجام شود و مکان مناسب تعیین شود. این نشانه گذاری‌ها مکانی خواهد بود در جلوی رک ها لبه انتهایی سمت چپ و راست رک نسبت به وسط آن.

در اتاق‌های شناسه “grid identifier” کابینت‌ها و قفسه‌ها را می‌توان با شماره ردیف و مکان آنها در داخل اتاق شناسایی کرد. ردیف تعداد کاراکترهای مورد استفاده برای هر شناسه باید در سراسر تسهیلات یکسان باشد. شماره گذاری باید  از همان انتهای هر ردیف در تأسیسات شروع کنید، حد نهایی را انتخاب کنید که در معرض خطر رشد تعداد رک‌ها در آینده نباشد، مانند مجاورت دیوار. شناسه مکان “grid location” باید در جلو و عقب هر کابینت و قفسه در نمای ساده برچسب گذاری شود.

مکان های ترجیحی برای برچسب گذاری، بالا و پایین در قسمت دائمی کابینت یا قفسه هستند. متن روی برچسب‌ها باید با حروف بزرگ است که به راحتی از یک نقطه دید ایستاده در سطح چشم نزدیک کابینت یا قفسه قابل خواندن باشد. متن برچسب باید چاپ شده ماشینی و رنگ برچسب باید با سطحی که روی آن چسبانده شده متضاد باشد (مثلاً سفید روی یک سطح تیره، سیاه روی سطح روشن).

 

10 نظر

  • سینا رحیمی

    قسمت اجرای کف کاذب ۶۰*۶۰ بسیار خوب بود مرسی از شما

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام تشکر از شما که وقت گذاشتید و خوندید.

  • میلاد عبداللهی

    متعلقات و نصب کف کاذب رو محبت می کنید توضیحی بدید؟ ممنونم

  • شادمهر سالاری

    سلام و احترام
    ممکنه در مورد ویژگی های کف کاذب فولادی هم توضیح بدید؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام وقت شما بخیر کف های کاذب فولادی از مقاومت بالایی برخوردار هستند، اگر محبت بفرمایید روی کلمه ی مقاله کلیک کنید می تونید ویژگی های کف کاذب فولادی رو به طور کامل بخونید.

  • aref salavani

    خسته نباشید ممنون میشم در مورد نصب کف کاذب روی دال بتنی هم اطلاعاتی رو در اختیارمون قرار بدید.

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام وقتتون بخیر، مقاله ای در این باره هست میتونید روی کلمه ی لینک بزنید و متن مقاله رو بخونید. سوالی هم بود میتونید بپرسید.

  • سپهر آقایی

    ممنونم که برای ابعاد تایل ها مقاله ای رو منتشر کردید. مفید بود

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      خواهش می کنم

  • کمال معینی

    سلام
    لطفا در مورد نصب کف کاذب برروی دال بتنی هم توضیحاتی ارائه بدید، ممنونم

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *