کف های کاذب

چگونه می‌توان کف ‌های کاذب را روی دال‌های بتونی ساخت

 نصب کف ‌های کاذب بر روی بتن یکی از مواردی است که امروزه در پروژه ‌های بسیاری انجام می‌ شود. در این مقاله کارهایی را که برای نصب کف‌ های کاذب بر روی بتن باید انجام داد، لوازم جانبی، ابزار مورد نیاز و هر آنچه که نیاز است شما در این باره بدانید آورده شده است.

کف‌ های کاذب سیستم ‌هایی هستند که برای محیط‌ هایی که زیرساخت ‌های پیچیده برقی و مخابراتی دارند مانند دفاتر کار، به کار برده می ‌شوند و شامل صفحاتی هستند که مستقیماً روی پایه‌ ها ثابت می ‌شوند و در نتیجه فضای خالی بین بستر (دال بتونی) و کف را ایجاد می نمایند. سیستم کف کاذب فعالیت‌ های نگهداری کل یک شبکه را تسهیل می ‌کند.

چگونه می ‌توان کف دسترسی مرتفع را روی دال بتونی نصب کرد؟

برای نصب کف کاذب بر روی سازه بتونی در ابتدای امر به برنامه ای دقیق نیاز خواهیم داشت، این برنامه ریزی باید شامل اطلاعات مربوط به صفحه بندی تابلو ها و پایه‌ ها، سهمیه‌ های سطح، برش‌ ها، جزئیات، یادداشت ‌ها و غیره باشد. در طراحی اجرایی که به صورت قالب تهیه می‌شود باید داده‌ های مربوط به تایل ها، ارتفاع، پایان کارها و سطح بارهایی که باید پشتیبانی شوند، در نظر گرفته شود.

بهترین سیستم کف مرتفع,شرکت فنی و مهندسی کارنو,کف های کاذب

۱٫ بهترین سیستم کف مرتفع مناسب را برای پروژه خود انتخاب نمایید

ابتدا برنامه و محیط را در نظر بگیرید. محیط متفاوت خواسته ‌های متفاوتی دارد به ویژه در فضای باز و داخلی. بنابراین پنل مناسبی برای سیستم کف دسترسی خود انتخاب نمایید. کف دسترسی را می‌توان با توجه به مواد اولیه، پوشش کف لمینت، کف چوب سخت، کف بامبو، کف سرامیک، کف دسترسی تمام استیل، کف دسترسی بتونی، کف دسترسی آلومینیوم، کف سولفات کلسیم و غیره به انواع مختلف تقسیم کرد. به طور کلی، کفپوش های چوب سخت در دکوراسیون منزل بیشتر دیده می‌شود و تمام کف‌های ساخته شده از فولاد به طور گسترده ای در اتاق‌های رایانه یا مراکز داده استفاده می ‌شوند. اگر کف شما در محیطی با رطوبت بالا نصب ‌شود، کف بتونی یا سرامیکی گزینه ایده آلی است. شما باید در وهله اول موادی را که دوست دارید، سالم و ایده آل برای اتاق خود انتخاب نمایید.

پایان کف

به عنوان یک محصول فنی، کف ساخته شده فقط پوشش‌های تایل مورد تأیید تولید کنندگان را می ‌پذیرد. از جمله پرکاربردترین کف‌ های برجسته کف، ظروف چینی، گرانیت، HPL، ضد استاتیک PVC است. با این حال، تایل های گوناگونی وجود دارد که می‌تواند در کف‌های کاذب مورد استفاده قرار بگیرد.

ارتفاع پایه

این مطلب را از دست ندهید .
کاربرد سقف کاذب در ساختمان سازی

اگر نمی‌دانید که ارتفاع استاندارد کف کاذب چقدر است؟ باید بگوییم به طور کلی، ارتفاع استاندارد کف کاذب از ۵ سانتی متر تا ۲ متر است. با این حال، یک استاندارد ثابت برای نصب کف‌های کاذب وجود ندارد و تغییرات بر اساس نیاز هر پروژه اتفاق می‌افتد. برخی از پروژه‌ها، به ویژه آن مناطقی که دارای سقف بسیار کم هستند، اجازه دسترسی به کف را برای ارتفاع زیاد نمی ‌دهند. برای این موارد از سیستم‌هایی با ارتفاع تمام شده از ۵ سانتی متر استفاده می ‌شود. معمولا ارتفاع مورد استفاده از ۱۵ تا ۲۵ سانتی متر است که امکان استفاده از سینی‌های کابل در زیر کف را به وجود می ‌آورد. به هر حال، شما باید اطمینان حاصل کنید که حجم کافی در پلنوم برای مقابله با UFAD HVAC، کابل‌های فیبر نوری، لوله کشی، سیم کشی برق و غیره بعنوان اقدامات حفاظت از سیل و بلایا وجود دارد.

۲٫ آمادگی برای ساخت طبقه بلند

لیست گسترده ای از لوازم جانبی کف کاذب و ابزارهای نصب کف دسترسی در حین نصب وجود دارد، ازجمله: بالابرهای پانل، ساکشن کف دسترسی، چکش لاستیکی، کفگیر فلزی یا پلاستیکی، سطح لیزر، نوار اندازه گیری، قلم، اره برقی، اره سنگ مرمر، اره آرشه، اره فنجان، مته حرفه ای، پیچ گوشتی، خط ضربه زدن به سطح پودر، شیلنگ سطح و خط کش آلومینیومی. کارگران باید از تجهیزات محافظت شخصی مناسب، مانند عینک ایمنی، محافظ شنوایی، چکمه‌ های ایمنی، دستکش پارچه ای و کلاه ایمنی و گرد و غبار و ماسک ‌های گاز استفاده نمایند.

با آماده شدن کامل همه تجهیزات، آماده سازی طبقه زیرین آغاز می ‌شود. سطحی که کف کاذب را دریافت می‌ کند باید ثابت و منظم باشد منظور از منظم بودن یعنی بدون ترک، موج، تکه تکه شدن، فرورفتگی، آوار و رطوبت. تراز شدن پایه ‌ها از ناهموار بودن سیستم جلوگیری می‌ کند و باعث ایجاد مشکلات بعدی در نصب پارتیشن یا تجهیزات در کف برجسته خواهد شد.

اجرای کف مرتفع فقط باید پس از اتمام مراحل دیگر کار مانند سقف و دیوار کاری صورت گیرد. مکان نیز باید جارو یا شسته شود تا عاری از هرگونه آلودگی باشد.

۳٫ ساخت طبقه‌ های دسترسی بصورت مرحله ای

۱) نصب کف کاذب با علامت گذاری ‌هایی که نقاط تراز را نشان می ‌دهند، هر ۵ متر به صورت خطی اندازه گیری می‌ شود. به عنوان مثال، اگر سطح مرجع ۱۰۰ سانتی متر و سطح نصب ۱۵ سانتی متر باشد، تمام علامت گذاری‌ها باید تا ۸۵ سانتی متر صورت گیرند در نتیجه یک نقطه نصب به ارتفاع ۱۵ سانتی متر ایجاد خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با ارتفاع کف کاذب

۲) برای نصب کردن مجموعه پایه ‌های دسترسی قابل تنظیم، با توجه به ارتفاع نصب کف کاذب، لوله‌های PVC سخت با استفاده ازاره برقی برش داده می ‌شوند تا متناسب با ابعاد صحیح صورت گیرند سپس با رسیدن به اندازه‌های ایده آل، لوله‌ ها با ضربه زدن با چکش لاستیکی به نخ‌ها نصب خواهند شد. پس از آماده شدن، مجموعه پایه قابل تنظیم بر روی صفحه کف کاذب با ارتفاع از پیش تعیین شده نصب می‌شوند درضمن تعداد پایه ‌ها باید متناسب با نیاز به کاربرد محصول باشند.

۳) با استفاده از کاردک، برس یا لوله اپلیکاتور، چسب‌هایی با VOC کم به همه پایه‌ ها اعمال می ‌شود. اولین تایل کف کاذب در نقطه شروع در طرح نصب قرار گرفته است. قطعات بعدی با حداکثر فاصله ۵ متری از قطعه اول قرار می ‌گیرند، همیشه باید مراقب باشید که کف کاذب یا کف مرتفع منظم باشد. برای اطمینان از تسطیح می‌توان یک خط نایلونی متصل کرد.

۴) ردیف‌های کف برجسته همیشه به موازات ردیف اولیه سوار می ‌شوند. برای هر توالی صفحه جدید، باید از روش تسطیح و نازک سازی خط نایلون استفاده کرد. این موضوع تضمین می ‌کند که کل مونتاژ متوالی همان تراز صفحات اولیه را خواهد داشت. در صورت استفاده از کف کاذب، لازم است قبل از قرار دادن صفحات، آن‌ها روی پایه‌ ها پیچ شوند.

نصب کف ‌های کاذب,بهترین سیستم کف مرتفع,شرکت فنی و مهندسی کارنو

کارهای نصب ممکن است با تداخل ‌های سازنده ای مانند کانال ‌ها، لوله‌ ها یا پله ‌ها روبرو شوند که اجرای سیستم را دشوار می‌ کند. برای جلوگیری از موانع توصیه می ‌شود که قبل از نصب، نگهبانان در کف زیرین موقعیت پایه‌ ها را علامت گذاری کنند.

سپس باید فواصل مارک گذاری شده اندازه گیری شود، برش صفحات نیز با اره برقی محیطی صورت می‌گیرد. مونتاژ صفحات برش خورده، با توجه به موقعیت محلی، با استفاده از پایه ‌های اتمام انجام می‌ شود. توجه داشته باشید که مونتاژ صفحات و فیله‌ های قلمه‌ های کوچک با یک نخ پیچ عالی صورت گیرد.

۵) هنگام تسطیح پایه‌ ها ممکن است خطای اصلی نصب روی دهد. این مشکلات می‌تواند شامل خطای برش لوله و موارد دیگری باشد، برای جلوگیری از این مشکلات باید تجهیزات مناسب باشد همچنین آموزش و بازیافت مداوم نیروی کار نصب نیز مؤثر خواهد بود.

امیدواریم از محتویات این مقاله لذت برده باشید، شما نیز می ‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و خرید کف های کاذب و نصب آن با شرکت فنی و مهندسی کارنو در ارتباط بوده و از مشاوره های رایگان بهره مند شوید.

5 نظر

  • milad abdolahi

    خسته نباشین، در مورد کف کاذب فن دار هم لطفا بگین.

  • شهاب امانی

    سلام روز خوش
    سقف کاذب هم کار می کنید؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام خیر

  • ehsan

    سلام اندازه تایل های کف کاذب فولادی رو میشه بگین؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام وقتتون بخیر، کف کاذب در ابعاد و اندازه‌ های مختلفی تولید میشند که سایز ۶۰*۶۰ از مرسوم ترین اندازه‌ های تولیدی هست؛ البته فقط در این سایز تولید نمیشند بلکه اندازه‌ های ۶۰*۴۰ و ۶۰*۱۲۰ هم بسیار مرسوم هستش.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *