تایل کف کاذب در هواپیما

آشنایی با تایل کف کاذب در هواپیما

همانطور که می دانید امروزه کف های کاذب در مکان های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت فنی و مهندسی کارنو کف های کاذب گالوانیزه، فولادی و آلومینیومی را تولید و عرضه می نماید. اما موضوع این مقاله امروز کمی متفاوت تر است. ما تصمیم داریم تا دانش کف کاذب و کاربرد های آن را به خوانندگان محترم انتقال دهیم از همین جهت مقاله ای را در زمینه ی تایل کف کاذب هواپیما برای شما گردآوری کرده ایم. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت پانل های کف هواپیما

در شروع مقاله در مورد اهمیت پانل یا همان تایل کف کاذب هواپیما برای شما صحبت خواهیم کرد.

در بیشتر مواقع تایل های کف هواپیما به چشم مسافران نمی آیند، در صورتی که این تایل ها باعث به وجود آمدن بستری مناسب برای تردد افراد می شوند، و از همین جهت نقش بسیار مهمی دارند. این کف ها اجزای تشکیل دهنده ی ساختار هواپیما هستند. پانل های هواپیما همچنین از ویژگی هایی برخوردارند که درهدایت و تنظیم پیکربندی کابین موثر می باشند.

پانل های کف، که عموما با نام کف کاذب شناخته و در کف هواپیما نیز مورد استفاده قرار می گیرند، باعث به وجود آمدن بستری برای تردد خواهند شد.

این تایل ها باید از استحکام بالاتری برخوردار باشند، زیرا نقاط مخصوصی بر روی کف کاذب برای قرار گرفتن تجهیزات یا اشیاء طراحی شده است.

برای جلوگیری از بالا رفتن وزن کلی هواپیما نیز تایل های استفاده شده باید وزن کمتری داشته باشند.

تایل ها معمولاً با جنس های شیشه ای، کربنی، اپوکسی و یک هسته آرامید( نوعی الیاف مقاوم در برابر حرارت) ساخته می شوند.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با ارتفاع کف کاذب

استفاده از این تایل ها باعث جلوگیری از لرزش، سروصدا و در بعضی موارد موجب عدم ورود دود به داخل کابین خلبان خواهد شد.

پانل های کف را می توان بسته به نوع کاربرد آن درهواپیما، به صورت سبک یا سنگین تهیه نمود. به عنوان مثال: پانل های سنگین اغلب برای مناطقی که دارای ترافیک و تردد زیاد هستند، همانند راهروهای ورودی مسافران یا کابین خلبان مورد استفاده قرار می گیرند.

این تایل ها با ترکیبی از خواص مکانیکی و شیمیایی از ویژگی هایی برخوردار هستند که شامل موارد زیر است:

  • ماندگاری در کیفیت اولیه
  • مقاوم در برابر ضربه
  • مقاوم در برابر اشتعال
  • عایق صدا و حرارت

در حالت کلی ساختار تایل های کف کاذب هواپیما باید به گونه ای باشند، تا ایمنی کف هواپیما حفظ شود.

اهمیت پانل ها,تایل کف کاذب,کف کاذب

تحمل بار در کف کاذب

اگر پانل های کف کاذب بخاطر فشار وارد شده آسیب ببینند، می توانند برای مسافران خطرساز شوند، بنابراین تایل های کف کاذب باید با دقت و به گونه ای طراحی شوند تا میزان وزن بارها را تحمل نمایند.

از نظر افراد ناآگاه، مقاومت تایل های کف هواپیما ممکن است بیش از حد باشد. درواقع تایل های کف معمولاً برای بارهای مخصوص طراحی شده اند. ضریب بار نهایی، در برخی هواپیماها می تواند بالای ۹ گرم باشد.

امیدواریم که از این محتوا لذت برده باشید. در مقالات آینده در مورد کف های کاذب و کاربردهای آن اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهیم.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *