تایل کف های کاذب

قیمت اجرای کف کاذب و عوامل موثر آن

قیمتی که برای نصب کف پوش کاذب در نظر گرفته شده است در حوزه صنعت و ساختمان، امری کلیدی به حساب می‌آید و مورد توجه متخصصان قرار گرفته است. اگر می‌خواهید یک دیتاسنتر را راه اندازی کنید، با ما همراه باشید. در این مقاله درباره هزینه‌ای که باید برای نصب کف کاذب پرداخت شود یا قیمت اجرای کف کاذب و ویژگی‌های مثبتی که بر آن تاثیر می‌گذارد، صحبت می‌شود.

شما میتوانید برای اطلاع از قیمت انواع کف کاذب در اسرع وقت با کارشناسان گروه فنی و مهندسی کارنو در ارتباط باشید:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

 

قیمت اجرای کف کاذب، سفری از گذشته‌های دور به امروز

در اصل عبارت قیمت اجرای کف کاذب مفهوم جدیدی را می‌رساند. افرادی که در گذشته در کار ساخت و سازهای سنتی بودند؛ بهتر از دیگران این را درک می‌کنند چرا که کابل‌ها، سیم‌ها و لوله‌ها را روی دیوار و سقف و کف نصب می‌کردند که موجب مشکلات زیادی می‌شد.
روش سنتی اولین مشکلی که دارد، هزینه‌‎های اجرای کار را افزایش می‌دهد، دومین مشکل این بود که کیفیت و کارایی تجهیزات را کاهش می‌داد و مشکل دیگرش دسترسی به تجهیزات بود که در تعمیرات مشکلات پیچیده‌ای به وجود می‌آورد و سازه‌ای بزرگ را به ما تحویل می‌داد.

با پیشرفت سازه‌ها در پروژه‌های میدانی، به مرور زمان نام کف‌های کاذب و اجرای آن و بعد هم قیمت نصب کف کاذب در اینترنت همگانی شد و موجب شد که الان من و شما در حال تحلیل آن باشیم. ساده‌تر بگوییم که قیمت اجرای کف کاذب به دو مولفه بستگی دارد. جنس، طرح و قطعاتی که در این کار استفاده می‌شود یکی از این مولفه‌هاست و دیگری خواسته‌ای‌ست که کارفرما از متخصص دارد.

برای مثال، کارفرما می‌خواهد که سیستم سرمایش در کف اجرا شود، این کاملا واضح است که کارفرما هزینه  بیشتری برای اجرای این پروژه باید پرداخت کند. این مقدمات را گفتیم تا به ویژگی‌های تاثیر گذار بر قیمت کف کاذب برسیم.

سیستم سرمایش تاثیر گذار است

اولین مولفه  تاثیر گذار بر قیمت اجرای کف کاذب، وجود سیستم سرمایش و گرمایش است. آیا دلیل این کار را می‌دانید؟

به بیان ساده تر و غیر تخصصی می‌توان گفت، در مواقعی که سیستم سرمایش و گرمایش از نیازهای اجرایی باشد، خیلی چیزها تغییر می کند مانند ارتفاع کف، جنس پانل‌ها و طرح کف (دلیل اینکه طرح کفپوش کاذب نیز تغییر می‌کند این است که باید این قابلیت را داشته باشد که جریان هوا را از خود عبور دهد و مقاومتش در برابر تنش، کرنش و برش‌هایی که شاید انجام شود بالا برود) و خیلی از قطعات و اجزا دیگر.
البته این را فراموش نکنید که زمانی که هزینه اجرای کف کاذب افزایش می‌یابد شما به پیشرفت‌های زیادی دسترسی پیدا می‌کنید، چرا که اگر این کاررا انجام ندهید، با نصب این سیستم‌ها در سقف به مشکلاتی مانند چکه کردن و خرابی نمای فضا برمی‌خورید.

جریان هوا چگونه مدیریت خواهد شد؟

جریان هوایی که شما می‌خواهد اجرایی شود تاثیر به سزایی در قیمت اجرای کف کاذب دارد. جریان هوای کف و ارتباطی که بین فضای بالا و پایین هست نیز بسیار مهم است. کاملا مشخص است که قیمت اجرای کف کاذب وابسته به تهویه و جریان هواست و هرچه اهمیت بالاتری داشته باشد هزینه بیشتری را باید متحمل شوید.

 

جدایی آب از الکتریسیته،  پای ایمنی در میان است

ایمنی، خصیصه  اصلی قیمت اجرای کف کاذب است. انچه عیان است این است که زیر کف پر از کابل‌ها و سیم‌هایی‌ست که محل عبور الکتریسیته است و همچنین کانال‌های آبی بسیاری که وظیفه سرمایش و گرمایش را به عهده دارند، آنچه که مهم اس، جدایی این دو عامل را مهیا می‌کند که موجب تغییر قیمت اجرای کف کاذب می‌شود.
انتظار می‌رود که این را بدانید که هرچه سطح ایمنی بالاتر باشد قیمت اجرای کف کاذب نیز به نسبت ان افزایش پیدا می‌کند.

قیمت اجرای کف کاذب و تغییراتی مدیریتی

این مساله از موردهای قبلی مهم تر و نیاز به توضیح بیشتری دارد. افراد یا سازمان هایی وجود دارند که به اینده توجه خاصی دارند و نمی خواهند از ان ها به عنوان مدیری که کاری ناتمام و معیوب انجام داده یاد شود. به همین دلیل در پروژه هایشان نیاز به نرمش دارند.

این مطلب را از دست ندهید .
آنچه که بهتر است در مورد تفاوت کف کاذب فولادی و کف کاذب سولفات کلسیم بدانید

اگر بخواهید کف کاذبی انعطاف پذیر نصب کنید که قابلیت این را داشته باشد که در هر مساحتی اجرا شود و هر تغییری که می خواهید انجام دهید را پذیرا باشد، باید انتظار افزایش قیمت را داشته باشید ولی از لحاظ اقتصاد مهندسی بهترین کار ممکن را انجام داده اید و یک عمر ماندگاری دارد. پیش از پایان مقاله بهتر است این نکته را هم بگوییم که قیمت اجرای کف کاذب خیلی مناسب‌تر از موارد دیگر است.

هزینه‌ای که به شما گفته می‌شود ثابت و به دلار است، شما می‌توانید در روز نصب خودتان آن را به ریال محاسبه کنید. قیمتی که برای هر فوت مربع کفپوش کاذب باید پرداخت شود، چیزی بین ۲۰ الی ۲۵ دلار است، این درحالی‌ست که اجرای کف ساده به تنهایی ۷ الی ۱۲ دلار در نظر گرفته شد است. از نظر شما ایمنی، راحتی و آینده مهم تر است یا ۱۰ دلار؟ ما به انتخاب شما ایمان داریم و از درستی آن مطمئنیم، پس انتخاب خود را با ما در میان بگذارید تا اطلاعات کامل‌تری در اختیارتان قرار دهیم.

در زمان خرید کف کاذب چه نکاتی باید رعایت شود:

حال که در مورد قیمت اجرای کف کاذب و عوامل موثر بر آن توضیح دادیم، در ادامه قصد داریم به شما بگوئیم که در زمان خرید کف کاذب باید چه نکاتی را رعایت نمائید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

در زمان خرید کف کاذب باید به سوالات زیر پاسخ دهید. از جمله:

  • متراژ مکان مورد نظر چه مقدار است؟
  • دما و رطوبت مکان مورد نظر چقدر است؟
  • چه نوع تجهیزاتی قرار است بر روی کف کاذب قرار داده شود؟
  • حجم تأسیسات زیر کف کاذب چه مقدار است؟
  • آیا کف کاذبی می‌خواهید که از قابلیت پیکربندی مجدد پس از نصب برخوردار باشد یا خیر؟

پاسخ به تمامی این پرسش‌ها به شما کمک خواهد کرد تا از اتلاف هزینه‌های اضافی جلوگیری شود و دقیقا همان کف کاذبی که در راستای نیاز کاربری شماست، خریداری گردد.

آگاهی از متراژ مکان مورد نظر:

آگاهی از متراژ مکان مورد نظر به شما کمک خواهد کرد تا کف کاذب را به تعداد مورد نیاز خریداری نمائید. آگاهی از متراژ دقیق منجر می‌شود که در زمان نصب کف کاذب و متعلقات آن دچار مشکل نشوید.

آگاهی از دما و رطوبت مکان مورد نظر:

دما و رطوبت در هر مکانی متفاوت است. از آن‌جایی که ساختار کف کاذب‌ها با یکدیگر تفاوت دارد، باید اطمینان حاصل کنید که کف کاذب مورد نظر شما برای دما و رطوبت مکان مورد نظر مناسب است. استفاده از کف کاذبی که با دما و رطوبت مکان مورد نظر شما تناسب دارد، منجر به افزایش طول عمر کف کاذب خواهد شد.

مشخص کردن تجهیزاتی که قرار است بر روی کف کاذب قرار داده شوند:

باید مشخص نمائید که چه نوع تجهیزاتی و با چه حدود وزنی قرار است بر روی کف کاذب قرار داده شوند. مشخص کردن این موضوع به این علت است که تایل و پایه‌های کف کاذب شما از مقاومت لازم برخوردار باشند.

مشخص کردن حجم تأسیسات زیر کف کاذب:

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان خرید کف کاذب رعایت نمائید، مشخص نمودن حجم تأسیسات زیر کف کاذب است. زیرا شما باید با توجه به حجم تأسیسات زیر کف کاذب خود، ارتفاع پایه‌های کف کاذب را مشخص نمائید.

آیا کف کاذبی می‌خواهید که از قابلیت پیکربندی مجدد پس از نصب برخوردار باشد یا خیر؟

یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید کف کاذب باید رعایت نمائید، مشخص کردن این موضوع است که آیا شما قصد دارید که این محصول را پس از پیکربندی در مکان دیگری مجدد نصب نمائید یا خیر. در این صورت باید از کف کاذب طرح لگراند استفاده نمائید. زیرا این محصول از قابلیت نصب مجدد پس از پیکربندی برخوردار است.

جنس کف کاذب: باید مطمئن شوید که جنس کف کاذبی که می‌خواهید خریداری کنید، با شرایط محیطی سازگاری دارد. برای مثال، اگر در محیط های با رطوبت بالا قرار دارید، باید از کف کاذب ضد آب استفاده کنید. همچنین، در محیط های با تردد بالا باید از جنس کف کاذبی استفاده شود که مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
فروش و اجرای کف کاذب در تبریز

ضخامت کف کاذب: ضخامت کف کاذب باید به اندازه کافی باشد تا استحکام و پایداری آن تضمین کند. همچنین ضخامت کف کاذب باید با توجه به باربری و استفاده از فضای مورد نظر تعیین شود.

طرح و رنگ: باید طرح و رنگ کف کاذب را با محیط و دکوراسیون فضای مورد نظر هماهنگ کنید. معمولا بهتر است کف کاذب های با رنگ روشن در مراکز حساس همچون اتاق سرورها استفاده شود.

قیمت اجرای کف کاذب: قیمت کف کاذب نیز باید با توجه به کیفیت و ویژگی های آن تعیین شود.رای این منظور، بهتر است قبل از خرید، محصولات مختلف را مقایسه کنید. همانطور که می دانید کیفیت مواد اولیه و نحوه تولید کفک اذب می تواند روی قیمت کف کاذب تاثیر گذار باشد. با توجه به موادی که در تولید کف کاذب استفاده می شود، کف کاذب ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. همچنین هر نوع کف کاذب به روش خاصی در محیط اجرا می شود. بنابراین قیمت اجرای انواع کف کاذب نیز متفاوت است.

گروه فنی و مهندسی کارنو تولید کننده انواع کف کاذب

گروه فنی و مهندسی کارنو تولید کننده انواع کف کاذب مناسب برای دیتاسنتر و اتاق سرور و دیگر مراکز حساس است. کف کاذب‌هایی که گروه متخصص و فنی کارنو تولید کرده است، عبارتند از:

کف کاذب فولادی

کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب گالوانیزه (کف کاذب طرح لگراند)

همانطور که متریال های کف کاذب ها با یکدیگر متفاوت است قیمت اجرای کف کاذب نیز متفاوت می باشد.

برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها و مشاوره رایگان می‌توانید با مشاوران گروه فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید.

در ادامه به معرفی این کف کاذب‌ها می‌پردازیم.

کف کاذب فولادی:

این محصول از متعلقاتی چون: تایل، استرینگر و پایه برخوردار است. تایل این محصول از جنس فولاد است و قابلیت نصب روکش HPL و PVC را دارد. میزان فولادی که در این محصول به کار رفته است ۵ کیلوگرم می‌باشد. این محصول در هر متر مربع حدود ۴۲ کیلوگرم وزن را به سازه وارد می‌کند.

کف کاذب فولادی در مقایسه با کف کاذب آلومینیومی از مقاومت و تحمل ضربه‌ بیشتری برخوردار است.

پایه‌های این محصول از جنس فولاد بوده و تایل‌های آن از زهوار دور برخوردار است.

کف کاذب آلومینیومی:

متعلقات این محصول نیز همانند کف کاذب فولادی از تایل، استرینگر و پایه تشکیل شده است. جنس این کف کاذب از آلومینیوم می‌باشد و نوع آلومینیومی استفاده شده در آن از نوع LM2 است. این محصول نیز به همراه روکش PVC یا HPL در بازار عرضه می‌شود. در نتیجه، تایل آن از قابلیت نصب روکش HPL و PVC برخوردار است.

تمامی کف‌های کاذب از حداقل و حداکثر ارتفاعی برخوردار هستند. در این محصول نیز حداقل ارتفاع ۱۴ و حداکثر ارتفاع ۱۰۰ سانتی‌متر است. پایه‌ها و کلاهک این محصول از جنس آلومینیوم و لوله‌ی واسط آن از جنس فولاد است.

یکی از بزرگترین مزیت‌های کف کاذب آلومینیومی این است که قابل بازیافت هستند. استرینگر این محصول نیز از جنس فولاد است. در هر تایل نیز حدود ۷ الی ۵/۷ کیلوگرم آلومینیوم مصرف شده است.

کف کاذب طرح لگراند:

کف کاذب طرح لگراند را با نام کف کاذب گالوانیزه نیز می‌شناسند. این محصول از تولیدات انحصاری شرکت فنی و مهندسی کارنو است. این محصول به علت وزن سبکی که دارد به راحتی جابه‌جا می‌شود. لازم به ذکر است که کف کاذب گالوانیزه برای پیاده‌سازی به نصاب نیازی ندارد. شما می‌توانید این محصول را پس از نصب، مجدد در مکانی دیگر پیکربندی نمائید. بنابراین، قابلیت نصب مجدد آن پس از راه‌اندازی، یکی از مزیت‌های مهم این محصول به حساب می‌آید. جنس تایل کف کاذب طرح لگراند از گالوانیزه است و ابعاد آن نیز ۲۲/۵*۲۲/۵ است.

این محصول از متعلقاتی چون: تایل، پایه، قطعه‌ی ارتفاع‌دهنده، پلنیوم، اگزیت تایل، ارتینگ تایل و فلور باکس به وجود آمده است.

*نکته: شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های این محصول، به صفحه‌ معرفی محصولات سایت مراجعه نمائید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *