انواع کف کاذب

انواع کف کاذب فولادی

آیا میدانید: چند نوع کف کاذب فولادی تولید می شود که از نظر ظاهر کاملا مشابه هم هستند؟

امروزه بهترین و ممتازترین نوع کف کاذب، به کف کاذب فولادی تعلق می گیرد که در بیشتر پروژه ها مورد مصرف قرار می گیرد.
کف کاذب فولادی بخاطر مزیت های بسیاری که دارد در مقایسه با بقیه موارد این سازه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف کنندگان بسیاری را به خود جذب می کند. این موضوع موجب شده تا خیلی از استفاده کنندگان بدون در نظر داشتن شرایط ویژه پروژه فقط در پی کف کاذب فولادی باشند.
جای تاسف دارد که دید ساده برخی از پیمانکاران موجب شده که کیفیت محصول را تایید نکنند و تنها قیمت پایانی مد نظر باشد برای انتخابی که می کنند.
تایل های فولادی از ادغام دو ورق به وجود می آید که ورق بالایی به صورت تخت می باشد تا سطح بدست آمده یکدست و صاف شود و ورق زیرین بخاطر قوی تر کردن تایل کف کاذب فرم داده شده است. فضای خالی بوجود آمده میان این دو ورق را با ماده کامپوزیت مخصوصی که با نام سیمان سبک شناخته می شود، پر می کنند.
به تازگی بعضی از شرکت ها بخاطر کاهش قیمت پایانی کف کاذب، فضای خالی میان دو ورق تایل کف کاذب را پر نمی کنند. به همین روند قیمت فروش آن کمتر می شود ولی از لحاظ ظاهری چیزی عوض نشده و مصرف کنند این محصول را نیز با نام کف کاذب فولادی خریداری می کند.

برای همین کف کاذب های فولادی را می توان به دو قسمت بزرگ تقسیم کرد:

۱٫ کف کاذب فولادی توپر
۲٫ کف کاذب فولادی توخالی

مزیت های کف کاذب توخالی از نظر سازنده:

۱٫ وزن پایین در زمان حمل و نقل
۲٫ قیمت پایانی کم تر بخاطر مصرف کمتر مواد

عیوب کف کاذب فولادی توخالی:

۱٫ بدلیل فضای خالی میان ورق های بالایی و زیرین، موقع راه رفتن روی کف کاذب، صدای زیادی تولید می شود و آرامش را مختل می کند.
۲٫ فضای میان دو ورق آهنی به آسانی اکسیده می شود. به همین دلیل عناصر اصلی تایل، ضعیف شده و استقامت خود را از دست بدهد.
۳٫ در تایل توخالی، در لبه های برش خورده، بدلیل ضعف پل های استقامتی، لبه مد نظر، استحکام خود را از دست می دهد و در زمان کوتاهی کج می شود.
۴٫در تایل توخالی، بدلیل اینکه ورق رویه نازک و زیر آن خالی می باشد، بخاطر بار روزمره مانند: وزن افراد و…. در گذشت زمان در فاصله میان دو تکیه گاه، این ورق گود افتاده، در آخر سطحی غیر یکدست ایجاد می کند.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با کف پوش کاذب

مزایای کف کاذب مرغوب

اگر در محیط سازمانی شما از فناوری و سیستم های زیادی استفاده می‌شود، استفاده از کف کاذب گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری می باشد که از سال ۱۹۷۰ مورد توجه اکثر سازمان ها قرارگرفت. کف کاذب از پانل هایی تشکیل شده است که توسط پایه ها پشتیبانی می شوند و فضایی در زیر کف برای ذخیره سیم ها و موارد دیگر ایجاد می کنند. در اینجا چند دلیل وجود دارد که این سیستم می تواند برای سازمان شما مناسب باشد:

پنهان کردن سیم ها: هیچ چیز بی نظم تر از فضای اداری پر از سیم‌ها و کابل هایی نیست که از هر طرف عبور می‌کنند. یک سیستم کف کاذب، فضای زیادی در زیر تایل ها دارد تا تمام آن تکه‌های ناخوشایند فناوری را در خود جای دهد. آنها را زیر زمین مرتب نگه دارید تا فضای شما همیشه تمیز و منظم به نظر برسد. ظاهر زیبایی‌شناختی هر فضای اداری با حجم فناوری زیاد، با ناپدید شدن سیم‌ها، فوراً افزایش می‌یابد.

اجرا و تغییر کف ها ساده است: اگر تایلی بشکند یا آسیب ببیند، تعمیر یا تعویض آن بسیار آسان تر از زمانی است که با یک کف معمولی سروکار دارید. با یک کف معمولی، اگر مشکلی پیش بیاید یا قطعه ای آسیب ببیند، به احتمال بسیار زیاد باید کل آن را تعمیر کرد یا یک منطقه را باید پاره کرد و جایگزین کرد، که هزینه بر است و باعث اختلال می شود. با استفاده از این سیستم، کاشی را می توان به راحتی بدون نیاز به تعمیرات اساسی کل فضا یا ایجاد ناراحتی بزرگ، تعویض کرد.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب سبک چیست

با یک کف معمولی، اگر مشکلی پیش بیاید یا قطعه ای آسیب ببیند، به احتمال بسیار زیاد باید کل آن را تعمیر کرد یا یک منطقه را باید تخریب کرد و جایگزین کرد، که هزینه بر است و باعث اختلال می شود. با استفاده از این سیستم، تایل را می توان به راحتی بدون نیاز به تعمیرات اساسی کل فضا یا ایجاد خرابی بزرگ، تعویض کرد.

دسترسی آسان برای تعمیر و نگهداری را فراهم می کند: وقتی با تعداد زیادی از سرورها سر و کار دارید، باید بتوانید در صورت نیاز به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید. کابل ها در زیر زمین وجود خواهند داشت و باید برای هرکسی که تعمیر و نگهداری را انجام می دهد شفاف و سازماندهی شده باقی بماند. این سیستم امکان دسترسی بدون سختی و آسان به هر فناوری موجود در آنها را فراهم می کند. نواحی سرور دارای برچسب و منظم خواهند بود تا افراد بتوانند به سادگی آنها را پیدا کنند و هر مشکلی را که ایجاد می شود برطرف کنند.

تجهیزات شما را خنک نگه می دارد: با این سیستم می توان فضا را از کف تهویه کرد. این طراحی باعث می شود که هوا به روشی کارآمدتر حرکت کند، فضا را سریعتر خنک کند و هزینه های انرژی درازمدت را کاهش دهد. هوای خنک را می توان به سمت بالای تایل ها و همچنین در زیر هدایت کرد و از گرم شدن بیش از حد سرورها یا سایر لوازم الکترونیکی ذخیره شده در زیر سیستم کف جلوگیری کرد.

۵٫ امکانات طراحی بی پایان هستند: شاید یکی از بهترین بخش‌های این سیستم کفپوش این واقعیت باشد که دارای انواع پوشش‌ها است، بنابراین شما همیشه می‌توانید به ظاهری که می‌خواهید برسید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *