اتاق سرور و کف کاذب

انواع کف کاذب اتاق سرور

آشنایی با انواع کف کاذب اتاق سرور

قبل از انتخاب کف کاذب باید بدانید که:
کف کاذب در گذشته چندان شناخته شده نبود و شاید علامت سوالی را در ذهن خیلی ها به وجود آورده بود. اما امروزه از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده اتاق های سرور محسوب می شوند. کسانی که دوست دارند مکانی مطمئن و زیبا داشته باشند بدون شک باید بدانند که این امر مستلزم استفاده از یک فناوری جدید است. همان طور که می دانیم کف کاذب در ادواع مختلفی تولید شده و کاربرد های فراوان و بالقوه ای را دارا می باشند.این شما هستید که که بسته به نوع کاری که برای شما خواهد داشت تعیین می کنید از چه نوع کف کاذبی با چه ویژگی هایی استفاده کنید. مثال بارزی که می توان به آن اشاره کنیم، اتاق سرور است که کف کاذب از اصلی ترین بخش های تشکیل دهنده آن می باشد.
منظور از اتاق سرور همان مکانی است که در آن انبوهی از کابل ها و تجهیزات یک سازمان قرار می گیرد. مسئله ای که استفاده از کف کاذب را به دنبال دارد همان ویژگی های بارز و منحصر به فرد کف کاذب است.
این مقاله، به شما نشان می دهد که در اتاق سرور از چه نوع کف کاذبی استفاده می شود. پس با هم به بررسی اتاق سرور، و اهمیت به کار گیری کف کاذب در این محیط ها می پردازیم.

اتاق سرور به زبان ساده

اتاق سرور را اینگونه تعریف می کنیم: به مجموعه ای که در آن چندین کامپیوتر مستقر باشند شبکه کامپیوتری گفته می شود. از آنجایی که می دانید وقتی چندین کامپیوتر در شبکه ای گرد هم آیند با مشکل مدیریت کابل ها مواجه خواهد شد.
برجسته ترین مفهوم در شبکه کامپیوتری اتاق سرور مکانی که انبوهی از کابل ها در آن قرار می گیرند. مسلما کار با حجم زیادی از کابل ها در اتاق سرور کاری سخت و دشوار می باشد که باعث کاهش فعالیت کارمندان می شود.
می توان از اتاق سرور به عنوان محلی برای تبادل اطلاعات (داده) در شبکه های کامپیوتری یاد کرد. بنابراین اگر صدمه ای به اتاق سرور وارد شود موجب از بین رفتن اطلاعات سازمان و مختل شدن فعالیت آن ها می شود و خسارت های قابل توجهی را به بار خواهد آورد.
اتاق سرور را باید امن نگه داشت تا از بروز هرگونه وقایع ناگهانی ازجمله آتش سوزی، برق گرفتگی و مواردی از این قبیل، که باعث آسیب به کابل ها و از بین رفتن اطلاعات میشوند جلوگیری کند. البته در صورتی که کاربران بتوانند به کابل ها و تجهیزات به راحتی دسترسی داشته باشند. تکنولوژی نوینی که اتاق سرور را می تواند به محیطی مطمئن و مجهز تبدیل کند استفاده از کف کاذب است.

این مطلب را از دست ندهید .
اهمیت انتخاب ارتفاع کف کاذب دیتاسنتر قبل از نصب

انواع کف کاذب که می توان در اتاق سرور به استفاده نمود عبارتند از:

۱- کف کاذب فولادی
۲- کف کاذب آلومینیومی
۳- کف کاذب سولفات کلسیم
۴- کف کاذب سنگی
۵- کف کاذب سرامیکی

همانطور که قبلا اشاره کردیم کف کاذب یکی از به روز ترین و کاربردی ترین تکنولوژی ها است.
با به کار گیری کف کاذب درون اتاق سرور دستیابی به کابل ها و مدیریت آن ها راحت تر خواهد شد. استفاده از انواع کف کاذب در اتاق سرور باعث می شود که گردش هوا و تقسیم وزن به نحو احسنت انجام شود ضمن اینکه کابل ها راحت تر از قبل در اختیار قرار می گیرد و انعطاف پذیری از برجسته ترین ویژگی های اتاق سرور محسوب میگردد.
برای این که بر روی کف کاذب اتاق سرور، تجهیزات متعدد و سنگین قرار می گیرد باید کف کاذبی استفاده شود که قدرت زیادی برای تحمل وزن های بالا را داشته باشد این مسئله خیلی ضروری به حساب می آید.

انواع کف کاذب اتاق سرور چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اتاق سرور محیطی است که کابل ها و تجهیزات فراوانی در آن وجود دارد. مقدار کابل ها در اتاق سرور بستگی به اندازه و مدرن بودن آن مکان دارد. انتخاب ارتفاع کف کاذب را باید با توجه به اینکه در اتاق سرور چه حجمی از کابل مورد استفاده قرار می گیرد تعیین کرد.
در اتاق سرور به دلیل اینکه دستیابی به کابل ها امری مهم و ضروری است، بنابراین باید دقت کنیم که در اتاق سرور چه نوع کف کاذبی استفاده شود که دستیابی به کابل ها را دشوار نسازد.
نوع کف کاذب از نظر مقامت بستگی به اندازه و وزن تجهیزات مورد استفاده در اتاق سرور دارد. در اتاق سرور باید از مدل هایی استفاده شود که بتواند بالاترین فشارهای وارد شده را تحمل کند. ضمن این که از مدل هایی با استقامت پایین تر هم می توانید استفاده کنید. وزن رک هایی که در اتاق سرور وجود دارند معمولا ثابت نیست و با گذشت زمان وزن آن بالا تر می رود. برای این که خیالتان از بابت محکم بودن انواع کف کاذب راحت باشد استفاده از زیر ساخت استرینگ بهترین گزینه می باشد.
یکی دیگر از نکته های مهم در انتخاب کف کاذب اتاق سرور دقت در منطقه جغرافیایی و اقلیم محیط می باشد.انتخاب کف کاذب در محیط خشک و مرطوب با هم متفاوت است.
به غیر از تمامی مواردی که تا کنون بیان کردیم، یکی دیگر از ویژگی های مهمی که باید در به کار گیری کف کاذب اتاق سرور به آن توجه ویژه داشت روکش کف کاذب است.

این مطلب را از دست ندهید .
بهترین روکش ضد خش کدام است

صحبت پایانی

همان طور که بارها گفتیم اتاق سرور قلب تپنده مراکز اداری و تجاری به شمار می آید. اتاق سرور مکانی است که در آن تمامی اطلاعات موجود در سازمان ها رد و بدل می شوند.
اتاق سرور با استفاده از کف کاذب به مکانی امن و قابل اعتماد و با انعطاف پذیری بالا برای به گردش در آوردن داده ها و اطلاعات تبدیل شده است.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *