پدستال لاستیکی

پدستال لاستیکی کف کاذب

پدستال لاستیکی کف کاذب چیست؟

کف کاذب در معماری در واقع برای پوشاندن کف ساختمان است که دارای مزیت هایی از قبیل ایجاد زیبایی و همچنین قابلیت استفاده از فضای زیرین آن را ممکن می سازد، که علاوه بر کف داخلی منزل در بام ها و تراس ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اما کف کاذب در بخش صنعت نیز کاربرد دارد که در ادارات و مکان های حساس همچون اتاق سرور، اتاق برق، اتاق مانیتورینگ، دیتاسنتر و … نیز استفاده می شود. در این مکان ها از کف کاذب برای پوشاندن کابل ها و تجهیزات و همچنین ایجاد سرمایش استفاده می شود. کف کاذب ها انواع مختلفی دارند که در مقالات مختلف به آن ها اشاره کرده ایم:

کف کاذب فولادی

کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب گالوانیزه (کف کاذب طرح لگزا)

کف کاذب سنگی

کف کاذب چوبی

کف کاذب شیشه ای

از بخش های اصلی کف کاذب می توان به پایه یا تکیه گاه قطعه ها و پنل های کف پوش اشاره کرد که در اصلاح پدستال نامیده می شود.

برای کسب اطلاع بیشتر درباره انواع کف کاذب و قیمت آن، می توانید با کارشناسان گروه فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید.

تماس با دفتر تهران:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

تماس با دفتر مشهد:

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

آشنایی با پدستال لاستیکی

به این جهت که در پدستال ها باید تغییرات و همینطور تنظیمات امکان پذیر باشد پدستال قابل تنظیم نامیده می شوند. به طور عادی بر روی این پایه ها انواعی از کف پوش ها به شکل تیکه های جامد مثل سنگ یا سرامیک و همینطور کف پوش هایی از جنس چوبی، بتنی و … پیاده سازی می شود. برخی از کف پوش ها هستند که مثل موکت، اپوکسی و یا کف پوش هایی از جنس پلاستیک بدون کمک، امکان مقاومت در برابر فشارهای وارده را ندارند و شما نمی توانید در مرحله زیر سازی بر روی پدستال از آنها استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید .
سقف کاذب گریلیوم

انواع پدستال پلاستیکی,انواع پدستال کف کاذب,پدستال پلاستیکی

اکنون جزییات و بخش های تشکیل دهنده یک پدستال لاستیکی را برای شما شرح خواهیم داد:

  • بخش بالایی که همان قسمت نشیمن پدستال است: support head

در واقع این قسمت از پدستال به صورت قطعه ای دایره شکل است که دارای قطری به مقدار ۱۵ الی ۲۰ cm می باشد و کفپوش بر روی آن نصب می گردد، بخش نشیمنگاه به طور معمول شامل زبانه هایی با قطر های  ۱۰ الی ۲ mm  است که به شکلی راهنمای راه اندازی کفپوش به روی این قطعه می باشد تا درزهایی که در کفپوش وجود دارد در یک مسیر و در زاویه ۹۰ درجه از یکدیگر قرار گیرند. همینطور در زمان استفاده از صفحه های چوبی یا فلزی می شود از قطعه های راهنما استفاده نمود که با پیچ های مخصوصی به شبکه ها وصل می شوند.

  • بخش وسط

این بخش جهت بالا بردن ارتفاع در پدستال در مکان هایی که نیاز می باشد، به کار برده می شود. با توجه به توصیه های تولید کننده ها می توان چندین پایه را به طور همزمان ( به مقدار مجاز) جهت بالا بردن ارتفاع به کار برد. با انجام این روش می شود ارتفاع پدستال ها را از ۷ cm به ۱۰۰ cm افزایش داد.

  • پیچ تنظیم Adjusting ring

پیچ تنظیم این امکان را به شما می دهد که بتوان ارتفاع در پدستال ها را حتی زمانی که فشار بر آن وارد می شود را تغییر دهید. یعنی با استفاده از این پیچ به راحتی می توان ارتفاع را کاهش و یا افزایش داد.

این مطلب را از دست ندهید .
ساختار سیستم کف کاذب ضد استاتیک

پدستال کف کاذب,پدستال لاستیکی کف کاذب,مزایای پدستال کف کاذب

  • قسمت زیرین پایه پدستال Base

این بخش از پدستال که به صورت ضامن مقاومتی عمل می کند برعکس بخش بالایی پدستال می باشد. ضخامت آن معمولا کمی از بخش بالایی پدستال بیشتر است و به طور معمول به مقدار ۱۵ الی ۲۵ cm ارائه می شود.

  • قسمت تنظیم کننده شیب تا مقدار ۵ درصد

این بخش که بر روی بخش بالایی که همان سر پدستال می باشد نصب می گردد و کار آن تنظیم نمودن شیب در قسمت هایی است که مکان دارای شیب است.

  • قطعات قفل کننده

این بخش وظیفه قفل نمودن پدستال را در مکان هایی دارد که دارای ارتفاع مناسب و استاندارد است و به جهت ثابت ماندن میزان ارتفاع انجام می شود. گفتنی است که بدانید بخش بالایی، پایینی و همینطور اتصال وسط با استفاده از قفل هایی که بسیار کاربردی و درگیر هستند به یکدیگر وصل می گردند.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *