کف کاذب اتاق برق

کف کاذب اتاق برق و ویژگی های مهم آن

اتاق برق مکانی است که عده کمی به آن جا رفت و آمد دارند و کف کاذب اتاق برق نیز باید ویژگی های خاصی داشته باشد. اپراتورها در این اتاق قرار ندارند ومسئله ای که قابل ذکر است تجهیزاتی که در این اتاق وجود دارند معمولا بارسنگینی دارند. جنس و نوع کف کاذبی که برای اتاق قرار می دهند بر اساس وزن وسایل برقی که قرار است روی آن قرار بگیرند مشخص می شود. کف های کاذب گزینه های خوبی برای اتاق برق می باشند چون مزایایی مثل توانایی در توزیع بار وسایل سنگین، مدیریت ایمنی تجهیزات کامپیوتری را ارائه می دهند. کف های کاذب به طور خاصی برای اتاق سرور طراحی شده اند، این اتاق ها باید به طور موثر برق را به کابل ها و سیستم های خنک کننده و … برسانند پس طراحان باید روش مناسبی را برای توزیع این خدمات در کل اتاق و همچنین ملزوماتی مثل رشد، افزایش تقاضا برای توزیع داده ها و … در نظر بگیرند. در ادامه با استاندارد اتاق برق برای کف کاذب بیشتر آشنا می شوید.

به طور کلی باید بگوییم که اتاق سرور مهم ترین نقطه تبادل اطلاعات است بنابراین این اتاق باید دقیق و منظم باشد، به همین دلیل در طراحی کف کاذب کنترل های ویژه ای را در نظر می گیرند تا در سخت ترین شرایط ممکن اختلالی در کار کامپیوتر ها و سرور ها به وجود نیاید. در نتیجه کف کاذب اتاق برق سازه ای به شکل قطعات مربعی که روی کف اصلی اتاق نصب می شود، انتخاب کف کاذب برای این اتاق با بررسی چند متغیر امکان پذیر است. کف کاذب معمولا از پانال هایی به اندازه ۶۰۰*۶۰۰ تشکیل می شود که با ورقه هایی فولادی جوش می شوند و با سیمان سبک پر می شود.

این مطلب را از دست ندهید .
روش‌های ایجاد زیرساخت برای مراکز داده

انواع کف کاذب اتاق برق

استاندارد اتاق برق برای کف کاذب دو نوع را مناسب می داند:

کف کاذب آلومینیومی

این کف ها یکی از پر کاربرترین انواع کف های کاذب به شمار می روند، به علت نوع تولید آن این محصول مقاومت بالایی دارد و تحمل فشارهای بالا و وزن های سنگین را دارد. کف کاذب آلومینیومی از کف های کاذب دیگر سبک تر است. همین طور نسبت به کف های دیگر چون با آلومینیوم ساخته شده اند در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارند. در ساخت این نوع کف کاذب چون از فلز استفاده می شود در برابر آتش مقاوم است و احتمال زنگ زدن آن خیلی پایین است. برای نصب این نوع کف چون از پیچ و مهره استفاده نمی شود از پایداری بالاتری برخوردار است و محکم تر از انواع دیگر می باشد. طریقه استفاده از کف کاذب آلومینیومی به روش دایکاست، یعنی اینکه آلومینیوم مذاب با استفاده از نیروی گریز به درون قالب های از پیش تعیین شده تزریق می شود. از آن جای که آلومینیوم قابل بازیافت می باشد می توان در صورت عوض کردن آن ها مواد اولیه آن را بازیافت کرد.

استاندارد اتاق برق,انواع کف کاذب,انواع کف کاذب اتاق برق

کف کاذب اتاق برق فولادی

نوع دیگری که می توان برای کف کاذب اتاق های برق استفاده کرد کف کاذب فولادی می باشد. از این نوع کف بر اساس ویژگی های ساختمان و بر اساس نیازهای اتاق سرور می توان استفاده کرد. قیمت این کف از انواع دیگر خیلی پایین تر است و همچنین تحمل بار زیاد هم از ویژگی های این کف ها می باشد. از کف کاذب فولادی در اتاق هایی که معمولا رفت و آمد زیاد است و وسایل و تجهیزات سنگینی که در اتاق قرار می گیرد استفاده می شود. استفاده از این نوع کف ایمنی بالاتری برای دستگاه های استفاده شده دارد. و به علت فولادی بودن آن دارای عمر طولانی تری می باشد. کف های کاذب فولادی قابلیت نصب انواع کف پوش ها مثل سرامیک، چوبی، پی وی سی و… را دارند که در ارتفاع های مختلف از ۱۵ سانتی متر تا ۱۲۰ سانتی متر قابل اجرا هستند.

این مطلب را از دست ندهید .
ویژگی های شرکت مجری کف کاذب

کف کاذب,کف کاذب اتاق برق,استاندارد اتاق برق

استاندارد اتاق برق برای کف کاذب چه ویژگی هایی را مهم می داند؟

یکی از ویژگی های کف کاذب اتاق برق که می توان به آن اشاره کرد این است که نوع روکش مورد استفاده در کف کاذب به محیطی که قرار است گذاشته شود و سفارش مشتری بستگی دارد. مثلا در محیط های بیمارستانی باید حتما از کف پوش های مخصوص  clean room استفاده کرد یا فضاهایی مثل اتاق کنترل باید قطعا از کف پوش هایی که دارای ویژگی آنتی استاتیک هستند استفاده شود. این کف پوش ها به حالت دایکاست ها اجرا می شوند چون در برابر بار سنگین و فشار مقاومت زیادی دارند.

کف کاذب اتاق برق؛ قابل تعویض است، این کف ها در صورتی که در معرض آتش سوزی قرار نگیرند و یا با جسمی آسیب نبینند برای مدت طولانی صدمه نمی بینند اما گاهی ممکن است بعد از گذشت مدتی کف پوش ها آسیب ببینند یا بخواهید آن ها را عوض کنید به راحتی می توانید با کف پوش های دیگر تعویض را انجام دهید.

ویژگی مهم دیگر این نوع کف ها این است که کف کاذب برای اتاق های سرور طراحی شده تا محیطی یکنواخت را برای وسایل و ملزومات برقی ایجاد کند. دسترسی کاملی به تمام کابل ها و انتقال ها در زیر کف ایجاد می کند. ارتفاع بالاتر این نوع کف ها نصب آن ها را راحتتر می کند.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *