کف کاذب فن دار

کف کاذب فن دار چیست

آشنایی با کف کاذب فن دار 

کف کاذب در بین مردم بسیار پرطرفدار بوده و در محل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که بیش تر از هر مکان دیگری در اتاق سرور و کنترل روم ها نصب می شوند. همان طور که همه می دانیم سیستم ها و هسته های سازمانی برای این که عملکردی مناسب و بی نقص داشته باشند، به تجهیزاتی محافظتی کامل نیاز دارند، که از آن ها محافظت کنند. اگر در رابطه با اتاق سرورها اطلاعاتی داشته باشید، حتما می دانید که خطرناک ترین مشکل موجود در این چنین اتاق ها این است که دمای سیستم ها بالا برود.

به همین دلیل هم مناسب ترین مکان برای این سیستم ها اتاقی است که دارای دمای ۱۸ درجه سانتی گراد بوده و بالاتر از آن هم نرود. کف کاذب فن دار دقیقا برای این چنین اتاق های طراحی شده و کاربرد دارد. عملکرد این نوع کف های کاذب این است که به بهبود فعالیت سیستم ها کمک می کند و در حقیقت عامل سرمایشی اتاق ها محسوب می شوند. این نوع محصول دقیقا مانند کف کاذب های دیگر تولید شده و با همان ابعاد به بازار ارائه می شوند.

انواع کف کاذب فن دار,قیمت کف کاذب فن دار,کف کاذب فن دار

در زیر تایل های کف کاذب فن دار، فن هایی نصب شده است که وظیفه گردش هوا در زیر و روی کف کاذب را به انجام می رساند. نحوه ی فعالیت کف کاذب فن دار به شکلی است که هوای سرد به وجود آمده را در بین اجزا رد و بدل می کند تا در نهایت بتواند فرآیند برابر سازی هوا را انجام دهد. در این قسمت لازم است بگوییم فن های به کار رفته شده در کف کاذب صرفا وظیفه به جریان در آوردن هوا را داشته و وظیفه خنک سازی  کل محیط به عهده دیگر وسایل سرمایشی می باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
نمونه کار کف کاذب استودیو ضبط صدا و آکوستیک

انواع مختلف کف کاذب فن دار

کف کاذب فن دار در انواع مختلفی وجود داشته و تفاوت بین آن ها در تعداد فن های به کار رفته می باشد. باید برای خرید با توجه به شرایط خود و مساحت اتاق نوع کف کاذب فن دار را انتخاب کنید. چرا که هر یک از انواع آن ها برای شرایطی خاص مناسب است. تفاوت دیگر انواع کف کاذب فن دار در میزان مکش و کشش آن است و باید به این مورد هم توجه بسیاری داشته باشید. در فن های موجود در کف کاذب سنسورهایی نصب شده است که می تواند فعالیت فن را کنترل کند، علت وجود این سنسورها این است که در میزان مصرف انرژی صرفه جویی شود و دمای اتاق حالت متعادلی داشته باشد. لازم به ذکر است انرژی مورد نیاز کف کاذب فن دار از برق شهری یا حتی سیستم پشتیبان تامین می شود.

عملکرد کف کاذب فن دار در کنترل دمای اتاق سرور و دیتا سنتر چگونه است؟

همانطور که می دانید سرور ها از یک سمت هوای خنک را دریافت نموده و از سمت دیگر گرما را توسط فن داخلی خود خارج می کنند. برای کف اتاق سرور از کف مشبک استفاده می شود تا هوای بین زیر و بالای کف در گردش باشد و تهویه هوا صورت بگیرد. در امراکز داده دو نوع راهروی هوایی وجود دارد. یکی راهرو خنک و دیگری راهرو گرم که ر این راهرو هوای گرم داخل سرور ها خارج می شوند. درزیر کف راهروی خنک، فن هایی قرار دارد که هوای سرد را به داخل راهرو هدایت می کند و همچنین در راه روی گرم فن هایی تعبیه شده است که هوای گرم را مکش نموده و آن را از محیط خارج می سازد. به این روش کف کاذب فن دار دمای اتاق سرور و دیتاسنتر کنترل نموده و آن را در حد متعادل نگه می دارد. این محیط باید مجهز به تهویه هوا باشد تا عملکرد کف کاذب تکمیل شود.

این مطلب را از دست ندهید .
آموزش نصب کف کاذب چگونه صورت می‌گیرد

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *