دیوار های کاذب

موارد قابل استفاده از دیوارهای کاذب 

امروزه به منظور ساخت و ساز ساختمان ها از روش های مختلفی مانند سقف کاذب، کف کاذب، دیوار کاذب و … استفاده می کنند که تمامی این امکانات به منظور مقاومت و زیبا سازی هر چه بیشتر نمای داخلی و بیرونی به کار برده می شود. به همین دلیل در متن پایین به برخی از این شیوه ها اشاره خواهیم کرد تا شما با آنها آشنا شوید و به سوالاتی که در این رابطه دارید پاسخ دهیم.

اجرای دیوار کاذب,دیوار کاذب,دیوار کاذب کناف

دیوار کاذب جدا کننده

این نوع از دیوارهای جدا کننده، وزن خاصی را تحمل می کنند و تنها به منظور جدا کردن برخی از قسمت ها به کار برده می شوند. دیوار کاذب کناف یک قاب فلزی سبک و آماده می باشد که سطح آن نیز مقطع و به صورت U و C است. در این نوع سقف یک یا چند نوع لایه از صفحه های روکش دار کناف با استفاده از پیچ های مخصوص اتصالات روی قاب فلزی نصب می شود. بعد از این مرحله درزی که بین صفحه ها ایجاد شده است به وسیله بتونه و نوار پر می شود به این صورت که دیوار آماده شده در انتهای کار دارای یک سطح کاملا صاف و یکدست می باشد. بر روی این نوع از دیوار های جداکننده می توان عملیاتی مانند نصب کاشی، رنگ آمیزی و یا نصب هر نوع عایق را انجام داد.

به این علت که در زمان اجرای دیوار کاذب یک فضای خالی ایجاد شده است به همین دلیل می توان از انواع عایق صدا و حرارت استفاده کرد. امکان دیگری که این نوع از دیوار ها فراهم می کنند این است که فضای آن به صورتی می باشد که دسترسی به تاسیساتی که از میان دیوار عبور کرده به راحتی امکان پذیر است.

این مطلب را از دست ندهید .
در هنگام خرید کف کاذب باید به چه نکاتی توجه کرد

سقف کاذب,مزایای دیوار کاذب,موارد استفاده از دیوار کاذب

موارد استفاده از دیوار کاذب

نمای خارجی ساختمان

در نماهای قدیمی که از آجر و یا سنگ استفاده می شد، به علت این که اتصال مقاومی بین آنها وجود نداشت با هر نوع حادثه طبیعی از قبیل زلزله نمای خارجی ساختمان جدا می شد و خسارت های زیادی را به وجود می آورد. امروزه با وجود تولید سیستم هایی مانند Aqua Panel که یک بافت کاملا مقاوم در اطراف ساختمان به وجود می آورد باعث می شود که نما در برابر زلزله و لرزش های ایجاد شده مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. در زمان نصب دیوار کاذب اگر از پشم معدنی استفاده شود این کار سبب می شود که به عنوان یک عایق مناسب در برابر صدا و حرارت عمل نماید.

دیوارهای تأسیساتی

این نوع از دیوار ها به منظور دسترسی راحت و سریع به تاسیسات استفاده شده در دیوار ها به کار برده می شوند و به این صورت می باشند که دو لایه فلزی با فاصله معین برای دیوار های کاذب اجرا می شود. هدف از قرار دادن تاسیسات در فضای خالی میان دیوار این است که با گذشت زمان دچار پوسیدگی و خسارت های فراوان نمی شوند، همچنین در زمانی که هر قسمتی از تاسیسات نیاز به تعمیر داشته باشد به راحتی می توان این کار را انجام داد.

 جدا سازی چاله آسانسور

یکی از فضاهایی که در هر برهه زمانی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مهندسین ساختمانی می باشد چاله آسانسور است و در بیشتر موارد اجرایی کردن این فضا در پایان کار انجام می شود. این نوع از سیستم های ساخت و ساز و دیوار کاذب راه حل های مناسبی را برای این فضا ها به وجود آورده اند که این مشکلات را در زمان اجرایی شدن طرح های ساختمانی برطرف می کند.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با کف کاذب ضدخش

اجرای دیوار کاذب,دیوار کاذب,دیوار کاذب کناف

دیوار مقاوم در مقابل اشعه ایکس

این نوع دیوار کاذب بیشتر در مراکز های تحقیقاتی و رادیولوژی ها استفاده می شوند. در زمان اجرای دیوار کاذب یک نوع از لایه سربی در قالب دیوار استفاده می شود که از ورود اشعه ایکس به محیط بیرونی خودداری می کند.

دیوارهای تزئینی یا دکوراتیو

به دلیل اینکه در سیستم ساخت و ساز خشک طراحی و تولید به صورتی انجام می شود که تمامی آنها دارای قابلیت انعطاف پذیری زیادی هستند و این امکان را برای معماران به وجود می آورد که آن را به طرح ها و نقش های متنوعی تبدیل کنند. همچنین می توان گفت که دیوار کاذب ارزان نیز این قابلیت را دارا می باشد که مشتریان با نظر و سلیقه خود طرح دلخواه را اجرایی نمایند.

دیوار های کاذب مقاوم در مقابل آتش سوزی

دیوار های کاذب که مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی را دارا می باشند از تبادل حرارت و گرما میان قسمت های مختلف در ساختمان جلوگیری می کنند. همچنین این نوع از دیوار ها به صورتی طراحی و ساخته شده اند که در زمان آتش سوزی این امکان را فراهم می کنند که دمای محیط از یک حد معین افزایش پیدا نکند.

در پایان مطالب می توان به این نکته اشاره کرد که استفاده از دیوار های کاذب به جای دیوار های قدیمی از کارایی بسیار بالایی برخوردار می باشد. همچنین می توان گفت که هزینه اجرای دیوار کاذب نسبت به انواع قدیمی بسیار کمتر است.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *