نصب کف کاذب اتاق سرور

نصب کف کاذب اتاق سرور و نکات آن

برای نصب کف کاذب اتاق سرور ابتدا باید بدانید که کف کاذب اتاق سرور باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

همانطور که می دانید در حال حاضر همه ی سازمان ها و شرکت های بزرگ و بیمارستان ها و … برای پیشبرد کار خود از کامپیوتر استفاده می کنند. در این مراکز تقریبا هر کارمند و مدیری یک رایانه دارد و برای ارتباط گرفتن این رایانه ها نیاز است که به شبکه متصل باشند. در واقع ارائه خدمات به رایانه های داخل مجموعه و همینطور کاربران آنها بر عهده شبکه و سرور ها است. میزان بزرگی مرکز داده نیز به تعداد تجهیزات و سرور ها و … بستگی دارد.

اتاق سرور بخشی از یک مرکز داده است که سرور های کامپیوتری و تجهیزات آن در این اتاق نگهداری می شود. همانطور که می دانید سرور ها دارای اطلاعات مهم سازمان هستند و از این بابت برای سازمان ها بسیار اهمیت دارد. بنابراین نصب کف کاذب اتاق سرور به صورت استاندارد و اصولی بسیار حائز اهمیت است.

طریقه نصب کف کاذب اتاق سرور بسیار ضروری است

همانطور که می دانید کف کاذب به طور دائمی به زمین و دیوار ها نصب نمی شوند. همانطور که باید شرایط اتاق را در ساختمان سنجید، شرایط داخل اتاق را نیز باید در نظر داشته باشید. برای نصب کف کاذب اتاق سرور باید کف را آماده کنید.

رنگ ضد حریق اپوکسی یکی از مواردی است که باید قبل از نصب، کف اتاق از آن پوشیده شود. اپوکسی خاصیت ضد حریق دارد و برای امنیت اتاق سرور لازم است. همچنین از این رنگ برای پر کردن درز ها نیز استفاده می شود. اپوکسی به عنوان لایه بیرونی برای مقابله با آتش سوزی استفاده می شود.

 

اجرای کف کاذب اتاق سرور,کف کاذب اتاق سرور,نصب کف کاذب

نکات نصب کف کاذب

  • ابتدا باید تمام زباله های داخل اتاق را از اتاق خارج کنید و فضایی مناسب برای نصب کف کاذب ایجاد کنید.
  • ارتفاع مورد نیاز برای کف های کاذب باید محاسبه گردد و پایه با ارتفاع مد نظر انتخاب گردد.
  • ابعاد اتاق را اندازه گیری کنید تا بدانید که چه تعداد تایل نیاز دارید. معمولا ابعاد تایل ها ۶۰ در ۶۰ هستند مگر اینکه از کف کاذب گالوانیزه کارنو استفاده کنید که دارای ابعاد ۲۲٫۵ در ۲۲٫۵ است و برای اتاق سرور های کوچک با تعداد تجهیزات کمتر مناسب است.

برای کف کاذب گالوانیزه کارنو می توان از سینی حداکثر با عرض ۱۰ سانتی استفاده کرد به همین دلیل کابل ها و سیم هایی که از این سینی رد می شود نمی تواند تعداد بسیار زیادی باشند. در نتیجه این نوع کف کاذب برای اتاق هایی مناسب است که تعداد کابل کمتری برای عبور از زیر کف کاذب دارد.

  • بعد از اندازه گیری اتاق و همچنین دانستن ابعاد تایل ها، می توانید تصمیم بگیرید که به برشکاری تایل ها نیاز است یا خیر.
  • حال نیاز به اندازه گیری برای چیدمان پایه ها است. با یک مداد به مقدار فاصله معین بین آن دو علامت گذاری کنید و پایه ها را نصب کنید.
  • حال باید از استرینگر استفاده کنید. استرینگر در معنی لغوی به معنای خط کش است. استرینگر ها هنگام نصب کف کاذب اتاق سرور یک شبکه اصلی را تشکیل می دهند.
  • استرینگر از هر دو طرف بر روی کلاهک پایه قرار می گیرد و نقش اصلی خود را در نصب کف کاذب اتاق سرور ایفا می کند.
این مطلب را از دست ندهید .
سرامیک ضد اسید چیست

با اتصال استرینگر از ۴ طرف فواصل ثابت می شود و ثابت باقی می ماند. و در آخر تایل ها باید نصب شوند.

 

مشکلاتی که هنگام نصب کف کاذب اتاق سرور با آن مواجه می شوید

هنگام نصب کف کاذب، مواردی وجود دارد که برای جلوگیری از خطرات احتمالی باید در نظر داشته باشید. گاهی اوقات از کف کاذب برای پوشاندن سیستم های گرمایشی و سرمایشی استفاده می شود. بنابراین ارتفاع پایه های این نوع کف کاذب بیشتر است.

ارتفاع سقف را هنگام نصب کف کاذب اتاق سرور در نظر داشته باشید زیرا در اتاق سرور نیاز است که رک ها و تجهیزات شبکه هم قرار گیرد و ارتفاع آن ها را نیز برای جاگیری رک ها باید مد نظر داشته باشید.

ارتفاع کف کاذب نباید آنقدر بلند باشد که رک ها و سرور ها در اتاق جا نگیرد!

گرد و غبار ها می توانند به تجهیزات زیر کف کاذب آسیب بزنند پس باید سیستم تهویه ای در نظر داشته باشید که مانع از ایجاد گرد و غبار در این اتاق شود.

نکته دیگر این است که بعد از نصب کف کاذب اتاق سرور نیاز به پشتیبانی از کف کاذب وجود دارد. رگلاژ کردن کف کاذب بعد از نصب مهم است که به صورت دوره ای اتفاق بیفتد.

اما در نظر داشته باشید که کف کاذب کارنو نیاز به رگلاژ ندارد چرا که هنگام نصب از پیچ و رولپلاک استفاده نشده است.

باید به طور کامل نقشه اتاق سرور را در نظر داشته باشید تا بدانید از کدام قسمت ها نیاز است که به زیر کف کاذب دسترسی داشته باشید و یا کابلی را به روی کف کاذب بیاورید.

این مطلب را از دست ندهید .
فروش و اجرای کف کاذب در اصفهان

درباره ایمن بود و ضد الکتریسیته بودن کف کاذب حتما اطلاعات لازم را داشته باشید. امنیت دراتاق سرور بسیار حائز اهمیت است.

خدمات تعویض و نصب کف اتاق سرور

طراحی کف اتاق سرور می تواند عملکرد محل کار را مختل یا افزایش دهد. مصالح کف، چیدمان و چارچوب پشتیبان شما همگی نقش مهمی در بهره وری و کارایی تاسیسات شما دارند. سیستم کف کاذب همه کاره، کم مصرف و بادوام است و به سرعت در حال تبدیل شدن به استاندارد صنعتی است.

در گروه فنی و مهندسی کارنو، ما به شما کمک می کنیم تا مواد و نیازهای چیدمان کف سرور خود را شناسایی کنید تا ظرفیت تولیدی را بهبود ببخشید و موانعی را که باعث کندی تعمیر و نگهداری می شوند، کاهش دهید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید نابسامانی کابل ها را کاهش دهید، ترتیبات متناوب راهروهای سرد و گرم ایجاد کنید یا سخت افزار و پورت ها را برای دسترسی راحت و کاهش خطرات سفر یکپارچه کنید. یا شاید اتاق سرور شما می تواند از همه موارد فوق بهره مند شود.

نیازهای شما هر چه باشد، ما راه حل های سفارشی را در کارنو ارائه می دهیم. ما به مراکز داده کمک می کنیم تا نیازهای تعویض یا تعمیر کف کاذب خود را مشخص کنند و به اهداف خود دست یابند. ما در حال سازماندهی کارشناسان، افزایش کارایی و کاهش خطرات محل کار برای مراکز داده با سفارشی سازی کف کاذب اتاق سرور آنها برای رسیدن به اهداف منحصر به فرد آنها هستیم.

در گذشته، ما به مراکز داده کمک کرده ایم تا مشکلات کابل کشی، جریان هوا و زیبایی شناختی را برطرف کنند:

  • انتخاب تایل مناسب و نصب سیستم کف کاذب
  • تسطیح، مقاوم سازی و نظافت کف اتاق سرور
  • افزودن رمپ برای دسترسی آسان تر به سخت افزار.
  • تقویت پایه ها چارچوب کف کاذب
  • ایجاد راهروهای سرد و گرم
  • و غیره

برای همه راه حل های فناوری مدیریت داده، به گروه فنی و مهندسی کارنو اعتماد کنید:

وقتی تصمیم به ارتقا و نوسازی اتاق سرور خود می‌گیرید، به کف کاذب اتاق سرور خود نیز توجه کنید تا بتوانید از همه چیزهایی که آنها ارائه می‌دهند بهره ببرید. از خنک‌سازی کارآمدتر گرفته تا سازمان‌دهی بهتر، کف کاذب در بسیاری از قسمت‌های اتاق سرور شما بهبودهایی ایجاد می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

۰۵۱-۳۷۰۵۷۰۵۰-۴

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *