انواع کف کاذب

چگونه به کمک انواع کف کاذب امنیت ساختمان را افزایش دهیم؟

اگر در رابطه با کف کاذب اطلاع داشته باشید، حتما می دانید برای راحتی عبور افراد و کاربردهای دیگر در ساختمان های شلوغ تعبیه و از قطعات آلومینیومی یا فولادی ساخته می شود. لازم به ذکر است در بعضی از موارد صرفا به دلایل زیبایی از انواع کف کاذب استفاده می شود، اما کاربرد اصلی کف کاذب آن شامل کاهش وزن ساختمان، پوشش دهی کابل ها، انتقال آب، تهویه هوا و… می باشد.

با انواع کف کاذب آشنا شوید

نام های متفاوتی برای شناخت کف کاذب وجود داشته و به اسم های کف مرتفع، کف پوش کاذب و همچنین کف متحرک معروف است. کف کاذب بسته به نوع کاربردش انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

انواع کف کاذب,کف کاذب,کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب از نوع فولادی

در حالت کلی می توان کف کاذب فولادی را پرکاربردترین و محبوب ترین نوع کف کاذب دانست. از ویژگی های این محصول می توان به جنس فولادی و تحمل بالای وزن گسترده و متمرکز آن اشاره کرد. کف کاذب با جنس فولاد از ورقه های گالوانیزه تشکیل شده و دارای قابلیت های فراوانی می باشد، به طور مثال می توان ضد حریق بودن و  مقاوم بودن در برابر زنگ زدگی را نام برد.

ویژگی های بسیار خوب این نمونه سبب شد از نوع فولادی ساده پیشی گرفته و به سرعت در ادارات مورد استفاده قرار گیرد. کف کاذب فولادی هم دقیقا همانند دیگر انواع کف کاذب دارای سه بخش بوده که به نام های تایل ها، پایه و استرینگر معروف هستند. در این بخش لازم به ذکر است که بخش تایل های موجود در کف کاذب فولادی می تواند، از HPL، PVC، سرامیک، پارکت یا موکت باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
روش‌های ایجاد زیرساخت برای مراکز داده

کف کاذب از نوع آلومینیومی

این محصول هم یکی دیگر از انواع کف کاذب های موجود در بازار بوده که قابلیت های فراوانی دارد و همیشه مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. از ویژگی هایی که سبب برتری این نمونه از کف کاذب ها در قیاس با نمونه فولادی شده است، می توان به وزن سبک تر، مقاومت بالاتر در برابر رطوبت و نصب ساده آن اشاره کرد؛ البته باید بدانید قیمت کف کاذب آلومینیومی هم بالاتر می باشد.

از دیگر ویژگی های خاص کف کاذب آلومینیومی می توان ظرافت، عمر بالا، خاصیت الکترواستاتیک و عایق رطوبتی بودن را نام برد. برای این نوع از کف کاذب هم می توان از تمامی تایل های موجود استفاده کرد، اما نکته بسیار مهم این است که بهره گیری از تایل HPL  برای این نمونه توصیه نشده و در صورت استفاده با مشکل روبه رو خواهید شد.

کف کاذب فولادی,ویژگی های کف کاذب,انواع کف کاذب

کمک کف کاذب برای امنیت ساختمان به چه شکلی خواهد بود؟

یکی از مهم ترین ویژگی های کف کاذب که برای کاهش خطرات به کار برده می شود، این است که خاصیت آنتی استاتیکی داشته و برای محل هایی مانند اتاق سرور، ادارات، کارگاه ها و هر محلی که دارای کابل های فراوانی هستند، بسیار پرکاربرد خواهد بود. از آن جهت وجود این خاصیت در کف کاذب مفید است که خطرات آتش سوزی به دلیل اتصالی برق را کاهش می دهد.

از طرفی باید بدانید که اگر پایه و تایل های کف کاذب را با رنگ اپوکسی پوشش دهیم، به راحتی در برابر آتش سوزی مقاوم شده و دیگر نگران خطرات احتمالی نخواهیم بود. این مزیت برای ساختمان های حیاتی بسیار مهم بوده و حائز اهمیت است. در این بخش لازم به ذکر می باشد که کاهش خطرات ساختمانی به کمک کف کاذب شامل همین موارد نشده و با کاهش وزن سازه می تواند از جهت دیگری هم برای امنیت ساختمان مفید باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
استرینگر کف کاذب

اگر در رابطه با کاهش وزن سازه اطلاعاتی داشته باشید، حتما می دانید زمانی که سازه وزن مناسبی داشته باشد می تواند در برابر زلزله مقاومت بسیار بالایی از خود بروز دهد. در محل هایی که میزان دمای ثابتی نیاز است، می توان از کف کاذب استفاده کرده و دمای محیط را به شکل یکنواختی حفظ کرد. این موضوع برای دیتا سنترها، ساختمان های کنترل کننده، اتاق سرورها و…. بسیار مناسب است.

در نهایت باید بدانید که استفاده از کف کاذب مناسب کارآیی خود، برای افزایش امنیت ساختمان گزینه بسیار خوبی است. شما باید انواع کف کاذب ها را بشناسید و باتوجه به نیاز خود نمونه مناسب را خریداری کنید و از مزایای بی شمار آن بهره مند شوید. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت کف کاذب با کارشناسان گروه فنی و مهندسی کارنو در تماس باشید.

۰۲۱-۸۸۴۸۶۳۰۰

۰۵۱-۳۷۶۰۳۷۶۰

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *